En tiedä onko tämä vitsi, mutta tällä tavalla tämän maan keski-iän odote ja koulutustaso ja sitämyötä pärjääminen maailmalla romahtaisi.
Ei ollut vitsi. Minua on jo vuosikausia lievästi sanottuna rasittanut tämä julkisen puolen työntekijöiden aliarvostaminen ja verorahoista maksetuista palkoista puhuminen aina, kun se on epäedullista julkisen puolen työntekijöitä kohtaan. Ihmiset itkevät "arvauskeskuksista" ja niiden ammattitaidottomista lääkäreistä, jotka eivät puheiden mukaan osaa koskaan antaa oikeaa lääkettä oikeaan vaivaan, vaikka asiakas, jolla ei ole minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta osaisi heti itse lääkitä itsensä, jos reseptin kirjoitus oikeus vain löytyisi.
Tämä kirjoitus meni nyt terveydenhoidon puolelle, mutta kuten olen ennenkin sanonut, niin onhan se järkyttävää minkälaista itkemistä julkinen terveydenhoito jatkuvasti aiheuttaa, vaikka siinä vaiheessa kun hätä on suurin, niin palvelut saa käytännössä ilmaiseksi, ja Suomessa vielä lähestulkoon maailman parhaalla hoidolla.
Mikäli terveydenhoito -ala yksityistettäisiin, niin sen jälkeen ei tarvitsisi kenenkään enää valittaa hoitajien palkoista, koska ne määräytyisivät markkinoiden ja palvelujen käyttäjämäärien mukaan. Tämä tosin varmuudella nostaisi palvelujen hintoja, jolloin 50:n euron TK -maksulla asiakas ei enää saisikaan tuhansien eurojen arvoisia syöpähoitoja niitä tarvitessaan, vaan joutuisi kaivamaan kuvettaan hoitoja saadakseen. Ei se varmasti ongelma ole, sillä ihmiset ostavat autoja ja asuntoja tolkuttomilla hinnoilla, joten varmasti olisivat valmiita maksamaan myös omasta terveydestään. Tällä hetkellähän ihmisten terveydenhoito ja sairaanhoito on ulkoistettu melkein täysin valtiolle.
Jostakin käsittämättömästä syystä ihmiset jatkuvasti haukkuvat, solvaavat ja aliarvostavat julkisen puolen työntekijöitä, mutta eivät siltikään olisi valmiita heistä luopumaan??? Melkoista skitsofreniaa...