Kykenet siis edes jonkinlaiseen ajatteluun - hienoa! Mitä nämä alueet ovat jossa lapset oleskelevat? Saako sitten niille alueille paskantaa, joissa aikuiset oleskelevat?
Tuo meidän pihan kävelytien puoleinen puoli. Ja naapurin vastaava. Paikka on siitä haastava, että sitä kautta kuljetaan metsikön läpikulkevalle polulle eli se on hyvin suosittu lenkkipaikka. Sikäli vielä turhauttavaa, ettei näiden idioottien tarvitsisi kuin 50 metriä pidemmälle kävellä, niin ongelmaa ei olisi. Pahintahan tuossa on että kun siinä käy paljon koiria, niin ne hajut houkuttelevat toisiakin koiria.
Eihän aikuistenkaan oleskelupaikoille paskominen suotavaa ole, mutta suoraan sanottuna minun mielestäni joku lenkkitossujen likaantuminen ei ole ongelma eikä mikään verrattuna sen rinnalla että lapset siellä paskassa leikkivät. Lenkkareiden takia minä en viitsi myrkyttämään alkaa.
kokeile vaikka ensi kerralla kadulla sanoa sille koirantaluttajalle, että korjaa jätteensä ja jos ei korjaa, seuraa sitä himaan ja tunge ne sen postiluukusta.
Koirantaluttajalle olen sanonut naamatusten ja tämä jälkimmäinen keino on ollut harkinnassa. Viimeksi oli menoa (ja koiran taluttajan suunta vasta lenkillepäin).
Ja on joskus postilaatikon juuren jotain pippurisumutetta tai vastaavaa koitettu, mutta vaikutus on kovin lyhytaikainen.
Niin ja ihmisille jotka eivät vaivaudu keräämään niitä koiranpaskoja, ei pitäisi koiria edes antaa. Tähän kuin moneen muuhunkin asiaan olisi syytä ottaa käyttöön yleinen käytöstapa- ja älykkyyskoe.
Näin tietetysti, mutta koska tähän minä en pysty vaikuttamaan joten lyhyellä tähtäimellä joudun tyytymään konkreettisempiin keinoihin. Tuo on kuitenkin minun omaa pihaani ja jonkun ratkaisun minä siihen haluan. Toki ensimmäisenä varmasti liikkeelle lähdetään uhkailukyltein ja sitten varoituskyltein. Tietenkin parasta on jos joku muu tuon likaisen työn tekee.
Harmi ettei tuossa Leväsen tapauksessa ollut seurantaluonteista journalismiä, jossa olisi kerrottu, että tehosiko keino.