No jaa, vähän ympäripyöreää pyörittelyä, mutta toisaalta mitäpä muuta sitä kotisivuhaastikselta voi edes ottaa. Edelleen jäi kuva, että kaverin mahdolliset vahvuudet ja toimenkuva muutoinkin, lepäävät selkeästi talous- ja yrityspuolella eli todellakin olisi edelleen hyvin mielenkiintoista tietää
a) kuka siellä niitä pelaajia nyt todella tarkkailee ja
b) milloin tämä puhuttu pelaajakoordinaattori mahdetaan nimittää? Juhannuksena vai vasta syksymmällä perikouvolalaisissa kekrijuhlissa? Pahaa vähän tekee katsella Sportin ja JokiPon (ja jopa KiVankin...) sopimustilanteita, kun itse ollaan ihan ulapalla vielä..
Ainakin viime kaudella KooKoolla joukkueen kasaamisessa tuntui olevan jopa hätäilyn makua. Tarkasta kartoituksesta ei ollut tietoakaan, kun vasta Kouvolassa harjoituspeleissä huomattiin, ettei Dickensonista olekaan sentteriksi, vaikka hänen piti olla mestiksen paras pelaaja tuolle pelipaikalle ja sekin huomattiin vasta Kouvolassa, että Makwayn liike ei riitä Kouvolan lentokentällä. Kyllä siellä monen muunkin hankinnan kanssa mentiin suoraan sanoen metsään vai mitä mieltä olet esim. Panu Poutasesta, jonka piti olla tärkeä palanen KooKoon joukkueessa omassa roolissaan.
Itse en todellakaan jaa tuota
boldattua mielipidettä, vaan ennemminkin vuosi sitten oltiin
kerrankin ajoissa liikkeellä ja muutoinkin jäi kuva, että hypeä/tervettä uhoa/tekemisenmeininkiä/younameit oli enemmän ilmassa. Se oli aikalailla uutta KooKoon osalta. Laskeeko tällaisen toiminnan sitten + vai - -kategoriaan, on jokaisen mietittävä päissään. Siltikään en jaksa ymmärtää nillitystä, ja en nyt suoranaisesti kohdenna tätä Wiipuriin vaan ihan yleensäkin, Dickensonin pelipaikasta. Jos saadaan sarjan ehkä pelipaikkansa paras pelaaja, niin en itse näe ongelmaa, vaikka juippi olisi hankittu alunperin huoltajaksi. Lisäksi Makwayn tapaus ei ole noin yksioikoinen kuin nyt kuvattiin. Poutasen hankinnasta voi olla montaa mieltä, mutta kuten olen jo aiemminkin tainnut spämmätä, niin merkitys olisi
parhaimmillaankin ollut marginaalinen. Se, että täällä on/oli
Ford.. muutama nimimerkki, ottanut Breznevin silmätikukseen, ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi joku
vuosikymmenen heikoin hankinta, kuten taidetaan olla mainittu. Kaveri oli heikko ja ylisuuret odotukset lienivät vähän mainospuheiden mukanaan tuomaa eli se siitä.
Lisäksi Mike Tuomen ja Ryan Toomeyn kohdalla lienee turha puhua, että heidän kohdallaan olisi tehty kovinkaan hyvää taustatyötä tai kartoitusta, ennen heidän hankintaansa.
Tuomen ja Toomeyn hankintoja taisi junailla aikailla sama seurakunta, mikä hoitaa nytkin rekrytointiprosessia. Ehkä näistä veijareista sentään opittiin se, että epäonnistumisen jälkeen voi vielä näyttää vähän fiksummalta, kun on pahimmilta ylihehkutuskiusauksilta välttynyt jo ennen ensimmäistä ottelua.