Tarkennan turinoitani sen verran, etten tosiaan kaikkea kaada Kiven tai edes Kiven pelitavan niskaan. Pelaajillakin on vastuunsa, mutta valitettavasti jopa ammattilaiset ottavat vapauksia, jos annetaan ottaa.
Ässät-Pelicans -ottelun lehdistötilaisuudessa Kivi ihmetteli, että miten tuli tällainen peli, kun aamutreeneistä asti on ollut ihan rento fiilis. Minua huolestuttaisi, oliko Raanta ainoa, jota otti selkeästi päähän eilinen peli. Palkka juoksee kuin Paavo Nurmi, ja treeneissä on ihan oikean elämän kavereitakin paikalla, mikäs siinä. Annetaanko näin tapahtua? Siinäpä kysymys!
Tilannehan on kauhean vaikea, jos ja ilmesesti kun on muutenkin auktoriteettivajetta ilmassa. Siinä tilanteessa ei helppo nöyrtyä näkemään, että ainakin pelitavan sisäänajossa on puutteita, jos itse pelitapa nyt vielä onkin ok. Toisin sanoen joutuisi ottamaan lakkia päästä ja palaamaan hieman taaksepäin tilanteessa, jossa auktoriteetti on koetuksella. Tsemppiä matkaan, tie on pitkä ja mutkikas.
Kiven jatkohan on se kaikista todennäköisin vaihtoehto, ja jos vaakakupissa on toisella puolella ollut Pekka Virta, ehkä hampaat irvessä näen Kiven jatkon jossain määrin järkevänä. Mielestäni pitäisi vaan jollain varmistaa, että reagointia tapahtuu myös kesätreenien välissä, kauden aikana, parhaimmillaan jopa kesken yhden ottelun.
EDIT
Siitä olen seuraavan viestin kanssa erittäin samaa mieltä, että yleisöltä ei kuulu vaatia juuri mitään noin kannatusmielessä. Porissa ei yksinkertaisesti riitä vain se, että pelaamme liigatasolla, vaikka se on hieno juttu tietenkin. Severi, muistamme erään jatkoaikamaalin...