siffa kirjoitti:
Työtä riittänee jokaiselle halukkaalle KooKoon organisaatiossa. Ideoita on hyvä heittää hyvässä hengessä nykyisen toiminnan parantamiseksi. Sen sijaan kovin suureen arvosteluun ei tällä hetkellä kannata lähteä. KooKoossa on tehty iso työ sen eteen, että saamme nähdä mielenkiintoista Mestis-kiekkoa Kouvolassa.
Melkein sanoisin, että jos näkee selviä epäkohtia ja puutteellisuuksia tämän hetken toiminnassa niin menee itse toimintaan mukaan ja laittaa asiat kuntoon. Enkä nyt tarkoita Fordellia ja terozia, vaan yleisenä toteamuksena, että nyt on vapaaehtoistyön aika.
Juhlajulkaisun kirjoituksesta poimin vielä Saku Rikalan tekstiä:"Toinen tärkeä keino, äskeistä jopa tärkeämpi tie edustuksen kuntouttamiseen, olisi antaa omille junioreille todellinen näytönpaikka. He muodostaisivat vakaan kasvupohjan, joka myös toisi toiminnalle jatkuvuutta, varsinkin kun pelastusryhmä näki omissa junioreissa valtavan kasvupotentiaalin." Tätä omien nuorten todellista näytönpaikka mahdollisuutta olen tarkastellut kirjoituksissani täällä JA:ssa. Tässä vaiheessa kautta tämä periaate ei ole toteutunut siinä määrin, kun itse olin kuvitellut tapahtuvan.
Ulkomailta hankittu junioripelaaja ja SM-liigavahvistukset vievät omilta junioreilta todellisen näytönpaikan. Tämä on vain realistinen toteamus tilanteesta. Ennenkuin joku ehtii kirjoittaa, että se siffa jaksaa vouhottaa samasta asiasta niin vastaan myöntävästi:"Tätä seuraan suurennuslasin kanssa koko kauden."
Hyvää tekstiä siffalta. Sanotaan se nyt näin alkuun, ettei taas mene vaan arvosteluksi.
Tosiaan vapaaehtoistyö on suomalaisten urheiluseurojen henkireikä. Ilman sitä ei oikein mikään seura pärjää. KooKoon tilanteessa vapaahtoistyön merkitys korostuu entisestään kun joukkueen tila oli tuossa keväällä se mikä oli. Lukander, Jokkeri, Motti ja kumppanit sekä osa "vanhasta" hallituksesta ovat kuitenkin tehneet suuren vapaaehtoistyön, jonka hedelmiä tässä nyt korjataan. Ja missään nimessä ei pidä unohtaa niitä junnujen vanhempia, järjestysmiehiä ja toimitsijoita, jotka tekevät korvaamatonta työtä KooKoon eteen, osa mitätöntä korvausta vastaan, osa täysin ilmaiseksi. Suuri kumarrus heille!
Se minkä takia täällä palstalla minä, teroz, hescu, siffa ja kumppanit välillä vauhkoamme, on se että saadaan keskustelua aikaiseksi ja saamme tuotua esille tuoreita näkökulmia asioiden toteuttamiseen. Kaiken lisäksi tämä keskustelu ei ole turhaa, sillä esim. nimimerkki doc jokkeri varmasti mielenkiinnolla lukee näitä meidän sepostuksia ja jos joku oikein helmi ajatus tulee, se varmasti menee eteenpäin. Eli tosiaan lisää vaan ideoita miten voisimme KooKootta kehittää. Arvostelu on myös erittäin tervetullutta, sillä vanha totuushan on, että "Tyytymättömyys vie asioita eteenpäin". Tuon sananparren toimivuus on jo nähty esim. KooKoo pelastamisessa.
Eli kritiikkiä pitää siis tarvittaessa antaa ja hienoa, että siffa on nostanut junnut pöydälle. Mielestäni kuitenkin junnujen osalta on toimittu täysin oikein. Heille on todellakin annettu se näyttöpaikka ja ne ketkä ovat sen onnistuneet käyttämään hyväksi, ovat tällä hetkellä pelaavasssa kokoonpanossa (lue Lampinen, Gärdström, Skyttä, Korhonen). Sen sijaan Lustberg ja Koskelainen eivät näyttöpaikoista huolimatta (joita on mielestäni ollu aivan tarpeeksi kun ottaa huomioon harkkamatsit) ole ansainneet paikkaa pelaavassa kokoonpanossa. Ja esimerkiksi McHasek hankittiin tänne kun huomattiin, että nykyinen puolustusmateriaali (mukaanlukien Lusberg) ei riitä Mestikseen.
"Tässä vaiheessa kautta tämä periaate ei ole toteutunut siinä määrin, kun itse olin kuvitellut tapahtuvan." Tässä lauseessa siffa jo hieman vastasi mistä tässä hommassa on kyse eli kyse on sinun arvon siffa kuvitelmista, ei uuden johtokunnan. Sen tavoite on ollut vain antaa omille junnuille todellinen näyttöpaikka, joka on annettu kuudelle junnulle, josta neljä käyti sen alkukaudesta hyväksi. Ja näiden kuuden kaverin ulkopuolelta ei ole potentiaalisia junnuja, joille voisi edes antaa näyttöpaikan. Ei vielä tällä kaudella, joten senkin puolen asiassa on mielestäni onnistuttu.
Mihin tällä paatoksella päästään on seuraava näkemys: yksikään liigapelaaja tai ulkomaalainen ei ole vienyt yhdenkään junnun näyttöpaikkaa, sillä niitä on kaikille annettu aivan tarpeeksi. Äärettömiin emme voi kilpaurheilussa katsoa virheitä läpi sormien, tästä osoituksena on vihdoinkin saatu Haapalaisen komennus Suomi-sarjaan. Sen sijaan nämä vahvistukset ovat kylläkin vieneet junnujen pelipaikat, mutta se on taas seurausta siitä, etteivät kaikki omat junnut käyttäneet näytönpaikkaansa hyödyksi. Asiassa ei ole siis mielestäni mitenkään toimittu johtokunnan periaatteita vastaan.
Sanotaan vielä samaan hengenvetoon, että myös Omankylän pojat-projekti onnistui hienosti, josta esimerkkinä näemme Tarkiaisen, Liukkosen, Nurmbergin, Silvennoisten yms. paluun joukkueeseen.
Aamen.