KooKoo 2005 - 2006

  • 328 169
  • 2 642
Tila
Viestiketju on suljettu.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mä en siffa ymmärrä sun ongelmaa. Tai taidan ymmärtää, et juuri ole huumorimiehiä.

Tosiaan kun minulla ei ole ko. "pilan" kanssa mitään tekemistä, niin mielestäni se oli hauska - ja no oikeastaan hyvin outokin myös. Aattelin, että porukka ottaisi sen huumorina ja kevennyksenä.

Mukavaa vaihtelua tähän jatkuvaan narinaan ja tiukkapipoisuuteen, mitä täällä nykyään näkee jo aivan liikaa *wink wink*.

Harmittaa jo etukäteen kun pahin pipokausi on vasta tuloillaan ja sua kiristää jo nyt näin paljon.

Anteeksi mr. Kouvolan Virallinen mr. Jääkiekko 2005. Seuraavalla kerralla ajattelen sinun tunteitasi ensikerralla. Aika uskomatonta sanon minä, alat vetää vertoja palstan "parhaille".
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
teroz kirjoitti:
Nimittäin Joensuussa maantiedettä opiskelevien sivuilla on ihmeellistä liikehdintää: Tuttuja nimimerkkejä ja tuttuja juttuja.

Katsokaas:

http://www.fulltimewebmaster.com/myforum/viewtopic.php?p=140&mforum=coriolis#140

Ketjun aiheena on Reijo Mansikka.

Vakuutan, että minulla ei ole tämän kyhäelmän kanssa mitään tekemistä, vaikka linkin siihen sainkin.

Heh, jaahas...KooKoo kiinnostaa näköjään muuallakin.:)

Varsin erikoinen juttu kyllä.

Siffa kirjoitti:
Mikä oli, teroz, sinun vaikuttimesi, kun tälläisen linkin vedit tänne keskustelupalstalle? Pidätkö pilkkanasi KooKoo 2005-2006 keskustelua, kun vetelet tänne tälläisiä opiskelijoiden hupijuttuja, joilla ei jääkiekon kanssa ole mitään tekemistä. Huono pila sinulta.

Voi hyvänen aika, on tämä nyt taas niin vakavaa puuhaa!

Hauska kevennyshän tämä oli. Mutta älä huoli, Siffa. Voidaan taas palata keskustelemaan junnujen peluutuksesta...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
teroz kirjoitti:
Mitä ihmettä, tämähän vaan jatkuu ja jatkuu. No ei siinä mitään, onhan se mukava saada vähän komiikkaakin palstalle.

Keväällä sinä ja moni muu kerroitte minun harrastavan komiikkaa tällä keskustelupalstalla. Komiikkanihan liittyi siihen, että toivoin jästipäisesti Timo Nurmbergin paluuta Mestis-kiekkoiluun. Joskus komiikankin keinoin pääsee näköjään hyvään lopputulokseen.
Nyt suurena ihmisasiantuntijana kirjoitat minulta puuttuvan huumorintajua, kun en ymmärtänyt sinun linkkejäsi Joensuun opiskeluelämästä. Minusta joensuulaisten keskustelu on ihan paikallaan, kun se käydään vielä pilke silmäkulmassa. Se, että vedät tuon huumoripläjäyksen tänne väärään keskusteluun, kertoo tietysti sinusta paljon.

Mutta asiaan. Eemeli Koskelainen näpäytti jo arvostelijoitaan. KooKoon neloskenttä sai tarvittavan piristysruiskeen K-Vantaa peliin, kun Eemeli pääsi Katteluksen sairastumisen vuoksi vastuupaikkaan nelosen keskelle.
Saman uskon tapahtuvan Jesse Lustbergin kohdalla. Riittävä luottamus valmentajilta, niin johan alkaa tapahtua. Jessen tapauksessa tilaisuus tulee ennen pitkään. Mikäli tämä ei tapahdu KooKoossa, niin sitten jossain muualla. Tästä olen taas varma. Jessen harjoittelulahjakkuus ja -innokkuus tuovat väistämättä hyvän tuloksen.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
siffa kirjoitti:
Keväällä sinä ja moni muu kerroitte minun harrastavan komiikkaa tällä keskustelupalstalla. Komiikkanihan liittyi siihen, että toivoin jästipäisesti Timo Nurmbergin paluuta Mestis-kiekkoiluun. Joskus komiikankin keinoin pääsee näköjään hyvään lopputulokseen.

Mutta asiaan. Eemeli Koskelainen näpäytti jo arvostelijoitaan. KooKoon neloskenttä sai tarvittavan piristysruiskeen K-Vantaa peliin, kun Eemeli pääsi Katteluksen sairastumisen vuoksi vastuupaikkaan nelosen keskelle.
Saman uskon tapahtuvan Jesse Lustbergin kohdalla. Riittävä luottamus valmentajilta, niin johan alkaa tapahtua. Jessen tapauksessa tilaisuus tulee ennen pitkään. Mikäli tämä ei tapahdu KooKoossa, niin sitten jossain muualla. Tästä olen taas varma. Jessen harjoittelulahjakkuus ja -innokkuus tuovat väistämättä hyvän tuloksen.

Kyllä, olit oikeassa Nurmbergin suhteen, mutta tuskin oli kuitenkaan sinun jankutuksesi tulosta, että Nurmberg päätti tehdä paluun.

Samaa mieltä Lustbergista, eiköhän se näyttöpaikka jossain vaiheessa tule, joukkueesta ei vain tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kyllä, tosiaan siffa olit oikeassa Tinken suhteen ja hieno sulka siitä sinun hattuun, mutta a) siihen vaikuttivat tosiaan varmasti ihan muut syyt kuin jankutus täällä ja b) ei tota hommaa jaksaisi koko aikaa muistella.

Samoin ei jaksaisi jankata koko aikaa noista junnuista. Tilanne ei ole muuttunut siltä osin mihinkään, joten mitään uutta näkökantaa on tuskin kenelläkään tarjota. Sitten kun tilanteeseen tulee muutos niin pamistaan asiasta lisää. Voi olla, että se hetki on käsillä, odotellaan.

Näin ollen mielestäni oli vain ja ainoastaan hauska pieni piristysruiske tuo terozin linkki. En ymmärrä millään tuollaista siffan tiukkapipoisuutta. Eihän se mitenkää halveeraa näitä keskusteluita, jotka ovat mielestäni todella korkeatasoisia. Enemmän tuo nyt kääntyi siffa sinua vastaan kuin että kertoisi jotain terozista. Kertoo siitä miehestä vain sen, että huumoria löytyy tarvittaessa, joka on välillä ihan tarpeellistakin.

Mutta onneksi meikäläisen ei tarvikkaan ymmärtää toveri siffaa. Tyydyn vain totetamaan, että käsittämätöntä.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
teroz kirjoitti:
Nimittäin Joensuussa maantiedettä opiskelevien sivuilla on ihmeellistä liikehdintää: Tuttuja nimimerkkejä ja tuttuja juttuja.

Katsokaas:

http://www.fulltimewebmaster.com/myforum/viewtopic.php?p=140&mforum=coriolis#140

Ketjun aiheena on Reijo Mansikka.

Vakuutan, että minulla ei ole tämän kyhäelmän kanssa mitään tekemistä, vaikka linkin siihen sainkin.


No johan oli hauska, ihan itkettää. Mutta ei tota nyt Siffa kannata ottaa niin tosissaan. Huumoriahan toi ainakin yrittää olla.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Fordél kirjoitti:
Samoin ei jaksaisi jankata koko aikaa noista junnuista. Tilanne ei ole muuttunut siltä osin mihinkään, joten mitään uutta näkökantaa on tuskin kenelläkään tarjota. Sitten kun tilanteeseen tulee muutos niin pamistaan asiasta lisää. Voi olla, että se hetki on käsillä, odotellaan.

Toistan vielä sen, että tulen seuraamaan KooKoon omien junioreiden edesottamuksia tänä kautena erityisen tarkasti. Kertaan vielä, keitä seuraan: Tuomas Gärdström, Aapo Lampinen, Valtteri Skyttä, Jukka Korhonen, Eemeli Koskelainen ja Jesse Lustberg. Siinä ne ovat kaikki ja heitä on poikkeuksellisen paljon omia vielä A-juniori-ikäisiä seuran edustusjoukkueessa. Lisäksi A:n divarijoukkueessa on muutama lupaava juniori, joita on syytä seurata mahdollisina tulevaisuuden Mestis- tai jopa SM-liigapelaajina.

Miksi sinä jankkaisitkaan omista junioreista, kun ei asia sinua kiinnosta? Mikäli sinulla ei ole mitään kerrottavaa junioreista niin älä toki jankkaa edes tuon vertaa. Kuten olet jo huomannut ei sinun eikä kenenkään muunkaan kannanotoilla ole vaikutusta niihin asioihin, mistä minä täällä kirjoitan.

Omien junioreiden tilanne muuttuu ja kehittyy koko ajan. Mestis-joukkueiden tehtävänä on kouluttaa parhaat juniorit eteenpäin SM-liigaan. Tältäkin kannalta on mielenkiintoista seurata juuri nyt KooKoon poikkeuksellisen suurta panostusta omien junioreidensä peluuttamisessa. Jokainen Mestis-ottelu antaa aihetta arviointeihin. Minä tulen kirjoittamaan myös aina omien junioreiden peluutuksesta ja onnistumisista/epäonnistumisista.
Ja niinkuin olet jo huomannutkin, erityisseurannassani ovat lisäksi tshekkijuniori Machacekin ja Kalpa-kasvatti Jami Miettisen otteet peleissä. Heti, kun he pelaavat sillä tasolla kuin minusta joukkueeseen hankittujen vahvistusten tuleekin pelata, kirjoitan heistä positiivisesti. Voin jopa kehua Mottia tältäkin osin, jos aihetta ilmenee. Toistaiseksi Motin managerointi ja joukkueen kasaaminen saavat minulta kiitettävän 9.

Kun porukka tuntuu olevan sitä mieltä, että on piristävää ottaa linkkejä muilta keskustelupalstoilta, niin mitäs minulla siihen sanomista. Siitä vain sen kuin jatkatte. Hupi- ja ivakeskustelupalstoja netissä riittää pilvin pimein.
 

Fordél

Jäsen
siffa kirjoitti:
Miksi sinä jankkaisitkaan omista junioreista, kun ei asia sinua kiinnosta? Mikäli sinulla ei ole mitään kerrottavaa junioreista niin älä toki jankkaa edes tuon vertaa. Kuten olet jo huomannut ei sinun eikä kenenkään muunkaan kannanotoilla ole vaikutusta niihin asioihin, mistä minä täällä kirjoitan..

Kyllä olemme varmasti huomanneet, että meidän kirjoituksillamme ei ole juurikaan vaikutusta sinun mielipiteisiin. Samaa rataa homma jatkuu, sanomme me täällä mitä vaan.

Tuossa olet kuitenkin erittäin väärässä, ettei minua kiinnostaisi omat junnut. Ne ovat äärimmäisen tärkeitä kavereita, joiden otteita seuraan silmä kovana. En kuitenkaan anna heidän hämätä liikaa, sillä kaikkein tärkeintä edustusjoukkueen kohdalla on menestyminen. On hienoa, että siihen menestymiseen ovat juniorit tuoneet oman tärkeän panoksensa. Mielestäni enempää heiltä ei voi panosta odottaa eikä varmasti heillä ole tämän enempää annettavaa.

Ero on siis se, että sinä et koe nykyisen johdon antaneen tarpeeksi näyttöpaikkoja omille junnuille kun taas itse koen, että asiassa on menetelty oikein. Ne pelaavat joilla on tällä hetkellä eniten annettavaa. Tosin Miettisen voisi kyllä korvata Empulla tai Silvennoisilla. Toisaalta Timoskaisen paluu taitaa ratkaista tuonkin ongelman. Mutta mistäs nyt sitten käydään siffa vauhkoamaan, annetaanko Keltaselle (ei oma kasvatti eikä edes syntyperäinen kouvolalainen) kenkää, jotta Emppu pääsisi pelaamaan vai mistä aletaan karsia porukkaa junnujen tieltä?

McHasek on mielestäni tällä hetkellä vahvistus ja ajaa Lustbergin ohi selvästi. Ja tsekkiläisen otteet ovat koko ajan parantuneet ja olen varma, että vielä ei olla nähty läheskään kaikkea sitä potentiaalia mitä miehessä on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fordél kirjoitti:
Kyllä, tosiaan siffa olit oikeassa Tinken suhteen ja hieno sulka siitä sinun hattuun, mutta a) siihen vaikuttivat tosiaan varmasti ihan muut syyt kuin jankutus täällä ja b) ei tota hommaa jaksaisi koko aikaa muistella.

Muistetaan myös se, että C) Siffalla saattoi olla Tinken suunnitelmista sellaista sisäpiiritietoa, jota meillä muilla ei ollut.

siffa kirjoitti:
Lisäksi A:n divarijoukkueessa on muutama lupaava juniori, joita on syytä seurata mahdollisina tulevaisuuden Mestis- tai jopa SM-liigapelaajina.

Siffan mietteitä muista lupaavista junnuista lukisin ainakin minä mielellään. Itse olen seurannut jonkin verran A- ja B-junnuja, ja veikkaisin että 2-3 vuoden sisällä noista nuorista voisi löytyä viitisen edustustason kiekkollijaa.
Ehkä kuitenkin heistä olisi sopivinta keskustella tässä ketjussa.


Pelicansin valmentajanvaihdos tulee muuten vaikuttamaan taatusti Mestikseenkin, olihan joukkueessa selvästi Kaupin luottomiehiä, joille ei välttämättä uuden valmennusjohdon aikana roolia löydy. (ja mistä valmentaja tuleekaan?) Vastaavasti taas verkot joudutaan siinä tapauksessa laittamaan uudemman kerran myös Mestis-vesille. Vaikka eipä tämän pitäisi KooKooseen juurikaan vaikuttaa.

Ai niin vielä se, että Tuomas matkaa maaottelutauolla alle 19-vuotiaiden matkassa Tsekin turnaukseen. Muissa maajoukkueissa ei kouvolalaisia ole, eikä viikonvaihteen U20-peleissäkään.
 

Olle(jns)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryminä JOKIPO, (KooKoo)
teroz kirjoitti:
Nimittäin Joensuussa maantiedettä opiskelevien sivuilla on ihmeellistä liikehdintää: Tuttuja nimimerkkejä ja tuttuja juttuja.

Katsokaas:

http://www.fulltimewebmaster.com/my...um=coriolis#140

Ketjun aiheena on Reijo Mansikka.

Vakuutan, että minulla ei ole tämän kyhäelmän kanssa mitään tekemistä, vaikka linkin siihen sainkin.

Todella hieno linkki Teroz. Täyttä asiaahan siellä on! ;) Tässä ketjussa tämä jutustelu on jumiutunut junnuasteelle, joten tuollainen vaihtelu on todellakin paikallaan. Hienoa!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Everton kirjoitti:
Siffan mietteitä muista lupaavista junnuista lukisin ainakin minä mielellään. Itse olen seurannut jonkin verran A- ja B-junnuja, ja veikkaisin että 2-3 vuoden sisällä noista nuorista voisi löytyä viitisen edustustason kiekkollijaa.
Ehkä kuitenkin heistä olisi sopivinta keskustella tässä ketjussa.

Tämän kauden tässä keskustelussa ovat tiiviisti omalta puoleltani mukana jo aikaisemmin mainitsemani viisi vielä juniori-ikäistä pelaajaa. Muut mahdollisesti potentiaaliset tulevat Mestis-pelaajat kuuluvat tietysti vielä "KooKoon juniorit"-keskusteluun. Ainakin A-junioreissa pelaavista voidaan jossain vaiheessa ajatuksia vaihtaa siellä.

Tässä vaiheessa yhteenvetona junioreiden peluuttamisesta ollaan oltu aika lailla samoilla linjoilla. Gärdström, Lampinen ja Skyttä ovat saaneet loistavat näyttöpaikat edustusjoukkueessa. Koskelainen saanee jatkoa hyvälle K-Vantaa pelille?
"Minä vastaan muut"-asetelmassa on enää Jesse Lustbergin todellinen näytönpaikka Mestiksessä. Ei tässä suurta erimielisyyttä ole. Minun arvioinneissani Jesse on potentiaalinen tuleva SM-liigapelaaja. Jessen itsensä kannalta tilanne on varmaankin vaikea. Mahdollisuudet A:n SM-liigaan lienevät edelleen olemassa? Mikäli paikkaa Mestikseen ei avaudu, luulisi KooKoon johdonkin ymmärtävän etsiä Jessen uran kannalta parhaan mahdollisen pelipaikan.
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
siffa kirjoitti:
Jesse on potentiaalinen tuleva SM-liigapelaaja. Jessen itsensä kannalta tilanne on varmaankin vaikea. Mahdollisuudet A:n SM-liigaan lienevät edelleen olemassa? Mikäli paikkaa Mestikseen ei avaudu, luulisi KooKoon johdonkin ymmärtävän etsiä Jessen uran kannalta parhaan mahdollisen pelipaikan.

KooKoon A-nuorten tavoitteena on käsittääkseni nousta A:n SM-liigaan, joten ei kai KooKoon johto silloin ala etsimään joukkueen tärkeimmälle pakille pelipaikkaa muualta. Viime kaudella nousu oli jo lähellä, katsotaan miten tällä kaudella käy? Ratkaisupeleihin mukaan Skyttä, Gärdström, Lampinen, Koskelainen ja tottakai siis myös Lustberg niin ei nousu silloin mahdottomalta näytä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
cock kirjoitti:
KooKoon A-nuorten tavoitteena on käsittääkseni nousta A:n SM-liigaan, joten ei kai KooKoon johto silloin ala etsimään joukkueen tärkeimmälle pakille pelipaikkaa muualta. Viime kaudella nousu oli jo lähellä, katsotaan miten tällä kaudella käy? Ratkaisupeleihin mukaan Skyttä, Gärdström, Lampinen, Koskelainen ja tottakai siis myös Lustberg niin ei nousu silloin mahdottomalta näytä.

Tottakai näin ajatellaan läpi koko Kookoo-organisaation. Hienoa, kun toteat Lustbergin olevan A-junioreiden tärkeimmän pakin. Olen samaa mieltä kanssasi. A-junioreiden valmentajat ovat varmaankin ensimmäisiä, jotka toivovat Lustbergin jäävän KooKoohon ja antavan pelipanoksensa juuri A:n peleihin. Kevään ratkaisupeleissä KooKoon A on kova sana, kun/jos ykkösen pelaajat ovat käytettävissä.
Mitä sitten ajatellee Jesse itse? Ovatko A:n disioonapelit riittävä haaste eteenpäin menolle? Nyt näyttää lähes varmalta, että Jesselle ei kunnollista peliaikaa KooKoon Mestis-joukkueesta aukene. Tapparan puolustajista Salmela joutui siirtymään Pelicansiin lainalle, joten Halmeen jatkaminen KooKoossa näyttää selvältä jopa pitemmäksikin aikaa.
En tiedä, mitä Jessen kanssa on sovittu, kun sopimus ykkösjoukkueeseen tehtiin. Ilmeisesti ainakin doc jokkerilla oli kaavailut siitä, että peliaikaa ykkösjoukkueessa Jesselle tulisi, koska omi Jessen Lääkäriaseman kummipelaajaksi. Luottihan doc jokkeri vielä jokunen aika sitten täällä JA:ssa, että Jesselle tilaisuus ykkösjoukkueen pelaavaan kokoonpanoon aukenee.
Se on kuitenkin ainoa oikea tie, että valmentajat valitsevat joukkueidensa pelaajat kokoonpanoihin. Lustberg ei näytä Mansikan kaavailuihin sopivan, joten on luonnollista etsiä muita järkeviä pelimahdollisuuksia eteenpäin pyrkivälle juniorille.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Joko lopetetaan tämä, oisiko jollain jotain tuoretta ja mielenkiintoista pohdittavaa? Juniori ja varsinkin Jesse-teema alkaa nyt olla jo liian tuttu heh.

Kuitenkin siitä vielä sivuhuomautuksena, että Jesse Lustberg ja Jani "Hapsu" Haapalainen siirtyvät lainalle Ketterään. Hapsu on jouluun asti ja Lüsse ainekin kaksi peliä. Eli nyt siffa voi mennä katsomaan Lüssen otteita ihan miesten peleihin kohtuullisella ajomatkalla. Katsotaan miten Jesse Suomi-sarjassa pärjää.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
teroz kirjoitti:
Kuitenkin siitä vielä sivuhuomautuksena, että Jesse Lustberg ja Jani "Hapsu" Haapalainen siirtyvät lainalle Ketterään. Hapsu on jouluun asti ja Lüsse ainekin kaksi peliä. Eli nyt siffa voi mennä katsomaan Lüssen otteita ihan miesten peleihin kohtuullisella ajomatkalla. Katsotaan miten Jesse Suomi-sarjassa pärjää.

Mielenkiintoinen tieto. Osoittaa, että KooKoon johto on vastuullisesti etsinyt pelipaikat puolustajilleen, joille tällä hetkellä ei edustusjoukkueessa tilaa ole. Pidän hyvänä ratkaisuna molempien kannalta verrattuna edustusjoukkueen viltissä istumiseen. Imatran Ketterä on ollut hyvä ponnahduslauta monille pelaajille. Mm. Pasi Nurminen haki vauhtia Imatralta kohti NHL-pelejä.
Ketterässä toivottavasti löytyy peliaikaa molemmille KooKoon pelaajalle. Mikäli Jesse jatkaa pitempään Ketterässä, käyn hänen pelejään seuraamassa ilman muuta. Onhan monella pelaajalla ollut Ketterästä perinteisesti lyhyt matka Saipan junioreihin ja edelleen SM-liigaan. Toivotaan Jessen kohdalla tapahtuvan näin, vai mitä teroz?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
teroz kirjoitti:
Joko lopetetaan tämä, oisiko jollain jotain tuoretta ja mielenkiintoista pohdittavaa? Juniori ja varsinkin Jesse-teema alkaa nyt olla jo liian tuttu heh.

Vielä tähän vain huomautuksena, että sitä vartenhan tämä palsta on, että siitä vain kirjoittamaan mielenkiintoisista ja ajankohtaisista aiheista. Itse jatkan mm. junioriteemalla.
Voithan esim. jatkaa poimimalla niitä "huumori-pläjäyksiä" muilta keskustelupalstoilta. Nehän saivat minua lukuunottamatta hyvän ja hyväksyvän vastaanoton täällä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
siffa kirjoitti:
Vielä tähän vain huomautuksena, että sitä vartenhan tämä palsta on, että siitä vain kirjoittamaan mielenkiintoisista ja ajankohtaisista aiheista. Itse jatkan mm. junioriteemalla.

Jatka vain junioriteemalla, sanahan on täällä vapaa.

Muistetaan nyt kuitenkin tässä juniorikeskustelussa se, että KooKoon ykköstavoite ei todellakaan ole peluuttaa junnuja joukkueessa; ykköstavoite on sarjassa säilyminen. Omien junioreiden peluutus tulee listalla vasta myöhemmin. Tämä koko "junioriprojekti" taitaa joidenkin osalta olla ymmärretty väärin.

edit: lisäilyä
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
oranssimusta kirjoitti:
Olisiko Tomas Sinisalo tulossa KooKoon vahvuuteen?

Ei ole. MIehelle ei ole KooKoossa mitään käyttöä ja sen varmasti johto tietää. Eiköhän Tomas löydä pelipaikan SAlamoista, Hauskoista tai K-Vantaasta...
 

Toimitus

Jäsen
Pelaajakortit

Muistutetaanpa tässä vaiheessa KooKoon pelaajakorteista, jotka ovat olleet päivitettyinä kuvauksineen jo muutaman viikon. Niitä pääsee tutkailemaan täältä.

Osasta pelaajista, lähinnä kokeneimmista, on luettavissa myös laajemmin uraa tarkasteleva artikkeli. Linkit noihin juttuihin löytyvät pelaajakorteista, mutta panenpa ne tännekin:

Kaksinkertainen paluumuuttaja
Haapalainen: maali per sata peliä?
Italiaan ja takaisin
Nimi ei ole enne
Upseeri ja herrasmies
Alasarjojen pistehai
Snaipperi Saimaan rannalta
Maalitykki sarjassa kuin sarjassa
Luottopelaaja ja fanien suosikki
Poikamaajoukkueiden veteraani
Joensuun jässikkä
Leppävirran Lemieux iskee maaleja liukuhihnatyönä
“Mestiksen Raipe”

Käykääpä tutustumassa.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todella hyviä pelaajakortteja. Mielenkiintoista tietoa ja vielä hyvin kirjoitettuna.

Junnuasia on niin jauhettu, että alkaa tulla jo korvista ulos. Tosin voihan nuo viestit jättää lukematta. Ihan samoin kuin ylimääräiset linkit, jos niistä ei tykkää.
 

Fordél

Jäsen
Hienot on pelaajakortit! Kiitos niistä Jatkiksen toimittajille.

Tuli tässä tällainen kokoonpanomuutos mieleen, että kun kolmonen toimii hyvin hyökkäyspäähän, mutta taas puolustaminen on nihkeää niin jos olisi aika hajoitaa se. Tässä onkin fordelin uudet ketjuehdotelmat, joita saat Mansikki kokeilla Salama-matsissa ihan vapaasti:

1. ja 2. kenttä pidetään samana

Uusi kolmoskenttä ("Telaketjuosasto":

Saarela-Timoskainen-Haapa-aro
Gärdström-Keskinen

Uusi neloskenttä ("Hupu-Tupu-Lupu")

Lampinen-Skyttä-Korhonen/Koskelainen
Onnela-Raattama(pelaa kahdessa kentässä)

Näin saatas kolmoseen pelaamaan vastustajan kolmosta vastaan tommonen kunnon telaketjukenttä ja nelonen laitettas muotoon, joka on jo junnupeleissä osoittanut toimivuutensa. Nelosen takalinjoille sitten kunnon puolustavat pakit hoitamaan se ettei takaiskumaaleja synny nykyiseen tahtiin. Lisäksi nelonen pääsisi pelaamaan vastustajan nelosta vastaan, jossa vastassa olisi varmasti hieman helpompaa porukkkaa kun siinä kolmosessa. Aapo, Valtteri ja Juice veisi näitä sitten kuin litran mittaa!

No niin antaa tulla kritiikkiä...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Fordél kirjoitti:
1. ja 2. kenttä pidetään samana

Uusi kolmoskenttä ("Telaketjuosasto":

Saarela-Timoskainen-Haapa-aro
Gärdström-Keskinen

Uusi neloskenttä ("Hupu-Tupu-Lupu")

Lampinen-Skyttä-Korhonen/Koskelainen
Onnela-Raattama(pelaa kahdessa kentässä)

No niin antaa tulla kritiikkiä...

Kyllä Fordel on minun mielestäni oikeilla jäljillä ketjumuutoksissa. On aika normalisoida ketjukokoonpanot. Juniorit saivat tilaisuutensa näyttää mm. maajoukkuevalitsijoille kykynsä jopa KooKoon kolmantena hyökkäyskentällisenä. Yllättäen ainoastaan Tuomas Gärdström tuli valituksi U19-maajoukkueeseen syksyn turnauksiin. Valtteri Skyttä ei vielä pystynyt vakuuttamaan U18- eikä U17-maajoukkueen valitsijoita. Aapo Lampinen jäi myös ulos sekä U19- että U20-maajoukkueesta. Tilannehan on tietysti väliaikainen, hyvillä peliesityksillä maajoukkueisiin voi nousta myöhemminkin. Jesse Lustberg ei näytön paikkaa saanut, mutta ehkä se siunaantuu vielä Etelä-Karjalan kiertueen myötä.

Saarelan paikalle Fordelin kolmoskenttään laittaisin Aapo Lampisen. Aapo on siitä luonnollisemmin käytettävissä erikoistilanteissa, lähinnä ylivoimilla. Saarela on ollut minun mielestäni huono koko syksyn ja hänen paikkansa on aloittaa 13. hyökkääjänä.
Minusta tämän hetken 3- ja 4-kentät olisivat:
Lampinen-Timoskainen-Haapa-Aro
Koskelainen-Skyttä-Korhonen

Silvennoisen veljekset pelasivat hyvin syksyn harjoitusotteluissa. Ehkä maajoukkuetauon jälkeisissä otteluruuhkissa hekin saavat tilaisuutensa osoittaa olevansa Mestis-tason kiekkoilijoita.

Puolustajista sitten myöhemmin, mutta Raattama kuuluu rightin pakkina Tinken kentälliseen.
 

Fordél

Jäsen
siffa kirjoitti:
Puolustajista sitten myöhemmin, mutta Raattama kuuluu rightin pakkina Tinken kentälliseen.

Ilman muuta, mutta ajattelin, että mies tahkoaisi molemmissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös