Millä tavalla BJR kantaa sitä perintöä, minkä Kiekko-Espoo ja Blues edustusjoukkueillaan saavuttivat? Mistä päättelet, että BJR:llä on tahtotila jatkaa vuonna 1984 alkanutta tarinaa?
Mun ymmärryksen ja tulkinnan mukaan vuonna -84 perustettu seura (käytetään nyt selkeyden vuoksi tällaista luonnehdintaa) on edelleenkin olemassa Bluesin edustusjunnujen myötä (naisetkin voidaan ehkä lukea mukaan, vaikka heillä ilmeisesti on oma organisaationsa). Tämä jatkumohan uhkasi katketa kesällä, kun Salonoja teki oharinsa, mutta onneksi BJR pystyi jatkamaan toimintaa. Espoolaisen kiekon pelastajat EPS&EKS eivät tainneet juuri osallistua näihin talkoisiin? No, välit olivat ilmeisesti varsin tulehtuneet jo tuolloin, joten parempi ettei vedä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tästä, mutta omaan kirjanpitoon merkitsen kyllä tästä BJR:lle plussan ja EPS&EKS:ille miinuksen.
Kun Salonoja esitteli EU:n kaksi vuotta sitten niin muistaakseni sinä, kuten minäkin ja monet muut, totesimme että tämä ei ole meidän seuramme, ja tämä uusi ei tuo mitään lisäarvoa vanhaan verrattuna. Nyt monet kaksi vuotta sitten näin ajatelleet ovat kuitenkin pikavauhtia kääntymässä sille kannalle, että vuonna -84 perustettu pitää hylätä ja siirtyä vuonna -18 perustettuun kelkkaan. Tai näin minä ainakin tulkitsen.
Ja miksi? Koska nostalginen nimi ja koska BJR on paholaisesta seuraava kun menivät puhumaan yhteistyöstä Hifkin kanssa.
Eihän nuo yhteistyöhöpinät ole munkaan korviin kuulostaneet hyviltä, mutta voisiko silti toivoa vähän malttia tilanteessa jossa läheskään kaikki olennaiset faktat eivät selvästikään ole pöydällä? Täällä jotkut huutavat ”faktoina” että BJR on Hifkin huora, hankkivat logoja pelkästään kiusamielessä jne. Täysin naurettavaa.
Itse en todellakaan osaa sanoa, että kumpi on enemmän oikeassa, kumpi enemmän väärässä (mutta pidän aika selvänä että tilanne ei ole mustavalkoinen).
Itsehän olen entinen Jäähonka-junnu, joka sitä kautta alkoi fanittamaan K-Espoota, josta siirryin portaattomasti Blues-faniksi. Ensi kaudella saattaa olla että kannustan kaikkia kolmea, kahta noista, yhtä, tai en ensimmäistäkään. Katsotaan nyt ensin että kuka pelaa missäkin, millaisin arvoin ja millaisen "putken" osana. Varmuudella osaan sanoa ainoastaan että EU ei tule jatkossakaan saamaan minulta minkäänlaista tukea.