Kissa vai koira?

  • 14 270
  • 150

Kissa vai koira?

  • Koira

    Ääniä: 261 57,7%
  • Kissa

    Ääniä: 191 42,3%

  • Äänestäjiä
    452

Fordél

Jäsen
Koirathan ne toistensa hanureita nuuhkivat, ei kissat. Lisäksi jotkut koirat pyrkivät nylpyttämään ihan mitä tahansa ja hinaavat peräänsä pitkin lattioita. Yök.

Eihän kakkosen nuuhkimisessa mitään homoilua ole kun paatuneimmat heterotihmisetkin siellä puolella vierailee, mutta kissojen eleet ja esimerkiksi istumistyyli ovat kyllä kaikkea muuta kuin miehekkään näköisiä.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Kissat ovat todellakin ylimielisiä, liian nopeita liikkeissään, ja olen vielä pahasti allerginen niille. Joten ei paljon tarvitse katteja onneksi katsella.

Vastasin koira. Koirat on kivoja otuksia, kunhan ne ovat oikeasti koiran kokoisia, eikä mitään kissan kokoisia rääpäleitä.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Kokeile seuraavaksi leijonaa tai tiikeriä, jos maatiainen ei ole tarpeeksi iso.

Heh, vittu hei joo. Mä kokeilen leijonaa tai tiikeriä lemmikkinä. Kun maatiaiskissa ei ollutkaan tarpeeksi iso. Niin siis ei ole ollut lemmikkinä kissaa koskaan, kun Leon ei sitä käsittänyt.

Muotoillaan uudestaan, että vanhuksetkin ymmärtää. Koirat on lemmikkeinä mukavia ja asiallisia, kunhan ovat kunnon koiran kokoisia, eikä esim. maatiaiskissan kokoisia. Koiran pitää näyttää koiralta, eikä miltään rotalta. Itse en kehtaisi kuljettaa hihnassa mitään chihuahuaa tai perhoskoiraa.

Mutta jokainen tyylillään toki.
 

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Tässä myös hauska välienselvittely ketjun aiheeseen liittyen: Schäfer vs. maatiaiskissa
No nyt päästiin asiaan: Kissa hallitsee ja koira paskoo housuihinsa.
Eipä tuo nyt niin kummallista olekaan kun miettii että koira on sukua jollekin raatoja syövälle hyeenalle kun kissan sukulaisiin kuuluu leijonaa ja tiikeriä.

Kissa rules!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
kissojen eleet ja esimerkiksi istumistyyli ovat kyllä kaikkea muuta kuin miehekkään näköisiä.

Tämä ketju on mieletön kaikessa hauskuudessaan. Mitäs gayta on erityisesti kissan eleissä ja istumatyylissä? Pitää muistaa että tää sun näkemys antaa ymmärtää, että olet samaa mieltä leijonista ja panttereistakin.

Mä en sitäpaitsi ole nähnyt yhtäkään kissaa, joka on todistetusti homo. Koiria sen sijaan moniakin. Meidänkin englannin lammaskoiraa piti kotona olla pelastamassa, kun vapaana liikkunut homokulkukoira yritti käydä sen peräsuolessa, kun se oli kiinni narussa omassa pihassa.
 

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Yläfemma sille kultsi! Katsotaanko telkkarista Sillä silmällä ja leivotaan pikkuleipiä? Sä voisit kutsuu myös Jarin ja Marcon mukaan, ai niin ja tuo ne ihanat kissavaljaat mukanasssss....
Okei hani. Jospa sinä kuitenkin tulisit meille ja ottaisit ne paskaiset matot mukaasi, ne joihin koirasi on hinkannut peräreikäänsä, niin voitaisiin mattopyykätä yhdessä!
Ota koira mukaan kanssa, täällä on sille paljon uusia persläpiä haisteltavaksi...

Mahtava ketju muuten. Ei ole mitään perempaa kuin lukea vittuuntuneiden koiranomistajien itkua siitä miten perseestä kissat ovat. Vai että ihan homoja ;)
 

Fordél

Jäsen
Tämä ketju on mieletön kaikessa hauskuudessaan. Mitäs gayta on erityisesti kissan eleissä ja istumatyylissä? Pitää muistaa että tää sun näkemys antaa ymmärtää, että olet samaa mieltä leijonista ja panttereistakin.

Kyllä leijonat ja pantterit hoitavat istumisen heteromaisemmin. Varmaan ero tulee koon kautta eli koolla on tässäkin merkitystä. Kissat vaan istuvat mun silmään hyvin neitimäisesti. Tassut pitää laittaa juuri jetsulleen vierekkäin ja siinä sitä sitten istutaan...Kissoilla on jotenkin sama meininki kuin balettitanssijoilla.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
...vaikka viime yönä olisi tehnyt mieli päästää ilmat pihalle misusta, sai jonkun helvetin kissasätkyn 4.20 ja ravasti ympäri kämppää, kävi aina välillä tekemässä terävän käännöksen meidän sängyssä ja ravasi taas takaisin olohuoneeseen. Tähän ei kai koira pysty.

Ilmeisesti parvekkeelta nähdyt puput saivat jotenkin niin sekaisin että oli pakko vetää hirveet sekarit.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kyllä leijonat ja pantterit hoitavat istumisen heteromaisemmin. Varmaan ero tulee koon kautta eli koolla on tässäkin merkitystä. Kissat vaan istuvat mun silmään hyvin neitimäisesti. Tassut pitää laittaa juuri jetsulleen vierekkäin ja siinä sitä sitten istutaan...Kissoilla on jotenkin sama meininki kuin balettitanssijoilla.

Koirat istuu miehekkäästi, suu auki ja kieli pihalla, kintut levällään läähätetään niin että pallit hytkyy. ÄIJÄ!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Varmaan ero tulee koon kautta eli koolla on tässäkin merkitystä. Kissat vaan istuvat mun silmään hyvin neitimäisesti. Tassut pitää laittaa juuri jetsulleen vierekkäin ja siinä sitä sitten istutaan...Kissoilla on jotenkin sama meininki kuin balettitanssijoilla.

Heh, ok. No kissojen fyysinen perusominaisuus on tuo notkeus. Tavallaan ymmärrän mitä tarkoitat, mutta notkeus nyt ei suoraNaisesti ole feminiininen ominaisuus. Sehän on myös hyvän heterojääkiekkoilijan ominaisuus tuolla jäällä. Kollikissat ovat ehkä vähän kuin esim. japanilaiset miehet: Eivät näin länsimaisen silmän mukaan kookkaita (siispä miehekkäitä?), mutta se ei tarkoita, että japanilaiset miehet olisivat sen homompia kuin länsimaisetkaan, vaikka näyttävätkin Tuiskun Antilta kaikki.

Yleensäkään minkään ruumiinosan koko ei kerro mitään a) seksuaalisesta suuntautumisesta ja b) mies/naishormonin määrästä. Uskoakseni tämä pätee myös eläinmaailmassa.

Sitäpaitsi kollikissat ovat muuten aika kovia pelimiehiä.. bylsivät paljon, eikä sukupuutto uhkaa kovin nopeasti niin kauan kuin kassit on tallella.

Koirapoika kirjoitti:
Koirat istuu miehekkäästi, suu auki ja kieli pihalla, kintut levällään läähätetään niin että pallit hytkyy. ÄIJÄ!

Niin..ja tähän voi lisätä, että narttukoira istuu miehekkäästi, suu auki ja kieli pihalla, kintut levällään läähätetään niin että piNppi hytkyy. LEPAKKO! :D

Edit. On tämä sellaista kummallista aikaa, kun koirista ja kissoista puhuminenkin kääntyy yllättäen straigth/gay -linjalle.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kysymykseen vastaan että ei kumpikaan. Tykkään vain eläimistä joita syön, ja niistäkin vasta sitten kun ovat lautasella.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Kissa.

Ei mulla sinällään ole mitään koiriakaan vastaan, mutta se jatkuva ulkonakäyttäminen ei oikein hirveästi sytytä. Mikä onkaan sen hienompaa, kun aamulla herätyskello soi ja Markus sekä kissa venyttelevät kumpikin omissa punkissaan sen vartin verran, ja sitten kipaistaan kilpaa aamupaskalle. Siinä sitten mulkoilemme toisiamme sellainen "vittu, että voit haista pahalle"-ilme kasvoillamme. Sit mulle pikainen suihku, kissa puunaa itsensä eteisessä. Siitä sitten hetken päästä rynnimme keittiöön aamupalalle. Kissa vetäisee ankkapatéensa, minä sämpylän ja kahvin. Sen jälkeen minä lähden töihin, eläin menee päiväunille. Kissanomistajan elämän kiertokulkua parhaimmillaan. Koiranomistajana tulisin vasta sieltä aamulenkiltä siinä vaiheessa kun kissanomistajana olen jo menossa töihin.

Voisin hankkia koiran, jos joku käyttäisi sen aina aamuisin pihalla.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Voisin hankkia koiran, jos joku käyttäisi sen aina aamuisin pihalla.

Juuri näin - tai vielä tarkemmin niin, että jos joku käyttäisi sen aina tarvittaessa pihalla, jos vaikka sataa tai on kylmä tai krapula. Tähän elämänrytmiin sopivat paljon paremmin sellaiset eläimet, jotka pärjäävät vuorokauden keskenään, kunhan ruokaa ja vettä on riittävästi, jos vaikka ex tempore keksii lähteä IFK:n fanireissulle tai muuten vaan jonnekin. Muutenkin tykkään, että kaikki karvaiset olennot (ml. miehet) antavat tarvittaessa tilaa.

Ja joo, on toki sellaisia koiriakin, jotka eivät kaipaa jatkuvaa huomioita, kuten on myös sellaisia kissoja, jotka kiehnäävät vieressä jatkuvasti. Mutta noin pääsääntöisesti kissat antavat enemmän tilaa, ainakin jos niitä on vähintään kaksi.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Pidin itteeni aina koiraihmisenä, kunnes joskus tos 90-luvun lopussa löysi 3v narttukissa tiensä mun kotiin (sydämeen). Ex-eukko toi mukanaan vuonna 1999 hänet mun elämään, ja vaikka eksän kanssa erottiin 2006, niin kissa jäi mun luo vaikka hänen olikin alunperin. Ekat 3kk vuonna 1999 kun seurustelu alko, niin kissa ei tehny mitään muuta kun istu toisella puolella huonetta ja tuijotti mua, jos yritin silittää niin kävi käteen kiinni. Noh, kun alku järkytyksestä päästiin niin aina kun tulin duunista himaan niin kissahan ei muuta tehny kun kiehnäs mun perässä. Nyt sitä katellu jo 10v, ja edelleen kiehnää mun perässä. Mukavaa että edes joku naaras viel mustakin tykkää.
 

ditrim

Jäsen
Voisin hankkia koiran, jos joku käyttäisi sen aina aamuisin pihalla.

Mä kyllä mielummin käyn ulkona viemässä koiraa lenkille kuin kakkaan kissan kanssa vessassa kilpaa aamuisin.

Juuri näin - tai vielä tarkemmin niin, että jos joku käyttäisi sen aina tarvittaessa pihalla, jos vaikka sataa tai on kylmä tai krapula.

Toi on juuri tuota kissamaista homoasennetta, että ei voi mennä pihalle jos sataa, on kylmä tai omistaja on krapulassa. Vedetään BB-Niko -kännit illalla ja sitten ei voida kuuden siiderin krapulassa viedä koiraa vähän paskalle. Voi ny vittu mitä nössöilyä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Toi on juuri tuota kissamaista homoasennetta, että ei voi mennä pihalle jos sataa, on kylmä tai omistaja on krapulassa. Vedetään BB-Niko -kännit illalla ja sitten ei voida kuuden siiderin krapulassa viedä koiraa vähän paskalle. Voi ny vittu mitä nössöilyä.
Nössöily on juurikin oikea sana. Sateella puetaan sadevermeet, kylmällä heitetään pipo päähän ja untuvarotsi niskaan. Ja kannattaako dokata itsensä krapulaan? Siinä muutamat kirjoittajat ovat kyllä oikeassa, että koira rajoittaa liikkumista enemmän, mutta eihän lemmikkiä sen takia otetakaan, että se joutuisi aina olemaan yksin (tai kaksin, jos sillä on kaveri).
 

M10

Jäsen
Hyviä kommentteja parilta edelliseltä.

Itse olen ehdottomasti koiraihminen. Omistan saksanmetsästysterrierin ja sen kanssa puuhastelu metsässä on hauskaa. Kiva nähdä kun koira nauttii painella vapaana pitkin risukoita. Sitten kotona se lähinnä nukkuu. Pidän tuosta rodusta, koska se on itsenäinen eikä ole lainkaan huomiota kaipaavaa sorttia (jatkuvasti tuomassa jotain palloa heitettäväksi tai haluaa syliin) tai valita muutenkaan juuri mistään. Toki voisihan se asia olla eri lailla jos sitä ei olisi kouluttanut, ei olisi asettanut rajoja tai muuten hoitaisi sitä huonosti.

Kissoista en pidä lainkaan. En ole niiden kanssa joutunut olemaan tekemisissäkään onneksi kamalasti. Hieman jopa pelkään niitä koska pienten kokemusteni perusteella kissat ovat ärsyttävän arvaamattomia. Voin olla väärässäkin.

Silti Koira > Kissa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Tietysti kissa. Minulla on ollut molempia ja tällä hetkellä kaksi kissaa. Koirathan ovat täysiä luonteettomia pässejä ja tuntuu että suuri osa koiran omistajista hankkii niitä vaan pönkittääkseen omaa ylemmyydentunnettaan. Vai mikä ilo on jossain lattiaharjassa joka syö, istuu, paskoo ja kusee omistajansa käskystä?

Taannoinen vertaus koirista ja kissoista:
- Koira ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Hän on jumala!
- Kissa ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Minä olen jumala!

Näinhän se menee.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Taannoinen vertaus koirista ja kissoista:
- Koira ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Hän on jumala!
- Kissa ajattelee: Tuo ihminen hoitaa minua, ruokkii minut ja on minulle muutenkin hyvä. Minä olen jumala!

Ihan yleisesti kysyn että mitäs järkee tässä nyt sitten on? Ok, oon edelleen täysin koiraihminen ja vihaan kissoja mutta onko nyt oikeesti sitten mitään järkee siinä että joku eläin jonka pitäis olla lemmikki, ajattelee olevansa kämpän jumala? Eikö sekin nyt todista kissan tyhmyyden? Ainakin musta se on todella ärsyttävää että kissat tosiaan luulee noin, jos luet lehtee niin se kävelee lehden päälle ja tuijottaa rumalla naamallaan että rapsuta ny jostain. Ja ne kissat joiden kanssa mä oon ollu tekemisissä niin ei ne ees tajua vaikka oon sen sata kertaa nostanu niitä siitä lehden päältä helvettiin ja koittanu ilmoittaa että ei ole siihen tulemista. Sama on syömisen kanssa, syöppä jotain silakkaleipää niin kissahan tulee väkisin päälle, koska kuvittelee olevansa jumala. Ja sitäpaitsi, kissoista lähtevä ääni ärsyttää.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Googlefight ratkaisi meikäläiselle tämän. Eli kilpikonnien omistajana helppo homma.

Gaycat vs. Gayturtle: 2410 osumaa ja 15 osumaa.

Gaydog vs. Gayturtle: 28000 osumaa ja 15 osumaa.

Eli koira on noista homoin, yksinkertaista. Kilpikonnat rocks.

Jooh, itse kissoille allerginen, notta vastaan koira. Ja koiria ollut lähipiirissä enemmän, voipi olla että joskus tulevaisuudessa itsellänikin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tykkään molemmista, mutta ehdottomasti enemmän koirista. Kissaa en ottaisi, sillä en halua, että asuntoni haisee aina kissan kuselta/paskalta. Useissa (ei kaikissa!) paikoissa, missä asustaa kissa, haisee aina aivan kauhealta kun ovesta menee sisään. Kai omistajat siihen hajuun pikku hiljaa tottuu, mutta mun mielestä se haju on kuvottava.

Kissat ovat muuten ihan mukavia elikoita, mutta liian itsenäisiä ja omissa oloissaan viihtyviä. Mä tykkään koirista juuri niiden seurallisuuden ja uskollisuuden vuoksi.

Toki koirat vaativat paljon enemmän vaivaa ja huomiota, mutta en mä kotieläintä miksikään seinäpatsaaksi ottaisikaan. Ja ei kai tässäkään voi yleistää, tiedän mä kivoja, seurallisia kissojakin, mutta yleensä useimmat kissat viihtyvät omissa oloissaan.
 
Viimeksi muokattu:

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
...onko nyt oikeesti sitten mitään järkee siinä että joku eläin jonka pitäis olla lemmikki, ajattelee olevansa kämpän jumala? Eikö sekin nyt todista kissan tyhmyyden?...Sama on syömisen kanssa, syöppä jotain silakkaleipää niin kissahan tulee väkisin päälle, koska kuvittelee olevansa jumala. Ja sitäpaitsi, kissoista lähtevä ääni ärsyttää.

Sehän juuri todistaa ettei kissa ole mikään laumasieluinen lammas joka tottelee omistajansa/isäntänsä jokaista oikkua kuten jalostuksen kautta lobotomisoidut koirat. Koirathan eivät koskaan kerjää ja myöskin niistä lähtevä vieno 120db haukunta on musiikkia kaikkien kanssaeläjien korville versus kissan kehräys tai vieno naukuminen. Ei siinä mitään, komenna sitä susikoiraasi ja leiki jumalaa jos siitä saat kiksit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös