ukkometso kirjoitti:
Heitetään nyt vielä täky Siffalle kolmosen peluutuksesta, katsohan liiton sivuilta Forssa -matsin pöytäkirja, siellähän Skytällekin pukkaa miinusta jopa sen maalin verran, jolloin kiekko pomppi päädystä vieressä olleen pakin ja maalivahdin lapojen yli. Olihan se toki keskushyökkääjän huonoa puolustamista!
Nielaistaan nyt ukkometson ja muidenkin heittämät vieheet.
Pääperiaate kentällisten hyvässä ja voitollisessa pelaamisessa on, että ne tekevät tasakentällisin selvästi enemmän maaleja kuin päästävät omiin.
Itse katson automaattisesti aina ne pelaajat, jotka ovat kentällä, kun oma maali syntyy. Samoin automaatio toimii, kun omissa soi, eli ketkä pelaajat olivat vastaanottamassa takaiskuja. Tästä jää mielikuva siitä, mitka kentälliset pärjäävät hyvin ja mitkä huonosti.
Ensin näitä positiivisesti tähän asti tasakentällisin esiintyneitä hyökkäyspelaajia: Tatu Kattelus +8/-5=+3, Teemu Somppi +8/-6=+2, Mikko Liukkonen +6/-4=+2, Reino Soijärvi +6/-4=+2 ja Timo Nurmberg +4/-3=+1.
Sitten tähän mennessä huonoimmin KooKoon hyökkääjistä tasakentällisin menestyneet pelaajat: Valtteri Skyttä +1/-6=-5, Aapo Lampinen +5/-9=-4, Ilkka Saarela +6/-9=-3, Kimmo Haapa-aro +0/-3=-3 ja Jami Miettinen +2/-3=
-1.
Yhteenveto on helppo tehdä. Kaksi ensimmäistä hyökkäyskentällistä ovat pelanneet hyvin. Kolmoskenttä on pelannut vastaavasti huonosti kannattajien lähes yksimielisestä hehkutuksesta huolimatta. Kolmoskentän näyttävä hyökkäyspään pelaaminen on sokaissut katsojien mielipiteet sen kokonaispelaamisesta. Tosin kolmoskenttä pelaa sitä hyökkäävää ja riehakkaasti päätyyn karvaavaa suureen yleisöön menevää peliä, jota keväällä mainostettiin KooKoon tällä kaudella pelaavan.
Sitten Hesculle: Jesse Lustbergin ja Eemeli Koskelaisen saamat peliajat KooKoon Mestis-joukkueessa ovat olleet minulle pettymyksiä. Heiltä odotin läpimurtoa miesten joukkueeseen. Nyt näyttää siltä, että tuo läpimurto ei tapahdu Kouvolassa ainakaan tämän kauden aikana. Mutta niinkuin olen kirjoittanut, mahdollisuuksia uran luomiseen tasokkaille junioreille löytynee muualta.
Vielä oranssimustalle ja muille, jotka kuvittelevat, että nyt tehdään pohjia KooKoon tulevaisuuden Mestis-joukkuetta varten. Näin ei ole eikä ole tarkoituskaan. Mestis kouluttaa parhaita pelaajia SM-liigaan. Tuomas Gärdströmin. Aapo Lampisen ja Valtteri Skytän tähtäin on vuorenvarmasti SM-liiga ja siitä edelleen NHL.