Kokoomus

  • 1 660 163
  • 13 324

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinulle jokaiseen kysymykseen vastaus on vihervasemmisto.

Valitettavasti markkinatalousvastaisella vihervasemmistolla on Suomessa aivan liikaa valtaa kykyihinsä nähden. Tämä tulee esille niin sosialistihallituksen talouspolitiikassa kuin alue- ja paikallistasolla.

Demarien tutkimuslaitos Laboren mukaan vuosina 2022-2024 parhaiten reaaliansioissa suhteessa menestyvät työttömät ansiosidonnaista etua nauttivat. Seuraavana on eläkeläiset. Sosialistihallitus ostaa ääniä ainakin siitä päätellen, että SDP:n kannattajien pääosa on eläkeläisiä ja duunareita.

Pohjoismaisessa demokratiassa, jota Kokoomus Suomessa edustaa, eivät tukia nauttivat ole reaaliansiolistan kärjessä, vaan se koostuu vientiyritysten työntekijöistä, jotka määräävät muiden ansiotason maksimin. Suomi erkanee yhä kauemmaksi pohjoismaisesta hyvinvoinnista.

 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pohjoismaisessa demokratiassa, jota Kokoomus Suomessa edustaa, eivät tukia nauttivat ole reaaliansiolistan kärjessä, vaan se koostuu vientiyritysten työntekijöistä, jotka määräävät muiden ansiotason maksimin. Suomi erkanee yhä kauemmaksi pohjoismaisesta hyvinvoinnista.

Yllä oleva asia on Ukrainan sodan ja monen muun asian ohella aiheuttanut paljon keskustelua omassa Kokoomus-kuplassani. Asiasta on puhuttu vuosia ja usein erilaisten tutkimusten tai selvitysten tultua julki. Tietoa on jokaisen saatavilla paljon, mutta kuplani näkemyksen mukaan vihervasemmisto ei faktoista välitä.

Tällaisia asioita kuplassa pohditaan. Olisi aika jo tehdä muutoshallitus:

 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Valitettavasti markkinatalousvastaisella vihervasemmistolla on Suomessa aivan liikaa valtaa kykyihinsä nähden. Tämä tulee esille niin sosialistihallituksen talouspolitiikassa kuin alue- ja paikallistasolla.
Tämä ei kerro yhtään mitään Tampereesta ja Helsingistä, vaan on samaa attekalevamaista huutelua, jota kokoomuksen yhteistyökyvyttömien siipi Helsingissä harjoittaa. No, siinäpähän huutelette samalla, kun Tampere edistyy entisestään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä ei kerro yhtään mitään Tampereesta ja Helsingistä, vaan on samaa attekalevamaista huutelua, jota kokoomuksen yhteistyökyvyttömien siipi Helsingissä harjoittaa. No, siinäpähän huutelette samalla, kun Tampere edistyy entisestään.

Perkasin asiaa jo aiemmin vähän ylempänä. Kummolan hanke toteutettiin yritysten ehdoilla, mutta Helsingissä se on ongelma. Kyllä sinä sen tekstin luit, mutta kun se ei sopinut narratiiviisi, ohitit. Aivan kuten vastauksen aiempaan kysymykseeni tälläkin kertaa siitä, miten muka Kokoomus vaikeuttaa mainittuja hankkeita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

Animal

Jäsen
Aivan kuten vastauksen aiempaan kysymykseeni tälläkin kertaa siitä, miten muka Kokoomus vaikeuttaa mainittuja hankkeita.
Itsekin kuulisin myös mielellään millä tavoin Kokoomus on torpannut Helsingissä vastaavia hankkeita kuin Tampereella on toteutettu? Kalasatama, Suvilahti, Jätkäsaari, Pasila / Tripla, Kehärata, Raide-Jokeri jne. tulee nyt äkkiseltään mieleen suurista infrahankkeista mitä Helsingissä / PK-seudulla on toteutunut viime vuosina Kokoomuksen myötävaikutuksella ja sillä kuuluisalla yhteistyöllä. Kaikista pimeimpiä ja todellisuudesta irrallaan olevia vihervasemmistohankkeita Kokoomus on kyllä torpannut ja jarruttanut, joskus jopa SDP:n tuella. Ottamatta hankkeen järkevyyteen kantaa, niin Helsingin keskustatunnelia ympäristösyistä vastusti nimenomaan Helsingin vihervasemmisto plus Keskusta.

Ja tämä kaikella kunnioituksella Kokoomukselle, jonka äänestäjä en ole.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itsekin kuulisin myös mielellään millä tavoin Kokoomus on torpannut Helsingissä vastaavia hankkeita kuin Tampereella on toteutettu? Kalasatama, Suvilahti, Jätkäsaari, Pasila / Tripla, Kehärata, Raide-Jokeri jne. tulee nyt äkkiseltään mieleen suurista infrahankkeista mitä Helsingissä / PK-seudulla on toteutunut viime vuosina Kokoomuksen myötävaikutuksella ja sillä kuuluisalla yhteistyöllä. Kaikista pimeimpiä ja todellisuudesta irrallaan olevia vihervasemmistohankkeita Kokoomus on kyllä torpannut ja jarruttanut, joskus jopa SDP:n tuella. Ottamatta hankkeen järkevyyteen kantaa, niin Helsingin keskustatunnelia ympäristösyistä vastusti nimenomaan Helsingin vihervasemmisto plus Keskusta.

Ja tämä kaikella kunnioituksella Kokoomukselle, jonka äänestäjä en ole.

Kyse ei kai lienekään hankkeiden torppaamisesta sinänsä, vaan tällä hetkellä Helsingissä vallitsevasta ilmapiiristä, joka ei mahdollista merkittävien kehityshankkeiden läpiviemiseen tarvittavaa aitoa halua ratkaisuhakuiseen dialogiin sekä kompromissien etsimiseen.

Kunnallisessa päätöksenteossamme ei monesta muusta maasta poiketen ole hallitus-oppositio rakennetta. Meidän systeemimme siis perustuu olettamukselle siitä, että puolueet pystyvät joustavaan asia- ja ratkaisukeskeiseen yhteistyöhön. Jos tuo olettamus ei toteudu, koko paska jumiutuu ellei yhdellä puolueella ole absoluuttista enemmistöä. Ei ole "hallitusohjelmaa", jonka pohjalta päätöksenteko raksuttaa eteenpäin vaikka kaikkia vituttaisi.

Suomen kuntapoliittinen järjestelmä on erittäin hieno ja se kuvaa suomalaisten keskinäistä yhteistyöhalukkuutta, ratkaisukeskeisyyttä sekä tapaa yrittää etsiä käytännön ongelmiin ratkaisuja, jotka hyödyttävät mahdollismman paljon mahdollisimman monia. Vastuu sen säilyttämisestä on jokaisessa kunnassa jokaisella puolueella (ja jokaisella valtutetulla). Harmillisesti ongelmia on ollut Helsingin lisäksi enevissä määrin monessa muussakin kunnassa, mutta haluan edelleen olla optimistinen, että järjestelmän hienous ymmärretään.

Tietenkään Kokoomus ei ole ainoa syyllinen Helsingin tilanteeseen, mutta sillä on pormestaripuolueena ollut ja on edelleen parhaat kortit johtaa kaupunki pois tuosta lamaantuneen päätöksenteon suosta. Vaadittaisiin vain huomattavasti parempaa johtajuutta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyse ei kai lienekään hankkeiden torppaamisesta sinänsä, vaan tällä hetkellä Helsingissä vallitsevasta ilmapiiristä, joka ei mahdollista merkittävien kehityshankkeiden läpiviemiseen tarvittavaa aitoa halua ratkaisuhakuiseen dialogiin sekä kompromissien etsimiseen.
Juuri näin. Tampereella haetaan yhdessä enemmistöä tyydyttäviä ratkaisuja, kun taas Helsingissä kompromissit nähdään haittana omien poliittisten saavutusten tiellä.

Tampereella ei ole vastustettu hankkeita, vaan haluttu löytää niille kaikkein sopivin ratkaisu, kun taas Helsingissä jokin sijoitusyhtiö esittää, että rakennetaampa Elielinaukio täyteen tai kerrosrakentamista kansallismaiseman eteen. Tampereella aikaa ja rahaa käytetään aidosti kehitettävän suunnitteluun, kun taas Helsingissä järjestetään kalliita suunnittelukilpailuja hankkeille, jotka eivät toteudu.

Mutta mikäs siinä. Jatkakoon Helsinki samaan malliin ja huutakaa jatkossakin vihervasemmisto, kun Tampereella huudetaan jatkossakin valmis.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tietenkään Kokoomus ei ole ainoa syyllinen Helsingin tilanteeseen, mutta sillä on pormestaripuolueena ollut ja on edelleen parhaat kortit johtaa kaupunki pois tuosta lamaantuneen päätöksenteon suosta. Vaadittaisiin vain huomattavasti parempaa johtajuutta.

Tilannekuva ei nyt ole oikea. Vapaavuori oli hyvä johtaja. Hän vei hankkeita eteenpäin. Kovin paljon parempaa johtajuutta ei Suomesta löydy. Valitettavasti järkevä politiikka ei ollut enää mahdollista vihreiden Ohisalon aikana. Aiemmin oli.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Tilannekuva ei nyt ole oikea. Vapaavuori oli hyvä johtaja. Hän vei hankkeita eteenpäin. Kovin paljon parempaa johtajuutta ei Suomesta löydy. Valitettavasti järkevä politiikka ei ollut enää mahdollista vihreiden Ohisalon aikana. Aiemmin oli.

Yhtälailla voisi sanoa että Kokoomuksen tilannekuva on hämärtynyt monissa hankkeissa. Ison yksityisen rahan ratkaisuesitykset ajavat lobbarivoimin edelle ratkaisuista jotka olisivat hyväksyttävämpiä laajemmallakin pohjalla ja palvelisivat kaupungin kehittymistä ilman turhaa vastakkainasettelua. Sitä voi sitten kukin puolellaan osoitella puolin ja toisin kuka jarruttaa mutta kyllä se tuohon yhteistyön puutteeseen kulminoituu.

Vihervasemmisto voi kelvata vastaukseksi kuka jarruttaa pyrkimyksiä kohti Kokoomuksen visiota Helsingistä. Se on kuitenkin harhakuvitelmaa että se olisi se ainoa oikea ratkaisu.

Palaan itsekin tuohon Soininvaaran kirjoitukseen josta olen itsekin aikalailla täysin samaa mieltä. Kaupungin kehittämisessä ei riitä pro business. Eikä edes pro market -lähestymistapa. Vaan siellä mukana kaiken ytimessä pitää olla pro people ajatus.

Esimerkkinä käyköön debatti syyllisistä keskustan liiketilojen kuihtumiseen. Yksi osa yhtälöä on liikenneratkaisut. Toinen osa yhtälöä on turistien vetovoima. Kolmas osa yhtälöä on etätyökehitys. Neljäs Triplan vetovoima. Ja viides keskustan asukaskehitys. Silti jostain hiton syystä tästä on tehty liikennepoliittinen ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tilannekuva ei nyt ole oikea. Vapaavuori oli hyvä johtaja. Hän vei hankkeita eteenpäin. Kovin paljon parempaa johtajuutta ei Suomesta löydy. Valitettavasti järkevä politiikka ei ollut enää mahdollista vihreiden Ohisalon aikana. Aiemmin oli.
Eli Juhana Vartiainen on ihan kädet solmussa selän takana? Ihan vilpittömin mielin tuoreena helsinkiläisenä kysyn, joka itsekin koittaa saada tolkkua, että minkälainen kaupunki tämä Helsinki oikein.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tilannekuva ei nyt ole oikea. Vapaavuori oli hyvä johtaja. Hän vei hankkeita eteenpäin. Kovin paljon parempaa johtajuutta ei Suomesta löydy. Valitettavasti järkevä politiikka ei ollut enää mahdollista vihreiden Ohisalon aikana. Aiemmin oli.
Itse Vapaavuorta jopa presidentiksi aikoinaan kannattaneena en ehkä ihan hirveästi hehkuttaisi huippujohtajaksi enää... Muistetaan Olympiakomitean tapahtumat viime keväältä. Tietysti eihän se kumoa onnistumisiaan Helsingissä, mutta eipä esimerkiksi Esko Ahosta puhuta enää ilman huomautuksia Sperbankista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yhtälailla voisi sanoa että Kokoomuksen tilannekuva on hämärtynyt monissa hankkeissa. Ison yksityisen rahan ratkaisuesitykset ajavat lobbarivoimin edelle ratkaisuista jotka olisivat hyväksyttävämpiä laajemmallakin pohjalla ja palvelisivat kaupungin kehittymistä ilman turhaa vastakkainasettelua. Sitä voi sitten kukin puolellaan osoitella puolin ja toisin kuka jarruttaa mutta kyllä se tuohon yhteistyön puutteeseen kulminoituu.

Vihervasemmisto voi kelvata vastaukseksi kuka jarruttaa pyrkimyksiä kohti Kokoomuksen visiota Helsingistä. Se on kuitenkin harhakuvitelmaa että se olisi se ainoa oikea ratkaisu.

Otan esimerkin rakentamisesta. Kokoomus edustaa oikeistolaista kaupunkirakentamista, jota tehdään maksaja edellä. Autojen luomat ruuhkat viedään keskustan alle, rakennetaan tiiviimpää kaupunkikuvaa unohtamatta pientaloasutusta. Annetaan yritysten rakentaa isot hallit ja vastaavat ja annetaan niille korvauksena tontti rakennusoikeuksineen.

Jokaisesta näistä saa tapella. Sellaista ei ole Tukholmassa, Oslossa, Kööpenhaminassa jne.

Sitten jos on noista eri mieltä - kuten vaikkapa haluaa pitää ruuhkat Helsingin kapealla niemellä ja saastuttaa enemmän - onhan Kokoomuksen tavoitteet tietenkin yhteistyökyvyttömiä.

Itse Vapaavuorta jopa presidentiksi aikoinaan kannattaneena en ehkä ihan hirveästi hehkuttaisi huippujohtajaksi enää... Muistetaan Olympiakomitean tapahtumat viime keväältä. Tietysti eihän se kumoa onnistumisiaan Helsingissä, mutta eipä esimerkiksi Esko Ahosta puhuta enää ilman huomautuksia Sperbankista.

Helsingin aikana oli johtaja henkilöstön ja yritysten mieleen. Lähti, koska mitään suurta asiaa ei täällä saa läpi.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kokoomus teki ainakin siinä mielessä oikean ratkaisun että minä en ainakaan tule äänestämään sitä puoluetta mitä Wille Rydman edustaa.

Politiikka ei ole sitä miten asiat on vaan miltä ne näyttää. Ja Rydmanin kohdalta ne eivät näytä nyt hyvälle. Lock up your daughters!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ihan vilpittömästi kysyn, mitä tarkoitat?
Joo, ehkä vähän huonosti muotoiltu. Tarkoitan siis sitä, että vihreätkö Helsingissä torppaavat kaiken kehityksen ja sen edessä nykyinen pormestari Vartiainenkin on voimaton ja "Jannen" aikakaudella, vaikka jämerän kuvan itsestä antoikin, ei ollut niiin paljon tällaista estettä Helsingin päätöksenteossa?

Tai tuossahan sinä sen jo kerroitkin.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Otan esimerkin rakentamisesta. Kokoomus edustaa oikeistolaista kaupunkirakentamista, jota tehdään maksaja edellä. Autojen luomat ruuhkat viedään keskustan alle, rakennetaan tiiviimpää kaupunkikuvaa unohtamatta pientaloasutusta. Annetaan yritysten rakentaa isot hallit ja vastaavat ja annetaan niille korvauksena tontti rakennusoikeuksineen.

Jokaisesta näistä saa tapella. Sellaista ei ole Tukholmassa, Oslossa, Kööpenhaminassa jne.

Sitten jos on noista eri mieltä - kuten vaikkapa haluaa pitää ruuhkat Helsingin kapealla niemellä ja saastuttaa enemmän - onhan Kokoomuksen tavoitteet tietenkin yhteistyökyvyttömiä.

Ihan sama debatti noista asioista on käyty muissa pääkaupungeissakin. Ruuhkamaksuja Tukholmassa vastustettiin, tottakai. Kunnes todettiin niiden edistävän sujuvampaa liikennettä. Oslo on ihan oma esimerkkinsä siitä miten liikenneratkaisuilla on rakennettu autovapaita alueita. Kööpenhamina on pääkaupungeista eurooppalaisin ja ei ole ihan sattumaa sekään että kevyen liikenteen ratkaisuissa ollaan siellä muita pohjoismaisia pääkaupunkeja edellä.

Se että ratkaisuvaihtoehtoina on toisella liityntäliikenne ja toisella keskustatunneli tähtää molemmat siihen autottomaan keskustaan maan päällä. Keinot ovat vain erilaiset. Ja on aikamoista puusilmäisyyttä esittää että tunnelia vastustamalla kannatetaan nykyistä sumppua. Tai se on juuri hyvä esimerkki siitä että ei ymmärretä yhteisiä asioita vaan nähdään vastapuoli vain jarruttamassa.

Lopulta mitä suuremmaksi väkimäärä kasvaa tilan pysyessä suuresti muuttumatta, liikenteen sujuvuus on lopulta puhdasta matematiikkaa. Miten ihmismäärät mahdutetaan rajalliseen tilaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, ehkä vähän huonosti muotoiltu. Tarkoitan siis sitä, että vihreätkö Helsingissä torppaavat kaiken kehityksen ja sen edessä nykyinen pormestari Vartiainenkin on voimaton ja "Jannen" aikakaudella, vaikka jämerän kuvan itsestä antoikin, ei ollut niiin paljon tällaista estettä Helsingin päätöksenteossa?

Ei torppaa vihreät kaikkea. Garden on yksi esimerkki, mitä vihreät lopulta vuosien jälkeen kannattivat, mutta sen jälkeen alkoi muu jarrutus. On myös yhdessä lautakunnassa/valtuustossa kannatettuja hankkeita, joita ryhdytäänkin juuri ennen lopullista päätöstä vihervasemmiston tai jonkin osan siitä toimesta torpedoimaan. Tuore esimerkki on taitoluistelijoiden iso halli.

Kyse ei ole huonosta valmistelusta tai johtamisesta pormestarin toimesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se että ratkaisuvaihtoehtoina on toisella liityntäliikenne ja toisella keskustatunneli tähtää molemmat siihen autottomaan keskustaan maan päällä. Keinot ovat vain erilaiset. Ja on aikamoista puusilmäisyyttä esittää että tunnelia vastustamalla kannatetaan nykyistä sumppua. Tai se on juuri hyvä esimerkki siitä että ei ymmärretä yhteisiä asioita vaan nähdään vastapuoli vain jarruttamassa.

Ennakkoon oli hyvin tiedossa, millaiset ruuhkat keskustatunnelin rakentamattomuus luo. Ihmisiä on joutunut muuttamaan pois kodeistaan, koska tietyt alueet ovat sumpussa eikä mm. lääkäri voi taata tuloaan leikkaukseen. Osa kaduista on satoja metrejä täynnä rekkoja.

Nyt demarit ajavat pienempää tunneliratkaisua, koska joutuivat asukkaiden painostuksen vuoksi tekemään edes jotain.

Minusta vihervasemmisto oli tässä asiassa typerä. Kustannukset tunnelista olivat korkeat, mutta vähitellen toteutuvat kustannukset tunnelin rakentamattomuudesta ylittävät ne moneen kertaan.

e: itse allekirjoitan kokoomuslaisen arvopohjan, joten katson asioita oikeistoliberaalina/oikeistokonservatiivina asiasta riippuen. On selvä, että vihervasemmistolainen arvopohja on silloin monissa asioissa aivan erilainen. Positiivista on se, että huolimatta arvopohjien eroista, turvallisuuspolitiikassa olemme käytännössä kaikki samaa arvopohjaan edustavia.
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereella ei ole vastustettu hankkeita, vaan haluttu löytää niille kaikkein sopivin ratkaisu, kun taas Helsingissä jokin sijoitusyhtiö esittää, että rakennetaampa Elielinaukio täyteen tai kerrosrakentamista kansallismaiseman eteen. Tampereella aikaa ja rahaa käytetään aidosti kehitettävän suunnitteluun, kun taas Helsingissä järjestetään kalliita suunnittelukilpailuja hankkeille, jotka eivät toteudu.
Kyllä meilläkin on vastustettu. Kun nyt tähän kuntapolitiikkaan ajauduttiin, niin muistellaas hetki rantatunnelin päätöstä 2013. Isoimmat puolueet paitsi PS olivat pitkään kyllä-kannalla. Sitten demarit olivat tuolloin hieman tuuliajolla niin Treella kuin valtakunnallisestikin, niin siellä alettiin haistelemaan kansan epäilevää asennetta tunnelia kohtaan ja yhtäkkiä takki kääntyi. Taustalla oli tietysti lähestyvät 2012 kunnallisvaalit, joista koitettiin saada menestystä "Ei tunnelille" kampanjalla. Vaaleissa ei tullut demareille sillä keinolla ykköspaikkaa, mutta ei-kantaa ajettiin silti eteepäin ja päätöksen kaatoon olisi ryhmävoima riittänyt. Sitten muutama viikko ennen päätöksentekoa neljä naista lipesi ryhmäkurista kyllä-rintamaan ja palkkioksi saivat kenkää valtuustoryhmästä.


Tuosta oikeastaan alkoi tämän seutukunnan iso kehittäminen. Ehkä täällä vieläkin tapeltaisiin tunnelin rakentamisesta, ellei sitä olisi silloin saatu alulle.
No ollaan aika kaukana ketjuaiheesta, mutta ajattelin muistuttaa, ettei täälläkään aina käsi kädessä porskutella eteenpäin. Nykyinen pääministerimmekin oli vastustajien rintamassa mutta ei tainnut puheenjohtajana äänestää.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Ennakkoon oli hyvin tiedossa, millaiset ruuhkat keskustatunnelin rakentamattomuus luo. Ihmisiä on joutunut muuttamaan pois kodeistaan, koska tietyt alueet ovat sumpussa eikä mm. lääkäri voi taata tuloaan leikkaukseen. Osa kaduista on satoja metrejä täynnä rekkoja.

Arkiruuhkat aiheuttaa

1) Raskaan liikenteen tarve päästä keskustaan, joka on ihan puhdasta liikennepoliittista idiotismia. Tästä asiasta pitäisi ensisijaisesti pyrkiä eroon ja lähteä purkamaan yhtälöä siitä.

2) Joka ikinen yksin keskustaan autolla tuleva työssäkävijä, jolla olisi ollut mahdollisuus valita julkinen liikenne.

Jätän tässä yhteydessä nyt viikonlopun / ostosreissut tämän ulkopuolelle koska siinä on ihan perustellusti suotavaa tukea monipuolisemmin liikkumista.

Kohtaan 2 on kaksi vaihtoehtoista ratkaisutapaa jossa osa puolueista ajaa toista ja toiset toista omissa painotuksissaan siitä mihin rahaa laitetaan. Sen sijaan että syyteltäisin toisia jarruttamisesta molempia voidaan kehittää eteenpäin yhteistyössä. Tietullien yhdistäminen tunneliratkaisuun ja jatkossakin julkisten yhteyksien aktiivinen kehittäminen palvelee molempien tavoitteita.

Sen sijaan että Helsinki jymähtää koska Vihervasemmisto tai koska Kokoomus, pitäisi löytää se yhteinen tekijä miten Helsinki nousee takaisin sille pääveturin paikalle jota Tampere kovaa vauhtia on siltä nykykehityksellä aikanaan ryöstämässä.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilannekuva ei nyt ole oikea. Vapaavuori oli hyvä johtaja. Hän vei hankkeita eteenpäin. Kovin paljon parempaa johtajuutta ei Suomesta löydy. Valitettavasti järkevä politiikka ei ollut enää mahdollista vihreiden Ohisalon aikana. Aiemmin oli.
Nyt oikeasti herätys nykyjohtamiseen!

Onko hyvän johtajuuden merkki että johtaja huutaa ja nöyryyttää alaistensa oman tiiminsä edessä? Onko hyvän johtajuuden merkki se että luottamusta ei synny muiden puoluepäättäjien kanssa? Onko hyvän johtajuuden merkki se että jyrää oman tahtonsa läpi?

Mikä lie syynä että olympiakomiteassa on kriisi heti kun johtaja siellä vaihtuu..?

Lueppa pari kirjaa johtajuudesta niin huomaat että Vapaavuori on jäänyt johtamismetodeissa Kekkosen aikoihin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt oikeasti herätys nykyjohtamiseen!

Kommentoin Vapaavuoren toimia Helsingissä, kuten erikseen rajasin. Vapaavuoren johtamistavassa oli kunnianhimoisuutta ja ahkeruutta, mutta aivan varmasti myös muiden varpaille astumista. Perusongelma jää: Vapaavuori edusti pormestarina oikeistolaista politiikkaa, mutta valtuuston enemmistö oli punavihreä. Vapaavuori ajoi oikeistolaisempaa politiikkaa mihin valtuusto oli valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tietullien yhdistäminen tunneliratkaisuun ja jatkossakin julkisten yhteyksien aktiivinen kehittäminen palvelee molempien tavoitteita.

Tämä oli esitys. Lisäksi siinä oli mukana kävelykeskustan laajentaminen, vaikka meillä ei oikeastaan sellaista edes ole. Autot olisi viety tunneliin, jossa parkkihallit kauppojen ym alla. Mietittiin paljon, miten rekkojen ja muiden rahastus tunneliin mennessä tapahtuisi.

Lopputulos olisi ollut hyvin toimiva ja kaikkien voitto.

Ja Soininvaara kannatti lämpimästi tätä versiota. Hänestä se kuitenkin oli liian kallis, mutta muuten toteuttamiskelpoinen ja vaihtoehdoista paras.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kommentoin Vapaavuoren toimia Helsingissä, kuten erikseen rajasin. Vapaavuoren johtamistavassa oli kunnianhimoisuutta ja ahkeruutta, mutta aivan varmasti myös muiden varpaille astumista. Perusongelma jää: Vapaavuori edusti pormestarina oikeistolaista politiikkaa, mutta valtuuston enemmistö oli punavihreä. Vapaavuori ajoi oikeistolaisempaa politiikkaa mihin valtuusto oli valmis.
Vapaavuorella saattoi olla kunnianhimoisia tavoitteita ennen pormestarikautensa alkua, mutta hänen johtamismetodinsa ei tunnu sisältävän nykyjohtamisen elementtejä. Toki hyvä johtaja voi olla kunnianhimoinen, tavoitteellinen ja ahkera, mutta ennen kaikkea hän oli johtaja, jonka tehtävä oli johtaa Suomen suurinta organisaatiota, sisältäen virkamiesten johtamista, politiikkaa ja liiketoimintaa. Ja nimenomaan hänen johtamistavoista pormestarina on kirjoitettu kriittisesti.

Väitän että tästä maasta löytyy paljon parempaa johtajuutta mihin Vapaavuoren eväät riittää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nyt oikeasti herätys nykyjohtamiseen!

Onko hyvän johtajuuden merkki että johtaja huutaa ja nöyryyttää alaistensa oman tiiminsä edessä? Onko hyvän johtajuuden merkki se että luottamusta ei synny muiden puoluepäättäjien kanssa? Onko hyvän johtajuuden merkki se että jyrää oman tahtonsa läpi?

Mikä lie syynä että olympiakomiteassa on kriisi heti kun johtaja siellä vaihtuu..?

Lueppa pari kirjaa johtajuudesta niin huomaat että Vapaavuori on jäänyt johtamismetodeissa Kekkosen aikoihin.
Tämä. Ja en kiistä Vapaavuoren hyviä ominaisuuksia, mutta huonot nousi hallitsemaan pormestaripestin edetessä yhä enemmän, kun Vapaavuori jyräsi ja loukkasi ihmisiä ja ennen kaikkea otti itse asioita henkilökohtaisesti ja antoi tämän näkyä vahvasti ulospäin. Hyvä mies monessa paikassa, mutta ei laivan kapteenina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös