Luitko edes noita kysymyksiä ja vastauksia ja vertasit niistä tehtyyn juttuun? Ihan oikeassa Fagerstöm vaikuttaisi tuon kritiikin kanssa olevan ja ihan asiallisia näkemyksiä jutussa suurimmalti osin on.
Luin, luitko sinä? Näytätkö ne kohdat, joissa Fagerströmin sanoja olisi jutussa vääristelty litterointiin nähden? Kaikkea ei yhteen juttuun mahdu, joten kaikkia Fagerströmin kommentteja ei ole toki juttuun sisällytetty.
Mitään sanojen vääristelyä ei ole kuitenkaan nähdäkseni tapahtunut. Fagerström itse kuitenkin väitti IG-päivityksessään, ettei olisi haastattelussa sanonut, että leikkausten pitää kohdistua pienituloisiin. IL:n mukaan hän on sanonut kuitenkin mm. näin:
”Nimenomaan se, että jos olet työkyvytön tai on jotain muita ongelmia, silloin totta kai. Mutta kun meillä on työkykyisiä henkilöitä kotona, yhteiskunta ei voi toimia niin. Itse ainakin yrittäjänä koen, että maksan niin paljon veroja ja olen tuonut korttani kekoon, niin musta se on epäreilua, että kaikki eivät osallistu, ketkä pystyy.
– Totta kai se kohdistuu pienempituloisiin, mutta nimenomaan sen takia, kun ovat kotona ja saavat etuuksia. Kun he menisivät töihin.”
Eli jompi kumpi tässä on väärässä IL tai Noora. Toimittajalta olisi iso ja tyhmä riski alkaa valehdella tässä asiassa, joten uskon itse enemmän IL:aa kuin Fagerströmiä.
Minusta toimittaja teki hyvää työtä, sillä osasi poimia juttuun juurikin nuo Fagerströmin kaikista oleellisimmat ja suorimmat kommentit, eikä jättänyt liikaa tilaa asioiden selittelylle ja kiertelylle.