Juniorimaksut
Dynamite ja Jasse ovat keskustelleet junioreiden maksuista. Muistelisin, että joskus paljon aikaisemmin juniorijoukkueet maksoivat kustannuksensa itse aina A-junioreihin saakka. Silloin tehtiin kaikenlaisia talkoita ilmaisjakelulehtien jakamisesta yritysten kattojen lumenluontiin saakka. Seura hoiti A-junioreiden kustannukset. Matkan varrella kaikki on kallistunut ja talkootyö vähentynyt. Olen kuunnellut ihmeissäni puheita juniorijoukkueiden kalliista maksuista. Näin se vaan on mennyt, jokainen maksaa omat kustannuksensa, jotka kertyvät useista eri menokohteista.
Olen seurannut myös taitoluistelupuolen maksuja, jotka ovat todella kalliita harrastajilleen (vanhemmille ja/tai isovanhemmille). Kouvolan taitoluistelijoiden maksuja pidin kalliina, kunnes matkan varrella oli todettava ne halvimmasta päästä Suomessa. Taitoluistelussa maksut ovat muualla kuin Kouvolassa kehittyneimpien tyttöjen/poikien ryhmissä keskim. 250 €/kk. Lisäksi tulevat leirimaksut, jotka ovat todella kalliita. Luistimet maksavat 500 €/kpl.
Tänä päivänä harrastukset maksavat. Ikävää on se, että monet pojat ja tytöt jäävät vaille mahdollisuutta harrastaa mieleistään lajia, koska kustannukset ovat liian korkeat useiden perheiden talouksille.
Olishan tuo hyvä tietää vaikka tällä KooKoo 2005-2006 palstalla, kuinka suuret ovat KooKoon juniorimaksut tänä päivänä. Tätä kirjoittaessani tiedän, että KooKoossa on tapahtunut keväällä uudelleenorganisointia ja tämä keskustelupalsta kuuluu periaatteessa vain edustusjoukkueen asioille.