Eija-Riitta Korhola
syyskuu 19, 2015 klo 7:30 pm
Liike ja muut, kyllä minun on pakko sanoa että vastuutan Kokoomusta tehdyistä virheistä. Olen pettynyt puolueeseeni. Toivon että se korjaa suuntaansa ja nopeasti, sillä sillä on kunniakas historia mutta aivan karmea nykytila. Hallitusvastuussa ollessaan Kokoomus on tyrinyt monta asiaa, en sitä voi puolustella. Katainen harjoitti mielikuvapolitiikkaa, piti innostavia puheita mutta ei tajunnut vastuunsa suuruutta. Juuri 2007-2011 hallitus teki pahimmat virheet ja nukkui kun olisi pitänyt valvoa. Ja kyllä varoitin, siksi kehtaan tämän sanoa. Kaiken seuraavan tein julkisesti, en siis vain mutissut työhuoneessani. Varoitin tuulivoimatuista, joilla on haaskattu valtavat määrät rahaa ja tullaan yhä haaskaamaan. Kun minua ei kuultu, erosin varapuheenjohtajan paikalta. Varoitin Kreikan tukipakettiin menosta -sillähän avattiin uusi peruuttamaton linja ja synnytettiin kierre rikkomalla rahaliiton sääntöjä. Varoitin vihreiden talutusnuorassa toimimisesta useassa eri päätöksessä. Reagoin osinkoveroalennuksen toteutukseen, se ei palkinnut niitä jotka loivat työpaikkoja vaan itse asiassa kannusti saneeraamaan. Jatkoonkaan en ole tyytyväinen. Miksei Orpo ja Stubb kuunnelleet kokeneen sisäministeri Räsäsen varoituksia tässä turvapaikka-asiassa. Miksi ylipäätään on niin vaikeaa ottaa vastaan viisasta kokemusta – siksikö että toisen puolueen ihmiseltä se olisi nöyryyttävää ja nyt on toteutettava meidän linjaa? Kokoomuksen on sokaissut se hokema, että tarvitsemme maahanmuuttajia työvoimapulan vuoksi. Se voi olla joskus totta mutta ei se betoniin valettu totuus ole. Nyt tämä maahanmuutto on työttömyysperäistä maahanmuuttoa. Jos se auttaisi heikoimmassa asemassa olevia, sitä voisi puolustaa mutta naiset, lapset ja vanhukset puuttuvat tulijoistä täysin. Tämä, mitä nyt tehdään, nimenomaan sortaa suurimmassa hädässä olevien oikeuksia.