Kip Brennan HIFK:hon

  • 375 682
  • 1 175

Stigu

Jäsen
Jos miettii noita Jalosen Kärppä-jengejä, niin niissä on myös nelonen ollut maalintekoon kykenevä ketju, eli ei ihan puhdas jarruketju. Tätä taustaa vasten pitäisin kyllä Hackerin ja pistäisin Brennanin kiertoon. Ja nimenomaan play-offseja ajatellen. En muista yhtään "noutoa" pleijareista sitten surullisenkuuluisan IFK-Tepsukka-finaalin. Ja jos " noudot" lasketaan pois, on Hacker mielestäni paljon arvokkaampi jengille pleijareissa, kuin Brennan: Nopeampi, taitavampi, vähemmän jäähyherkkä. Lisäksi neloseen on jo ihan tarpeeksi noita voimapelaajia omasta takaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kyllä mä Brenkun pitäisin edelleen. Nythän me ollaan saatu taitoa eli Bates & co jota suojella... ; ) Hacker voipi sitten ihan hyvin toimia varamiehenä. Walshista ei valitettavasti ole varaa luopua, jollei saada kovempaa nimeä tilalle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos miettii noita Jalosen Kärppä-jengejä. Tätä taustaa vasten pitäisin kyllä Hackerin ja pistäisin Brennanin kiertoon. .

Hacker ei kyllä tee omalla panoksellaan yhdestäkään ketjusta maalintekoon kykenevää. 60 SM-liigapeliä, 6 maalia ja 22 pistettä kertoo tarpeeksi miehen hyökkäsypään avuista. Siinä, missä Brennan tuo joukkueeseen erikoisosaamista, on Hacker korvattavissa jollain Wärnillä. Hacker voidaan halpana pelaajana pitää joukkueessa varamiehenä, joka stunttaa Brennanin ollessa pelikiellossa tai jonkun muun ulkomaalaisen ollessa loukkaantuneena.
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Itse pitäisin myös Brennanin kokoonpanossa. Pitäisin myös Hackerin, vaikka kovinkaan paljon mies ei ole kannatusta täällä saanut. Pudottaisin Walshin katsomoon. Kaverilla ei ole mitään annettavaa puolustukselle, mitä ei olisi vaikkapa Melartilla. Omia junnuja puolustukseen ja kaikki ulkomaalaiset hyökkäämään.

Tilanne toki voisi muuttua Brennania vastaan, jos hommattaisi oikeasti kova ja kiekollinen puolustaja Walshin tilalle, jonka passi ei sisällä FIN kirjainyhdistelmää.
 

Stigu

Jäsen
Hacker ei kyllä tee omalla panoksellaan yhdestäkään ketjusta maalintekoon kykenevää. 60 SM-liigapeliä, 6 maalia ja 22 pistettä kertoo tarpeeksi miehen hyökkäsypään avuista. Siinä, missä Brennan tuo joukkueeseen erikoisosaamista, on Hacker korvattavissa jollain Wärnillä.
Yhtä hyvin kuin Wärn korvaa Hackerin, korvaa esim. Ahtola Brennanin. Ja jos nyt miettii vaikka Porthenia nelosen sentteriksi, niin kyllähän Hacker häntä ruokiii 2 kertaa paremmin, kuin Brennan (0,18 pistettä per matsi, vertaa Hacker, 0,36 pojoa per matsi). Mutta makuasioitahan nämä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä mä Brenkun pitäisin edelleen. Nythän me ollaan saatu taitoa eli Bates & co jota suojella... ; )

Tämähän ei ole sattumaa, että Brennan saa peliaikaa Batesin loistaessa. Ja Brennanko ei tarjoa erikoisosaamista? Hänen erikoisosaamistaan playoffeissa lienee nimenomaan se, että mitään tohelointeja ei vastustajien taholta tapahdukaan. Jotain se K.Sihvonen oli uhonnut eilen lämmmittelyssä jo, mutta oli itse matsissa aivan kiltti poika Brennanin juttelun jälkeen. Matsissahan Bates ja kumppanit tekivät pojoja ja Housu torjui ilman sen kummempia uhitteluja keneltäkään.

Hacker on nimenomaan pelaaja, joka ei tarjoa yhtään mitään erikoisosaamista. Ihan kiva, että yrittää, polkee ja taklaa, mutta meiltä on lähetetty näitä vastaavilla tehoilla (huonoilla) taistelevia jouhkimaisia ja järvisiä menemään. Nytkö pitäisi pitää kiinni vastaavasta polkukoneesta, koska hän on ulkomainen? Ei missään tapauksessa. Ei tullut tehoja Saipassa, eikä tule nyt meilläkään. Hackerhan oli selvästi Guollaa, Vesceä ja Murrayta huonompi jo viime kaudella. Vaihtaisin esimerkiksi Turo Järvisen Hackeriin samantien. Niinhän Ipakin itse asiassa halusi tehdä. Kyllä Walsh ja Hacker ovat ihan omalla pelillään osoittaneet, että eivät ansaitse suurta peliaikaa. Siksi KJ:lla ei olekaan suuria vaikeuksia säädellä kaverien painoarvoja. No, Brennan lusii vielä pelikielloissa, ei siinä mitään, mutta kyllä hän näyttää olevan joukkueen suunnitelmissa edelleen. Meille on lisäksi tulossa Loppi ja mahdollisesti Porthenkin takaisin, joten Hackerille ei ole käyttöä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän se näin on, että en itsekään lähtisi Brennania ensimmäisenä ulostamaan. Varsinkin tärkeissä peleissä keväällä miehen merkitys on auttamattakin melko suuri, vaikka se sitten tulisikin pienellä peliajalla ja ilman tehomerkintöjä.

Walsh on ihan hyvä peruspakki, mutta harmi vain, että vie ulkomaalaispaikan. En silti Walshiakaan ulostaisi ellei tilalle saada parempaa pelimiestä. Tässä tilanteessa Hacker on siis liipaisimella ja vaikka itse äijän asenteesta diggaankin, niin meillä löytyy kuitenkin yllin kyllin samantyylisiä pelaajia. Faktahan on kuitenkin, että tietyissä piireissä Hacker nauttii jonkinnäköistä suosiota ja nyt kannattaisikin miettiä, että olisiko joku joukkue kiinnostunut vaihtamaan hänet kotimaiseen peruspakkiin. Esimerkiksi Lappeenrannassa Hacker on ilmeisesti jollain tavalla suosittu pelaaja ja heillä on myös yksi ulkomaalaispaikka auki. Kysymys kuuluukin, että löytyisiköhän sieltä vaihdossa hyvää ja perusvarmaa kotimaista pakkia? Näin saataisiin sitä paljon kaivattua leveyttä puolustukseen.
 

Stigu

Jäsen
Ja Brennanko ei tarjoa erikoisosaamista? Hänen erikoisosaamistaan playoffeissa lienee nimenomaan se, että mitään tohelointeja ei vastustajien taholta tapahdukaan.
Tässä itse asiassa kiteytettynä se, mikä Brennanissa ja hänen kaltaisissa pelaajissa itseäni eniten hämää: Pelaajan spekulatiivinen ominaisuus. Siis pelaaja ei ole teoillaan vielä näyttänyt omaavansa mitään erityisominaisuuksia, mutta oletetaan, että hänellä on jotain erityisominaisuuksia. Vähän sama kuin sanoisi, että on oletettavaa että Mikko Turunen tulee pleijareissa henkilökohtaisella osaamisellaan estämään 5 varmaa maalia.

SM-liigaa on jo pelattu kolmannes, ja jos pelaaja ei ole tähän mennessä osoittanut hyödyllisyyttään joukkueelle, niin ei hän tule sitä tekemään loppukaudesta, eikä pleijareissa. Kipin peliaika on tuolla 6-7 minuutin hujakoilla, ja kaveri on Keräsen jälkeen IFK:n plusmiinustialston heikoin: miinuksilla viiden maalin verran. Siis tämä sama kaveri, jonka piti kasvattaa IFK:n pelaajien keskipituus yl 190 sentin, ja pelottaa vastustajilta paskat housuun. Itse olen nähnyt/kuullut/lukenut Brennailta tähän mennessä pari taklausta per matsi, sekä yhden nyhjäyksen Helgen kanssa. Omissa papereissani noilla meriiteillä ei vielä paikkaa joukkueessa lunasteta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse olen nähnyt/kuullut/lukenut Brennailta tähän mennessä pari taklausta per matsi, sekä yhden nyhjäyksen Helgen kanssa. Omissa papereissani noilla meriiteillä ei vielä paikkaa joukkueessa lunasteta.
Itse kuuluun siihen kannattajakuntaan joiden mielestä IFK:ssa pitää aina olla Sm-Liigan kovin/kovimpia jätkä.

Omasta mielestäni on vain hauskaa, että joukkueestamme löytyy tällainen arvaamaton hullu, joka on jo alkulämmittelyssä valmis pyyhkimään Pelicansin rotilla jäätä, antaa Sm-Liigan "kovimmalle äijälle" Nickersonille kyytiä, hyppää kentälle kun Walsh meinaa lähteä hippasille Laamasen kanssa---> on vielä pukukoppikäytävällä niin pelottava, että Levonen näkee paremmaksi antaa OR:n etc. Lisäksi Brennanilla on lähes joka pelissä omat juttutuokionsa, jotka ovat mielestäni ainakin varsin hauskaa seurattavaa mm. Malmivaara oli aika nöyrää poikaa pienen jutustelun jälkeen. Nämä kaikki ovat pelin ulkopuolisia asioita, mutta itse ainakin diggaan myös tällaisesta. Brennan ei ole jäähyillään aiheuttanut meille yhtään tappiota.

Itse ainakin pidän kiinni Brennanista paljon enemmin kuin Walshista ja Hackerista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä näen samoin tuon Frankien kertoman kokonaiskuvan ja osaan lukea muiden pelaajien bodylanguaguea - ei meitä vastaan kauheasti törttöillä.

Ja tässä nyt jopa pelaajalausuntokin sopivasti niin kaukaa, että pölykin on laskeutunut ja tämän voin nyt jo vain aivan kliinisesti kertoa. Kun HIFK kävi Raumalla, oli eräs paikallaolija yhteydessä myös ex-pelaajaamme Kovaseen. Joka heitti Brennanista näin: "Kyllä meillä oli monella jätkällä paskat housussa jo lämmittelyn aikana". Ja Lukkoakaan ei nyhveröjenginä tunneta.

Ihannejoukkueessahan 1. ja 2. tekevät maalit ja niin meillä juuri nyt menee. Kolmonen on vastustajan pelintappaja, joka voi siinä sivussa rykäistä pinnojakin. Nelonen pelaa vastustajan parhaat miehet nollille illasta toiseen. Utopiassa ja NHL:ssä voidaan toivoa, että nelonenkin tekee pisteitä, eikä se kiellettyä ole täälläkään. Mutta vastustaja on saatava nollille ja pelkät Ahtolat & kumppanit nelosessa ovat olleet aina pelkästään ottavana puolena. Peli pyörii heti meidän päässämme ja esimerkiksi TPS:ää vastaan nelonen jäi miinuksille. Se on pahinta mitä voi tapahtua. Vastustaja vähintään nollille.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Niin, tuosta poliisin hommasta voidaan Brennan kohdalla vääntää ikuisesti. On hyvin vaikea sanoa kuinka paljon hyötyä Brennanista oikeasti on tuossa hommassa, ennen kun vastustajat alkavat antaa haastatteluja, joissa toteavat, että eivät uskaltaneet taklata, kun se Brennan oli siellä penkillä niin tuiman näköinene.

Mutta kyllähän Brennanista muutakin hyötyä on. On esimerkiksi tuottanut enemän maalin tekopaikkoja kuin Walsh tai Hacker. Saa pidettyä kiekon hyökkäyspäässä paremin kuin useimmat junnut. Eli tällä hetkellä on ihan pelaamalla paikkansa ansainnut.
 

Stigu

Jäsen
Täällähän on kaikki ihan kujalla Brennanin suhteen :)

Ryhdyin miettimään Brennanin edesottamuksia, ja olihan sillä yksi erittäin hieno taklaus (toisessa) voitollisessa Narri-pelissä, jossa jyräsi taklaajansa ja aikaansai ottelun kulminaatiopisteeksi muodostuneen maalin (Petrellhän esitti viimeisimmässä narripelissä aivan samanlaisen suorituksen: Naapurin Mikkihiiritaklaaja lentää itse tuskissaan jäähän). Eli kyllähän Brennan väläyttelee aika ajoin, mutta harvassa ovat nuo tasaiset ja jatkuvat positiiviset otteet Kipsteriltä. Ja tosiaan, -5 komeilee tällä hetkellä tämän nolla-nolla-ketjulaisen plusmiinus-sarakkeessa.

Iota Rhoo on oikeassa, että Brennanin roolista voidaan jauhaa maailman tappiin asti, joten jokainen pitäköön mielipiteensä- minä omani ja te vääränne.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taas tuli tappio kun Brennan ei ollut mukana. Olenko aivan hakoteillä jos väitän, että HIFK on hävinnyt keskimäärin enemmän silloin kun hän on ollut ulkona kokoonpanosta? Tuskin tällä mitään suoranaista yhteyttä on, mutta voihan se omalta osaltaan olla, että jätkät uskaltaa pelata vapautuneemmin ja "ronskimmin" kun tietävät, että nelosen laidalla pelaa itse pahuuden ilmentymä ja Ilmestyskirjan peto.

Vitutti suorastaan katsoa Ylen haastattelua, jossa Mäkinen rasittavan inisevällä äänellään kerskui, kuinka kävi vähän vittuilemassa Batesille. Uskon, että Kip olisi pyyhkinyt jäätä hänellä tarvittaessa ja ääni kellossa olisi ollut hieman toinen. Varsinkin Batesin tulon myötä olen tullut siihen johtopäätökseen, että Brenkku on viimeinen ulkkari (Batesin jälkeen siis), josta pitäisi luopua.

EDIT: säätöä
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinkin Batesin tulon myötä olen tullut siihen johtopäätökseen, että Brenkku on viimeinen ulkkari, josta pitäisi luopua.
Tarkoitat varmaankin, että Batesin jälkeen Brennan on viimeinen ulkkis, josta pitäisi luopua? Itse näen tämän alien-nokkimisjärjestyksen juurikin näin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Varsinkin Batesin tulon myötä olen tullut siihen johtopäätökseen, että Brenkku on viimeinen ulkkari (Batesin jälkeen siis), josta pitäisi luopua.

Tämän mielipiteen omaa kyllä suurin osa tänne kirjottavista. Muutamia harvoja kirjoittajia löytyy, jotka dissaavat kaikkea joka vähänkään viittaa tutinaan ja tötinään, ja nämä kirjoittajat varmasti luopuisivat ekana Brennanista, mutta suurin osa väittelee vaan siitä, pitäiskö Walsh vai Hacker ulostaa, eikä Brennan edes esiinny keskusteluissa...

Walshin voi korvata suomalaisella peruspakilla, jos sellainen löytyisi. Hackerin voi korvata Liivik/Lennu/Piku-osastolla (ja ne on vielä lisäks kädellisempiä). Brennania ei voi korvata millään suomalaisella ja puoli-jumala Batesia nyt ei voi korvata yhtään millään. Vaikka ekan Hacker-pelin jälkeen olin sitä mieltä, että luopuisin mielummin jopa Brennanista ku Hackerista, otan sanani takas. Sillä hetkellä kaikki pelas aika flegusti ja Hacker oli aivan silmiinpistävän energinen. Mutta jos toi jengi nyt alkais vähän taistelemaan, ni Hacker on joukkueelle turhempi ku Brenkku. Walsh on ikävä kyllä tarpeellinen, pakisto kun on mikä on.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kenelläkään havaintoa siitä, kuika aktiivisesti Kipiä kaupataan. Se kait on selvä, että Musta Pekka jäi Kipin handuun ja on aika hakea uutta duunia. Vaikka mies ei maltaita maksa, niin tuskin tyhjästä Hifk:lla on halua maksaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko kenelläkään havaintoa siitä, kuika aktiivisesti Kipiä kaupataan. Se kait on selvä, että Musta Pekka jäi Kipin handuun ja on aika hakea uutta duunia. Vaikka mies ei maltaita maksa, niin tuskin tyhjästä Hifk:lla on halua maksaa.

Olisi tosiaan ihan mukava kuulla se, paljonko Kipille kuluvasta kaudesta maksetaan. Tämä varmaan antaisi osviittaa jonkin verran siitä, minkä suuruisia summia hänestä oltaisiin vailla. Harmi sinänsä, sillä kyllä itse olisin ollut valmis ennemmin Hackerin ulostamaan. Toisaalta olettaisin, että johdolla ei ollut munaa myydä häntä, koska juuri oltiin tehty loppukauden kattava soppari. No oli miten oli, jos Brennan todella on lähtökuopissa, niin tärkeintähän olisi se, ettei häntä nähtäisi loppukaudella muissakaan SM-liigajoukkueissa. Eli mielummin sitten vaikka Saksaan tai Sveitsiin.

Onhan tässä toisaalta myös se mahdollisuus, että mennään neljällä ulkkarilla loppukausi. Olisipa mielenkiintoista tietää tuleeko rosteriin vielä muutoksia ja jos tulee, niin miltä se näyttää siirtorajan jälkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onhan tässä toisaalta myös se mahdollisuus, että mennään neljällä ulkkarilla loppukausi. Olisipa mielenkiintoista tietää tuleeko rosteriin vielä muutoksia ja jos tulee, niin miltä se näyttää siirtorajan jälkeen.


Mun käsittääkseni neljällä ulkkarilla mennään ja veikkaan, että Bates lepuuttaa jonkun matsin ihan lähiaikoina. Rupeaa loukkaantumisriski kasvamaan noilla minuuteilla ja niin pitkällä tauolla ennen tätä syksyä. Hacker ja Walsh ovat kyllä selkeimmät nobodyt ulkkareista. Hacker on ulkomaanpassilla varustettu Turo Järvinen. Sillä erolla, että Turon taklaukset painavat ja hänellä on myös käsiäkin maalintekoon. Hienoa, että on raivattu tämäkin turhake pois ulkomaalaisvahvistuksen tieltä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun käsittääkseni neljällä ulkkarilla mennään ja veikkaan, että Bates lepuuttaa jonkun matsin ihan lähiaikoina.

Olisin kyllä tyytyväinen tähän vaihtoehtoon. Batesin liiassa peluuttamisessa piilee kyllä riskejä, eli juurikin tämä pitkä pelaamattomuus saattaa poikia liiasta rasituksesta uusia vammoja, vaikkei SM-liiga pelitemmoltaan nyt mitään tasoa NHL olekaan. Toivottavasti Hakkarainen ja kumppanit osaavat ennakoida tällaiset mahdollisuudet. Ehkä juuri edellämainituista seikoista johtuen on hyvä pitää neljää ulkkaria -> Batesin mahdolliset huilit ja tietenkin se, että Brenkku voi ottaa vapaammin pelikieltoja eikä välttämättä edes tunnu missään :) Hyväksyn myös Hackerin ja Walshin mikäli nyt ei oikeasti parempia ulkkareita ole mahdollista saada tilalle. Tuskinpa mitään 300k/kausi äijiä ovat kuitenkaan.

Voi olla vähän väärä ketju, mutta tuli tuosta Batesin loukkaantumispotentiaalista vielä mieleen, että eikös se Ben Eaveskin ollut kauden pelaamatta ennen saapumistaan Bluesiin? Mitenkä se kuvio nyt siinä sitten menikään?
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Kip olisi tänään ollut kehissä, olisi varmaan osallistunut (erittäin aktiivisesti) toisen erän lopun kahinoihin. Lisäksi olisi ainakin Paloselle käynyt juttelemassa. Saas nähdä, kuinka kauan äijää vielä istutetaan katsomossa vai vaihtuuko jo pian maisema.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Kip olisi tänään ollut kehissä, olisi varmaan osallistunut (erittäin aktiivisesti) toisen erän lopun kahinoihin. Lisäksi olisi ainakin Paloselle käynyt juttelemassa. Saas nähdä, kuinka kauan äijää vielä istutetaan katsomossa vai vaihtuuko jo pian maisema.

Hieman ohi aiheesta, mutta kuitenkin Kipiin liittyen.
Olit ilmeisesti illan pelissä, joten kuinka Hacker pelasi? Mielestäni on outoa peluuttaa Hackeriä Brennanin sijaan nyt, kun Hackeria laadukkaammat duracel-puput ovat terveinä. Etenkin perjantai-iltana Porin Ässiä vastaan, jossa liikkuu kaikenlaisia hiihtäjiä ja rottia. Toivottavasti Brennan on huomenna kehissä, koska muuten on melko selvää, että miestä ollaan heivaamassa jengistä ulos.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelissä oltiin ja Hacker ei oikein erottunut mitenkään. Yhden kerran pääsi läpiajoon, mutta ei tietty tehnyt siitä maalia. Liivik Hackerin paikalle tai Brennan ja Hacker muualle.

Liivik ei tainnut tänään käydä jäällä ollenkaan? Toivottavasti mies ei ole loukkaantunut. Hacker on hieman monimutkainen tapaus, okei korvaa Porthenin nelosen senana ja tekee kovasti duunia, mutta hänen pelatessaan joku IFK:n muista ulkomaalaisista joutuu istumaan katsomossa, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu(ainakaan, jos kaikki ovat terveinä). IFK:ssa Hacker on ollut huono, eikä hänelle oikein löydy paikkaa laidalta tai keskeltä ilman loukkaantumisia. Liivik on 3.laidalla ja hyökkäyspäässä parempi pelaaja kuin Dan ja neloseen taas on hirveä ryysis omien junnujen osalta. Brennan on pidettävä joukkueessa, koska Pikkarainen tai Kanki ovat tietyissä tilanteissa pelillisesti liian tärkeitä miehiä pelikieltoihin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Liivik ei tainnut tänään käydä jäällä ollenkaan? Toivottavasti mies ei ole loukkaantunut.

Minusta tuntuu, että Liivik on tehnyt jotain mikä on ärsyttänyt Jalosta ja hän on päättänyt antaa opetuksen nuorukaiselle istuttamalla penkin päässä. Ei olisi ollenkaan harvinaista. Harvinaisempaa on istuttaa loukkaantunutta pelaajaa penkin päässä ja antaa ulkkarin istua katsomossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös