KooKoo 2005 - 2006

  • 328 120
  • 2 642
Tila
Viestiketju on suljettu.

Fordél

Jäsen
siffa kirjoitti:
Totean, että ukkometsokaan ei enää luota KooKoon muutaman oman juniorin nousuun Mestis-tason kiekkoilijaksi. Alan jäädä yksin tinkaamaan kohtuullista peliaikaa ja luottoa jo ensi kautena heille. Aion pysyä linjallani.

Nyt alkaa homma menemmän aika sekavaksi...Siis eikö esim. Lustberg ole siffa muka saanut tarpeeksi näytönpaikkoja ja luottoa? Kaveri on pelannu vissiin kaikki harkkapelit ja miehellä on ollut mahdollisuus antaa ne tarvittavat näytöt, mutta tähän huutoon Jesse ei ole vielä vastannut.

Jos ja kun meiän ens kauden pakisto on tässä (riippuen tsekin sopimuksesta) koostuu se yhdeksästä pakista. Kun muistetaan, että keskimäärin on koko ajan poissa yksi pakki niin kyllä Jesse ja muut omat junnut saavat aivan varmasti peliaikaa ja paikkoja missä näyttää oman kykynsä. En oikein käsitä tätä vauhkoomista...
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Voitkin varmaan Siffa kertoa, keltä pakilta tsekki vie pelipaikan? Voit myös varmaan kertoa niiden pakkien nimet, jotka eivät ole saaneet näyttöpaikkoja edustuksessa...

Missä vaiheessa vahvasti kouvolalaisen joukkueen kokoamisella on alettu tarkoittamaan sitä, että puolet A-junnuista pitää laittaa edustuksen paitaan ihan vain sen vuoksi, että he ovat kyseisen joukkueen junnuja?
Ne, joilla peli kulkee, pelaavat. Jos kasvattiseura on KooKoo, niin hieno homma, mutta jos muualta tullut pelaaja vie kouvolalaista kiekkoa eteenpäin, niin oikein hienoa sekin.

Vaikuttaa, että Siffa haluaa vänkäämällä etsiä jotain olemattomia, negatiivisia puolia joukkueen kasaamisesta. Nyt on niin kouvolalainen joukkue, että ei pitäisi olla kellään mitään sanottavaa. Junnutkin ovat saaneet ja tulevat saamaan kauden mittaan paljon näyttöpaikkoja.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kai tämänkin vänkäyksen voisi vähitellen lopettaa. Siffalla on omat hyvin perustellut mielipiteensä, joista osan suhteen varmasti kaikki ovat vahvastikin samaa mieltä, mutta osassa taas on näkemyseroja. Täyttä yksimielisyyttä jankkaamisella ei kuitenkaan saavuteta.

Homma on nyt kuitenkin niin, että Machacek pelaa, Gärdström pelaa, Tarkiainen pelaa ja Lustberg pelaa. Katsotaan sitten, sanotaan nyt vaikka viidentoista pelin jälkeen, ketkä ovat saaneet riittävästi vastuuta, ketkä liian vähän, ja ennen kaikkea millaisia otteet ovat olleet.


Siirretään keskustelua vaikka siihen, ketkä tulevat aloittamaan ykkös- ja kakkosketjujen toisilla laidoilla? Vahvimmat ehdokkaat lienevät Somppi, Keltanen ja Saarela. Lampinen lienee intinkin takia pienemmässä roolissa.

Kolmos-nelosketjujen laitahyökkääjiä onkin jo ihan liian vaikea spekuloida, kun niin Korhonen, Koskelainen, Silvennoinen ja Haapa-aro ovat onnistuneet harkkapeleissä omissa rooleissaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Everton kirjoitti:
Kai tämänkin vänkäyksen voisi vähitellen lopettaa. Siffalla on omat hyvin perustellut mielipiteensä, joista osan suhteen varmasti kaikki ovat vahvastikin samaa mieltä, mutta osassa taas on näkemyseroja. Täyttä yksimielisyyttä jankkaamisella ei kuitenkaan saavuteta.

Ei minusta ole mitään normaalia suurempaa vänkäystä täällä käyty. Joidenkin mielestä kyllä ja sekin on minulle tuttua tunteita herättävässä urheilulajissa. Itse kirjoitan tänne aina silloin, kun näen tarvetta. Hienoa, kun löytyy monia, jotka ovat eri mieltä.
Täyttä yksimielisyyttä ei tule onneksi koskaan olemaan niinkin kiinnostavasta urheilulajista kuin jääkiekko on. Esimerkkinä vaikka Tinke Nurmberg, jonka pelitaidoista vänkäsin jo vuosia sitten Kukko-keskustelussa. En antanut periksi, vaikka vyörytys Tinken mustamaalaamiseksi oli täällä Kouvolassa hyvin massiivista. Onneksi valmentajaksi tuli Reijo Mansikka, joka korjasi ensi töikseen Tinken useammaksi vuodeksi AaKoosta KooKoohon. Mansikan ja Tinken yhteistyö oli luottamuksellisesti ja tulos seuran kannalta hyvä. Hieno homma, kun parivaljakon yhteistyö sai nyt jatkoa. Olen antanut Motille täyden kympin erityisesti Tinken ja Mikko Liukkosen hankinnoista. Samoin Katteluksen, Soijärven, Grahnin, Palmun, Raattaman ja Saarelan jatkosopimukset KooKoohon ovat kova ammattinäyte Motilta. Nuorten Gärdströmin, Lustbergin, Lampisen ja Koskelaisen pitäminen vielä KooKoossa oli myös Motilta kiitettävä suoritus. Hyviä, tavoitteellisia ja kehityskykyisiä junioreita seurataan SM-liigajoukkueiden toimesta aktiivisesti. Sen tiedän, että luettelemani juniorit sekä Valtteri Skyttä ovat seurannassa.

Nyt vänkään siitä, että KooKoon puolustuspäähän ei tule hankkia muualta kuin todella selviä vahvistuksia, koska jokainen muualta hankittu pelaaja vie AINA pelipaikan omalta juniorilta. Vähintään oman juniorin peliaika ja vastuu vähenee hankintojen myötä. Tästä minulla on kirkkaan selvää kokemusta matkan varrelta.
Tuskin Motti tai KooKoon edustusjoukkueen uusi johto ovat pahoittaneet mieltään siitä, että arvostelin Peter Nilssonin hankintaa. Nilsson tuli tänne ilman try-out:ia managerin suosituksen perusteella. Se oli selvä virhe, josta otettiin jo oppia ja nyt Machacek on vakuuttamassa pelitaitonsa try-outin kautta.
Kun täällä on suoraan moitittu nimeltä joidenkin KooKoon omien junioreiden peliotteita harjoitusotteluissa, niin Peter Nilsson oli todella huono minun mielestäni. Jotkut KooKoo-kannattajat olivat sijoittamassa häntä jo pelaaviin pakkipareihin, mitä ihmettelen suuresti.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siffa, kyllä Ukkometso luottaa ja toivoo, pitää vaan elää realismin vallassa. Jesse on vasta 19-v ja aikaa tulla Mestis-pelaajaksi on paljon. Eri asia on sitten kenellä näistä ns. omista junnuista on todella potentiaalia kehittyä Mestis-tasolta etenpäin. Näkemykseni mukaan tällä hetkellä kolmikko Lampinen-Gärdström-Skyttä täyttää sen vaatimuksen. Vähän lisää Mestis-rutiinia, koulut ja armeijat alta pois, ja menoksi!

Hyökkäykseen saadaan kasaan hyvät vitjat;
Liukkonen-Nurmberg-Somppi
Soijärvi-Kattelus-Keltanen
Lampinen-Skyttä-Saarela
ja neloseenkin riittää pelimiehiä!

Kyllä näillä koostumuksilla, myös puolustuksen osalta, on hyvä lähteä tahkoamaan tämän kauden sarjaa! Olisiko E-T nousemassa päätorjujan rooliin?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minusta "omia" on joukkueessa erittäin paljon ja junnuille on luvussa peliaikaa ja näyttöpaikkoja. Junnuja tulee nousemaan joukkueeseen!!! Edelleenkin se on vain tosiasia, että ei niitä junnujakaan voi liikaa ajaa yhdellä-kertaa sisään.

Siffa nyt ihmettelen sun puheita Tinken mustamaalaamisesta. Minä olen ainekin aina puhunut Tinken taitojen puolesta ja tulen aina puhumaan. Kyseessä on kuitenkin Kouvolan Maestro! Toki tietyiltä Kouvolan kiekkovaikuttajilta tuli lokaa Tinken niskana, mutta minun muistikuvani mukaan läheskään kaikki fanit eivät tätä "lokaa" niin vaan sulattaneet KooKoon foorumilla ja Tilastomiehessä.

Enää reilu viikko kauden aloitukseen, pitääkin avata ketju aiheesta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
teroz kirjoitti:
Siffa nyt ihmettelen sun puheita Tinken mustamaalaamisesta. Minä olen ainekin aina puhunut Tinken taitojen puolesta ja tulen aina puhumaan. Kyseessä on kuitenkin Kouvolan Maestro! Toki tietyiltä Kouvolan kiekkovaikuttajilta tuli lokaa Tinken niskana, mutta minun muistikuvani mukaan läheskään kaikki fanit eivät tätä "lokaa" niin vaan sulattaneet KooKoon foorumilla ja Tilastomiehessä.

Otinkin Tinken vain esimerkkinä siitä, miten voidaan ja saadaan olla eri mieltä pelaajista. Minulle oli yllätys, kun aloitin oman kamppanjani tammikuulla Tinken takaisintulosta, se, miten paljon oli muitakin Tinke-faneja täällä JA:n KooKoo-kirjoittajissa. Muistan esim. sinun ja hescun Tinke-myönteiset kirjoitukset. Mutta se siitä.

Edustusjoukkueen yhteydessä on hyvä keskustella myös A-junioreista. Aina on ollut junioripelaajia, jotka seilaavat edustuksen ja A-junioreiden välillä. Viime vuonna nämä pelaajat olivat Gärdström, Lampinen ja Koskelainen. Tume ja Emppu olivat tässä roolissa jo toissa vuonna. Nyt on nostettu ykköseen Lustberg, Korhonen ja Valtteri Skyttä. Kiitettävä määrä on KooKoon omia junioreita ykkösessä.
A:n valmentajat Kotro, Henttonen ja Haapaniemi(?) toivovat tottakai, että tuo kuusikko olisi mahdollisimman paljon A:n divisioona-peleissä käytettävissä.
A:n menestys on minun mielestäni täysin siitä kiinni, miten ykkösjoukkueen pelaajia saadaan mukaan.
Vastapainona ovat pelaajien omat tavoitteet peliurallensa. Antavatko A:n disioonapelit riittävästi haastetta siellä jo erinomaisesti kunnostautuneille pelaajille? Vai ovatko tähtäimessä kehittyminen Mestiksessä tai jossain A:n SM-sarjajoukkueessa? Näitä minä pohdin, kun kuulen, että ulkomailta ollaan hankkimassa junioripelaajia kehittymään KooKoon Mestis-joukkueeseen. Ahdasta tulee omille junioreille ja itseluottamuksen kanssa joutuu koville. Periksi ei pidä kuitenkaan antaa. A:n divarissa voi kehittää henkilökohtaisia taitoja valmentajien antamien vapauksien mukaan.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Siffa, tuo on kyllä totta, että ulkomailta on turha hankkia pelaajia, jos omista junioreista löytyy saman tasoisia pelimiehiä. Nyt on kuitenkin omista junnuista nostettu potentiaalisia pelaajia monta, ja koska pitkän kauden aikana tulee tapahtumaan loukkaantumisia ja poisjääntejä, on hyvä olla leveyttä materiaalissa.

Ymmärrän kyllä Siffan pointin, mutta en näe asiaa samanlailla ongelmallisena. Kyllä KooKoon junnutkin ovat oppineet kilpailemaan pelipaikastaan, ei tässä touhussa tule mitään ilmaiseksi.

Parempi siis mielestäni tilanne, jossa miehiä on riittävästi ringissä, kuin aikaisemmilta kausilta tuttu tilanne, jossa joukkueeseen hommataan muutaman pelin ajaksi täysin ulkopuolinen pelaaja, joka ei ole harjoitellut joukkueen mukana eikä sisäistänyt sen pelitapaa. Näiden täytemiesten tilalla kannattaa ehdottomasti peluuttaa mieluummin omia junnuja.

Evertonin aiheenavaukseen liittyen: vielä vähän aikaa sitten kuvittelin, että ykköskentän koostumus on selviö; keskellä Tinke ja laidoilla Somppi ja Liukkonen. Harkkapeleissä toisella laidalla on kuitenkin pelannut Keltanen, ainakin niissä peleissä joita minä olen nähnyt. Keltanen on onnistunut niin hyvin, että nyt en ole enää ollenkaan niin varma tuosta ykköskoostumuksesta.
 

Fordél

Jäsen
Hommahan menee niin, että tällä kaudella ei noita pikavisiitti liigalaisia hommata vaan jos mies tulee niin se on pidemmän aikaa. Toisaalta ihanteellisin tilanne olisi se, että näitä lainakavereita ei tarvittaisi ollenkaan. Hyökkäykseen tuskin tällaista vajetta edes tulee, mutta puolustuksen kohdalta se voi tulla kyseeseen. Kuitenkin uskon, että esim. Lustberg saa tällaisessa tilanteessa näytönpaikan vaikka ykköspakkiparista ennen kuin ruvetaan ketään hommaamaan. Kausi on todellakin pitkä ja kaikki joilla on sopimus edustuksen kanssa, saavat varmasti näytönpaikan. Näin on aina ollut kun muistelee tapauksia Haapalainen, Sinkkonen yms.

Jos Jessen otteet eivät piakkoin ala parantua, on miehen ilman muuta haettava vauhtia junnuista. Kyseessä on kuitenkin vasta 19-vuotias kaveri, joten aikaa tosiaan on. Ja mitä tulee tähän seilaukseen A:n ja edustuksen välillä, niin ilman muuta on lähdettävä siitä, että ei junnujakaan voi tyhjäksi pumpata tai muuten kärsivät kaikki. Mielestäni tämä seilaus on viime vuosina kuitenkin onnistunut hyvin eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.

Ja sitten vielä jyrkkä EI ketjulle Luigi-Tinke-Somppi! Laitetaan mielummin Saarela Sompin paikalle. Perustelut tälle voitte lukea KooKoo-Jokipojat kerjusta...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Loistavat artikkelit oli kyllä.
Tämän illan pelin mainostus on sitten taas ilmeisesti unohdettu, kun kouvolan sanomista mainosta ei löytynyt. Tai no ainakaan minä en löytänyt.
 

Fordél

Jäsen
Joo täytyy täältäkin lähettää suuri kiitos Jatkoajan KooKoo-toimitukselle. Todella hieno sekä laaja lukupaketti ja mikä tärkeintä, erittäin asiantunteva! Tämmöstä intoa kauden avausta kohtaan ei ole kyllä ollut vähään aikaan. Harmi vaan, että se jää näkemättä, mutta onneksi kausi on pitkä ja pelejä riittää.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuleeko Kuudes kenttäpelaaja ja/tai Kuusi penkkiurheilijaa vai miten se meni, huomenna Mikkeliin? Otteluhan on siis Jukurit (Mikkeli) - KooKoo (Kouvola).
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitäisi saada tietoa Machacekin sopparista, alkaa painaa Mestis-pörssin aikaraja päälle. Otteiden perusteella ihan käypä pelimies, että kelpaisi kyllä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
ukkometso kirjoitti:
Nyt pitäisi saada tietoa Machacekin sopparista, alkaa painaa Mestis-pörssin aikaraja päälle. Otteiden perusteella ihan käypä pelimies, että kelpaisi kyllä.

Minulla on tutina, että Machacekin kanssa sopimus tehdään, vaikka olen sitä kritisoinut. Sen jälkeen KooKoon sopimuspuolustajat ovat:

Holopainen, Tarkiainen, Raattama, Machacek, Keskinen, Onnela, Gärdström, Lustberg, Haapalainen ja Nilsson. Neljä viimevuotista ja kuusi uutta pakkia. Liikkuvuutta ja taitoa on paljon. Tilanne- ja taklauskovuutta puuttuu, mutta se on korvattava sähäkkyydellä ja liikkuvuudella.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
pekutti kirjoitti:
Tuleeko Kuudes kenttäpelaaja ja/tai Kuusi penkkiurheilijaa vai miten se meni, huomenna Mikkeliin? Otteluhan on siis Jukurit (Mikkeli) - KooKoo (Kouvola).

Luulisin, ettei kumpikaan KooKoon kannattajayhdistyksistä Kuudes Kenttäpelaaja ry eikä Kuusi Penkkiurheilijaa ay saavu tänään Mikkeliin. Eilen kuitenkin oli harkkapeli SaiPaa vastaan ja sarja-avausta tässä jo pikku hiljalleen odotellaan. Sarjapeliin Jukurit-KooKoo saapuu varmasti paljonkin KooKoon kannattajia.
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
siffa kirjoitti:
Minulla on tutina, että Machacekin kanssa sopimus tehdään, vaikka olen sitä kritisoinut. Sen jälkeen KooKoon sopimuspuolustajat ovat:

Holopainen, Tarkiainen, Raattama, Machacek, Keskinen, Onnela, Gärdström, Lustberg, Haapalainen ja Nilsson. Neljä viimevuotista ja kuusi uutta pakkia. Liikkuvuutta ja taitoa on paljon. Tilanne- ja taklauskovuutta puuttuu, mutta se on korvattava sähäkkyydellä ja liikkuvuudella.

Tänään todennäköisesti vielä katsastetaan Machacekiä Jukurit-KooKoo harjoituspelissä. Mikäli otteet jatkuvat yhtä hyvinä sopimus julkistettaneen perjantaina. Itse kyllä liputan Machacekin sopimuksen puolesta. Vaikka kyseessä onkin vasta 19-vuotias pakki niin meriittilistalta löytyy kuitenkin pelejä tsekin nuorten maajoukkueessakin ja ainakin eilen itseluottamuskin oli kohdallaan SaiPaa vastaan. Erittäin hyviä avauksia antoi eilen ja liike jäällä oli koko ajan hyvää.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
siffa kirjoitti:
Minulla on tutina, että Machacekin kanssa sopimus tehdään, vaikka olen sitä kritisoinut. Sen jälkeen KooKoon sopimuspuolustajat ovat:

Holopainen, Tarkiainen, Raattama, Machacek, Keskinen, Onnela, Gärdström, Lustberg, Haapalainen ja Nilsson. Neljä viimevuotista ja kuusi uutta pakkia. Liikkuvuutta ja taitoa on paljon. Tilanne- ja taklauskovuutta puuttuu, mutta se on korvattava sähäkkyydellä ja liikkuvuudella.

Siinähän se pakisto sitten onkin.... eli lasketaan Nilsson sairastuvalle, Lustberg pääasiassa a:han, niin Haapalainen jää ensimmäiselle varasijalle ja paikkaamaan mahdollisia loukkaantumisia ja flunssatauteja. Samoin tietenkin Jesse myös. Edelleen luulen, että seitsemällä pakilla mennään aika pitkälle.
Hyvä sekoitus kokemusta ja nuoruutta; Raattaman otteet ainakin näkemissäni matseissa ovat olleet varmoja, samoin Onnelan. Lujana ja kovana siellä tietysti saa olla!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo on kuulemma tänään tehnyt yhden vuoden sopimuksen Petr Machacekin kanssa. Jokohan sopimus julkaistaan huomisessa Kouvolan Sanomissa? Machacek on kyllä antanut vakuuttavat näytöt muutamassa pelaamassaan harjoituspelissä.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Old Tom kirjoitti:
KooKoo on kuulemma tänään tehnyt yhden vuoden sopimuksen Petr Machacekin kanssa. Jokohan sopimus julkaistaan huomisessa Kouvolan Sanomissa? Machacek on kyllä antanut vakuuttavat näytöt muutamassa pelaamassaan harjoituspelissä.

Tämän aamuisen Kouvolan Sanomien mukaan Peter Nilssonin kausi on ohi ennenkuin se ehti kunnolla alkaakaan. Lääkärin määräyksestä Nilsson ei pelaa tällä kaudella otteluakaan. Samaisessa jutussa oli rivien välistä luettavissa, että tsekkivahvistus Petr Machacek sen sijaan on tekemässä sopimuksen KooKoon kanssa ja näin ollen vahvistaa KooKoon puolustusta.
 

Fordél

Jäsen
Avataas vähän keskustelua tuosta pakkien peluuttamisesta...Luulisi, että Hasekin kanssa tehdään soppari, sillä näytöt ovat olleet sen verran kovat. Joten meillä on nyt yhdeksän pakkia, jotka ovat hyvin nuoria suurimmaksi osaksi. Joukosta löytyy kolme 19 v, neljä vähän yli pari kymppistä ja sitten Keskinen (25v.), Holopainen (26v.) ovatkin jo ihan nestoreita kun taas Raattama (31v.) on jo ikäloppu.

Nuorta on siis pakkikalusto. Sitten jos mietitään rooleja. Kiekollisia ovat Holopainen, Keskinen, Machacek ja Tarkiainen. Sitten ovat nämä kädettömät kaverit, joita hienostuneesti kutsumme ns. peruspakeiksi, Raattama, Haapalainen ja Onnela. Se mikä on sitten ongelmallista on nämä nuoret Gärdi ja Lusse. Junnuissa pojat ovat mättäneet kovia tehoja, esim. jälkimmäinen teki viime kaudella 10+27. Nyt tuhannen slotin kysymys onkin, että mitä näiden kaverien kanssa pitäs tehdä? Sama koskee esim. Skyttää.

Itse kannatan sitä periaatetta, että vain vastuuta antamalla ja pelaamalla oppii. Näin ollen antaisin ko. herrojen jatkaa siinä roolissa missä ovat junnuinakin pelanneet. Ei tollasta kiekollista potentiaalia nimittäin ole varaa hukata kuin mitä esim. Lussellakin on.

Ykköspakkiparihan on suht selviö eli Holopainen-Machasek. Siinä voi sitten molemmat vuorotellen hyökkäillä toisen varmistaessa. Kuulemma Hasekkikin pystyy pienestä koosta huolimatta fyysiseen peliin, joten sopii vallan hyvin tuohon pariin. Samoin kakkospari on suht selvä eli kiekollinen Keskinen ja peruspakki Onnela. Paljon kokemusta omaava pari, joka varmasti tulee olemaan tärkeä lenkki tulevalla kaudella.

Sen mitä olen Gärdin peliä seuraillu niin mielestäni kiekollinen osaaminen on nyt hieman jäänyt. Pelaa hyvää varmaa peruspeliä, mutta voisi olla vielä selvästi rohkeampi mitä tulee hyökkäyspäähän pelaamiseen. Jukurimatsissa oli jo kuulemma väläyttänyt hienoa syöttötaitoa, joten ei muuta kun jatka samaa rataa. Mies tarvisi kuitenkin kaveriksi jonkun kokeneen rauhallisen pakin joten ehdotan kolmanneksi pakkipariksi Gärdi-Raattama, jossa antaisin Tuomakselle paljon vapaampaa roolia hyökkäyspäässä, jotta hyvä kehitys kiekollisessa pelissä ei vain katkeaisi.

Sitten neljänteen pariin jäävät Lusse, Hapsu ja Tarkiainen. Tarkiainen on otteillaan ehdottomasti ansainnut paikkansa pelaavassa kokoonpanossa. Kumpi sitten laitetaan vierelle? Hapsu olisi suht varma ratkasu varmistavammaksi kaveriksi kun tiedämme, että Mikolla veri vetää hyökkäysoäähän. Toisaalta Lustberg on parissa viime matsissa parantanut selvästi otteita, joten paikka kuuluisi hänelle. Hapsu kun on valitettavasti polkenut paikallaan jo neljättä vuotta. Vähän hasardillehan pari Lusse-Tarkiainen kuulostaa, mutta se vain sopisi uuden KooKoon värikkääseen tyyliin.

Toisaalta taas niitä ikaviä loukkaantumisia tulee aina, joten varmasti kaikki saavat paikan näyttää osaamisensa. Eli toisin sanoen koko kirjoittamani paatos oli turhaa. No mutta tulipahan käytettyä perjantai-illasta edes osa ajasta johonkin "hyödylliseen"...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Petr Machacek

Onko Machacekin kanssa tehty sopimus? Voisiko joku lähellä kooKoon edustusjoukkuetta kertoa tästä?

Jääkiekkolehden ja IS:n kauden 2005-2006 Mestis-esittelyissä Machacek on KooKoon kokoonpanossa jo mukana. Leftin puolustaja, pelaa numerolla 27, s.17.10.1985, pituus/paino 178/80.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Oikein hyvää pohdintaa Fordélilta!

Olen kyllä aika samaa mieltä noista pakkipareista ja peluutuksesta. Luin tuossa aiemmin Ismo Lehkosen haastattelun, ja vaikka en ole hänestä yleensä paljon perustanut, niin nyt puhui kyllä asiaa paasatessaan siitä, että suomalaisessa junnukasvatuksessa pitäisi käyttää hyödyksi jokaisen junnun vahvuuksia. Gärdströmin vahvuus on kiekollinen peli, joten hänelle kannattaa, niinkuin Fordél totesi, antaa mahdollisuus kiekolliseen rooliin. Tottakai virheitä tulee ja niiden kauttan nimen omaan opitaan, se on se hinta mikä maksetaan, että kiekollinen peli kehittyy aikuisten tasollakin.

"Masan" pelaaminen on miellyttänyt minuakin, mitä nyt olen yhden ottelun häneltä nähnyt. Kiekon kanssa varsin hyvä ja itseluottamusta tuntuu löytyvän aika paljon noinkin nuoreksi kaveriksi. Tarkiainen on myös esiintynyt todella vahvasti, on hyvä luistelija ja kiekon kanssa hyvä. Isompikin rooli kuin neloskentän pakki sopisi minusta hänelle, Tarelle vaan YV-aikaa alkavalla kaudella.
Viime pelissä Onnelan ja Keskisen peli ei vakuuttanut, mutta toisaalta on turha taas tehdä yhden pelin perusteella sen kummempia johtopäätöksiä. Eiköhän tästäkin ajan myötä saada hyvä pakkipari aikaiseksi.
Lustbergista en kyllä osaa sanoa mitään kun en ole oikein miehen peliä seurannut, hyvä jos on parantanut otteitaan kentällä, varmasti on ansainnut näyttöpaikan kaudella. Nuori kaveri kuitenkin kyseessä, kehittymisaikaa junnuissa on vielä.

Raattama on varmasti kokemuksellaan tärkeä pelaaja joukkueelle. Toivottavasti löytäisi samanlaisen pelivireen, joka hänellä oli viime kauden lopulla.
Holopainen on luonnollisesti ykköspakki ja Haapalainen peruspelillään hyvä nelosparin jyrä.
 
Viimeksi muokattu:

Mauritzio

Jäsen
Survotaanpa nyt omakin lusikka tähän ansiokkaasti alkaneeseen keskusteluun puolustajien peluutuksesta. Jos Mauritziolla olisi tippakaan päätäntävaltaa puolustajien peluutukseen, lähtisin rakentamaan pakkipareja johtoajatuksella "taitava kiekollinen pakki - fyysisempi, hivenen varmistavamp pakkii".

Ykköspariin vaikkapa herrat Holopainen - Onnela. Molemmilta löytyy riittävästi kiekollista osaamista, suuremman "pelirakennusvastuun" jäädessä kuitenkin Holopaisen harteille. Onnela voisi sitten ottaa hivenen isompaa roolia kiekottomassa pelissä.

Toinen pari voisi olla muodossa Machacek - Gärdström. Roolijaottelu vaikkapa jotain saman suuntaista kuin edellisessä parissa. Itse en näe Gärdströmn pystyvän kovinkaan suureen kiekolliseen rooliin Mestiksessä. Edes A-junioreiden peleissä en ole vielä havainnut sitä joidenkin mainostamaa hyvää kiekollista peliä. Kyllähän se kiekko lavassa pysyy mutta kyllä A:n divarissa pitäisi esittää jotain parempaa, mikäli aikoo pystyä Mestiksessä kiekolliseen rooliin, liigasta nyt puhumattakaan. Machacekia en itse ole vielä pelaamassa nähnyt mutta täältä lukeneeni kommentit antavat ymmärtää kyseessä olevan varsin mainion pelimiehen.

Kolmanteen pariin sijoittaisin sitten uudet naamat Tarkiaisen ja Keskisen. Molemmilta onnistuu pelaaminen molempiin suuntiin kohtuu hyvin. Ja jos on ihan pakko antaa joukkueen takalinjojen "ikonille" säännöllistä peliaikaa, niin Raattama sitten jomman kumman tilalle tähän kolmospariin. Mieluummin kuitenkin seitsemännen pakin rooliin.

Itse peluuttaisin joukkuetta pääsääntöisesti kolmella pakkiparilla, seitsemännen pakin pelatessa hajavaihtoja ja mahdollisesti esim. alivoimaa. Neljän parin peluutuksesta ei havaintojeni mukaan ainakaan kukaan pelaaja pidä, joten mieluummin kolmella. Omissa kaavailuissani pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle jäisivät siis Haapalainen ja Lustberg. Lustbergille löytyy runsaasti kehittävää peliaikaa ja suuri rooli vielä A:sta. Haapalaisen tilanne ei sitten olekaan niin hyvä ja hän saattaa jäädä hyvin, hyvin vähälle peliajalle.

Nämä kaavailut ovat siis omia "fantasioitani", todellisuus tulee varmaan olemaan jotain aivan muuta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös