Pakkasesta on noiden viidakon surkeiden mehujen ja smoothieiden pääasiallinen raaka-ainekin, eli jääpalat. Laihaa litkua. Muualta saa parempaa. Esim. viimeksi Picnicin smoothie oli ihan eri tavalla täyttä tavaraa.
Eikös näissä ole töissä lähinnä lukiolaisia ja nuoria opiskelijoita, mutta erityisesti niitä noin 18-vuotiaita, joilla yleisesti työmahdollisuudet on kovin vähäiset, etenkin lukuvuoden aikana. Ainakin kun itse muistelen lukioaikojani niin silloin kavereita oli juuri mm. Jungle Juice Barissa töissä, paikkahan oli kuulemma ihan kauhea silloinkin. Eikä mikään ihme.Huvittavintahan tuossa on se, että Fagerströmin yrityksellä ei olisi luultavasti yhtään työntekijää, jos tuet leikattaisiin pois. Noilla palkoilla, kun ei tulla toimeen ilman tukia.
Toki kokoomuksen ideana tässä onkin se, että kehitysmaista tuodaan ihmiset tekemään nämä työt orjaoloissa ja orjapalkalla.
Fagerströmin puheet julkaisun vääristelystä menevät kyllä hieman outoon valoon, kun nyt Iltalehti julkaisi haastattelun sanasta sanaan.
Tässähän tämä olennainen on. Eivät tarvitse niitä oikeita liiketiloja, joissa neliövuokra on sen verran korkea ja tila niin suuri, ettei tällä baarilla olisi mitään mahdollisuutta menestyä. Siksi ne sijaitsevat jossain käytävän varrella 10 neliön tilassa ja vuokra on sopivan mitätön. Ei ole esimiehiä töissä, vain yksi nuori, joskus hetken kaksi ja palkka luokkaa 10€/h. Toimiiko konsepti sitten kuinka kauan, ehkä ei, koska tulee parempia konsepteja tilalle.JJB on luonteeltaan kauppakeskuksen palveluinfraa erittäin fiksusti tukeva palvelu. Se pidentää asiakkaiden kauppakeskuksessa viettämää keskimääräistä vierailuaikaa, ja tätä kautta lisää todennäköisyyttä, että asiakas kuluttaa kauppakeskuksessa enemmän rahaa vierailunsa aikana. JJB voi tätä kautta neuvotella itselleen kauppakeskuksissa hyvin kohtuulliset vuokratasot. Hyvä lähtökohta bisnekselle, varsinkin kun myyntipiste ei tarvitse myymälätilaa, vaan se täräytetään sopivaan kohtaan lattialle asiakasvirtojen viereen, joka taas on JJB:n etu.
Fagerströmin pariskunta tarvitsee koulutusta julkisuuden hallintaan vai mitä @Noppa10 ?
Mielestäni ihan järkeviä ajatuksia Fagerströmillä kokonaisuudessaan. Tosiasia on se, että omalla asenteella mennään yllättävän pitkälle tässä maailmassa. Nyt meillä on liikaa niitä asennevammaisia, jotka syövät hyvinvointiyhteiskunnan kapasiteettia huolehtia vähäosaisista, vaikka pystyisivät helposti olemaan osa sitä kapasiteettia.
Luitko edes noita kysymyksiä ja vastauksia ja vertasit niistä tehtyyn juttuun? Ihan oikeassa Fagerstöm vaikuttaisi tuon kritiikin kanssa olevan ja ihan asiallisia näkemyksiä jutussa suurimmalti osin on.Ei taida riittää tämän Fagerströmin kannatus enää pääsemään Kokoomuksen listoilta seuraavalle vaalikaudelle, kun jäi nyt kiinni valehtelusta ja toimittajan aiheettomasta syyttämisestä. Persut enää ainoa vaihtoehto, jos haluaa neljän vuoden päästä eduskunnassa jatkaa.
Luin, luitko sinä? Näytätkö ne kohdat, joissa Fagerströmin sanoja olisi jutussa vääristelty litterointiin nähden? Kaikkea ei yhteen juttuun mahdu, joten kaikkia Fagerströmin kommentteja ei ole toki juttuun sisällytetty.Luitko edes noita kysymyksiä ja vastauksia ja vertasit niistä tehtyyn juttuun? Ihan oikeassa Fagerstöm vaikuttaisi tuon kritiikin kanssa olevan ja ihan asiallisia näkemyksiä jutussa suurimmalti osin on.
Kyllähän Junnila "kaupunginisänä" on jo eräänlainen mainehaitta Naantalille. Toki Naantalista löytyy Kultaranta, Muumimaailma, keskusta ja saaristomaisemat ovat niin ikään idyllisiä, mutta ryvettynyt Junnila kaupunkia kipparoimassa on melkoinen särö. Toki demokraattisesti hänet on tehtävään valittu.
Tosiasia on se, että omalla asenteella mennään yllättävän pitkälle tässä maailmassa. Nyt meillä on liikaa niitä asennevammaisia, jotka syövät hyvinvointiyhteiskunnan kapasiteettia huolehtia vähäosaisista, vaikka pystyisivät helposti olemaan osa sitä kapasiteettia.
Tuossa kohdassa haastattelua viitattiin äiteihin (tai iseihin), jotka valitsevat mieluummin olevansa kotona lapsensa kanssa mahdollisimman pitkään kuin "osana kapasiteettia" olemisen. En oikein tiedä, mitä asennevammaa tämä on? Kaikille tämä ei taloudellisesti ole mahdollista, mutta jos se on, mitä väärää siinä on?
Eihän tämä oikeastaan enää edes yllätä. Kaikkialla ollaan niin hajaantuneita. Koko Suomi, hallitus, oppositio, puolueet..ym. Palstoilla ovat kommentit koventuneet törkeiksi ja huudetaan, vaikkei ymmärrettäisi asiasta tuon taivaallista. Voittajia tässä ovat media, joka hieroo käsiään yhteen herkutellen vastakkainasettelusta ja näin ollen klikkien määrästä. Ja tietenkin itänaapurin pikku paskiainen, jolle nämä kaikki ristiriidat ja vastakkainasettelu sopivat varmasti oikein hyvin. Ja tässä tapauksessa Haapakoski, joka saa oman 15 minuuttia ja mahdollisesti muutaman äänen lisää seuraavissa vaaleissa kohti eduskuntaa.Mielenkiintoinen tilanne Naantalissa. Kokoomus ja PS ovat vastakkaisilla puolilla ja asiassa, joka voi hyvin kärjistyä hallitukseen asti.
Kuinkahan moni jättää matkaamatta Muumimaailmaan tai Kultarantaan Junnilan takia? Jos pitäisi arvata niin ei kukaan. Kiljutaan netissä pää punaisena ja seuraavana päivänä vedetään Nuuskamuikkusen hattu päähän ja Naantaliin. Toisaalta jos tämä jatkuva valitusvirsi loppuu sillä, että Junnila saa kenkää niin se lienee paras ratkaisu. Kannatan ehdottomasti. En kuitenkaan pidätä hengitystä etteikö seuraava kohde ole tähtäimessä. Joskus se saattaa olla joku jopa näistä äänekkäistä potkujen vaatijoista.Kyllähän Junnila "kaupunginisänä" on jo eräänlainen mainehaitta Naantalille. Toki Naantalista löytyy Kultaranta, Muumimaailma, keskusta ja saaristomaisemat ovat niin ikään idyllisiä, mutta ryvettynyt Junnila kaupunkia kipparoimassa on melkoinen särö. Toki demokraattisesti hänet on tehtävään valittu.
Ja sitä mieltä olen rehellisesti. En minä väitä, että kaikki olisivat asennevammaisia, vaan että heitä on yksinkertaisesti liikaa. Kärkipäässä nämä "ideologisesti työttömät ossit"
Tällä hetkellä elät hyvin erilaisessa elämäntilanteessa kuin monet muut tavalliset kansalaiset, ja nämä päätökset kohdistuvat pieni- ja keskituloisiin pitkälti. Miten ajattelet, kuinka hyvin pystyt asettumaan pieni- ja keskituloisten asemaan?
– Pystyn erittäin hyvin, koska olen vähävaraisesta perheestä kotoisin.
Näkyykö se sussa kuinka paljon vielä tänä päivänä?
– Näkyy, meilläkin aina suvussa, äiti ja mummo, ollaan tehty aina useampaa työtä. Ei olla oltu sillai, että no nyt nyt tee, että oon nyt osapäivätyössä, mitä joku sanoo, että hei mulla on pieni lapsi ja mun pitää antaa sille aikaa, että mun elämäntilanne ei mahdollista sitä. Kyllä se mahdollistaa.
– Sit kun oikeasti tarvii rahaa, silloin mennään töihin. Nyt jotenkin liian helpolla ajatellaan, että nyt mä oon, koska mulla on oikeus ja mahdollisuus, koska valtio tarjoaa tällaisen mahdollisuuden. Ei se ole henkilöistä kiinni, vaan tästä meidän systeemistä. Äitikin on aina tehnyt kahta työtä.
Ajatteletko, että lapsen kanssa ei oltaisi niin kauaa kotona?
– Niin, mä oon ollut äidin mukana, kun se kävi siivoamassa kuntosalia, olin siellä mukana ja auttamassa sitä. Tällaista ei enää musta juurikaan ole, toki sitä on, mutta vähän yleistän. Kyllä sitä tulee olemaan huomattavasti enemmän, kun ei oikeesti niitä tukia anneta niin helposti.
– Nimenomaan se, että jos olet työkyvytön tai on jotain muita ongelmia, silloin totta kai. Mutta kun meillä on työkykyisiä henkilöitä kotona, yhteiskunta ei voi toimia niin. Itse ainakin yrittäjänä koen, että maksan niin paljon veroja ja olen tuonut korttani kekoon, niin musta se on epäreilua, että kaikki eivät osallistu, ketkä pystyy.
– Totta kai se kohdistuu pienempituloisiin, mutta nimenomaan sen takia, kun ovat kotona ja saavat etuuksia. Kun he menisivät töihin.
– Tutkitusti työnteko lisää hyvinvointia, kun sulla on työyhteisö, sulla on tietyt rytmit ja rutiinit. Uskon siihen, kun ihmiset saadaan töihin, täällä voidaan paljon paremmin.
Toisaalta on tehty niin saatanasti töitä ja samalla juotu ongelmaksi asti. Jollakin tavalla muutenkin tuulahdus ajalta, jolloin kaikki oli joidenkin mielestä paremmin.Tästä samaa mieltä kyllä, mutta itselläni nousi nimenomaan karvat pystyyn tuosta Fagerströmin haastattelun kohdasta, jossa viitattiin siihen, että lasten kanssa ollaan liian pitkään kotona.
Kyllä tuosta sen kuvan saa, että sen sijaan, että lapsen kanssa oltaisiin kotona, pitäisi äidin lähteä töihin ja ottaa vaikka lapsi sinne mukaan.
Kyllä tuosta sen kuvan saa, että sen sijaan, että lapsen kanssa oltaisiin kotona, pitäisi äidin lähteä töihin ja ottaa vaikka lapsi sinne mukaan.
Niin, kyllä minä itse olen sitä mieltä, että työkuntoisen ihmisen paikka nykyisessä tilanteessa on töissä, ei lapsen kanssa kotona. Ihan samalla lailla meni allekirjoittaneella aikoinaan oman lapsen synnyttyä. Ensin lapsen äiti äitiyslomalla syntymän jälkeen se about puoli vuotta, siihen päälle meikäläisen isyysvapaat ja parin kuukauden loma. Lapsi meni hoitopaikkaan alle vuoden ikäisenä.
Toki vapaus valita saa - ja pitääkin - olla, mutta jos yhteiskunta sitä rahoittaa, niin sitten pitää mennä niillä maksajan pelisäännöillä, eli hyväksyä mahdollisten tukien pieneneminen tiukassa taloustilanteessa. Jos ne tuet ovat liian pienet omasta mielestä, sitten tekee sen valinnan sen mukaan ja pistää lapsen hoitoon ja menee itse töihin. Tällä on sitäpaitsi tuplaten työllistävä vaikutus, kun niitä lapsia pitää jonkun hoitaakin.
Itse pidän tuota 9kk-10kk ikää liian nuorena päiväkotiin, aika ihmeissäni katselin menoa silloin kun omaa lasta tuonne vein.Niin, kyllä minä itse olen sitä mieltä, että työkuntoisen ihmisen paikka nykyisessä tilanteessa on töissä, ei lapsen kanssa kotona. Ihan samalla lailla meni allekirjoittaneella aikoinaan oman lapsen synnyttyä. Ensin lapsen äiti äitiyslomalla syntymän jälkeen se about puoli vuotta, siihen päälle meikäläisen isyysvapaat ja parin kuukauden loma. Lapsi meni hoitopaikkaan alle vuoden ikäisenä.
Toki vapaus valita saa - ja pitääkin - olla, mutta jos yhteiskunta sitä rahoittaa, niin sitten pitää mennä niillä maksajan pelisäännöillä, eli hyväksyä mahdollisten tukien pieneneminen tiukassa taloustilanteessa. Jos ne tuet ovat liian pienet omasta mielestä, sitten tekee sen valinnan sen mukaan ja pistää lapsen hoitoon ja menee itse töihin. Tällä on sitäpaitsi tuplaten työllistävä vaikutus, kun niitä lapsia pitää jonkun hoitaakin.
3v. taas jo ehkä liian vanha, riski jäädä ikätovereistaan jälkeen on jo silloin iso.
Itse pidän tuota 9kk-10kk ikää liian nuorena päiväkotiin, aika ihmeissäni katselin menoa silloin kun omaa lasta tuonne vein.
Ja mielestäni lapsista näkee jos ne sinne on suoraan kehdosta viety.
Ja varsinkin kun monessa päiväkodissa vedetään lainvastaisesti liian pienellä hoitajamitoituksella.
Muistaakseni jossain tutkimuksessa todettiin että 2v. on oikea ikä viedä lapsi päiväkotiin ja tästä olen itsekin samaa mieltä, 3v. taas jo ehkä liian vanha, riski jäädä ikätovereistaan jälkeen on jo silloin iso.
Se 2v. olisi mielestäni oikea aika katkaista tuet ja töihin.
Ja koulumaailman ongelmia tietysti lisää että esikouluun tuodaan sitten lapsia jotka ovat olleet 6v. kotona.
Minä olin 4kk lapsen kanssa kotona ja tuosta ajasta pari kuukautta pelkällä kotihoidon tuella. Kyllähän tuo tuki yhdelle lapselle on sen verran pieni, että säästöjä söi kovalla kädellä. Itse olisin toki ollut lapsen kanssa kotona vaikka tukea olisi saanut nolla euroa, mutta tuolla tuella on turha retostella ja kuvitella että loisitaan ja laiskotellaan makeaa elämää.Niin, kyllä minä itse olen sitä mieltä, että työkuntoisen ihmisen paikka nykyisessä tilanteessa on töissä, ei lapsen kanssa kotona. Ihan samalla lailla meni allekirjoittaneella aikoinaan oman lapsen synnyttyä. Ensin lapsen äiti äitiyslomalla syntymän jälkeen se about puoli vuotta, siihen päälle meikäläisen isyysvapaat ja parin kuukauden loma. Lapsi meni hoitopaikkaan alle vuoden ikäisenä.