Kirjaimellisesti -ketju

  • 17 702
  • 166

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin kerran Örnsköldsvikissä. Se kaupunki oli hauska tavata.

Tämä seuraava ei nyt ehkä liity tähän ketjuun, mutta liittyy samaan kertaan, kun kyseisessä paikassa kävin. Örnarin huoltsikalla poiketessa kaverini ei saanut vessan ovea auki, joten avuliaana päätin ohjeistaa toiselta puolen huoltsikkaa sanoen "ota se vedin käteen". Kaverini ei kuullut kunnolla ja huusi "mitä?", joten vastasin huutamalla kovempaa: "vedin käteen!". Tässä vaiheessa huomasin paikalla olleista ketkä olivat suomalaisia.

True story!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raisuina nuoruusvuosina ei ollut tavatonta, että kotibileissä liian varhain väsähtänyt kanssajuhlija saattoi havahtua levoltaan kyrpä otsassa.

Ja nyt ei olla missään esittävän taiteen ketjussa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Sain pari viikkoa sitten treeneissä iskun vyön alle.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Asustelin 1990-luvun lopulla rivitalossa ja seinänaapurina asui sotilaspastori perheineen. Kerran pastori pummasi minulta kyydin kaupunkiin. Kun tuosta oli mennyt pari kuukautta, lähti pastori Opelini kyydissä lähikauppaan. Yhdessä risteyksessä auto vähän liiraili jäisellä tiellä. Näin että pastoria hieman pelotti. Tokaisin silloin: "älähän hättäile, ei tässä olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä."
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Noin ziljoona vuotta vanha vitsi kertoo, ettei ravikatsomossa kannata mennä takariviin, koska sieltä ei näe hevonvittuakaan.

Kannattaa sen sijaan mennä eturiviin, koska sieltä näkee vitun hyvin.

Jos ei ole syntynyt keisarinleikkauksella, niin jokaiselta jatkoaikalaiselta voi huoletta kysyä, että mistä vitusta he ovat tulleet.

Pientä työkalua on muuten vaikea kaivaa paksut hansikkaat kädessä työtiskin päällä. Tällöin on parempi heittää hanskat tiskiin ja sitten kaivaa kalu esiin.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai täälläkin joku merimies on, joka on vetänyt kajuutan himmeäksi?

Ei tarvitse edes olla merimies, riittää, kun tökkäiset valonkatkaisijaa itähelsinkiläisessä Kapteenin Kajuutta -baarissa.

Itse tuli tuossa jokin aika sitten tyttöystävän kanssa otettua kunnon juoksuspurtti, että ehtisimme juuri lähdössä olevaan junaan. Koska parempi puoliskoni on huomattavasti sporttisempi, hän juoksi edellä ja minä tulin hampaat irvessä perässä. Lopulta ehdimme molemmat ajoissa, ja junassa naureskelin vain, että tätäkö se meinaa se naisten perässä juokseminen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joskus kuulemma iltaravintolan naisten vessassa, tai niiden lähistöillä voi nähdä kiukkuisten naaraitten kissatappelun. Minä näin kissatappelun viimeksi eilen rivitalon takapihalla. Se mustavalkokarvainen riitapukari oli naapurin 5-vuotias leikattu kolli. Toinen osapuoli ehkä hylätty yksilö, joka pitänee toimittaa löytöeläinkotiin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Käteen tulee vedettyä lähes päivittäin. Mulla on niin onneton ääreisverenkierto että sormet paleltuu hetkessä ilman tumppuja tahi lapasia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Toisinaan olen lähtenyt kaupungille takki auki. Palaan kuitenkin joka kerta kotiin selkä suorana ja pää pystyssä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Oon tässä jeesailemassa mutsia joulusiivouksissa. Se näytti mulle kaapin paikan sen jälkeen kun olin imuroinut seinän vierestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vuosia sitten olin pilvessä. Näin päättelin kun olin eräänä sunnuntai aamuna kävelemässä bussipysäkille Pilvi nimisen naisen asunnolta, jonne olin baari-illan lopuksi päätynyt.

Mutta onko kukaan laskenut joukolla mäkeä?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ensimmäinen JA-viestini kännykällä! [X]

Tuli vain tässä tylsistyneenä odotellessani mieleeni, että jos TPS:n Niko Karhu olisi pannut Mariskaa niihin aikoihin kun hänellä oli vielä rastat, niin olisiko hän voinut mennä pukukoppiin ja ilmoittaa kovaan ääneen...

Karhunpoika sairastaa?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos kaverukset Usko ja Toivo joutuvat onnettomuuteen, jossa jälkimmäinen selviää, niin ei siinä auta paikalle tulleen ensihoitajan tokaista muuta kuin että:
"Usko loppui mutta Toivo elää!"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
A-luokan lihajalosteissa ja A-oluissa on kirjaimellinen tuotteenvalintaperuste.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kaikki turkulaiset ovat perseestä tai sen perseen naapurista. Kaikki. Kirjaimellisesti.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eilen veti käteen. Nimittäin ikkunasta kävi veto käteeni. Nyt on vasemman käden ranne kipeä.

Tällä hetkellä minulla jäykistyy vain selkä. Lisäksi käytökseni on jäykkää. Onko tämä sitä orastavaa virkajäykkyyttä?

Ilman kos sua ei ole känniä.

Herne rokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Maksettiinkohan ennen rahan keksimistä potut pottuina?

Pitääköhän varkaalle aina antaa kaikkensa vai sopiiko antaa samalla mitalla takaisin?

Alamäessä talvisin mulla ja joillain muilla on mennyt monta kertaa sukset ristiin.

Olin saunassa eilen illalla ja vettä meni kyllä kuin kuumille kiville. Eilen myös kertailin kalenteristani kulunutta vuotta. En voinut lopetettuani kuin vain huokaista ja todeta, että päiväni ovat luetut.

Armeijassa muodossa seisominen oli aikanaan yhtä mykkäkoulua. Silloin ei ollut suotavaa antaa itsestään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Minua pyydettiin kerran antamaan esimerkkejä härskeimmistä suomalaisista verovarojen haaskaustavoista. Vastasin lyhyesti: annoin Ylen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kesällä ajoin nurmikkoa ja epähuomiossa täräytin pääni omenapuun oksaan. Tästäpä puu sitten reagoi - omena ei kauas puusta pudonnut, vaan jäi ruohonleikkurin runtelemaksi.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsiltani on usein pallo hukassa. Tavallisesti saavat sen takaisin isän kädestä.

Kuolema on aina veret seisauttava juttu.

Talvisin koirapuistosta on mahdollista löytää jäätävää paskaa.

Töihin ajaessani jäin ihmettelemään poikkeuksellisen suurta varpusparvea.

Korkeasaaren liskojen yö sujunee siinä missä ihmisilläkin, nukkuessa.

Viinaan menevä rakennusmies istui viikonloppuna yöpäivystyksessä naula päässä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ollessani sorakuopalla kiviäkään ei kiinnostanut.
Valmistautuessani tärkeään otteluun lähdin lopulta sinne takki auki.
Katselin japaninnaisia.
Tänään ei tullut mistään lasta eikä paskaa.
Silmä silmästä ja hammas suusta.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kaveri oli Egyptissä lomalla, ja siellä hänen turistivaivoihin kuuluneet ilmavaivat katosivat kuin pieru Saharaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen ollut perseet olalla. Yksi vasemmalla olalla, toinen oikealla. Kuuluivat eri henkilöille. Tilanteeseen ei liittynyt seksiä, eikä edes alastomuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös