Nyt sinä poika poloinen puhut vähän liian suurella suulla.
Tuijotat ja takerrut johonkin yksityiskohtaan pikkuisen suuremmassa viitekehyksessä eikä kompetenssisi riitä edes sen käsittelemiseen - kuten itsekin totesit.
Koirien funktio niin lemmikkeinä kuin muinakin hyötyeläiminäkin on sinulle epäselvä - et ilmeisesti voi edes sietää ko. otuksia ja tältä pohjalta tuomitset ne luksukseksi ja yhteiskunnalle turhaksi - great!!!
Sinunkaltaisille tekisi hyvää joutua tutustumaan aiheeseen ihan omakohtaisten kokemusten kautta, jotta maailmankuva pikkuisen avartuisi - tosin, en kellekään siltikään toivo sairastumista tai muuta pahaa...
Minulla on aina toisinaan paimensusi hoidossa, enemmän olen kylläkin kissaihmisiä. Toisaalta lenkkipoluilla olen joutunut monesti ihmettelemään kanssaihmisten vähäistä kykyä ottaa muita ihmisiä huomioon.
Minä en muuten ole tuominnut niitä luksukseksi, vetosin vain siihen, että kustannukset tulisi allokoida tehokkaalla ja oikeudenmukaisella tavalla, kuten markkinataloudessa normaalistikin toimitaan. On kiistatonta, että lemmikkieläimistä on hyötyä myös terapeuttisessa mielessä, eikä siis vain "leikisti", on esimerkiksi olemassa tutkimuksia, jossa dementoituneiden ja pitkälle liikuntakyvyttömien vanhusten on todettu saaneen toimintakykyään takaisin kun nämä ovat päässeet silittämään esimerkiksi kissaa.
Mitä taas tulee sivistyssanoihin, niin tyhmimmät ihmiset jostakin syystä luulevat, että jos he eivät jotakin ymmärrä, että heille silloin vittuiltaisiin. Näinhän ei useinkaan ole asianlaita, ja jonka selittäminen joka kerta on varsin rasittavaa. Perussyy on hyvin yksinkertainen: Avuttomien kanssa leikkimisestä on tuskin revittävissä paljoakaan älyllistä tyydytystä.