Kissa vai koira?

  • 14 270
  • 150

Kissa vai koira?

  • Koira

    Ääniä: 261 57,7%
  • Kissa

    Ääniä: 191 42,3%

  • Äänestäjiä
    452

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä se muuten johtuu, mikä tästäkin ketjusta tulle selvästi esille, että kissaihmiset eivät voi sietää koiria eikä niiden omistajia, ja päinvastoin? Ollaanko sitä niin syvällä omissa poteroissa, että vastapuolta ei pystytä ymmärtämään?

Tosin taidan sortua siihen hieman itsekkin, koska kissaa en pysty mieltämään omaksi lemmikikseni, en sitten millään. Ehkä siihen vaikuttaa eräät kaverini, jotka järkyttävällä kissainnostuksellaan ja niistä hössöttämisellään ovat saaneet meikäläiselle pienen inhoreaktion kissoja kohtaan. Kuten edellä myös todettiin, en myöskään haluaisi kämppääni sitä ummehtunutta kusen hajua.

Niin tai näin, toistaiseksi aion pysytellä ilman lemmikkiä, kun tyttöystävän koirakuumekin meni ohi (ja vauvakuume tuli tilalle). Myöhemmin saatan lemmikin hankkia perheen iloksi ja se tulee kyllä olemaan ennemmin koira kuin kissa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Sehän juuri todistaa ettei kissa ole mikään laumasieluinen lammas joka tottelee omistajansa/isäntänsä jokaista oikkua kuten jalostuksen kautta lobotomisoidut koirat. Koirathan eivät koskaan kerjää ja myöskin niistä lähtevä vieno 120db haukunta on musiikkia kaikkien kanssaeläjien korville versus kissan kehräys tai vieno naukuminen. Ei siinä mitään, komenna sitä susikoiraasi ja leiki jumalaa jos siitä saat kiksit.


Aika iso osa koirista mitä tiedän on koulutettu että kun ihminen syö niin koira ei keittiöön tule, näin ainakin meillä. Ja myöskin koirat on opetettu siihen että pitävät sen turpansa kiinni paitsi vaaran uhatessa. Vieno naukuminen? HAHAHAA! Ei ole susikoiraa meillä ollut, eikä ole tarvetta leikkiä jumalaakaan ja kiksit saan siitä kyllä kun koulutettu koira tottelee. Enkä ees halua tietää mistä sä saat kiksit kun kissa on sun jumala. :D
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Koira ehdottomasti. Mieluummin vielä kunnollisen kokoinen, eikä mikään kissankokoinen rääpäle. Lisäksi suosin mieluummin luppakorvaisia ja pitkäkarvaisia kuin pystykorvia ja lyhytkarvaisia. Tällä hetkellä koiruutta ei ole, mutta voisin kuvitella, että tilanne muuttuu lähivuosina. Suosikkeina tällä hetkellä Landseer, Nöffi, Bernhardilainen ja Leonberginkoira. Näistä viimeisimmästä on omakohtaista kokemusta n.7 vuoden ajalta, may he rest in peace. Isokokoisella koiralla on kissoja enemmän 1) kokoa, 2) näköä, 3) luonnetta, 4) hyväntahtoisuutta, 5) älyä, 6) viihdyttämiskykyä. Siinä se.

Kissat on vammaisia, Jönssi-gerbiilinikin on miellyttävämpi elukka, vaikka sekin on aika homo.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Koira ehdottomasti. Ei sinänsä ole mitään kissoja vastaan mutta en kyllä ymmärrä miten joku voi niissä elukoissa jotain nähdä. Minulla ei ole koskaan ollut kissaa mutta kaverillani on pari. Mitä iloa niistä on? Tulet kotiin niin kissa naukuu jossain kaapin takana piilossa, saattaa näyttäytyä ehkä kerran sen illan aikana.
Yrität silittää tai ottaa syliin niin kissa painelee jo kaukana. Toki varmaan kissoissakin on eroja....
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Perustuen ihan järkisyihin, koira. Koirasta on ihan oikeasti jotain jopa mitattavissa olevaa hyötyäkin, kun taas tässä keskustelussa vastakappaleeksi asetetulla pelkkää miinusmerkkistä lukemaa. Olen omistanut sekä kissoja, että koiria, joten pelkän kokemuksen perusteella meni tämä valinta. Koiraa ei tokikaan tällä hetkellä ole, mutta asia korjautuu lähivuosina, kunhan vain niille käyttökoirille saa tarpeeksi ison pihan...

Kissat ovat lemmikeiksi totutettuja tuhoeläimiä, joita itseään vastaan minulla ei mitään ole. Koirat ovat hyötynäkökohdista kesytettyjä, nykyään enemmän lemmikeitä tosin hekin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Aika iso osa koirista mitä tiedän on koulutettu että kun ihminen syö niin koira ei keittiöön tule, näin ainakin meillä. Enkä ees halua tietää mistä sä saat kiksit kun kissa on sun jumala. :D

Kuten sanoin, lobotomian läpikäynyt eläin jos ei edes samaan huoneeseen tule ilman erillistä käskyä. Kiksit saan luonnollisesti jumalallisen olennon läsnäolosta.

Koira ehdottomasti. Mieluummin vielä kunnollisen kokoinen, eikä mikään kissankokoinen rääpäle. Isokokoisella koiralla on kissoja enemmän 1) kokoa, 2) näköä, 3) luonnetta, 4) hyväntahtoisuutta, 5) älyä, 6) viihdyttämiskykyä.

Kissat on vammaisia, Jönssi-gerbiilinikin on miellyttävämpi elukka, vaikka sekin on aika homo.

Taas voidaan lepuuttaa salkku. Kohta 1) pitää paikkansa, 2) ei ainakaan ulkonäköä, 3) lampaan luonnetta, 4) lampaan luonnetta = ei uskalla/osaa tehdä mitään ilman erillistä käskyä, 5) lampaan luonnetta = tottelee isännän kaikkia älyvapaita päähänpistoja, 6) lampaan luonnetta = tekee temppuja kuin sirkuspelle.

Koirathan ovat melkoisia seksuaalisia mahtisonneja nylkyttäessään nallekarhusta lähtien kaikkia kaksilahkeisia, naisia harvemmin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
...
Taas voidaan lepuuttaa salkku. Kohta 1) pitää paikkansa, 2) ei ainakaan ulkonäköä, 3) lampaan luonnetta, 4) lampaan luonnetta = ei uskalla/osaa tehdä mitään ilman erillistä käskyä, 5) lampaan luonnetta = tottelee isännän kaikkia älyvapaita päähänpistoja, 6) lampaan luonnetta = tekee temppuja kuin sirkuspelle...
Kokemusta sinulla on ilmeisesti vain kissoista? Onko kokemusta koirista lainkaan? Tekstin perusteella voisi myöskin kysäistä melko lailla suoraan, onko kokemusta naisistakaan? Kuvailet kissojen ihastuttavimpina ominaisuuksina melko perinteistä naista, sillä erotuksella ettei nainen ainakaan käskemättä pasko muualle kuin pönttöön.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Kokemusta sinulla on ilmeisesti vain kissoista? Onko kokemusta koirista lainkaan? Tekstin perusteella voisi myöskin kysäistä melko lailla suoraan, onko kokemusta naisistakaan? Kuvailet kissojen ihastuttavimpina ominaisuuksina melko perinteistä naista, sillä erotuksella ettei nainen ainakaan käskemättä pasko muualle kuin pönttöön.

Niille (ilmeisesti harvoille) jotka täällä näyttävät omaavan sisälukuataitoa, kävi selväksi taannoisesta viestistäni että minulla on myös ollut koira. Akkakin ainakin toistaiseksi sietää minua. Sinänsä saatanan hassu sivalluksesi menettää vähäisenkin teräsi kun kerron että nuorempi meidän kissoista käy tarpeillaan pytyllä. Luultavasti osuu vielä tarkemmin kohteeseen kun zambonimies, aka kaikkien seksinnälkäisten naisten sankari.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kissa on Jumala. Älä pidä muita Jumalia. Ja katso, Jumala käy kusella laatikolla, ihmisen sille rakentamalla temppelillä, sillä ihminen loi Jumalan käymään kusella laatikolla, joka on vessaan sijoitettu, Hänen korkeutensa tahdon mukaisesti.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kuten sanoin, lobotomian läpikäynyt eläin jos ei edes samaan huoneeseen tule ilman erillistä käskyä. Kiksit saan luonnollisesti jumalallisen olennon läsnäolosta.

Niin, sehän on opetettu siihen että ei tule sinne ilman käskyä. Jokainen koira jota ei ole koulutettu tulee kyllä keittiöön haistaessaan ruoan. Ja kun ehdit sieltä raksalta pätemästä niin käy lukaseen vaikka Wikipediasta mikä on lobotomia.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Niille (ilmeisesti harvoille) jotka täällä näyttävät omaavan sisälukuataitoa, kävi selväksi taannoisesta viestistäni että minulla on myös ollut koira.
Ei tässä sisälukuataidon puutteesta kärsitä, kunhan veistelin omaksi huvituksekseni. Ihmetyttää todellakin, että tuollaiset mielipiteet saa kehitettyä koirasta, vaikka sellaisen oletkin omistanut.

Akkakin ainakin toistaiseksi sietää minua. Sinänsä saatanan hassu sivalluksesi menettää vähäisenkin teräsi kun kerron että nuorempi meidän kissoista käy tarpeillaan pytyllä. Luultavasti osuu vielä tarkemmin kohteeseen kun zambonimies, aka kaikkien seksinnälkäisten naisten sankari.
Ei tässä nyt kimpaantua tarvitse, ota ihan rauhassa. Tuon pönttöön osumattomuuden ja varsin odottamattoman tittelin otan talteen myöhempää käyttöä varten, kiitos.
 

ditrim

Jäsen
Kumpaa teistä ujottaisi enemmän jos pitäisi kipaista samaan tilaan paskalle? Ja jäisikö irtoamatta kokonaan?

Veikkaan että yhteisvoimin saataisin tulosta aikaan. Riippuu vähän Jumalasta. Voihan se olla että Jumala menisi pöntölle dunkulle ja minä joutuisin tyytymään hiekkalaatikkoon...

Sinänsä saatanan hassu sivalluksesi menettää vähäisenkin teräsi kun kerron että nuorempi meidän kissoista käy tarpeillaan pytyllä.

Osaako se vetää pöntön? Mä en meinaan tiedä mitään vittupäisempää kuin jättää vessa vetämättä. Oletko varma ettei ne ole naisesi jätöksiä siellä pöntössä?

Kissa on Jumala. Älä pidä muita Jumalia. Ja katso, Jumala käy kusella laatikolla, ihmisen sille rakentamalla temppelillä, sillä ihminen loi Jumalan käymään kusella laatikolla, joka on vessaan sijoitettu, Hänen korkeutensa tahdon mukaisesti.

Ei saatana :D
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taannoinen vertaus koirista ja kissoista:
- Koira ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Hän on jumala!
- Kissa ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Minä olen jumala!

Näinhän se menee.
Vai meneekö se sittenkin näin:

Koiran ja kissan päiväkirjat
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Niin, sehän on opetettu siihen että ei tule sinne ilman käskyä... Ja kun ehdit sieltä raksalta pätemästä niin käy lukaseen vaikka Wikipediasta mikä on lobotomia.

Kuten sanoin, täysin tahdoton eläin. En voi tulla täältä pätemästä koska olen liian jurrissa. Olisinpa koira niin minulle voisi sanoa että "juominen = no, no". Sen jälkeen tulisin kuolaamaan käskijän aamutossuille.

Ei tässä sisälukuataidon puutteesta kärsitä, kunhan veistelin omaksi huvituksekseni. Ihmetyttää todellakin, että tuollaiset mielipiteet saa kehitettyä koirasta, vaikka sellaisen oletkin omistanut.

Ei tässä nyt kimpaantua tarvitse, ota ihan rauhassa.

Eli taas kerran löytyi mjr:n kaveri jonka anti keskustelupalstalle on se, että "kunhan veistellään jotakin". Minkä takia edes tarvitsee kirjoittaa mitään jos anti on "kunhan jotakin"? Ei minulla ole todellakaan mitään koiria vastaan, itse asiassa harkitsen hurtan hankintaa tälläkin hetkellä, mutta ei kai se sitä tarkoita etteikö minun mielestäni kissa voi olla ylempiarvoinen tai viisaampi eläin?

Aiempiin väittämiin sanoisin vielä että vanhempi meidän kissoista on äärimmäisen ihmisystävällinen eikä viihdy ollenkaan yksin. Koko ajan haluaa olla ihmisten seurassa. Nuorempi taas kuten aiemminkin mainitsin, tekee tarpeensa pyttyyn. Mitkä olivatkaan taas ne pointit koiran hankinnan puolesta? Marraskuussa on mukavampi poimia rankkasateessa paskoja ja pestä koira klo 06.00 aamulla kuin vetästä pytty?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mistä se muuten johtuu, mikä tästäkin ketjusta tulle selvästi esille, että kissaihmiset eivät voi sietää koiria eikä niiden omistajia, ja päinvastoin? Ollaanko sitä niin syvällä omissa poteroissa, että vastapuolta ei pystytä ymmärtämään?
Ihmettelen samaa. Vaikka kuinka vakuutellaan sarkasmia ja kieli poskessa kirjoittamista, niin silti tiukkaa ryppyotsaisuutta on havaittavissa rivien välissä. Mutta kukin tyylillään.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kuten sanoin, täysin tahdoton eläin. En voi tulla täältä pätemästä koska olen liian jurrissa. Olisinpa koira niin minulle voisi sanoa että "juominen = no, no". Sen jälkeen tulisin kuolaamaan käskijän aamutossuille.


Mutta kun olet kissa niin vaikka sanotaankin "no,no" niin et tajua sitä ja juot lisää vaan ja ihmettelet miks kaikki lajitoverit vastaantullessaan näyttää täysin yhtä rumalta.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Jännä miten iso prosentti on kuitenkin kissaihmisiä.

Itse olen koiraihminen, koska he ovat kuin kavereita. Koira viihtyy ihmisten seurassa ja eikä luiki pakoon kun vähän silittelee.

Jatkakaa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Mutta kun olet kissa niin vaikka sanotaankin "no,no" niin et tajua sitä ja juot lisää vaan ja ihmettelet miks kaikki lajitoverit vastaantullessaan näyttää täysin yhtä rumalta.

Tätä viestiä en tajunnut.

Tuntuu että monetkaan tänne kirjoittavista koirafanaatikoista eivät ole koskaan omistaneet kissaa ja kokemukset tästä ylevästä lajista perustuvat joihinkin pentuiästä asti piinattuihin yksilöihin jotka ymmärrettävästi ovat arkoja. Ei normaali kissa, jota on pennusta asti kohdeltu hyvin, ole mikään yli-arka nurkkiin kuseskelija. Koirafanaatikoilla lisähaasteena: hankkikaa potkittu, hakattu, kiusattu ja hylätty koira ja todetkaa sen jälkeen miten ihmisystävällinen se on. Tosin yleensä sellaiset lopetetaan kun vanha koira ei opi uusia temppuja.
 

Teloch

Jäsen
Koirafanaatikoilla lisähaasteena: hankkikaa potkittu, hakattu, kiusattu ja hylätty koira ja todetkaa sen jälkeen miten ihmisystävällinen se on. Tosin yleensä sellaiset lopetetaan kun vanha koira ei opi uusia temppuja.

En ole fanaatikko, mutta meille tuli aikanaan juuri tuollainen koira. Ensimmäiset pari vuotta elämästään oli millekään eläimelle sopimattomassa ympäristössä. Toki ensimmäiset kuukaudet olivat hankalia, mutta ajan myötä tästä yksilöstä muovautui vallankin ystävällinen ja seurallinen lemmikki. Lopettamaan toki jouduttiin, aivan kuten Beeman jo lainatussa osuudessa tiesi kertoa, mutta vasta reilun 12 vuoden iässä kun terveys petti.

Itse kyselyyn vastasin koira, vaikka molempia elikoita onkin nurkissa pyörinyt jo vuosikaudet. Eipä kissoissakaan mitään vikaa sinänsä ole, mutta jos vain toinen pitää valita, omat mieltymykset osoittavat tuonne lupsakalle "iso ja räkäinen" -akselille.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Toki ensimmäiset kuukaudet olivat hankalia, mutta ajan myötä tästä yksilöstä muovautui vallankin ystävällinen ja seurallinen lemmikki. Lopettamaan toki jouduttiin, aivan kuten Beeman jo lainatussa osuudessa tiesi kertoa, mutta vasta reilun 12 vuoden iässä kun terveys petti.

Tälle kirjoittajalle rispektit siitä että jaksoi hylätyn koiran kanssa. Meidän molemat kissat ovat noutokodeista haettuja hylkiöitä. Helppo se on monen rotukoiran omistajan lähteä lesoilemaan koiran ylivertaisista ominaisuuksista kun suuri osa kissoista on löytökissoja tai muiden hylkimiä. Onko ihme että ovat arkoja?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Koirafanaatikoilla lisähaasteena: hankkikaa potkittu, hakattu, kiusattu ja hylätty koira ja todetkaa sen jälkeen miten ihmisystävällinen se on. Tosin yleensä sellaiset lopetetaan kun vanha koira ei opi uusia temppuja.
Ei ole koirafanaatikko, vaikka pidänkin koirista. Pidän myös kissoista ja voisin sellaisenkin ottaa kotiini. Lainaamani kommentoin siten, että haluaisin sitten kun aika nykyisestä vanhasta koirastamme jättää ottaa juuri tällaisen hylätyn koirakaverin. Kärsivällisyydellä ja rakkaudella saa ihmeitä aikaan, juuri kuten Teloch tuossa kertoili. Pätee varmaan hylättyihin kissoihinkin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Veikkaan että yhteisvoimin saataisin tulosta aikaan. Riippuu vähän Jumalasta. Voihan se olla että Jumala menisi pöntölle dunkulle ja minä joutuisin tyytymään hiekkalaatikkoon...

En ihan täysin ymmärrä mistä Jumala on vedetty tähän mukaan, mutta itsepähän taistelette marssijärjestyksestänne.

Ei ole koirafanaatikko, vaikka pidänkin koirista. Pidän myös kissoista ja voisin sellaisenkin ottaa kotiini. Lainaamani kommentoin siten, että haluaisin sitten kun aika nykyisestä vanhasta koirastamme jättää ottaa juuri tällaisen hylätyn koirakaverin. Kärsivällisyydellä ja rakkaudella saa ihmeitä aikaan, juuri kuten Teloch tuossa kertoili. Pätee varmaan hylättyihin kissoihinkin.

Juu. Mä otin oman elukkani löytökissana. Käytännössä sillä oli siis vaihtoehdot 1) hengiltä tai 2) meille asumaan. En tiedä kumpaa se itse pitäisi parempana, mutta kai tuo ihan hyvin on viihtynyt. Arka kuin mikä se oli alkuunsa, ja lähinnä jumitti sängyn alla piilossa. Sitten kun lopulta voitti sen luottamuksen, niin vallan sosiaalinen ja utelias otushan tuosta on tullut. Lattiaharjaa se pelkää vieläkin, eli vissiin niistä sillä ei aikaisemmassa elämässään ole kovin hyviä kokemuksia. Joka tapauksessa kaikin puolin viihdyttävä otus tuo on.

Ja vielä painotan sitä, että koiran tuloa taloon vastaan mulla ei mitään ole, kunhan vaan joku käyttää sen aamulla ulkona. Muina aikoina voin kyllä hoitaa sen puolen, mutta aamurytmini ei ole sellainen, että olisi aikaa käydä jokaisen puskan juurella ihmettelemässä. Kotona oli sekä kissoja ja koiria, ja molempiin olen sen puoleen tottunut. Siellä oli myös se verraton puoli, että koirille riitti kun aukaisi aamulla oven niin ne painelivat tarpeilleen omin avuin. Ei onnistu oikein kaupunkialueella.
 

ditrim

Jäsen
Helppo se on monen rotukoiran omistajan lähteä lesoilemaan koiran ylivertaisista ominaisuuksista kun suuri osa kissoista on löytökissoja tai muiden hylkimiä.

Vaikka syy onkin aina hylkääjän eli ihmisen, niin on se aika kummaa, että tätä kyseistä jumaleläintä löytyy niin pirskatisti hyljättynä. Voisiko se sitten johtua seuraavanlaista asennoitumisesta:
- Kissa ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Minä olen jumala!
Näinhän se menee.

Ehkä se on sitä koiran sisäänrakennettua älyllistä ylivertaisuutta ja selviytymisviettiä palvoa sitä kättä joka kehtoa keinuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös