Tamperelainen baari- ja örinämedia almoineen ja ajankohtaisine kakkosineen halveksii demokratiaa ja ihmisten älyä tämän tapauksen yhteydessä.
Kataisen ei pidä eikä tule sanoa mitään ennen kuin eduskuntaryhmä muodostaa itse kantansa annetun selvityksen perusteella, torstaina. Kuten itsekin totesin, kysymys on eduskuntaryhmän luottamuksesta yksittäistä jäsentään kohtaan, ei esimerkiksi valtioneuvoston jäsenen parlamentaarisesta luottamuksesta.
Kuten SDP:n puheenjohtaja Urpilainenkin on tehnyt, niin kauniimmalla sukupuolella on paha tapa aina vaikeuksien tullessa vastaa laittaa kaikki syntymäonnettomuutensa kontolle. Tästä ei tässä tapauksessa ole kuitenkaan kysymys, eikä edes sinisilmäisyydestä.
Tiura vetikin jo itse oikeat johtopäätökset puolueensa eduskuntaryhmän varapuheenjohtajuuden suhteen, ja myös siltä osin, että ei ole ainakaan toistaiseksi ilmoittautunut jäsenäänestykseen ehdokasasettelun osalta. Se, että mihin tulokseen jatkon osalta päädytään, niin mandaatti Tiuralla on jatkaa eduskunnassa joka tapauksessa kautensa loppuun, mutta missä "merkeissä" se siten tapahtuu, ratkaistaneen annetun selvityksen perusteella torstaina.
P.S Muuten olen sitä mieltä, että YLE TV2:n toiminnot on rationalisoitava.