Kirjoittaisitko Jatkoajalle omalla nimelläsi?

  • 9 741
  • 118

Kirjoittaisitko Jatkoajalle omalla nimelläsi?

  • Kyllä

    Ääniä: 114 44,7%
  • En

    Ääniä: 141 55,3%

  • Äänestäjiä
    255

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helposti, koska en ole Somessa ja samannimisiä kulkee Suomessa kymmeniä. Ei sillä, etten seisoisi sanojeni takana. Olenhan yksi harvoista rationaalisen ja kultturellisen näkemyksen omaavista kirjoittajista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En. Nimimerkin takaa on hyvä huudella suippokorville.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paha kysymys. Ehkäpä en. Ihan syyllisten (minun) ja viattomien (lasteni) suojelemiseksi.

Muutamille olen henkilöllisyyteni paljastanut eli tavannut muita nimimerkkejä. Lisäksi yksi vanha kaveri kotikylästä tunnisti minut täältä. Kysyi ihan muussa yhteydessä, että olenko Jatkoajan Evil. Hämmennyin, ja myönsin olevani.

Edit. Eli ehkä minä tänne kirjoitan joskus tottakin, kun kerran siviilissä tuntemani ihminen minut kirjoituksiini osasi yhdistää. M.O.T.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Muistatteko Hockey Nightin "Jälkipelit" tms kiekkokeskustelun? Mietin vaan, että mahdettiinko sinne kirjoittaa ainakin hetken aikaa omalla nimellä?

Siellä keksin nykyisen nimimerkkini. Sittemmin löysin Kiekkopesän ja myöhemmällä evolutiolla siirtymän Jatkoaikaan.
 

redpecka

Jäsen
En, koska tämä on ainoa paikka, missä pystyn puhumaan ajatuksistani ja mielipiteistäni edes jokseenkin avoimesti. Paino sanalla jokseenkin, koska olisi paljon enemmänkin sanottavaa, mutta en oikein uskalla, koska takaraivossa kolkuttelee aina pieni pelko, että joku puolituttu eksyy paikalle, lukee kirjoituksiani ja laskee 1+1. Ei kiitos, mielummin säilytän anonymiteettini ja sen, että on edes joku paikka mihin avautua suhteellisen turvallisesti.
Tämä on hyvä pointti. On hyvä, että on anonyymeja palstoja joissa voi kertoilla ja kysellä sellaisiakin asioita mitä ei viitsisi ihan omassa perheessä tai kaveripiirissä nostaa esille. Tai empii uskaltaako lekuriin vielä mennä ja mitä kaikkea.

Jos joku sanoo olevansa joku pekkamäkinen niin siinähän sanoo, tuskin ketään hetkauttaa. Eri asia sitten kun esiinnytään julkkisten nimillä kuten Petteri Sihvonen tai Martti Ahtisaari... No lukijalle jää viime kädessä luotettavuuden arvioiminen, muttei sitä ikinä voi varmaksi tietää.

Ehkä pitäisi olla joku modejen/ylläpidon leima sitten, että tämä henkilö on oikeasti se kuka väittää olevansa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Aikoinaan todella pohdin sitä, pitäisikö laittaa oma nimi allekirjoituksen kohdalle, koska oma itsesensuuri kirjoitusten osalta perustui siihen kysymykseen, sanoisinko asian samalla tavalla kasvotusten? Sittemmin olen ihan tyytyväinen, ettei tuohon tullut lähdettyä, sillä varsinkin nykyisin tänne tulee lähinnä kirjoiteltua tylsinä viikonloppu/loma-iltoina, jolloin saattaa olla parit oluet koneessa sisällä ja sen myötä tekstit eivät välttämättä aina ole ihan tarkalleen sitä, mitä haluaisin minuun oikeana henkilönä profiloituvan. Yksi ihminen tietää nimimerkkini varmuudella ja sen verran harvoin tulee varsinkaan nykyään kirjoiteltua, että en usko muiden ihmisten asialla spekuloivan.

Vastauksena siis ei ja komppaan tuota @Kaatosade viestiä myös. Tänne tulee toisinaan kirjoiteltua nimenomaan sellaisia asioita, jotka on esim. Facebookiin turhan kärkkäitä ja siinä mielessä nimimerkki on ihan kiva suoja olla olemassa.
 

Ralph

Jäsen
Varmasti voisin kirjoitella, mutta en samaan tyyliin.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehdottomasti kirjottaisin, mutta en usko, että Jatkoaika kaipaisi minun kaltaisitani kirjoittajaa joukkoonsa?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
En kirjoittaisi omalla nimelläni. Ensinnäkin, jos haluan vaikka tuulettaa tunteitani ja haukkua vaikka ex-vaimoni palstalla, niin koko palstan ei pidä saada mahdollisuutta selvittää hänen henkilöllisyyttään. Toiseksi monet kipeämmät aiheet on helpompi kertoa nimimerkin takaa ja jäisi varmasti kertomatta omalla nimelläni. Kolmanneksi nykyaikana kannattaa ihan oikeasti työnsä puolesta varoa mitä nettiin kirjoittaa omana itsenään, koska vähänkin väärällä mielipiteellä voi todella menettää työnsä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En kirjoittaisi mitään omalla nimelläni.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaa mieli mennä enemmän omalla nimellä kirjoittamiseen, sosiaalisessa mediassa en itse rupea tappelemaan pikkunaljailusta, mutta täällä lähtee liian herkästi tappelumoodi päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös