Kun rakennetaan uutta pelitapaa, se ei tapahdu yhdessä yössä, varsinkin kun pelitapa vaatii pelaajalta hieman enemmän. Ässien pelaaminen ollut hyvässä kuosissa, tästä kertoo kaikki tilastot, maalisuhteet, laukaisukartat jne. Ainoa mikä on ollut suuri ongelma, on ylivoimapeli.
Käy katsomassa peliaikatilastoja, niin huomaat että väitteesi räikeästä ylipeluutuksesta on myytti mitä täällä hoetaan. Dixonin keskimääräinen peliaika on noin 21 minuuttia, samoissa on suurinpiirtein kaikki liigajoukkueiden ykköshyökkääjät. Itse tiputtaisin peluutusta jonkin verran, mutta ymmärrän tuon tason pelaajan peluuttamisen varsinkin kun hyökkäyssuuntaan on aika vähän onnistujia tänä syksynä.
Siitä olen samaa mieltä, että suurin murhe on ylivoimapeli, ehdottomasti. Peliajoista sanon vielä, että osaan käyttää liigan tilastosivuja, jotka ovat viime aikoina toimineet jopa yllättävän hyvin. Linkitän hyökkäjien tilaston tähän osoitteesta sm-liiga.fi; minulle tämä tilasto kertoo, että Dixon pelaa keskimäärin minuutin enemmän kuin yhtä monta peliä pelanneet hyökkääjät mistään joukkueesta. Dixon vetää 2.-3. pakin lukemia, se on valitettava totuus. Ylivoimaa saa jauhaa, Dixonin ansioksi voi lukea sen vähän, mitä ylivoimalla nyt saadaan aikaan.
Ässät on tehnyt 5 AV-maalia, niistä Dixonin saldo on 0. Edellisen kerran alle 20 minuuttia kertyi 26.10.2012. On siinä jotain väärin, vaikka toki jatkoaikapelit on huomioitava. Joka tapauksessa Dixon pelaa runkosarjan aikana liikaa, ja jos hyytymiseen pudotuspeleissä etsitään syytä huonosta peruskunnosta, alan itkeä ääneen.
Viimeksi muokattu: