Kirjaimellisesti -ketju

  • 17 635
  • 166
Kuluneenkin vuoden juhannuksena 5 miestä ja 1 nainen olivat kurkkuaan myöten täynnä. Vettä. Ja sehän sitten vaikeutti hengitystä siinä määrin etteivät enää saaneet hengitetyksi ilmaa vaan hukkuivat.

Omaa kokemusta tästä ei kuitenkaan ole, enhän muuten olisi asiasta täällä telle kertomassa. Pappia on sen sijaan ollut kyydissä, ja oli vielä toistaiseksi ensimmäinen kertakin.

Luulen myös, että kohdallani on myös pojasta polvi parantunut, sillä faijalla ei vasen polvi kestänyt aikanaan urheilua ihan niin hyvin kuin omani on tähän mennessä kestänyt.

Päin prinkkalaakin on tullut mentyä, sillä olihan se elämäni ensimmäisellä Turun reissulla, joka ajoittui parinkymmenen ikävuoden ehtoopuolelle, tsekattava kaikki kuuluisimmat maamerkit.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Meidän kesämökillä on koira haudattuna.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ehtinyt kauppaan ja iltapalatarpeet olivat vähissä, joten jouduin kurkunleikkaajana istumaan leivättömän pöydän ääreen, ja koska juotavatkin ovat loppu niin minun teki mieli kiljua.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Tänä uunna vuonna rahat ei menneet savuna ilmaan, vaan raketit. Siinä räjäyttelyn tuoksinnassa haistoin palaneen käryä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aikoinaan käveltiin lentopallotreeneissä portaita ylös suunnilleen samanpainoinen kaveri niskassa. Reidet ja sääret vinkuivat tuskasta.

Oli tukevasti: "perseet olalla".
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä on varmaankin tässä ketjussa ollut jo moneen otteeseen, mutta viimemmäksi juurikin parasta aikaa kun olen viettämässä vapaata aamupäivää (viralliset velvoitteet alkavat vasta kahdelta) ulkoilun merkeissä ja tuossa sitten takas kämpille palattua keittelin sumpit ja tekaisin pannulla sopivat pakkaskelin aamiaiset, eli pari siivua pekonia ja ruisleipäsiivu paistettuna rapsakaksi ja lopuksi vielä juustoa ja keitetty kananmuna noiden päälle. Nälkä ei ollut oikeastaan lainkaan vielä ruokaa laittaessa, mutta nyt kun nuo sai syötyä niin nälkä onkin taas vieraanamme. Kasvoi siis syödessä.

(Juuripa tuli mieleen että nää rauhaisat maanantaiaamupäivät ulkoiluineen ja stressittömine aamiaisväsäilyineen vois kirjoitella myös brägittelyketjuun, mutta koska olen kiva ja mukava, enkä halua aiheuttaa palstaveljissä kateutta ja katkeruutta, ni antaa olla kirjoittamatta.)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivon, että kukaan jatkoaikalaisista ei ole koskaan "astunut miinaan"?

Huom. liukumiinoja ei lasketa
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Intissä metsäreissulla teltasta kuului huuto "joku sika miinalle". Eläinparkoja sillä tavalla miinoja astumaan laiteta saatana kyllä jämpti on niin, saatana. Miinan astumisesta voi vielä joutua veneeriselle.

Samassa taloyhtiössä asui noin 15 vuotta sitten rouva nimeltä Vappu Helin. Ajattelin, että hänen sopii olla sellainen ihminen, jolla on wap-puhelin. Nokian banaaniwappi tuli noilla main myyntiin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annoin lapsilleni oikein kunnon korvapuustit, kun suorastaan kerjäsivät niitä. Annan uudestaan, jos meinaavat jatkaa sitä mussuttamista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lasketaanko, jos on astunut Miinan.
Lasketaan. Pitikin lisätä, että onhan toki aina mahdollista, että joku on astunut Miinaan.

Toivon totisesti kyllä, että ei ole mikään Äkkijyrkkä ollut kyseessä. Tuolloin on kyllä harkintakyky pettänyt ja pahasti.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuskin itse leidykäinenkään olisi kovin mielissään, kun vuosittain ”miinanastuneita” olisi useampia satoja. Tai… mistäpä tuonkaan tietäisi?

”Haukkuva koira ei pure.”
Sontapuhetta! Pentuna hyppäsimme korkeutta itse tehdyillä sopivasti huojuvilla telineillä. Pehmusteena oli kaikki mitä sai ulos raahattua – mukaanlukien koiran huopa.
Räksyttävä, vihamielinen naapurin spanieli ulottui puremaan pitkäksi menneen laskeutumiseni vuoksi ranteesta sairaalareissun verran.
Olen omasta mielestäni eläinystävällinen, mutta pyörittyämme karusellia pidemmän aikaa, potkaisin koiraa kylkeen.
Laskisin kumminikin taiston päättyneen vähemmän sopuisaan tasapeliin.

Rimakin pysyi ylhäällä!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Joskus olen kuullut, että jollakulla on jäänyt hampaankoloon niin pahasti, että on pitänyt panna korvan taakse. Tällaista häröä aktia en ole todistanut koskaan. Näin tehtäneen joissakin saksalaistuotantoisissa filmeissä, joissa kuulemani mukaan voidaan jopa panna kova kovaa vastaan. Ne ovat varmasti miehisiä purkituksia ne.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joskus olen kuullut, että jollakulla on jäänyt hampaankoloon niin pahasti, että on pitänyt panna korvan taakse. Tällaista häröä aktia en ole todistanut koskaan. Näin tehtäneen joissakin saksalaistuotantoisissa filmeissä, joissa kuulemani mukaan voidaan jopa panna kova kovaa vastaan. Ne ovat varmasti miehisiä purkituksia ne.
Vastaavasti joissakin aikuisviihdealan tuotannoissa on ymmärtääkseni huolehdittu erityisesti catering-puolesta ja panostettu nimenomaisesti suuhunpantaviin.

Aivan toisen aihepiirin asioista mieleeni juolahti armeija, jossa oli ainakin omana varusmiesaikanani käytössä kaksiosaiset rukkaset (ns. "no-can-do" -hanskat tai tuttavallisemmin noukänduut), joita käyttäessä piti vetää käteen erikseen (!) villa- ja nahkatumput. Moni homma lähtikin intissä täysin lapasesta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus olen kuullut, että jollakulla on jäänyt hampaankoloon niin pahasti, että on pitänyt panna korvan taakse. Tällaista häröä aktia en ole todistanut koskaan. Näin tehtäneen joissakin saksalaistuotantoisissa filmeissä, joissa kuulemani mukaan voidaan jopa panna kova kovaa vastaan. Ne ovat varmasti miehisiä purkituksia ne.
Nuori David Lynch oli pannut parastaan vaikeaselkoisessa varhaiselokuvassaan, jossa päähenkilö oli pannut mieleensä. Elokuvaharrastajat olivat pitkään panneet pahakseen vallitsevat erimielisyydet siitä, kuinka elokuvan huomattavan käsitteellistä symboliikkaa tulisi tulkita. Näin kului vuosikymmeniä. Aikanaan pääosanäyttelijän ruumiinavauksen yhteydessä löytyneet muistiinpanot toivat valaistuksen moniin elokuvanystäviä askarrruttaneisiin kysymyksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös