Kokoomus

  • 1 503 498
  • 12 657

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä tässä alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan Kokoomuksen ongelman koko vihervassarisomearmeejan kanssa.
Kuinkakohan kauan Kokoomuksella on vielä varaa vastata konekivääritulitukseen puumiekoin?

Toki Twitteristä löytyy aktiivisempiakin kokoomuslaisia, mutta yleisesti keskustaoikeisto on jäänyt somessa ja koko mediakentässä vasemmiston jalkoihin. Yhtäältä alt-right on nostanut päätään myös Suomessa, joten ei mikään ihme jos parinkymmenen vuoden takaiset keinot eivät tavoita enää kuulijoita, muissa kuin vähän iäkkäämmissä ryhmissä.

Vasemmistolta löytyy toden totta somemaailman "käsikassarana" Alpakat, Rasmukset, Silakat ja Varisverkostot. Joku Päivän byrokraatti on aika laiha vastine näille kaikille.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vasemmistolta löytyy toden totta somemaailman "käsikassarana" Alpakat, Rasmukset, Silakat ja Varisverkostot. Joku Päivän byrokraatti on aika laiha vastine näille kaikille.
Tässä nostaisin esiin myös puolueiden nuorisojärjestöt. Niiden suunnaltahan on totuttu kautta linjan paljon kärkkäämpään viestintään kuin itse emopuolueet.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä nostaisin esiin myös puolueiden nuorisojärjestöt. Niiden suunnaltahan on totuttu kautta linjan paljon kärkkäämpään viestintään kuin itse emopuolueet.
Kokkarinuoret taitavat toden totta olla puolueiden nuorisojärjestöistä ehkä vaikutusvaltaisin, ainakin jos vertaa SDP:n ja Keskustan vastaaviin, vaikka myös negatiivisista kohuissa ovat säännöllisesti ryvenneet.

Sanoisin tästä huolimatta "kokoomusmielisten" olevan yllättävänkin passiivisia ulkoparlamentaarisessa toiminnassa, mihin nykyään kuuluvat myös twitter-sodat, piti niistä tai ei. (Itse en pahemmin pidä.) SDP:n merkittävä vaaliase keväällä tulee olemaan Sanna Marinin ympärillä oleva koneisto. Kokoomuksella ei ole oikein mitään vastaavaa. Lisäksi aiemmassa viestissäni mainitsemien "verkostojen" puute tulee olemaan vähintään haaste, vaikka joillain Appelsinin ja Setä-Arkadian kirjoituksilla yleisönsä on myös.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Toki Twitteristä löytyy aktiivisempiakin kokoomuslaisia, mutta yleisesti keskustaoikeisto on jäänyt somessa ja koko mediakentässä vasemmiston jalkoihin. Yhtäältä alt-right on nostanut päätään myös Suomessa, joten ei mikään ihme jos parinkymmenen vuoden takaiset keinot eivät tavoita enää kuulijoita, muissa kuin vähän iäkkäämmissä ryhmissä.
Mediakenttä on Suomessa ollut oikeistolle jonkinlainen ongelma jo suunnilleen siihen aikaan kun isä lampun osti. Paras esimerkki lienee sanomalehti Uusi Suomi, jota ei millään saatu pidetyksi pystyssä, samaan aikaan kun ideologinen vastustaja Helsingin Sanomat teki omistajistaan miljonäärejä. Siihen nähden ei ole ihme, että myös uusien medioiden hyödyntämisessä oikeisto on jäänyt vasemmiston jalkoihin, mikä on moniäänisyyden kannalta sääli.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki Twitteristä löytyy aktiivisempiakin kokoomuslaisia, mutta yleisesti keskustaoikeisto on jäänyt somessa ja koko mediakentässä vasemmiston jalkoihin. Yhtäältä alt-right on nostanut päätään myös Suomessa, joten ei mikään ihme jos parinkymmenen vuoden takaiset keinot eivät tavoita enää kuulijoita, muissa kuin vähän iäkkäämmissä ryhmissä.

Olen epäpätevin vastaamaan koko kysymykseen, mutta perstuntumalla sanoisin että Marinin suosio perustuu someen. Ei kai kukaan voi sanoa että hän olisi tuloksekas poliitikko? Meriitit eivät ainakaan puhu puolestaan. Onko tämä sitten se jokin mitä Kokoomus ei ole osannut hyödyntää? Nuorille naisille on vaan luontevampaa käsitellä somea mitä meille vanhoille pieruille. Mutta vaikea Orposta tai kenestäkään muusta kokoomuslaisesta tehdä rokkistaraa yhdessä yössä. Toivottavasti Kokoomus löytää oman tavan toimia somessa ja saa asiansa esille jotenkin luontevasti.

Itselleni sopii pelkkä asialinja eli A-studio. Toivottavasti sillekin on paikkansa vielä pitkään tulevaisuudessa. Mielestäni on hienoa että A-studio tarjoilee ½tunnissa tärkeimmät poliittiset aiheet joka ilta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mediakenttä on Suomessa ollut oikeistolle jonkinlainen ongelma jo suunnilleen siihen aikaan kun isä lampun osti. Paras esimerkki lienee sanomalehti Uusi Suomi, jota ei millään saatu pidetyksi pystyssä, samaan aikaan kun ideologinen vastustaja Helsingin Sanomat teki omistajistaan miljonäärejä. Siihen nähden ei ole ihme, että myös uusien medioiden hyödyntämisessä oikeisto on jäänyt vasemmiston jalkoihin, mikä on moniäänisyyden kannalta sääli.
Joo täysin totta tämä. Itse olen syytä tälle pohtinut usein, esimerkiksi ammattitoimittajissa olettaisi löytyvän huomattavasti enemmän "oikeistolaisia", huomioiden jo yksistään sen, että Eduskunnassa on miltei koko itsenäisyytemme ajan ollut porvarienemmistö. Ehkä klassista termiä "hiljainen enemmistö" voi soveltaa myös tähän.

Vasemmiston lisäksi myös Perussuomalaisten voi osaltaan onnistuneen siinä, missä kokoomus ei. Heillä on Halla-ahonsa, vihervasemmistolla Marininsa. Kokoomuksella ei ole oikeastaan ketään ja henkilökohtaisesti olen skeptinen, että Valtonen kasvaisi vielä tähän rooliin, vaikka seuraava puheenjohtaja hän oletettavimmin onkin.

Lisäksi kuten jo todettu, emmakarien, fatimdiarrojen ja sebutynkkysten hallitsemassa somemaailmassa on "oikeistoliberaalin" todella vaikea saada jalansijaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen epäpätevin vastaamaan koko kysymykseen, mutta perstuntumalla sanoisin että Marinin suosio perustuu someen. Ei kai kukaan voi sanoa että hän olisi tuloksekas poliitikko? Meriitit eivät ainakaan puhu puolestaan. Onko tämä sitten se jokin mitä Kokoomus ei ole osannut hyödyntää? Nuorille naisille on vaan luontevampaa käsitellä somea mitä meille vanhoille pieruille. Mutta vaikea Orposta tai kenestäkään muusta kokoomuslaisesta tehdä rokkistaraa yhdessä yössä. Toivottavasti Kokoomus löytää oman tavan toimia somessa ja saa asiansa esille jotenkin luontevasti.
Olen sinänsä ihan samaa mieltä. Ensimmäiseen virkkeeseen kuitenkin vastaan, että yllättävänkin monen mielestä Marin on nimenomaan "tekojen" poliitikko ja tämä on nimenomaan rakennettu mielikuvia rakentamalla.

Ydinkannattajillensa Marin lienee edelleen kutakuinkin maan historian paras pääministeri, joka pelasti Suomen Koronalta jne. Lisäksi kun vastapuolella on (heidän näkökulmasta) haparoiva setämies-Orpo, lienee Marinilla vielä varaa useaan "gateen".
 
Viimeksi muokattu:

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Marinin ydinkannattajille Marin lienee edelleen kutakuinkin maan historian paras pääministeri, joka pelasti Suomen Koronalta jne. Lisäksi kun vastapuolella on (heidän näkökulmasta) haparoiva setämies-Orpo, lienee Marinilla vielä varaa useaan "gateen".
Tässäkin ollaan hyvin ongelman ytimessä. Pitäisi pystyä hyödyntämään somea, mutta ykköspyssyksi on tarjolla setämies. Elina Valtonen on erinomainen asiapoliitikko, mutta someprinsessaksi hänestäkään ei ikipäivänä ole. Toisella laidalla taas on tarjolla Atte Kalevan tyyppisiä Aku Ankka -hahmoja. Ironista kyllä, juuri sellaiset tyypit, joilla voisi olla kykyä nousta merkityksellisiksi kokoomuslaisiksi somehahmoiksi, kuten Alexander Stubb ja Kirsi Piha, on puolueessa potkittu sivuraiteille. Sitä saa, mitä tilaa. Tässä tapauksessa tilattiin setä ja saatiin setä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tarpeen hyödyntää somea paremmin oikealla allekirjoitan, mutta setämiehenä en näe sitä TOP-3 asiana. Jos someosaaminen ratkaisisi, Vihreät olisivat 24:ssa prosentissa, ei Kokoomus. En näe myöskään Orpoa vain kannatusta haittaavana setämiehenä. Ongelmat löytyvät Purrasta, Saarikosta ja Ohisalosta pj-tasolla ja kaikki naisolettuja.

Kokoomuksen johtopaketti Orpo+Häkkänen+Valtonen on toimiva ja Mykkänen säestää. Enemmän tämä nelikko tuo Kokoomukselle ääniä kuin vie. Sillä varauksella toki, että ei tapahdu mitään odottamatonta. Orpokin on muistaakseni nettosaaja eli tuo puolueelle kesän tutkimuksen mukaan enemmän ääniä kuin vie.

Mikä sitten voisi olla ongelma? Se, että Kokoomus varoo sanomasta mitään ja loukkaamasta ketään pienelläkään tavalla. Ei tartuta asioihin, ohitetaan lättysyötöt epäillen miinaa jne.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Et siis oikeasti löydä vai leikit ettet löydä? Koitapa hakea esimerkiksi: "Lisäksi olivat Kinnusen tarkoitusperät lakialoitteellaan mitkä hyvänsä, voi koko puolueen leimata ainakin jonkin aikaa rasistiseksi".
" voidaan leimata" on se olennainen osa. Ei "puolue on rasistinen". @Ann Arbor sitten tarkensi näkemystään viestiään, että ei sanonut Kokoomuksen olevan rasistinen puolue, vaan puhui siitä että jotkut voivat leimata Kokoomuksen rasistiseksi.

@msg viesti tuli näköjään luettua hieman heikosti alunperin enkä viitsinyt koko keskustelua lukea uudestaan, mutta olisihan tunnetun äärivihervassarin viesti tietenkin pitänyt lukea tarkasti heti ensisilmäyksellä ja analysoida paloiksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä sitten voisi olla ongelma? Se, että Kokoomus varoo sanomasta mitään ja loukkaamasta ketään pienelläkään tavalla. Ei tartuta asioihin, ohitetaan lättysyötöt epäillen miinaa jne.
Minua huolestuttaa, että tulevissa tenteissä Orpoa viedään Marinin, Anderssonin jne. toimesta taas kuin kuoriämpäriä ja nyt Kokoomuksen puolella olevat liikkuvat äänestäjät kaikkoavat.

Ehkä tässä tilanteessa hyvä ottaa iisisti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minua huolestuttaa, että tulevissa tenteissä Orpoa viedään Marinin, Anderssonin jne. toimesta taas kuin kuoriämpäriä ja nyt Kokoomuksen puolella olevat liikkuvat äänestäjät kaikkoavat.

Ehkä tässä tilanteessa hyvä ottaa iisisti.

Marinin ja Anderssonin toimesta tulee mahdollisesti iso määrä valehtelua ja siihen perustuvia syytöksiä. Marinhan antoi viimeisimmän näytteen eduskunnassa ja keskusteluun liittyen osa löytyy tästä alta. Aiempi a-studiosta. Marin on kuin lahkolaissaarnaaja:


En ole vielä yhtään perustelua nähnyt, miksi Kokoomuksen kannatus tällaisesta kyykkäisi, vaikka Orposta ei ole sanomaan, että nyt turpa kiinni ja pysytään asiassa. Samanlaista on ollut läpi Orpon vuosien ja niitä riittää. Hän on hyvin korrekti eikä halua loukata silloinkaan kun toinen hyödyntää Orpon kiltteyttä.

Sen sijaan, että Kokoomus olisi kyykännyt, tässä on nyt vuosi noustu. Takkiin tulee vielä ennen vaaleja, mutta jos tehdään kaikkien aikojen toiseksi paras tulos eli 22 prosenttia tai yli, onhan se erinomaista Suomessa, jossa edellisvaaleissa kukaan ei 20 prosenttia ylittänyt.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marinin ja Anderssonin toimesta tulee mahdollisesti iso määrä valehtelua ja siihen perustuvia syytöksiä. Marinhan antoi viimeisimmän näytteen eduskunnassa ja keskusteluun liittyen osa löytyy tästä alta. Aiempi a-studiosta. Marin on kuin lahkolaissaarnaaja:


En ole vielä yhtään perustelua nähnyt, miksi Kokoomuksen kannatus tällaisesta kyykkäisi, vaikka Orposta ei ole sanomaan, että nyt turpa kiinni ja pysytään asiassa. Samanlaista on ollut läpi Orpon vuosien ja niitä riittää. Hän on hyvin korrekti eikä halua loukata silloinkaan kun toinen hyödyntää Orpon kiltteyttä.

Sen sijaan, että Kokoomus olisi kyykännyt, tässä on nyt vuosi noustu. Takkiin tulee vielä ennen vaaleja, mutta jos tehdään kaikkien aikojen toiseksi paras tulos eli 22 prosenttia tai yli, onhan se erinomaista Suomessa, jossa edellisvaaleissa kukaan ei 20 prosenttia ylittänyt.

Orpon kannataa ottaa iisisti, vaikka akat kuinka kiljuisi. Jos Orpo ärähtää vähänkin, muijat uhriutuu välittömästi ja koko vihervasemmisto syyttää kaikista tuuteista Orpoa misogyniasta, sovinismista, äärioikeistolaisuuudesta, ...

Valehtelemalla ja puhumalla paskaa Li ja Sanna vaan munaa itsensä ja antaa munata.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille

Fjäderiltä ilmeisen vahvaa suorittamista jälleen. En tiedä onko tässä joku vihervasemmiston luoma salaliitto taas, mutta jäädään seuraamaan tilannetta.
Huoh, se natsikortti oli taas osa surullista "journalismia", mutta noin muuten Fjäder voisi oikeasti poistua ihan vaan eläkepäivillä oleilemaan.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huoh, se natsikortti oli taas osa surullista "journalismia", mutta noin muuten Fjäder voisi oikeasti poistua ihan vaan eläkepäivillä oleilemaan.

Mahdollinen postimerkkihuijausepäily sekä 5000 postikortin kokoelmasta löytyvät jopa kaksikymmentä natsikorttia.

Oliko kuitenkin ollut kautta aikojen ensimmäinen juttu missä natsikortti on oikeasti ihan fyysinen esine jota voi heilutella?

Itse jutun arvo täysi nolla, ja kirjoittajakin olisi saanut elämässään enemmän suoritettua käymällä vaikka vessassa jutun kirjoittamisen sijasta.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Sturelle täytyy nostaa hattua siitä millä tarmolla hän systeemiä kusettaa. Jos jaksaa postimerkkejä höyrytellä irti uudelleenkäytettäväksi niin pakkohan tuossa on olla vahva periaate tai pakkomielle kaiken arvokkaan irti nyhtämiseen.
Aika perinteinen kokoomuspoliitikko. Naurattaa ajatus Sturesta höyryttämässä postimerkkejä irti. Hiukan repsottaa reunat mutta näin on hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Huoh, se natsikortti oli taas osa surullista "journalismia", mutta noin muuten Fjäder voisi oikeasti poistua ihan vaan eläkepäivillä oleilemaan.
Jos Fjäder jaksaa väkertää muutaman kertaalleen käytetyn postimerkin kanssa, niin ottaen miehen tienestit huomioon, äijä on täysin sekaisin. Tai sitten Fjäder on laittanut jonkun tollon asialle.

Minä olin natsikortin poika, lähes Hitleri siis itsekin. Tulipa mieleeni, ettei minulla taida olla asiaa minkään puolueen vaaliehdokkaaksi, jos katsotaan nettipalstojen myyntihistorioita. Olen laittanut myyntiin ja myynytkin mm. suomennoksen Adolf Hitlerin Taisteluni-teoksesta, sekä neuvostoaikaisia emaloituja prenikoita, kuten punatähtiä, sirppejä ja vasaroita ja jotain saakelin punalippuja ja heristettyjä nyrkkejä. Olen selkeästi natsikommunisti. Niin ja nekrofiilipervertikko vielä, Kalervo Palsan jotain teoksia olen myynyt ja ostanut. Taitaa olla parempi kun irtisanoudun töistäkin, vielä kun ehdin. Antakaa kakkua sakkoa kiireesti.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Fjäderin en odottanut menevän läpi ja pidin muutamaa sataa nettoääntä mahdollisena aiemmin tässä. Hän siis vie lähes yhtä monta ääntä kuin tuo. Nyt tilanne muuttuu aiempaa negatiivisempaan suuntaan.

Mielenkiintoista on seurata, onko jatko mediassa samanlaista. Epäillään jonkun mahdollisesti käyttäneen postimerkkiä uudelleen, ja kun kyseessä on Kokoomuksen ehdokas, iso juttu. Mitähän seuraavaksi?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Fjäder jaksaa väkertää muutaman kertaalleen käytetyn postimerkin kanssa, niin ottaen miehen tienestit huomioon, äijä on täysin sekaisin. Tai sitten Fjäder on laittanut jonkun tollon asialle.

Minä olin natsikortin poika, lähes Hitleri siis itsekin. Tulipa mieleeni, ettei minulla taida olla asiaa minkään puolueen vaaliehdokkaaksi, jos katsotaan nettipastojen myyntihistorioita. Olen laittanut myyntiin ja myynytkin mm. suomennoksen Adolf Hitlerin Taisteluni-teoksesta, sekä neuvostoaikaisia emaloituja prenikoita, kuten punatähtiä, sirppejä ja vasaroita ja jotain saakelin punalippuja ja heristettyjä nyrkkejä. Olen selkeästi natsikommunisti. Niin ja nekrofiilipervertikko vielä, Kalervo Palsan jotain teoksia olen myynyt ja ostanut. Taitaa olla parempi kun irtisanoudun töistäkin, vielä kun ehdin. Antakaa kakkua sakkoa kiireesti.
Järjiltään mies on, koska hän keräilee jotain sulkakirjeitä. Moinen järjettömyys ei Iltalehden lukijaa kiinnosta, mutta natsikorttien keräilyn iljettävyyden ymmärtävät kaikki sivistyneet ihmiset.

Ei tästä enää puutu kuin, että Sture lukisi Aku Ankkaa. Postimerkkien uudelleen käyttäminen taitaa olla niitä Roope Ankan juonia.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mielenkiintoista on seurata, onko jatko mediassa samanlaista. Epäillään jonkun mahdollisesti käyttäneen postimerkkiä uudelleen, ja kun kyseessä on Kokoomuksen ehdokas, iso juttu. Mitähän seuraavaksi?
Fjäderille kävi koko ehdokashommassa vähän kuin Joonas Lyytiselle tämän kauden IFK:ssa. Kun koko touhu lähti alusta lähtien vinksalleen, aletaan suurennuslasi kädessä kytätä jokaista pientäkin virhettä ja analysoida ja paisutella niitä, olipa se ansaittua tai ei. Käy jo sääliksi koko ukko. Lyytiselle sopinee paremmin jokin pienempi Liiga-seura ja Fjäderille jokin eduskuntaa pienempi ympäristö, kuten kaupunginvaltuusto.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mahdollinen postimerkkihuijausepäily sekä 5000 postikortin kokoelmasta löytyvät jopa kaksikymmentä natsikorttia.

Oliko kuitenkin ollut kautta aikojen ensimmäinen juttu missä natsikortti on oikeasti ihan fyysinen esine jota voi heilutella?

Itse jutun arvo täysi nolla, ja kirjoittajakin olisi saanut elämässään enemmän suoritettua käymällä vaikka vessassa jutun kirjoittamisen sijasta.

Ei se ihan nolla ole, jos tuossa asemassa, 15000 euron palkalla on oikeasti noin tehnyt, mutta onhan tämä gift that keeps on giving. Mitä seuraavaksi paljastuu? Koko hahmo paljastuu teatteriperformanssiksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös