Lainaan vain tämän JHagin ansiokkaasta kirjoituksesta. Monesta asiasta olen samaa mieltä, mutta tässä keskityn niihin josta olen eri mieltä. Ensinnäkin Brennanin taklausmäärän vertaaminen Samin vastaavaan on sama kuin vertaisi Petrellin pommeja Kovasen vastaaviin. Lähtökohtaisesti Petrell on B-52 ja Kovanen lasten lennokki. Brennan siis pesee tässä Samin 100-0 ja myönnän auliisti, etten minäkään ole nähnyt Samilta kovaa taklausta.bozik: Myönnän heti, että Brennan on sukka, jos myönnät että Helge on vastaava kudontatuote, itse asiassa hieman alemmasta kastista. Jos Kip pääsee taklaamaan vain 3 kertaa ottelussa, ohittaa hän jo sillä määrällään Samin kaikki taklaukset liigassa. Mutta eihän Samiltakaan oikeasti haeta peruspakkipeliä? Brennan ja Helenius kuuluvat meikäläisen mielestä liigaan. Tunnet myöskin hyvin pelaajia. Kyllä heiltä kuulee näistä Vopateista, Brennaneista ja kumppaneista hyvää settiä koskien heidän pelotevaikutustaan. On sinänsä yhdentekevää mitä katsomofanit piipittävät, pelaajilta ja koutseilta kuulee totuuksia ja ne ovat usein ikävän erilaisia kuin kirjoittajien toiveet. Vopatia ei pidetty edes meidän piireissä juuri muuna kuin isokokoisena jarruna, joka vaan soittaa suutaan.
Kun Brennan kuitenkin hankittiin siihen, että tuo taklaa ja tekee tilaa taidolle, niin tuossa hommassa Kip on täysi floppi. Äijä pelaa muutaman minuutin pelissä, saattaa ehtiä yhden tai kaksi kertaa taklaamaan erässä, ei tuollaisella pelaajalla ole vastustajaan mitään vaikutusta.
Vertaaminen Vopatiinkin minusta ontuu. Vopat pelasi Suomessa pitkään, loi oman maineensa ja puolusti sitä tarvittaessa vaikka nyrkein silloin kovinta (Helge) vastaan. Brennan taas tuli kohtuullisella kohulla, otti erän Helgen kanssa, mutta ei tuolla mitään mainetta muiden seurojen pelaajien keskuudessa ole.
Kip Brennan voi olla hyödyllinen paikallisissa ja jopa kovin tappelija koko liigassa, mutta joukkuetta tuo ei juuri auta. Jypin, Kalpan, Saipan, Tapparan tai minkä tahansa jengin keskuudessa ei puhuta Brennanista, tuo on pelotteena marginaalia ja esim. Nickersson oli paljon pahempi mörkö. Jalonen (?) on tehnyt Brennanista hyödyttömän näyttelyesineen, joka ei ole näyttänyt mitään sellaista, jota muualla pelättäisiin.