Ei kannata, Stonewall vaan härnää eikä vastaa asiakysymyksiin.
Juu en ajatellut pidättää hengitystäni vastaukseen asti...
Ja kyllä, saman - ja tarkoitan tosiaan absoluuttisestikin ajateltuna saman - lehmän kasvattaminen tuottaa täsmälleen sen yhden lehmän verran päästöjä. Tai mitä siitä nyt tuprahteleekaan. Ihminen syö suurimman osan siitä lehmästä, sanottakoon vaikka Mansikista (nimi muutettu). Koira syö siitä hyvin pienen osan. NE SIVUTUOTTEET, MISTÄ SINULLE ON JANKUTETTU JO VAIKKA KUINKA MONTA KERTAA! Mutta kaikkiko verot päästöistä pitäisi sälyttää vain koiralle, sanottakoon vaikka Fifille (nimeä ei muutettu)?
Mutta kiva huomata, että on vielä ihmisiä, jotka luulevat maapallon olevan vain ja ainoastaan heitä varten. Ihailtavaa puusilmäisyyttä. Mutta meilläpä on yhteiskunta!
Miten verotus muuten hoidetaan käytännössä? Joku leima kylkeen, kun vero maksettu? Jonkinlainen systeemi pitäisi luoda, muutoin ei paperittomista saastuttajista tarvitsisi maksaa.
Maksetaanko vero kerralla uusi koira ostettaessa vai pitääkö käytetystäkin maksaa vero? Vai maksetaanko kerran vuodessa? Vaikuttaako koiran koko ja "päästömäärä"?
Vaikka keskustelussa olinkin aloitteellinen en katso että olen ainoa jolla on velvollisuus vastata kaikkiin kysymyksiin. Itse olen kysynyt monta kertaa miksi yksi päästölähde saisi olla erikoisasemassa. Tähän ei ketään kiinnosta vastata.
Mitä tulee muihin merkittäviin päästölähteisiin, niin toistan että kannatan niille samaa verokohtelua kuin asumiselle tai liikenteelle.
Ymmärrän että koira on hyödyke, johon omistaja voi kiintyä huomattavasti. En silti sano, että koiran omistajien pitäisi jäävätä itsensä keskustelusta. Ei luulisi olevan kokonaan mahdotonta suhtautua asiaan kiihkottomasti.
Vaikka keskustelussa olinkin aloitteellinen en katso että olen ainoa jolla on velvollisuus vastata kaikkiin kysymyksiin. Itse olen kysynyt monta kertaa miksi yksi päästölähde saisi olla erikoisasemassa. Tähän ei ketään kiinnosta vastata.
Mitä tulee muihin merkittäviin päästölähteisiin, niin toistan että kannatan niille samaa verokohtelua kuin asumiselle tai liikenteelle.
Ymmärrän että koira on hyödyke, johon omistaja voi kiintyä huomattavasti. En silti sano, että koiran omistajien pitäisi jäävätä itsensä keskustelusta. Ei luulisi olevan kokonaan mahdotonta suhtautua asiaan kiihkottomasti.
Ei tässä päästölähteellä ole mitään erikoiskohtelua, lihaa syö ihmisetkin. Ja jos pidät koiraa luksushyödykkeenä, jota pitäisi sillä perusteella verottaa, niin on monia luksushyödykkeitä joita ei veroteta.
Ilmeisesti ongelmana on se, että luotettavasti ei ole selvitetty kuinka paljon nämä koiran päästöt vuositasolla ovat. Itse lähdin siitä, että ne ovat henkilauton luokkaa perustuen Hesarin uutisointiin. Keskustelu on tavallaan hedelmätöntä ellei asiaa selvitetä luotettavasti. Jos käy ilmi, että päästöt todella ovat tätä luokkaa pysyn ehdotuksen takana, mutta jos ne olisivatkin huomattavasti vähemmän voisin helposti unohtaa asian.
Ongelma on se, että et ymmärrä tai halua ymmärtää. Normitrolli ymmärtää, muttei myönnä ymmärtävänsä.Ilmeisesti ongelmana on se, että luotettavasti ei ole selvitetty kuinka paljon nämä koiran päästöt vuositasolla ovat. Itse lähdin siitä, että ne ovat henkilauton luokkaa perustuen Hesarin uutisointiin.
Oleellista on, että nykyisin kaupunkilainen ei oikeasti tarvitse koiraa mihinkään, joten se on luxus-tuote (älkää nyt repikö hihojanne elävän olennon vertaamisesta tuotteeseen, pointti on muualla).
Minulla on aina toisinaan paimensusi hoidossa, enemmän olen kylläkin kissaihmisiä. Toisaalta lenkkipoluilla olen joutunut monesti ihmettelemään kanssaihmisten vähäistä kykyä ottaa muita ihmisiä huomioon.
Ongelma on se, että et ymmärrä tai halua ymmärtää. Normitrolli ymmärtää, muttei myönnä ymmärtävänsä.
Otetaan se kerä ja väännetään se taas suoraksi. Jos niitä lehmiä, lampaita, sikoja ja kanoja kasvatettaisiin vain ja ainoastaan koirien ravinnoksi, laskelmat saattaisivat antaa henkilöauton tuottamisen luokkaa olevia päästöjä keskikokoista koiraa kohti. Mutta kun niistä lehmistä, lampaista, sioista ja kanoista on ensin OIKEASTI käytetty ihmisten ravinnoksi n. 97%, niin minusta laskelmissa on klappia abouttiarallaa 97%. Mutta sinä härkäpäisesti haluat verottaa ensin sitä 3% osuutta päästäen tuon 97% (eli sinut itsesi) kuin koiran veräjästä. Ymmärrän kyllä, ettet halua maksaa päästöveroja, mutta on aika heikko bluffi perustella tuo päästöverotus luxus-kortilla.
Ongelmana on tuo näkökulma, että 3% (tai joku muu määrä) jäisi jokatapauksessa yli. Se ilmeisesti vietäisiin kaatopaikalle, jos koiria ei ole? Tosiasia on, että koirille suuntautuvasta ravinnon tuotosta aiheutuu lisäpäästöjä. Tätähän sinä tosin yrität kovasti kiistää. Ei pidä paikkaansa. Jos koirille ei tuota ravintoa tuotettaisi, niin ei syntyisi niiden ravinnon tuotannon aiheuttamia päästöjäkään.
Tottakai ihmisen toiminta aiheuttaa monia päästöjä, mutta esim. ravinnonhankintaan tai asumiseen liittyvät ovat välttämättömiä.
Ongelmana on tuo näkökulma, että 3% (tai joku muu määrä) jäisi jokatapauksessa yli. Se ilmeisesti vietäisiin kaatopaikalle, jos koiria ei ole? Tosiasia on, että koirille suuntautuvasta ravinnon tuotosta aiheutuu lisäpäästöjä. Tätähän sinä tosin yrität kovasti kiistää. Ei pidä paikkaansa. Jos koirille ei tuota ravintoa tuotettaisi, niin ei syntyisi niiden ravinnon tuotannon aiheuttamia päästöjäkään...
Nyt täytyy kysyä faktaa eli voitko osoittaa jollakin lähteellä tämän väittämän todeksi?
Lihateollisuus käyttää ruhot käytännössä täysin hyväksi. Mikäli koiria ei olisi nämä jätepalat jauhettaisiin lannotteeksi, minkin ruuaksi yms.
Minähän en näitä prosenttilukuja ole keksinyt vaan ne heitti eräs toinen nimimerkki. Koirien ruokiin ei käytetä sen enempää jätepaloja kuin ihmisten nugetteihin tai kalapuikkoihin. Minulle kun pointti ei edes ole siinä miten koirien ravinto tuotetaan, vaan siinä, että koirien olemassaolo olo lisää päästöjä. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa käsittää? Miksi ihmeessä kysymys pitää nähdä jotenkin koirien vastaisena tai muuten valtavana?
Ja mielestäni TosiFani puhuu tässä täyttä asiaa, joskaan ei ehkä tarkoituksella.Luksustuotteita on paljon muitakin, joita voitaisiin verottaa, perheen toiselle autolle kaksinkertainen ajoneuvovero, mopoautoille kymmenkertainen, yli 32 tuumaisiin televisioihin luksusvero jne. jne. Tässä olisikin todellinen rahasampo!!
Tulisiko muuten tämän jälkeen ihmisillekin tarkoitetun lihan hintaa nostaa 20 % koska luonnon kuormitustahan se lihansyönti vain lisää ja kun kuitenkin suurin osa lihatuotannosta on ohjattu ihmiselle?
vlad.
Aika pientähän tuo verotus noiden osalta loppujen lopuksi vielä on
ja edelleen, miksi vain koirat, miksei kissat? Saisiko tähän vastaauksen lopultakin?
Edelleen kysyn, miksei ihmisiä oteta ollenkaan huomioon tässä vaatimuksessa? Heidän ravinnontuotannon syytähän näistä päästöistä suurin osa on.Edelleen toistan, että kissoja ym. pitäisi myös kohdella yhdenvertaisesti.
Edelleen kysyn, miksei ihmisiä oteta ollenkaan huomioon tässä vaatimuksessa? Heidän ravinnontuotannon syytähän näistä päästöistä suurin osa on.