Kissa vai koira?

  • 14 270
  • 150

Kissa vai koira?

  • Koira

    Ääniä: 261 57,7%
  • Kissa

    Ääniä: 191 42,3%

  • Äänestäjiä
    452

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Siinä muutamat kirjoittajat ovat kyllä oikeassa, että koira rajoittaa liikkumista enemmän, mutta eihän lemmikkiä sen takia otetakaan, että se joutuisi aina olemaan yksin (tai kaksin, jos sillä on kaveri).

Kysehän nyt tietenkään ei ole siitä, että eläin olisi "aina yksin", vaan siitä, että jos ne syystä taikka toisesta ovat esim. 12-24 tuntia keskenään, luvassa ei ole hermostunut ja stressaantunut eläin, joka on tehnyt tarpeensa pitkin asuntoa.

Meillä tulee vuodessa ehkä parikymmentä vuorokautta poissaoloa kotoa, kun lasketaan mökkireissu, ulkomaanmatka sekä jokunen fanireissu, à 12 h kpl ja pari käyntiä anoppilassa. Yli vuorokauden reissuilla joku kaveri käy kerran päivässä ruokkimassa ja tsekkaamassa, että kaikki on hyvin - kuten jo lakikin edellyttää.

Sen sijaan koiralle lenkittäjää ja seuraneitiä ei niin helpolla löytyisi meidän kaveripiiristä. Toki on kaiken sortin 4H-yhdistykset ym., mutta mieluummin minä eläinteni hoidon kaverille uskon, kuin jollekin täysin tuntemattomalle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pidän koirista sekä kissoista mutta allergia estää näiden eläinten ottamisen. Pitänee siis pysyä käärmeksen hankinnan takana.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Vaikka syy onkin aina hylkääjän eli ihmisen, niin on se aika kummaa, että tätä kyseistä jumaleläintä löytyy niin pirskatisti hyljättynä. Voisiko se sitten johtua seuraavanlaista asennoitumisesta:

Vai voisiko johtua siitä että suurin osa Suomen hurtista on rotukoiria, elikä hintavia, ja suurin osa kissoista maatiaisia eli ilmaisia? Onko kynnys dumpata 1000€ lamppuharja suurempi kuin 0€ löytökissa? Tekeekä se kissasta sinun mielestäsi vähempiarvoisen eläimen? Ja jos tekee niin miksi?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistä se muuten johtuu, mikä tästäkin ketjusta tulle selvästi esille, että kissaihmiset eivät voi sietää koiria eikä niiden omistajia, ja päinvastoin? Ollaanko sitä niin syvällä omissa poteroissa, että vastapuolta ei pystytä ymmärtämään?

Niin se näyttää olevan kovin monesti että ei edes haluta ymmärtää toista osapuolta, eikä pelkästään tässä kissa vs. koira -keskustelussa. Minä en ole koskaan erityisemmin pitänyt kissoista, tai oikeastaan voisi sanoa että en pidä yhtään kissoista, mutta en minä näe että miksi minun pitäisi sen takia nousta barrikadeille koirien puolesta ja halveksua kissaihmisiä. Jotkut nyt vaan sattuvat pitämään eri asioista kuin toiset ja ei se npuolesta nyt kannata lähteä sapeleita kalistamaan kun ei se minulta ole millään tavalla pois jos joku pitää kissoista ja haluaa sellaista lemmikkinään pitää.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Koiraa tuli äänestettyä, vaikka ei sinällään kissoissa, noissa pikku kirnuissa, ei olekaan mitään vikaa. Tällä hetkellä meillä on koira, lihava sekarotuinen melko vanha elukka. Koira on maalla hyvin vaivaton, koska on ulkona päivät ja nukkuu yön. Kyseinen koira ei koskaan hauku turhaan, vain silloin kun vieras koputtaa, kusettaa tai muuten vain vituttaa. Oikein miellyttävä seurakoira.

Kissoja on ollut viimeksi noin 5 vuotta sitten, kun entinen kissa kuoli. Kyseinen kissa oli todellinen kaunotar ja elikin arviolta 17(?)vuotiaaksi. Todella kiltti kissa ja täysin sisäsiisti yms. Mutta en jotenkin tullut toimeen kyseisen elukan kanssa kuin muut. Muut rapsutteli mahasta ja jos itse kokeilin hieman rapsuttaa, purtiin sormea ja raavittiin niin, että veri lensi. Muuten mukava, saattoi hypätä syliin nukkumaan kun katsoi tv:tä yms.

Sanon siis maalla koira ja kissa, kaupunkiin ei eläimiä. Ja sellaiset pienet koirat ei ole mistään kotoisin, hirvittävän näköisiä pikkuisia rottia, joille jotkin isin pikku prinsessat pukee vaatteita, ei saatana.
 

ditrim

Jäsen
Vai voisiko johtua siitä että suurin osa Suomen hurtista on rotukoiria, elikä hintavia, ja suurin osa kissoista maatiaisia eli ilmaisia? Onko kynnys dumpata 1000€ lamppuharja suurempi kuin 0€ löytökissa? Tekeekä se kissasta sinun mielestäsi vähempiarvoisen eläimen? Ja jos tekee niin miksi?

En osaa sanoa miten elukan hinta vaikuttaa dumppaamiseen ja kynnykseen dumpata eläin. Voi toki olla että kynnys kalliimman eläimen dumppaamiseen on suurempi. En tunne ketään kuka olisi lemmikkinsä hyljännyt, joten en sitten tiedä kuinka suuri tekijä raha on eläimen hylkäämisessä. Mutta kuvitellaan, että ostaisin 1000 eurolla laatikollisen kultaa, joka myöhemmin osoittautuukin paskaksi; ei minulla ole vaikeuksia sitä dumpata vaikka siitä paljon maksoinkin.

Ilmaisuus tai alhainen hinta ei tee elämestä minun mielestäni vähempiarvoista. Tiedä sitten onko yleisesti ottaen ihmisten helpompi hylätä eläin jos siitä ei ole joutunut maksamaan. Uskon ja toivon kuitenkin ettei ole.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Monta vuotta on jo eletty ilman kissaa, allergian takia, mutta yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: kissa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ei kissoissa mitään vikaa ole, paitsi että ne ovat luonteeltaan, persoonaltaan, olemukseltaan, habitukseltaan ja sielultaan kyllä niin ärsyttäviä, että monoa tulee, jos kukaan ei ole näkemässä. Vitsi, vitsi. En minä kissoja potki, korkeintaan roikotan hännästä.
 

kuminaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vopsi
Vaikka koira tarvitsee päivittäistä liikuntaa ja aktiviteettia, niin vastaan ehdottomasti koira.
Oma koirani laittaa minut päivittäin ulos lenkille ja pitää liikuntaa yllä välillä yli parin tunnin lenkeillä.
Se vartioi, ei hauku turhaan, pitää seuraa kun siltä tuntuu tai itse sitä haluan.
Koirani ei ole ikinä hajoittanut sisällä mitään, ei edes pentuna.
Se on fiksu koira, joka tykkää lapsista ja johon voi luottaa.
Rotuna tuo koira on minulle täydellinen. Voi silti olla, että minulla on vain käynyt tuuri saadessani tällaisen yksilön ja olenhan sitä myös kouluttanutkin, mutta silti en voisi tyytyväisempi olla.
Niin koirani on TervuBelgi.
 

redpecka

Jäsen
En osaa tuttuun tapaani äänestysääntäni antaa kun se on niin lopullista ja sitovaa ja sehän riippuu kulloisesta elämänvaiheesta millaisessa asunnossa budjaa ja niin eespäin.

Mutta mun sielussa olisi paikka parille kissalle ja parille koiralle. Voisin tinkiä omista jäätelöistäni vaikka jotta saataisiin kaikille safkaa. Koiran pitää tietysti olla lähempänä sutta kuin rusettipäistä jänistä, muuten mä en ala. Sillä tahdon lenkkeillä sen otuksen kanssa enkä vetää piuhassa pitkin kylän raittia.

On niin ikävä noita tollasia otuksia. Välillä yksikseni lepertelen tuollaisille mielikuvituslemmikeille. Se jotenkin lohduttaa minua itteenikin. Voi mitä se olisikaan kun siinä olisi kehräävä vastakappale joka reagoisi. Onneksi näen edes tuttujen ekukoita joskus kerran parissa vuodessa.

Ainoa mikä huolettaa, että sitten kun jos mulla on mahdollisuus joskus taas ottaa elukoita (tänne kerrostaloboxiin en ota edes kultakalaa) niin miten mä varaudun siihen että kun itse delaan että kai nää koirat ja kissat pääsisi jotenkin edes luontoon syötäväksi sisätiloissa nälkiintymisen sijaan. Ehkä joo jossain landella ei tarttisi pitää ovia lukossa, mutta kai niitä nyt vähintään kiinni pitäisi pitää, siis ainakin talvella ettei läpö karkaisi turhaan.

Pitää tämä miettiä sitten jotenkin. Kunhan ei tarvii naapureitten kanssa jutella.
 

Glove

Jäsen
Pidän koirista sekä kissoista mutta allergia estää näiden eläinten ottamisen. Pitänee siis pysyä käärmeksen hankinnan takana.
Täysin sama tilanne. Kissoista en tykkää ollenkaan. Koirista enemmän, mutta en semmoisista pikkuisists räksyttäjistä. Kyllä koiran pitää olla kissaa isompi jos semmoisen hommaisin. Mutta ajatuskin siitä, että aamulla lähdet ensimmäiseksi käyttämään koiraa ulkona niin ei kiitos. Ei ole mun juttu.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koira. Aina koira. Kissat voisivat hävitä vaikka maapallolta. Aina ovat pyörimässä jaloissa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Koira. Aina koira. Kissat voisivat hävitä vaikka maapallolta. Aina ovat pyörimässä jaloissa.
Itse olen juurikin toista mieltä. Koirat ovat mielestäni erittäin vastemiellisiä otuksia. Pari vuotta olen joutunut samassa taloudessa piskin kanssa asustelemaan. Nykyään se on joko koira/ minä. Saman katon alla en tule koskaan asumaan, vaikka vaimo haluaisikin. Kolme kissaa ja kani nykyään meillä asustelee.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mystinen kissatyttö kuuntelee Emperoria, harrastaa lukemista ja metsässä kävelyä. Ei tee itsestään numeroa. Äärimmäisen kaunis.

Koiratyttö kuuntelee Kaija Koota. Omistaa Kouvolatukan ja on "rotunainen" joka kutsuu itseään sosiaalisessa mediassa prinsenssaksi. Halpa siideri myös maistuu.

Kissat.
 

A Siente

Jäsen
Kissa milloin tahansa. Harvoin löydät sellaista kissaa, joka voimansa puolesta pystyy raatelemaan sut kuoliaaksi. Verrataan esim. pitbulliin tai johonkin vastaavaan koirarotuun,
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kissa on vittumainen tuhoeläin.
Valitettavasti nykyinen elämäntilanne ei salli koiran hankkimista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Voisin omasta puolestani hankkia tulevaisuudessa sekä koiran että kissan, mutta tässä skabassa doggot vie voiton heiluvan hännän sekä uskollisuuden mitalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Tämän ketjun avauksessa on kerrottu kaikki oleellinen koirista ja niiden omistajista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic

Tämän ketjun avauksessa on kerrottu kaikki oleellinen koirista ja niiden omistajista.
Erikoinen ja katkeran oloinen avaus. Mutta yksi mielipide se kai on tuokin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kissa.

Heti kun kissa alkaa rähisemään mulle lenkkipolun varressa, voin ehkä muuttaa mielipidettäni.

Ja sen verran lisänä, että toki tiedän, että löytyy mahtavia koiran kouluttajia, jotka osaavat lemmikkinsä kouluttaa oikein ja silloinhan koirista ei ole harmia. Sitten on niitä pahveja, joille ei sopisi mikään marsua kummempi ja siitä huolimatta pitää hommata rotikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös