Punkku kirjoitti:
Näyttääpä tämän aamun Kouvolan Sanomissa Kannelkoski purkavan tuntojaan Outisen pelinumeron jäädyttämisestä. Varmaan seurajohdolla on hankala tilanne arvioida, kenen numero on jäädyttämisen arvoinen, jos seuran historiassa on kaksikin samalla numerolla pelannutta legendaarista kiekkoilijaa. Outisen valintaan varmaan vaikutti suuresti toimiminen "suurella sydämellä" myös Kookoon palastustalkoissa.
Mielestäni kirjoitus pelipaidasta oli täysin oikeutettu. Pippaloihin kutsut ovatkin jo toinen juttu ottaen huomioon vallitsevan tilanteen jossa taloudellisesti ei ole mahdollista järjestää mitään suurempia karnevaaleja, tällöin kutsuja on se taho joka tekee valinnat omalla parhaaksi katsomallaan tavalla.
Paitojen jäädyttämisellä ja kattoon laittamisella on omat perinteensä eli kirjoittamattomat sääntönsä. Jos halutaan noudattaa näitä perinteitä tulisi lähteä ensimmäisenä miettimään ko. pelaajia 60-luvulta sitten 70-luvulta jne.
Nyt asia ratkaistiin niin, että Pusan ja Motin osalle ratkesi tämä kunnia.
Pusan osalta ilmeisesti noudatettiin tätä yllämainittua valintatapaa mutta itse koen, että Pusan ja Motin väliin olisi kyllä mahtunut muutamia pelaajia esim. Kannelkoski. Jutellessani muutaman entisen Kookoon " tähtipelaajan" kanssa olen yhä vakuuttuneempi asiasta. Pelaajalle on suuri kunnianosoitus kun hänen numeronsa jäädytetään ja heidän arvomaailmassaan nämä ovat niitä pyhiä asioita joilla on pitkät perinteensä.
Nuoruudessani kaikki pienet pojat pelatessaan jalkapalloa halusivat kantaa pelipaitaa numero 10 ( Pele ), mutta vain yhdellä oli kunnia käyttää sitä.
Kyllä tänäkin päivänä monelle numero kympistä tulee mieleen ainoastaan Pele. Miettikääpä Kookoon numeroa 36, kuka henkilö teille tulee ensimmäisenä mieleen ? Moni nuori ja myös vanhempi pelaaja ottaa mielellään pelipaidan numerokseen oman ihailemansa/arvostamansa idolin pelinumeron!!!
Kuinka monta vuotta Motti kantoi pelinumeroa 36 ja mikä oli hänen aikaisempi ( aikaisemmat ) numeronsa Kookoossa, valaiskaa te jotka paremmin muistatte asian. Oma ehdotukseni on, että kun Motille tämä kunnia on jo suotu, hän itse tulee vaatimaan, että hänen katossa roikkuva pelinumeronsa 36 tullaan vaihtamaan joksikin hänen aikaisemmin käyttämistään numeroista.
Edelleenkin uuden numeron valinnassa tulee olla tarkkana ettei kyseinen numero luo liikaa mielikuvia johonkin muuhun Kookoossa aikaisemmin pelanneeseen henkilöön.
Motilta tämä olisi hieno ele entistä Kookoon huippupelaajaa kohtaan.
Olettaisin, että johtokunta ei havainnut tätä numeron aiheuttamaa sekaannusta antaessaan tunnustusta Motille.
Ymmärrän, että moni täällä olevista kirjoittajista ei ole nähnyt ikinä Kannelkosken pelaavan, joten heidän on vaikea ymmärtää mistä tässä asiassa on kyse. Itse olen nähnyt molempien herrojen koko peliuran Kookoossa, että se siitä. Ei ole kahta kysymystä siitä, etteikö Kookoon yksi ikoneista saa ärähtää silloin kun siihen on aihetta.