KooKoo kaudella 2015–2016 – paluu Liigaan!

  • 126 514
  • 601

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paljon on vettä virrannut Kymijoessa KooKoon edellisen liigaottelun jälkeen.

Keväällä 1990 Hockey-Reipas voitti KooKoon kolme kertaa karsintasarjassa ja tiputti KooKoon silloisesta SM-Liigasta. Divari/Mestis -matkaan on mahtunut monta mutkaa, ja vuonna 2005 koko edustuskiekkoilu oli lähellä loppua. Suunnattoman työn huipentumana KooKoo voitti Mestiksen mestaruuden kauden 2013-2014 päätteeksi ja lokakuussa 2014 saatiin varmistus KooKoon paluusta liigakartalle.

Se hetki on tänään, tästä se taas lähtee!
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Pelicans, Dallas Stars
Syntyperäisenä kouvolalaisena (radan alapuoli) oli pakko katsoa KooKoon matsia aina, kun Pelicansin peliltä silmä vältti. Todella viihdyttävää lätkää! Onnea vaan faneille. Ette saaneet pelkästään liigajoukkuetta vaan liigajoukkueen sanan syvemmässä merkityksessä. Erityisesti Malinen vaikutti todelliselta pelimieheltä.

Vielä kerran, onnea!
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mie vähän epäilin että onko Juutilaisesta liigamieheksi mutta väärässä olin. Sopii oikein hyvin alempiin kenttiin ja kaveri pelaa joukkueelle. Kohta autokyyti Kouvolaan ja Lumon areenalle, on tää hianoo!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mites se Huhtanen eilen pelasi? Tilastojen mukaan peliaika jäi aika pieneksi (toiseksi pienin kenttäpelaajista) ja muita merkintöjä ei ole.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mites se Huhtanen eilen pelasi? Tilastojen mukaan peliaika jäi aika pieneksi (toiseksi pienin kenttäpelaajista) ja muita merkintöjä ei ole.

Ei oikein erottunut mitenkään, muutaman kerran hämmensi pakkaa SaiPan maalilla, ja pari kovaa taklausta, mutta muuten aika näkymätön. Ei toisaalta virheitäkään.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tervetuloa liigaan! Hieno avaus ja kolme pistettä Kouvolaan ei olisi ollut vääryys eilen. Ihan hyvältä näyttää KooKoon peli erityisesti kamppailupelaamisen suhteen. Erityiset kiitokset kannattajille jotka käyttäytyivät asiallisesti. Paras tunnelma Kisapuistossa aikoihin.
 

Rankkari

Jäsen
Onnittelut KooKoolle! Mahtava rakennus vei kohti pääsarja joukkuetta. Toivottavasti alkukauden buumi tuo hallille rahaa kuluttavaa yleisöä, joukkueen haastaessa muut liiga joukkueet. Eilinen Lappeenrannan peli oli vahva alku, ja tänään pääsee osoittamaan valmiutensa tv pelissä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Onnittelut KooKoolle! Mahtava rakennus vei kohti pääsarja joukkuetta. Toivottavasti alkukauden buumi tuo hallille rahaa kuluttavaa yleisöä, joukkueen haastaessa muut liiga joukkueet. Eilinen Lappeenrannan peli oli vahva alku, ja tänään pääsee osoittamaan valmiutensa tv pelissä.
Eikö eilistä peliä telveisioitu? Kouvolalaiset maanisdepressiiviset varmasti tuovat alkukaudesta oheismyyntiä (olutta) paljon. Sitten kännipäissään ostellaan hupparia ja pipoa.
 

Rankkari

Jäsen
Eikö eilistä peliä telveisioitu? Kouvolalaiset maanisdepressiiviset varmasti tuovat alkukaudesta oheismyyntiä (olutta) paljon. Sitten kännipäissään ostellaan hupparia ja pipoa.

KooKoolle rahan kuluttaminen on hyvä asia, ja sitä pitää tavoitella. Valitettavasti kaikilla siihen ei ole mahdollisuutta. Tänään on tarjolla erikoista herkkua, sille illan peli tulee tv nelosella.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Mielestäni Mattilan lähestyminen pelitavallisesti KooKoon kanssa on väärä. KooKoo pelaa puhdasta pystysuunnan kiekkoa ja pelaa sitä tuollaisella coast-to-coast kiekolla. Voihan se olla ajoittain ihan viihdyttävää ja energistä, mutta mielestäni KooKoo pelaa paremman materiaalin joukkueiden pussiin tuolla päästä-päähän kiekolla. KooKoolta puuttuu kontrolli peliin, he menee vain siinä mukana. Kaipaisin malttia ja enemmän järkeä. KooKoon tapa näkyy jo omassa päässä. Kun tätä kirjoitan takana 5 erää ja 9 päästettyä maalia. 5v5 pelissä KooKoo ei ole tehnyt yhtään maalia itse. Ei mitään mahdolisuuksia pärjätä tällä tavalla. KooKoo tarvitsee paremman kontrollin peliin, muuten paremman materiaalin vastustajat tulee rokottamaan. Alivoimakin on aika hukassa. Koko ajan SaiPa luo vapaita paikkoja omalla liikkumisella.
Eli KooKoo tarvitsee paremman kontrollin pelin virtaukseen, malttia ja oman pään puolustaminen pitää saada ensimmäisenä tiivimmäksi ja tämä liittyy vahvasti tuohon pelin parempaan kontrolliin. Nämä nyt havaintoina nähtyjen harjoituspelien ja 5 Liiga erän perusteella.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Puhut asiaa nimim. Van Cleef. Oikeastaan puhut sitä, mitä minä jouduin jankuttamaan täällä jo koko viime kauden. Yhden nähdyn KooKoo-erän perusteella sama tahti jatkuu Liigassakin. Se on hyvin huolestuttavaa, ei tosin minun, vaan KooKoon kannalta.

Petri Mattila ei ymmärrä pelin hallinnan ja pelin virtauksen merkitystä 5vs5 -peliin. Yksinkertaisesti ei, tähän ei tarvitse mitään lisäselvityksiä. Olen sitä mieltä, ettei Petri Mattilan pelikirjalla voi menestyä Liigassa, ja tulen todistamaan ainakin alkukauden pelitavan surkeuden, kunhan olen nähnyt kaksi (2) kokonaista KooKoon peliä.

Toki kuulisin mielelläni myös KooKoo-kannattajien mietteitä pelin tämänhetkisestä tilasta. Olisi lohduttavaa kuulla, että suurin osa tämän päivän maaleista on tullut maalivahtipelin takia. Muuten olisin todella, todella huolissani.
 

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toki kuulisin mielelläni myös KooKoo-kannattajien mietteitä pelin tämänhetkisestä tilasta. Olisi lohduttavaa kuulla, että suurin osa tämän päivän maaleista on tullut maalivahtipelin takia. Muuten olisin todella, todella huolissani.
Valitettavasti yksikään maali ei mennyt maalivahdin piikkiin, Järvenpää oli hyvä ja piti lukemat edes siedettävinä vaikka lunta tulikin tupaan ja rumasti.
Hienoa että sinäkin paraspelaaja jaksat analysoida noin aktiivisesti aina KooKoon tappioiden jälkeen, sen sijaan parin viimeisen harjoitusottelun voittojen jälkeen ja eilisen huikean Lappeenrannan jälkeen ei sinustakaan ole tainnut kuulua mitään, mutta jatka toki tyylikkäästi valitsemallasi tyylillä.

Tänäänkin lumipallo lähti vierimään heti alussa väärään suuntaan Vallinin tyhmän jäähyn johdosta ja sitten se olikin jo menoa, muutenki suurimmassa osassa Saipa maaleista pääosaa näytteli kokeneiden pelaajien aivan käsittämättömät virheet.
Toki hyökkäyspelissä oltiin todella isosti tukossa, sekä Saipa oli vaan aivan helvetin hyvä, itse en osaa vastata siihen miksi näin oli ja luulen että jos sultakin oikeasti vastaus löytyisi niin kertoisit näitä faktojasi jossain muualla kun täällä.

Ja kuinka moni meistä Kouvolassa on oikeasti luullut että kaudesta tulee helppoa ja tanssitaan ruusuilla, itse en ainakaan näin odottanut, mutta on se vaan todettava että kylläpä on hienoa nauttia liigapeleistä 25-vuoden tauon jälkeen vaikka tappio toki aina hieman kirpaiseekin hetkellisesti.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksei Huhtanen pelannut tänään? Pelasiko niin heikosti avauspelissä, vai oliko jokin muu syy?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hyvänen aika parsapelaaja. Et eilisen pelin jälkeen ketjuun tullut kertomaan, mitään. Mutta tänään takuuvarmasti paikalle, tottakai. Nyt ymmärrän myös sen että mielestäsi fanijärjestöläiset ovat julkkiksia, kun heitä oli tänään ihan telkkarissa asti.

Huhtanen oli hyvä eilen. Lienee lepäsi, kun on niin tuoreeltaan tullut joukkueeseen. Ja toisaalta O'Connorin puuttuessa tarvimme Julkusen neloseen, jotta saimme hänet yv:lle mukaan. Järvenpään piikkiin ei mennyt yksikään.

Pakistossa Västilä ja Kurki esittivät aika lepsua pelaamista omassa päässä. Ja lepsua oli muutenkin ja Green aivan puhki eiliseltä.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Edellisiin viesteihin... En todellakaan aio tulevaisuudessakaan harrastaa tulosanalysointia. Ei kuulu meikäläisen repertuaariin. En nähnyt KooKoon harkkapelejä(JYP-peliä lukuunottamatta) enkä Kisapuiston peliä. Tänään kerkesin katsoa matsia vähän aikaa, ja 5vs5- peli, erityisesti virtauksen hallinta, oli edelleenkin huonoa ellei olematonta. Erikoistilannepelaaminen hyvää. Mutta en kai minä nyt tule kertomaan mielipidettäni pelestä, joita en ole nähnyt.
 
Yksinkertaisesti ei, tähän ei tarvitse mitään lisäselvityksiä. Olen sitä mieltä, ettei Petri Mattilan pelikirjalla voi menestyä Liigassa, ja tulen todistamaan ainakin alkukauden pelitavan surkeuden, kunhan olen nähnyt kaksi (2) kokonaista KooKoon peliä.
Et siis ole nähnyt matseja (paitsi sen jyppipelin jossa täysin uusi joukkue oli ollut neljä päivää yhdessä jäällä ja pelasi kuin c-junnut), mutta olet päättänyt että tulet todistamaan pelitavan surkeuden :)

No, ei se huono johtopäätös ole, jos teksti-tv:stä 2-7 lopputuloksen katsottuaan tulee provoamaan, että pelitapa on huono. Harvemmin varmaan hyvällä pelitavalla viidellä maalilla tukkaan tulee.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ymmärrän, että tappio harmittaa(?). Ei ollut kyse provosta vaan tosiasioista!

Mattilan pelitavasta on minulla ihan tarpeeksi otantaa. Tänään katsomani osio pelistä sisälsi liian paljon niitä elementtejä, joita viime kaudellakin.

Kanattaa olla silmä tarkkana Kouvolassakin ja seurata kriittisesti oman joukkueen tekemistä. Ei se, ettei joukkueelta odoteta mitään, anna minusta lupaa siihen, että vedetään vieläkin pahemmin persettä. KooKoo ei pärjää pystysuunnan kiekolla Liigassa. PISTE! (herää mattila)

ps. Hiitelän kommentti sinällään huono, että totta kai peli pitää saada kuntoon. Mutta ei se auta, vaikka sen saisikin "kuntoon", jos ne rakenteet on toimimattomia...
 
KooKoo ei pärjää pystysuunnan kiekolla Liigassa. PISTE! (herää mattila)
Mitkä ovat perusteesi sille, että KooKoo pelaisi "pystysuunnan kiekkoa"? Minusta koko jako "pystysuunnan kiekon" ja "pelin rytmittämisen" välillä on aika keinotekoinen, ja vaikka tällä suppealla viitekehyksellä peliä arvioisimmekin, ei KooKoo minusta edes pelaa pystysuunnan kiekkoa. Tai jos muka yrittää pelata, niin sitten tekee sen kyllä aivan helvetin huonosti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös