Kirjoittaisitko Jatkoajalle omalla nimelläsi?

  • 9 741
  • 118

Kirjoittaisitko Jatkoajalle omalla nimelläsi?

  • Kyllä

    Ääniä: 114 44,7%
  • En

    Ääniä: 141 55,3%

  • Äänestäjiä
    255

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Joo, miksei. Ehkä tietyt vapaan puolen keskustelut jäisivät entistä selkeämmin väliin, mutta noin muuten.
 

Fordél

Jäsen
Varmaankin kirjoittaisin ihan samalla tavalla. Pystyn seisomaan kaikkien tekstieni takana, oli ne kirjoitettu sitten jääkiekkokeskusteluihin tai yleiselle puolelle.

Silti kun tämän keskustelupalstan ajatukseen kuuluu kirjoittaminen nimimerkin takaa, pitäisi sitä kunnioittaa muiden kirjoittajien toimesta. Monelle nimimerkin takaa kirjoittaminen on varmasti myös hyvä tapa käydä keskustelua arkaluontosemmistakin asioista, jollloin anonyymius on hyvinkin tärkeää. Valitettavasti esimerkiksi KooKoo -keskusteluiden puolella tätä ajatusta ei aina ole kunnioitettu.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllähän omalla nimellä kirjoittaminen hioisi teksteistä kovimmat särmät pois. Tästä olisi sekä positiivisiä että negatiivisiä seurauksia. Periaatteessa en pidä siitä, että netissä minusta olisi omalla nimellä helppoa kerätä tietoa vaikkapa rikolllisiin tarkoituksiin vaikkei minulla varsinaisesti ole sen enempää salattavaa kuin kenälläkään. Tämä on yksi syy miksi en ole Facebookissakaan. Itse kirjoittaisin varmastikin harvemmin ja enemmän valikoiden, jos se pitäisi omalla nimellä tehdä. Tai sitten vielä todennäköisemmin väärällä nimellä vaikkapa TOR-palvelun kautta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vaikka nimimerkkini onkin anagrammi oikesta nimestäni Jorma Lilju, niin siitä huolimatta ihan jo työasioiden tähden en haluasi että omalta nimeltäni löytyy netistä tolkuton määrä keskustelua jääkiekosta ja vänkäämistä psychodadin kanssa.
 
No just tuon Major Jullin mainitseman syyn takia en ehkä kirjoittelisi. Sinänsä en kainostele omalla nimellä esiintymistä. Välillä muuten ihmetyttää millaista tekstiä ihmiset Facebookissa omalla nimellä heittävät, esim. kiekkojoukkueiden seinällä. Älykkyys aika kaukana.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En kirjottaisi, täälläkin on niin paljon päästään sairaita ihmisiä, että pitää ajatella vastuuta läheisiä kohtaan. Ainutkertaisella nimellä toimiva yrittäjä, niin kyllähän siinä olisi varsin eriarvoisessa asemassa vs timojärvinenvarastotyöntekijä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En kirjottaisi, täälläkin on niin paljon päästään sairaita ihmisiä, että pitää ajatella vastuuta läheisiä kohtaan. Ainutkertaisella nimellä toimiva yrittäjä, niin kyllähän siinä olisi varsin eriarvoisessa asemassa vs timojärvinenvarastotyöntekijä.
Kannattaa muistaa myös se, että olet ihmisenä paljon arvokkaampi ja parempi kuin timojärvinen tai mattivirtanen.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Toki sitä voisi kirjoittaa omalla nimellä. Kuitenkin on jo Facebookkia yms. missä omalla nimellä olllaan, niin miksei myös jatkiksessa. Toki mielummin olen nimimerkillä, mutta ei minulle olisi ongelmaa tänne kirjoittaa omalla nimellä.
 

Jeffrey

Jäsen
Voisin kirjoitella, tosin tekstit muuttuisivat ja vähenisivät varmasti aika paljon. Pejaatteessa jo nykyisellään omat kirjoitukseni on sellaisia, että ne jotka minut tuntevat ovat varmasti tunnistaneet jos ovat tietyt kirjoitukseni sattuneet lukemaan.

Jatkoaika on kuitenkin paikka johon tullaan silloin kuin ei muuta ole. Yleensä siinä tilanteessa ei tule hirveästi itselleen perusteltua omia ajatuksia ja päähänpistoja kirjoituksien osalta.

Lisäksi oma nimi on sellainen, että olen maan ainoa. Helpompi asia olisi varmasti heille joilla on useampia nimikaimoja.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Kirjoittaisin, no problem.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ota kantaa siihen, osuitko oikeaan vai et, mutta ihmettelen kyllä hieman, että aika rohkeasti lähdet nimiä ja nimimerkkejä yhdistelemään. Mun puolestani tässä ei ole mitään, mutta sitä en tiedä, miten arvon modet tähän suhtautuvat.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vaan, mikäli kaikki kirjoittaisivat nimellään. Tuskin edes kirjoitustyyli tai -määrä muuttuisi. Tällaisen hmv-raapustelijan viesteistä ei kohujuttuja löydy. Jos omalla nimelläni kirjoittaisin, niin työasioista kirjoittaminen varmaan jäisi pois.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En ota kantaa siihen, osuitko oikeaan vai et, mutta ihmettelen kyllä hieman, että aika rohkeasti lähdet nimiä ja nimimerkkejä yhdistelemään. Mun puolestani tässä ei ole mitään, mutta sitä en tiedä, miten arvon modet tähän suhtautuvat.

Piti olla ihan ystävällinen yksityisviesti sinulle, mutta näemmä puhelimella räpelsin. Anteeksi. Jos tämän takia tuli kenkää niin sitten ei voi mitään muuta kuin itseään syyttää. Voihan vittu..:( Perkele.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei olisi mitään ongelmaa kirjoittaa omalla nimellä, jos kaikki muutkin niin tekisivät. En oikein ymmärrä joidenkin perustelua, että nimimerkki on hyvä "suoja" kirjoittaa älyvapaita tekstejä, joita ei muuten kirjoittaisi. Tai että nimellä kirjoittaessa pitäisi ruveta "suodattamaan" kirjoituksiaan. Miksi nimimerkillä pitäisi kirjoittaa jotain, mitä ei oikeasti edes tarkoita?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Piti olla ihan ystävällinen yksityisviesti sinulle, mutta näemmä puhelimella räpelsin. Anteeksi. Jos tämän takia tuli kenkää niin sitten ei voi mitään muuta kuin itseään syyttää. Voihan vittu..:( Perkele.
Mä voin tässä omasta puolestani todeta, että ei hetkauta sen enempää ja saat toki anteeksi. Toivon myös ymmärrystä herroilta johtajilta, jos se nyt tässä jotain vaikuttaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei olisi mitään ongelmaa kirjoittaa omalla nimellä, jos kaikki muutkin niin tekisivät. En oikein ymmärrä joidenkin perustelua, että nimimerkki on hyvä "suoja" kirjoittaa älyvapaita tekstejä, joita ei muuten kirjoittaisi. Tai että nimellä kirjoittaessa pitäisi ruveta "suodattamaan" kirjoituksiaan. Miksi nimimerkillä pitäisi kirjoittaa jotain, mitä ei oikeasti edes tarkoita?
Sotket kaksi asiaa. Voi kirjoittaa tosissaan ja juuri sitä mitä tarkoittaa, mutta ei tekisi samaa omalla nimellään. Ja sitten ovat nämä netti-niilot, joille pelkkä räksyttäminen on elämäntapa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Miksipä en, vaikka toki aika helppoa olisikin sitten yhdistellä nimeä ja henkilöä sattuneista syistä.

Toisaalta ehkä sitä voisi jo nykyisin moni halutessaan tuon tehdä, joten samapa tuo.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi nimimerkillä pitäisi kirjoittaa jotain, mitä ei oikeasti edes tarkoita?

Minusta se on paremminkin toisin päin. Nimimerkillä voi kirjoittaa jotain mitä oikeasti tarkoittaa, omalla nimellä ei. Voin kirjoittaa että en tykkää vammaisista ja minulla on pieni muna ja tarkoittaakin sitä, mutta en tietenkään haluaisi että omalla nimelläni googlettaessa tulisi tällaista tietoa. Toisin sanoen, nimimerkillä ei tarvitse noudattaa yleisiä kohteliaisuus- ja käytöskoodeja, se toki johtaa helposti myös siihen että tulee kirjoitettua provokatiivisesti vastoin omaa mielipidettäkin, olet siinä oikeassa.

Nyt tietysti cottonmouth kertoo vahingossa että kuka olen. Muna on ISO, huijasin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sotket kaksi asiaa. Voi kirjoittaa tosissaan ja juuri sitä mitä tarkoittaa, mutta ei tekisi samaa omalla nimellään.

Miksei? Aika vaikeaa on elämä, jos omia mielipiteitään ei pysty tuomaan julki kuin nimimerkin takaa. Ilmeisesti tällaiset ihmiset eivät sitten oikeassa elämässäkään pysty kertomaan oikeita mielipiteitään, vaan valehtelevat päin naamaa.

Ja sitten ovat nämä netti-niilot, joille pelkkä räksyttäminen on elämäntapa.

Tämän takia oikealla nimellä kirjoittaminen olisi erittäin hyvä asia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksei? Aika vaikeaa on elämä, jos omia mielipiteitään ei pysty tuomaan julki kuin nimimerkin takaa.
benicio tuossa yllä valaisi asiaa aika hyvin. Ja sitten ovat vielä nuo muutkin mainitut ketjut, joihin aika harva kirjoittaisi (samat jutut) omilla nimillään. Minä kannatan tätä nimimerkkilinjaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En kirjoittaisi. Mun työpaikalle voisi periaatteessa kuka tahansa tulla länkyttämään ja avautumaan, enkä sitä missään nimessä haluaisi. Internet on anonyymi, ja toivon että näin tulee pysymäänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös