Kissa vai koira?

  • 14 270
  • 150

Kissa vai koira?

  • Koira

    Ääniä: 261 57,7%
  • Kissa

    Ääniä: 191 42,3%

  • Äänestäjiä
    452

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koira ehdottomasti, en ole koskaan oikein pitänyt kissoista mutta koiria on ollut itselläkin.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Tähän asiaan ei voi selkeää kantaa ottaa, koska pidän molemmista karvakasoista. Kotona oli useampi koira, ja kokemusta kissoistakin on riittävästi. Tällä hetkellä kotona on 10-vuotias kolli, joka on varsinainen maitopoika. Tullut isäntäänsä, tosin kolli puhuu huomattavasti enemmän. Kissat ovat parhaimmillaan todella fiksuja ja oppivaisia, vaikka niillä onkin vahvempi oma tahto kuin koirilla. Tämä lienee pääsyy siihen, miksi monet pitävät enemmän koirista. Kissat ovat enemmän kuin ihmiset - niitä on jos jonkinlaista persoonallisuutta. Toiset ovat sietämättömiä, jopa pahansuopia, toiset hyvin rakastettavia.

Koirat ovat myös riippuvaisempia ihmisestä, vaikka molemmat eläimet tarvitsevat ihmisen huolenpitoa, mikäli sellaisen omaan kotiinsa hankkii. Koiran kanssa on sitten mentävä kolmesti päivässä ulos lenkille, tekee muuten 1095 kertaa vuodessa, kelissä kuin kelissä, usein samoja kadunpätkiä mitaten. Aluetuntemus siinä kasvaa kivasti... Ehkä isolla pihalla varustetussa omakotitalossa voi muutaman lenkin jättää väliin pitämällä koiraa pihassa, mutta kyllä ne silti lenkitystä kaipaavat, ja siinä on kyllä urheilullisemmankin tyypin huumori välillä koetuksella.

Meidän kolli saa mökillä kulkea pihalla. Kerrostalossakaan ei täysin sisäkissana viihdy. Vapaana ei uskalla kuitenkaan päästää, ja siihen vedän rajan että miespuolisena henkilönä en kulje valjaissa olevan kissan kanssa taajamassa. Ulkoiluttaminen jää siis emännän puuhaksi.
 

rpeez

Jäsen
Kissat pitävät minusta, ja minä pidän kissoista. Kissojen touhuja on hauska seurata, koska niissä on niin paljon yhteistä isoihin kissoihin. Kissat ovat myös perusluonteeltaan kilttejä tutulle ihmiselle. Niiden luottamuksen voi vain ansaita, ja siinä onnistuminen on palkitsevaa.

Koirat, niin, koirat eivät pidä minusta, ja minä en pidä koirista. Jo taaperosta lähtien olen joutunut usean kerran koiran pelättämäksi ja se on jättänyt jälkensä. Koulumatkoilla sain pelätä isoa schäefferiä joka sattui olemaan silloin tällöin vapaana ja louskuttamassa pyöräni vieressä. Siihen aikaan kytkemisistä ei pidetty niin väliä ja irrallaan olevia koiria/koiralaumoja sain alvariinsa pelätä muutenkin.
Ilmeisesti pelkään vieläkin jonkin verran koiria, koska en tiedä niiden ajatuksia, aina ne ovat minulle haukkumassa ja uhittelemassa. Ensimmäinen ajatus usein on, että potkaisen jos tarve vaatii.
Yhteen aikaan naapurissa oli suloinen huskyn pentu, joka tuli vapaana, kuinkas muutenkaan, meidän pihalle. Sain ennenkuulumattoman idean rapsuttaa sitä, mutta siitäkin tuli kahden viikon sitkeä ihottuma peukaloon, mikä lie kapi.
 

Fordél

Jäsen
Kissat vaikuttavat liian ylimielisiltä, homoilta ja itsepäisiltä, joten ei niistä ole mitään iloa. Sen sijaan koira kuten mäyräkoira on sen verran lunkki tapaus, että sitä katsomalla tulee väkisinkin hyvälle tuulelle. Paljon helpompia otuksia luonteeltaan ja koiran hankkimista voisi joskus jopa harkita.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
No jaa, ei kovin paljon lunkimpaa voi olla kuin kissa kesäpäivänä levynä parvekkeella. Mutta molemmat on mukavia, meillä 2 kissaa.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Tykkään molemmista eläimistä, mutta jos jompikumpi pitää valita niin koira. Yhteys koiran ja ihmisen välillä on ihan eritasolla kuin kissan ja ihmisen. Kissalla on puolensa, mutta siihen ei ikinä pysty luomaan samanlaista suhdetta kuin koiraan ja tämä ratkaisee noiden eläimien paremmuuden, ainakin mulle! :)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Koira - reseptivinkkejä otetaan vastaan.

Eikös tämä ollutkaan kulinaristinen kysymys.

Kissat ovat oikein mahtavia persoonia, kun eivät mielistele jatkuvasti ja halua vain... miellyttää. Koirat sopivat heikkoitsetuntoisemmille, sellaisille, jotka haluavat buustata vähäistä tai suurempaa narsismiaan. Kissoista tykkäävät ihmiset ovat keskimäärin paremmin balanssissa itsensä kanssa ja siksi kissaihmiset eivät tarvitse koiraa mielistelemään egoaan.

Tämä viestiäni ei pidä väittää mielipiteeksi, sillä tämähän on totuus.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Koirat ovat ääliöitä. Siis ei mitenkään negatiivisesti - suurin osa ihan symppiksiä kaikessa suppeudessaan. Ja kivahan se on, että ihmiset ovat kehittäneet skideille jonkun, jolle opettaa temppuja.
 

the beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koira ehdottomasti! Ei kissoista ole seuraa eikä mitään muutakaan hyötyä toisin kuin koirasta. Kissat ovat yleensä myös ilkeitä.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Paha kysely...
Meidän taloudessa tällä hetkellä molemmat otukset elelee,mutta ehkä näistä kahdesta tällähetkellä kissa? Meitin kissa on hyvin sosiaalinen ja myös helppohoitoinen verrattuna koiraan.Mutta kuitenkin koiran kanssa on mukava harrastaa,mikäli koira sopii siihen...(Täällä tällähetkellä keskikokoinen villakoira ja bullmastiffi,joista bullmastiffi ehdottomasti(ffi) mun makuun!) Mutta molemmat lajit käy mulle!!
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Muistan kuinka pienempänä tuli katseltua piirrettyjä, joissa kissat olivat aina pahoja ja koirat hyviä. Oli Lassieta, Rin Tin Tiniä ja susikoira Roita, jotka tekivät urotöitä ja olivat hyödyksi ja sitten olivat nämä kissat, jotka melusivat roskapöntöillä, mourusivat keskellä yötä ja kynsivät, kun ne otti syliin.
Ehkä noista muistoista kumpuaa se rakkaus/viha, jota tunnen kyseisiä nelijalkaisia kohtaan.

Jatkoajan ylläpitäjät ovat varmasti kissaihmisiä. Fixatkaa vaan, kyllä se totuus lopulta paljastuu!

Kuva (Diagrammi)

PS. Kuvaa EI ole manipuloitu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kissat vaikuttavat liian ylimielisiltä, homoilta ja itsepäisiltä, joten ei niistä ole mitään iloa.
Koirathan ne toistensa hanureita nuuhkivat, ei kissat. Lisäksi jotkut koirat pyrkivät nylpyttämään ihan mitä tahansa ja hinaavat peräänsä pitkin lattioita. Yök.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Koira tietenkin. Perheeni on sellasen omistanut pennusta asti, ja ikää sille koiralle on kertynyt yli 11 vuotta jo. Omasta mielestäni paljon hauskempia ja seurallisia, toisin kuin tylsät kissat. Toisaalta olen myös allerginen kissoille, mutta tuskinpa kantani niitä kohtaan olisi kovin paljoa eri vaikken olisikaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen aikoinaan ollut kummankin elukan isäntä (en tosin yhtä aikaa), ja vaikka pidänkin suuresti koirista, olen allerginen niille. 14 vuotta kissan omistajana (todellisuudessa tilanne saattoi kyllä olla niin, että kissa omisti minut) sai aikaan sen, että nykyään palvon näitä elikoita.
 

ditrim

Jäsen
Vastasin koira, sillä pidän kaikista mukavista ja uskollisista olennoista. Niin eläin- kuin ihmistyypeissäkin minä pidän hauskoista, huolettomista, rehellisistä ja lojaaleista pelleistä. Ja koirahan eräällä tapaa on ihmisen pelle. Sen toilailulle saa nauraa, se tekee kaikkensa viihdyttääkseen isäntäänsä/emäntäänsä eikä pyydä palkaksi mitään. Kunhan sillä toisella on kivaa.

Kissa sen sijaan on eläinkunnan vittupää. "Hellikää mua, antakaa saatanan kallista Sheebaa tai mä raavin teiltä silmät päästä!" "Älä koske muhun, mun päätä särkee" "Mä en voi käydä ulkona leikkimässä pissakakallani kun siellä on kylmä" Mä olen ihan varma, että kissa ei ole jalostunut mistään leijonista tai muista "kissaeläimistä", vaan että se on oikeasti sikiänyt suoraan saatanasta.

Onhan ne kissat ihan kivoja - pentuina. Ja onhan sitä poikkeuksiakin, on varmaan osa pedofiileistä, saatananpalvojista ja natseistakin kivoja. Mutta vaikka ne olisivat mukavia, ovat ne silti pedofiilejä, saatananpalvojia, natseja ja kissoja.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Aivan ehdottomasti koira ja vielä koirankokoinen (esim rotikka tai suursnautseri). Koirat ovat erittäin seurallisia ja hyvää ulkoilu/lenkkiseuraa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kissa toki, vaikka on ne piskitkin ihan mukavia, ainakin osa. Jos niitä vertaisi jääkiekkoilijoihin ja rooleihinsa, niin koira on semmoinen kova kolmosketjun puurtaja ja valmentaja tykkää. Kissa onkin armoton maalintekijä joka on vain oikeassa paikassa, muut tekee työt ja hän kerää hatut. Näin pyörällä polkevana tulee joskus kiroiltua kun koirat tuppaa poukkoilemaan pyörätiellä miten sattuu, mutta sittenpä sen tajuaa että se vika on hihnan toisessa päässä, mitä sitä pöljää luontokappaletta syyttämään.

Onhan koirasta riemua jos pitää kerätä keppejä, olenpa nähnyt senkin tapauksen kun koira sukelsi järven pohjasta mieluisan karahkan.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Koira on seuraisa, hellyyttävä, vilkas ja rakastettava. Tämmöistä kissaa en ole vielä vastaani saanut. Oma koirani joka on kolmetoista vuotta talossa viihtynyt ei ainakaan ole korvattavissa kissalla!

Omalle kohdalleni osuneet kissat ovat sitäpaitsi olleet lähinnä sellaisia kissoja, että juoksevat karkuun kun tekisi hieman mieli paijata. F* 'em!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän ei muuten yksikään koira pysty: Tadaa!
Ei hitto. Tuota videota kun katselin, niin jostain syystä täällä alkoi haisemaan kissan paska. Eihän siinä vielä muuten mitään, mutta kun aloin tässä juuri syömään makaronilaatikkoa. Noh, eihän siinäkään nyt silleen vielä mitään, mutta kun mitenkään en vaan saa mielestäni sitä ajatusta, että jauhan suussani kissan paskaa. Täytyy vissiin pistää tähän sinappia päälle tai jotain.

Noh, itse tykkään enemmän kissoista. Jotenkin koirat vaikuttavat ja näyttävät tyhmiltä ja hölmöiltä, vähän niin kuin esimerkiksi lehmätkin, mutta ne ovat vaan eri kokoisia ja näköisiä jne.

Onpas nyt fiksuja ketjuja pinnalla.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onpas nyt fiksuja ketjuja pinnalla.

Sepäs.. Pyydän anteeksi, että pilasin ruokahetkesi. Toivottavasti sinappi oli riittävän pistävän makuista. Minulla on vähän vaikea elämä. Tarkastamme lääkärin kanssa lääkitystäni jälleen maanantaina..

Jaahas, kissa harjoittelee täällä taas satasen finaalia varten..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös