Kip Brennan HIFK:hon

  • 376 182
  • 1 175

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik: Myönnän heti, että Brennan on sukka, jos myönnät että Helge on vastaava kudontatuote, itse asiassa hieman alemmasta kastista. Jos Kip pääsee taklaamaan vain 3 kertaa ottelussa, ohittaa hän jo sillä määrällään Samin kaikki taklaukset liigassa. Mutta eihän Samiltakaan oikeasti haeta peruspakkipeliä? Brennan ja Helenius kuuluvat meikäläisen mielestä liigaan. Tunnet myöskin hyvin pelaajia. Kyllä heiltä kuulee näistä Vopateista, Brennaneista ja kumppaneista hyvää settiä koskien heidän pelotevaikutustaan. On sinänsä yhdentekevää mitä katsomofanit piipittävät, pelaajilta ja koutseilta kuulee totuuksia ja ne ovat usein ikävän erilaisia kuin kirjoittajien toiveet. Vopatia ei pidetty edes meidän piireissä juuri muuna kuin isokokoisena jarruna, joka vaan soittaa suutaan.
Lainaan vain tämän JHagin ansiokkaasta kirjoituksesta. Monesta asiasta olen samaa mieltä, mutta tässä keskityn niihin josta olen eri mieltä. Ensinnäkin Brennanin taklausmäärän vertaaminen Samin vastaavaan on sama kuin vertaisi Petrellin pommeja Kovasen vastaaviin. Lähtökohtaisesti Petrell on B-52 ja Kovanen lasten lennokki. Brennan siis pesee tässä Samin 100-0 ja myönnän auliisti, etten minäkään ole nähnyt Samilta kovaa taklausta.

Kun Brennan kuitenkin hankittiin siihen, että tuo taklaa ja tekee tilaa taidolle, niin tuossa hommassa Kip on täysi floppi. Äijä pelaa muutaman minuutin pelissä, saattaa ehtiä yhden tai kaksi kertaa taklaamaan erässä, ei tuollaisella pelaajalla ole vastustajaan mitään vaikutusta.

Vertaaminen Vopatiinkin minusta ontuu. Vopat pelasi Suomessa pitkään, loi oman maineensa ja puolusti sitä tarvittaessa vaikka nyrkein silloin kovinta (Helge) vastaan. Brennan taas tuli kohtuullisella kohulla, otti erän Helgen kanssa, mutta ei tuolla mitään mainetta muiden seurojen pelaajien keskuudessa ole.

Kip Brennan voi olla hyödyllinen paikallisissa ja jopa kovin tappelija koko liigassa, mutta joukkuetta tuo ei juuri auta. Jypin, Kalpan, Saipan, Tapparan tai minkä tahansa jengin keskuudessa ei puhuta Brennanista, tuo on pelotteena marginaalia ja esim. Nickersson oli paljon pahempi mörkö. Jalonen (?) on tehnyt Brennanista hyödyttömän näyttelyesineen, joka ei ole näyttänyt mitään sellaista, jota muualla pelättäisiin.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Nyt ymmärrät ilmeisesti tahallaan väärin ? Kyllä, KOKONAISUUS ratkaisee. Mikä on jääkiekon SM-liigan tarkoitus joukkueen kannalta? Voittaa kultaa. Kärpät voitti, Jokerit ei. Kärppien 1-ketju teki jotain paremmin kuin Jokerien 1-ketju, koska ensinmainitun ketjun pisteet auttoivat koko joukkueen kultaan.

Nyt mä en enää ymmärrä ollenkaan. Siis onko kyse kokonaisuudesta vai ei? Kokonaisuus ratkaisee, siitä ei kahta sanaa, mutta en nyt millään pysty ajattelemaan siten, että jokaisen kauden mestari on automaattisesti absoluuttisesti muita joukkuetta parempi jokaisella osa-alueella. Eli omaa parhaan maalivahdin, parhaat 1-, 2-, & 3-pakkiparin ja parhaat 1-, 2-, 3- & 4-ketjut ja kaiken kukkuraksi valmentaja, taustatiimi ja jopa toimiston väki on omalla sarallaan ollut liigan paras. Ei se nyt näinkään voi mennä, eihän?

Eli jos nyt ajatellaan, että IFK voittaisi mestaruuden mättämäälä maaleja n. 6/g ja housut pelaisi koko kauden pleijarit mukaan lukien alkukauden tasollaan (pl. kalpa matsin 3.erä) niin pitäisit tällöin housuja liigan parhaana maalivahtina, josta ei tarvitsisi edes keskustella?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
:)

Mistäs arvon JHag olet tässä ja aika monessa muussakin ketjussa kovaankin ääneen toitottanut? Jääkiekko ei ole yhden miehen eikä edes yhden ketjun peli, vaan KOKONAISUUS ratkaisee. Tässä valossa perustelu kärppien ja jokereiden viime kauden ykkösketjujen paremmuudesta on hiukan ontuu.

SSL kenttä sai rajattomasti vastuuta ja peliaikaa Sheddeniltä. Sen lisäksi Kärppien ykkösestä esim Pesonen vei Leinon tiukasti mutta kummemmin, Leino loisti mutta Pesonen loisti vieläkin hieman enemmän. Tämä kenttä oli myös lopulta mestaruuden voittaneessa joukkueessa, ja ketjun jäsenistä Hyvönen sivusi Jalosen poffien piste- ennätystä. Minusta jopa enemmän oli glooria siinä Oulun poikien kentässä. Mutta se offtopicista omalta osaltani.

Mitä te odotitte siitä Brennanista? Siis ei se nyt isossa kaukalossa voi joka vaihdossa vetää täysillä laitaan vastustajan puolustajia ja pelotella IFK voittoon joka ottelussa. Tuntuu että osa odotteli jotain aivan mielikuvitus otusta, joka rymistelee jatkuvasti ja vetelee siinä ohessa Heleniusta turpaan 100-0. Brennan on roolipelaaja, joka on ajoittain jäähyaltis, mutta käyttökelpoinen. Mutta Brenkku mieluummin neloseen ja lisätään kolmosketjun pelaavuutta, ihannetilassa myös Porthen olisi nelosketjussa, nimittäin toivon kolmoselle enemmän kiekollista osaavuutta ja että sekin voisi pelata hyvää lyhytsyöttöpeliä, liikkua terhakkaasti ja olla vastustajalla vittumainen. Kolmoskenttä mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa on pelaavampi, niinkuin Kärpissä sieltä ne Keräset nousee tekemään maaleja, jos ratkaisukentät ei onnistu.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ymmärrät ilmeisesti tahallaan väärin ? Kyllä, KOKONAISUUS ratkaisee. Mikä on jääkiekon SM-liigan tarkoitus joukkueen kannalta? Voittaa kultaa. Kärpät voitti, Jokerit ei. Kärppien 1-ketju teki jotain paremmin kuin Jokerien 1-ketju, koska ensinmainitun ketjun pisteet auttoivat koko joukkueen kultaan.

Kärpillä ja Jokereilla oli molemmilla loistavat 1-ketjut. Mutta Kärppien 1-ketju ja koko joukkue oli selvästi parempi kokonaisuus, koska Kärpät menestyi, Jokerit ei. En mä silloinkaan pitänyt Luttinen-Hauhtonen-Salmelaista loppujen lopuksi liigan parhaana ketjuna, kun HIFK ei heidänkään käsillään mennyt finaaliin. Pakkohan tuossa on katsoa kokonaisuus, johon kuuluu siis myös playoffit.

Kokonaisuus ratkaisee. Ei joukkueen sijoitus vaikuta siihen, onko joku ketju, kentällinen, veskari tai muu yksittäinen pelaaja liigan paras. Kyllä liigan paras ketju voi olla esim. 4 sijoittuneessa joukkueessa, mutta jos muu joukkue ei pelaa riittävän hyvin, niin mestaruutta ei tule. Alakastin joukkueen veskari voi olla aivan maaginen, mutta jos kenttäpelaajat pelaavat päin helvettiä, niin ei veskari pysty kaikkea paikkaamaan.

Edit: Toki on oikein, että parhaiten sijoittuneista joukkueista (etenkin mestarista) palkitaan myös parhaat yksilöt. Lätkä on kuitenkin tuloskeskeinen joukkuelaji.
 
Viimeksi muokattu:

Conda

Jäsen
Nyt mä en enää ymmärrä ollenkaan.....

Eli jos nyt ajatellaan, että IFK voittaisi mestaruuden mättämäälä maaleja n. 6/g ja housut pelaisi koko kauden pleijarit mukaan lukien alkukauden tasollaan (pl. kalpa matsin 3.erä) niin pitäisit tällöin housuja liigan parhaana maalivahtina, josta ei tarvitsisi edes keskustella?

Ehkä minäkin pitäisin, sillä tehdyt maalit laskisivat vastustajan veskojen pinnoja ja onhan sekin yksi mittari, kun lasketaan veskan voittoprosentteja... Mitä hait takaa? Voittava joukkue on paras joukkue ja sen ei tarvitse tehdä urheilullisia asioita toisin voittaakseen (ei edes toimistolla).

JHagin kommentista ymmärsin, että katsotaan nyt niitä voittomaaleja ja ratkaisupelejä vähän suuremmalla prioriteetilla kuin pelkkiä pisteitä (varsinkin runkkarin pisteisiin ei kannata vertailussa panostaa paljoa). Pinnojen ulkopuolelta he ovat osa voittavaa joukkuetta eivätkä ainakaan ole sitä esim. pukukoppikäyttäytymisellään estäneet.

Näitä kannattaa lukea ajatuksella jo senkin takia, että täällä kirjoittelevat maallikot eivät tiedottajat/toimittajat tms.
Itse harvoin täällä osallistun kirjoittamalla, mutta kun kysyit asiallisesti, niin ajattelin suorittaa tämän vuoden valvollisuuteni nyt heti alkukaudesta pois päiväjärjestyksestä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli jos nyt ajatellaan, että IFK voittaisi mestaruuden mättämäälä maaleja n. 6/g ja housut pelaisi koko kauden pleijarit mukaan lukien alkukauden tasollaan (pl. kalpa matsin 3.erä) niin pitäisit tällöin housuja liigan parhaana maalivahtina, josta ei tarvitsisi edes keskustella?

En pitäisi, Housu pelaa ainoalla yksilöpaikalla joukkuelajissa. En pidä myöskään Tarkkia viime kauden parhaana veskarina (runkosarja + playoffit), mielestäni Bruckler oli liigan paras veskari.

Sinänsä olisi ihan naurettavaa ohittaa sellainen asia, että mestaruusjoukkueen huikea 1-ketju on tietenkin olennainen osa ko. joukkuetta. Jokerienkin 1-ketju oli olennainen osa heitä. No, kun pelaajat pystyvät Kärppien tasoisessa pelaajaympäristössä paukuttamaan tuollaiset pisteet, ovat he kyllä kovia sällejä. Jokerien ykkösestä voi sanoa saman kuin meidän Hauhtosen ketjusta aikanaan: Onpa hyvä ykkösketju ja onpa btw. myös joukkueen ainoa ketju. Peliaikaa ja vastuuta tulee lujasti ja pinnoja syntyy. Mutta joku mättää, joukkue ei voi olla liikaa yhden ketjunsa varassa. Tiukan paikan tullen Jokerien 1-ketju ei pystynyt viemään joukkuetta finaaliin, Kärppien vastaava pystyi. Voit aivan hyvin pitää Jokerien ykköstä parempana, nää on ihan mielipideasioita. Mutta hyvin suuri osa mediasta ja kiekkoammattilaisista näkivät Kärppien ykkösen aivan poikkeuksellisena sensaationa. Jos yhtään lohduttaa, pitäisin SSL-ketjua kauden parhaana, jos se ja Kärppien ykkönen vaihtaisivat jälkikäteen paikkaa ja pinnat säilyisivät muuttumattomana.

bozik: Thanks vastauksesta. Arvasin, että olemme samaa mieltä liki kaikesta ja arvasin myös sen osuuden, josta olemme eri mieltä. Se johtunee pohjimmiltaan siitä, että kannatamme eri joukkueita, oisko näin. Loppuun toteasin Eppuja siteeratakseni, että paljon on tullut koettua: "Olen nähnyt älykkään painijan ja rehellisen poliitikon - mutten koskaan ole nähnyt jääkiekkoilijaa, joka pelkää Sami Heleniusta" :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JHagin kommentista ymmärsin, että katsotaan nyt niitä voittomaaleja ja ratkaisupelejä vähän suuremmalla prioriteetilla kuin pelkkiä pisteitä (varsinkin runkkarin pisteisiin ei kannata vertailussa panostaa paljoa). Pinnojen ulkopuolelta he ovat osa voittavaa joukkuetta eivätkä ainakaan ole sitä esim. pukukoppikäyttäytymisellään estäneet.

Juuri näin. Katsokaa NHL:ää esimerkiksi: aniharvoin kauden jälkeen löydetään yksimielisesti kauden paras ketju tai pakkipari sellaisesta joukkueesta, joka ei ole sijoittunut kärkeen. Paras yksittäinen pelaaja voi tulla jopa jumbojengistä, mutta aniharvoin tätäkään tapahtuu. En missään tapauksessa suostu uskomaan minkäänlaisilla runkosarjapisteillä, että SM-liigan paras ketju voisi löytyä sijoille 5 > päätyneistä jengeistä. Kaikki nämä joukkueet ovat suoriutuneet niin huonosti, että on ihan turha kaivella niistä mitään elämää suurempia kokonaisuuksia - ellei satu olemaan ko. joukkueen fani. Tämä koskee täydellisesti myös omaa joukkuettani. En kuulu niihin, joiden mielestä Tommi Kovanen pelasi huikeat playoffit. Ei voinut pelata, koska joukkueensa playoffit koostuivat 2 säälipleijarimatsista ja 4-1 -tappioon päättyneestä sarjasta Bluesia vastaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik: Thanks vastauksesta. Arvasin, että olemme samaa mieltä liki kaikesta ja arvasin myös sen osuuden, josta olemme eri mieltä. Se johtunee pohjimmiltaan siitä, että kannatamme eri joukkueita, oisko näin. Loppuun toteasin Eppuja siteeratakseni, että paljon on tullut koettua: "Olen nähnyt älykkään painijan ja rehellisen poliitikon - mutten koskaan ole nähnyt jääkiekkoilijaa, joka pelkää Sami Heleniusta" :)
Ei tätä voi kommentoida kuin putoamalla täysin. Aika ytimeen !

Brennan olisi Hifk:lle hyödyllinen, jos sitä käytettäsiin siihen mihin markkinoitiin. "Taklaamalla ja kovuudella on paha tehdä tilaa kuuden minuutin peliajalla". Näin sanois Einstein.

Siitä mä olen varma, että nyrkkihippasilla tuo on omaa tasoaan. Samalla kusen hunajaa siitä, että tähän asti ei sellaista hirviötä ole eteen tuotu mihin ei Sami vastaisi. Mä oon anti-Suomi, koko maa tai puoli Suomea venaa sitä, että Sami ottaa nokkaansa. Mä olen sillä toisella puolella ja liputan vanhan mestarin puolesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä olen sillä toisella puolella ja liputan vanhan mestarin puolesta.

Jo pikkunassikkana, kun tuli luettua Tex Willeriä ja katseltua länkkäreitä, sympatiani olivat aina lännen nopeimman vetäjän puolella sitä enemmän, mitä pidempään hän oli ollut ykkönen. Sitten kun joku nuori sankari niittasi vanhan mestarin, olin oikeasti jopa hieman melankolinen - snif. Kun HIFK-mies tappelee Samia vastaan, olen ihan selkäytimestä meikäläisen puolella. Ketä muuta tahansa vastaan Sami matsaa, niin yksi on varma: olen ihan kybällä Samin puolella luonnostani. Tähän vaikuttaa sekin, että tunnen miehen, todella nasta äijä. Molemmat HIFK-tasurit Samia vastaan eli Ustrnul ja Brennan ovat itse asiassa päättyneet odotetusti - tasureita nämä siljalinet yleensä vetävät. Niinpä mulle on jäänyt hyvä fiilis näistä myllyistä kaikkiaan. Sami on jälkikäteen kertonut, että oli Ustrnulin kanssa lujemmilla. Ei siksi, että Libor olisi ollut vaikkapa Brennaniin verrattuna parempi. Brennania Sami osasi odottaa ja pelätäkin. Ustrnulia hän ei tiennyt niin kovaksi ja siinä myllyssä Libor osui kerran niin lujaa, että "meinas Heleniuksen pojalta sammua valot" Samia siteeratakseni. Yhtä kovia niittejä ei ole Sami aikoihin joutunut ottamaan vastaan, viimeksi NHL/AHL:ssä.

Olen btw. aivan varma, että loppujen lopuksi näissä apina-asioissa henkilön ulkomaalaisuus/kotimaisuus ei näyttele kovin suurta osaa. Jos meillä olisi kotimainen Brennan, samat henkilöt jotka haluavat Brennanin ulos, haluaisivat myös hänet ulos - ja samalla perusteella. Tämä ei ole provoilua, vaan ihan faktaa. Tunnistan näistä teksteistä nimittäin eniten sen perusdilemman, että kannattaako joukkueessa olla yksi nyrkkeilijä muiden seassa ylipäätään? Keskustelu tästä on itse asiassa erinomaista lätkädebattia. Eihän aito tappeluiden vastustaja voi oikeasti hyväksyä sitä, että tappelija on ookoo, jos hän on kotimainen, eihän?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen btw. aivan varma, että loppujen lopuksi näissä apina-asioissa henkilön ulkomaalaisuus/kotimaisuus ei näyttele kovin suurta osaa. Jos meillä olisi kotimainen Brennan, samat henkilöt jotka haluavat Brennanin ulos, haluaisivat myös hänet ulos - ja samalla perusteella.

Itse ainakin puolustaisin enemmän pelaajan paikkaa joukkueessa tällähetkellä, jos hän olisi kotimainen. Jos joukkueessa saisi olla enemmän ulkomaalaisia, niin mulle ei olisi väliä, mutta hei, kolme ulkomaalaista ja meillä on tarve saada pelaajia, että ihan peruspeliä kyetään skulaamaan. Puutteet on jo listattu monessakin ketjussa ja en oikein jaksa uskoa, että niitä pelipaikkoja saadaan täytettyä tasokkailla kotimaisilla pelaajilla. Tähän joukkueeseen ei enään tarvita yhtään surffailijaa, ettei ne vähäisetkin paliajat ole junnuilta pois, mitä tällähetkellä saavat ja ansaitsevat.
Vaihtaisinko Kipin Lupaan nyt, jos voisin? Kyllä, mutta vaihtaisinko Kipin nyt Treilleen... en todellakaan. Kipi on silti omalla tavallaan vahvistus, mutta ei samallalailla, kuin esimerkiksi Lupa olisi.
Jos joukkuetta olisi rakennettu pidemmän aikaa ja siinä olisi leveyttä, joka kestäisi loukkaantumisia ilman, että paniikkinappulassa olisi ensimmäiset sormet, niin niin ilman muuta yhdelle Kipille löytyisi paikka.
En tiedä, että menikö ymmärrettävään muotoon, mutta kyllä minusta tässä on kyse siitä, että minkälaisella passilla henkilö liikkuu.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kuulu niihin, joiden mielestä Tommi Kovanen pelasi huikeat playoffit. Ei voinut pelata, koska joukkueensa playoffit koostuivat 2 säälipleijarimatsista ja 4-1 -tappioon päättyneestä sarjasta Bluesia vastaan.

Jotenkin tuntuu, että tästä on tullut urbaanilegenda muutenkin. Kovanen antoi yhden kunnollisen niitin ja muuttui play-offien parhaaksi pakiksi? Kyllä se tuloksellisesti oli Hank Pikkarainen.

Siitä, onko Kip Brennan paras mahdollinen oman genrensä edustaja, voidaan tietysti keskustella. Vopat oli aivan omaa luokkaansa, seisoikin jäähyt ja kävi kertomassa vastustajan jäähyilijöille, että odottaa kentällä. Brennan näytti kyllä vähän samoja elkeitä Kalpa-matsissa, which was nice. Sniff! Ahh, the memories... :)

Mutta ettei olisi yhtään kipbrennania IFK:ssa? Mikäs IFK se semmonen olisi? Etäkärpät?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....Tunnistan näistä teksteistä nimittäin eniten sen perusdilemman, että kannattaako joukkueessa olla yksi nyrkkeilijä muiden seassa ylipäätään?
Kannattaa, kysy vaikka Lahdelta, Louhelta tahi Ridalta. Nuo jätkät pelaa paljon vapaantunemmin kun Helge imee Gatoradea penkin toisessa päässä. Paras inside vitsi mitä minä olen kuullut, ennen kauden alkua Louhea pidettiin Jokereissa aika pätevänä nyrkkimiehenä. Louhi kuuli Samin rykäisyn kuntopyörän päällä/törmäsi Samiin käytävällä ja oli koppiin päästessä tajunnut roolinsa.

Pro isot miehet!
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mutta ettei olisi yhtään kipbrennania IFK:ssa? Mikäs IFK se semmonen olisi? Etäkärpät?

Joo, välillä tuntuu, että osa IFK-kannattajista haluaisi, että IFK olisi taitava ja pienikokoinen mikkihiirijoukkue, eli ei ollenkaan IFK... eli vaikka Helsingin vastine TPS:lle tai Jypille... kunhan vaan menestystä tulisi.

Tällainen IFK olisi vähän sama, kun laittaisi Ferrariin McLarenin moottorin ja maalaisi sen British Racing Greenin väreihin. Yksi kahjo kovanyrkkinen iso mies on "must" kokoonpanossa. Itse uskon, että Brennan tulee vielä parantamaan paljonkin kauden aikana, ja karsimaan turhat kakkoset pois.
 

M10

Jäsen
Paras inside vitsi mitä minä olen kuullut, ennen kauden alkua Louhea pidettiin Jokereissa aika pätevänä nyrkkimiehenä. Louhi kuuli Samin rykäisyn kuntopyörän päällä/törmäsi Samiin käytävällä ja oli koppiin päästessä tajunnut roolinsa.

Pyrit nyt toki olemaan vain hauska, mutta tartun silti.

Kyllä Louhi on ihan oikeasti pätevä "nyrkkimies". Hermostuessaan aika pitelemätön vääntäjä ja kyllä lyönnitkin terhakasti lähtevät. Hyvä myllyttäjä kokoisekseen ja myös siihen nähden, että mies osaa pelata. Ei ole Louhi tainnut Jokereissa pelatessaan kertaakaan tilanteeseen, jossa hanskat voisi oikeasti pudottaa. Vai onkohan näin.

..näin ketjun aiheeseen liittyen.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Joo, välillä tuntuu, että osa IFK-kannattajista haluaisi, että IFK olisi taitava ja pienikokoinen mikkihiirijoukkue, eli ei ollenkaan IFK... eli vaikka Helsingin vastine TPS:lle tai Jypille... kunhan vaan menestystä tulisi.

Tällainen IFK olisi vähän sama, kun laittaisi Ferrariin McLarenin moottorin ja maalaisi sen British Racing Greenin väreihin. Yksi kahjo kovanyrkkinen iso mies on "must" kokoonpanossa. Itse uskon, että Brennan tulee vielä parantamaan paljonkin kauden aikana, ja karsimaan turhat kakkoset pois.

Mutta kun mies ei edes hoida noita hommiakaan, Loppi on sivussa ties kuinka pitkää ja missä oli kuitti?
Eilen pelissä Hirsoa taklattiin selästä ja missä oli kuitti?
Kyllä siellä aika vapaasti saa vastustajat tehdä mitä tahtovat.
Brennanin suurin ongelma on tällä hetkellä hitaus, hän ei vain yksinkertaisesti ehdi taklaamaan.
Mielestäni tuollainen pelaaja ei ole must joukkueessa, IFK:lla on tällä(kin) kaudella kovuutta ihan riittävästi ilman iso ja kankeaa ulkkaria. Jos miehelle on muutakin käyttöä (esim karvaajana tai av-spesialistina) kuin show-tappelu(t), niin sitten voisin pitää miehen joukkueessa.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Mutta kun mies ei edes hoida noita hommiakaan, Loppi on sivussa ties kuinka pitkää ja missä oli kuitti?
Eilen pelissä Hirsoa taklattiin selästä ja missä oli kuitti?
Timonen jäi myös ilman kuittia I. Pikkaraisen telomisesta KalPaa vastaan pelatussa ottelussa. No olihan meillä eilenkin "noutaja" Pesonen, joka ei montaa sekuntia miettinyt miten selästä taklaaminen kuitataan.
 
Viimeksi muokattu:

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuva Jari Viuhkolan ilmeestä tämän kohdatessa Brennanin eilisessä pelissä on aika priceless. http://www.jatkoaika.com/albumit/albuo58/IMG_7910.jpg

Tossa aamulla katsellessani Canalilta matsin uusintaa, tuli itse asiassa naureskeltua juurikin samalle tilanteelle. Viuhkola oli naama laitaan päin, kääntyi vihaisen näköisenä katsomaan, että kuka siellä tönii selästä, huomasi sen olevan Brennan, ja vihainen ilme katosi aika nopeasti. Lisäksi suunta kääntyi aika nopeasti vaihtoaitiota kohti, ilman sen kummempia mussutuksia.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Onko kellekään käynyt mielessä, että KJ on saattanut kieltää selkeät noudot Brennanilta? Niistähän seuraa liigassa kovat sanktiot ja koko joukkue valmentajia myöten voi joutua ongelmiin. Jokainen muistaa mitä kävi Ikan HIFK-pestille joskus Jyp-pelissä kun Pesonen noudettiin ruman taklauksen jälkeen

http://www.youtube.com/watch?v=TcInintJy9o&feature=related

Tämä nyt ei ollut mikään henkilökohtainen mielipiteeni asiaan, mutta tässä nyt vain pohdiskelin miksi "noutamisia" ei olla nähty. Jos KJ olisi eilenkin sanonut Brenannille, että käypäs poika hakemassa toi sika tuolta, niin eiköhän Brennan olisi mennyt kentälle suu vaahdoten. Ainakin näin voisi olettaa.
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Onko kellekään käynyt mielessä, että KJ on saattanut kieltää selkeät noudot Brennanilta? Niistähän seuraa liigassa kovat sanktiot ja koko joukkue valmentajia myöten voi joutua ongelmiin. Jokainen muistaa mitä kävi Ikan HIFK-pestille joskus Jyp-pelissä kun Pesonen noudettiin ruman taklauksen jälkeen

http://www.youtube.com/watch?v=TcInintJy9o&feature=related

Tämä nyt ei ollut mikään henkilökohtainen mielipiteeni asiaan, mutta tässä nyt vain pohdiskelin miksi "noutamisia" ei olla nähty. Jos KJ olisi eilenkin sanonut Brenannille, että käypäs poika hakemassa toi sika tuolta, niin eiköhän Brennan olisi mennyt kentälle suu vaahdoten. Ainakin näin voisi olettaa.

No mitä ihmettä tälläisellä hitaalla, puukätisellä marakatilla sitten on jos ei sikailijaa "noudeta"? On kyllä niin paska hankinta Nybondakselta kuin olla voi, ulos ja tilalle sellainen ulkolainen joka vahvistaa joukkuetta. Täällä osa porukasta (aikuisista?) elää jossain sarjakuvamaailmassa ice crediteineen sun muineen SM-liigassa. Ei ole tainnut Snaipperin mopokaan tainnut pahemmin keulia Brennania katsellessa?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Kyllähän Kippi eilenkin taklaili ja kyllä varmaan Kärppien puolustukseen vähän vaikutti aina kun yli 100kg valtamerialus jyräsi päin, kyllä se alitajunnassa vaikuttaa ja saattaa aiheuttaa virheitä.

Mutta minusta Kipin taidot ei oikein riitä kunnon kolmoskenttään, vaikka onkin yllättävän nopea, toivoisin enemmän kiekollista osaamista kolmoseen ja nelosesta sitten jotain Brennan- Porthen- Mr.X kenttää. Kolmonen voisi hyvinkin olla kenttä mikä aiheuttaa vastustajalle jäähyjä, taklaa ja tekee ajoittain maaleja.

Ja miten niin minä olen keulinut? En minä Brennanista nyt niin välitä ihmeemmin. Täh, vai enkö taas ymmärtänyt jotain?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko kellekään käynyt mielessä, että KJ on saattanut kieltää selkeät noudot Brennanilta?

Tuotahan minä yritin muutama päivä sitten sanoa. En yhtään ihmettele, jos asia näin on, etenkään kun juuri nyt meillä ei liiemmin ole varaa menettää ketään. Veikkaanpa, että tahti muuttuu, kunhan vahvistuksia saadaan, sillä enforceriksihan Kipi on meille hankittu.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos KJ olisi eilenkin sanonut Brenannille, että käypäs poika hakemassa toi sika tuolta, niin eiköhän Brennan olisi mennyt kentälle suu vaahdoten. Ainakin näin voisi olettaa.

Juuri näin varmasti asia on. Brennan toteuttaa rooliaan varmasti tarvittaessa ja myöhemmässä kauden vaiheessa siitä saattaa olla hyötyä/haittaa, vaikea sanoa miten tulevaisuuden Brennanin kouhottamiseen suhtaudutaan. Aivan turha on kanssa revitellä siitä, että Brennan olisi "hyllytetty" jäähyn seurauksena siihen voi olla monta syytä miksi Brennan ei lopussa enää pelannut. Saatta olla, että Brennanin rooli näyttä tällä hetkellä turhalta monen mielestä nelosketjussa vaikka en itse näe niin esim. kova taklaus Ylöseen oli jo hyvä merkki, liikkuvuus on huonoa edelleen jolloin mies ei pääse näihin tilanteisiin mutta uskon senkin paranevan kauden edetessä.
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Kyllähän Kippi eilenkin taklaili ja kyllä varmaan Kärppien puolustukseen vähän vaikutti aina kun yli 100kg valtamerialus jyräsi päin, kyllä se alitajunnassa vaikuttaa ja saattaa aiheuttaa virheitä.

Mutta minusta Kipin taidot ei oikein riitä kunnon kolmoskenttään, vaikka onkin yllättävän nopea, toivoisin enemmän kiekollista osaamista kolmoseen ja nelosesta sitten jotain Brennan- Porthen- Mr.X kenttää. Kolmonen voisi hyvinkin olla kenttä mikä aiheuttaa vastustajalle jäähyjä, taklaa ja tekee ajoittain maaleja.

Ja miten niin minä olen keulinut? En minä Brennanista nyt niin välitä ihmeemmin. Täh, vai enkö taas ymmärtänyt jotain?

Sorge, taisi olla joku muu jonka kanssa Brennanin hankinnan järkevyydestä vänkäsin silloin kun Brennan hankittiin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta minusta Kipin taidot ei oikein riitä kunnon kolmoskenttään, vaikka onkin yllättävän nopea, toivoisin enemmän kiekollista osaamista kolmoseen ja nelosesta sitten jotain Brennan- Porthen- Mr.X kenttää.

1) Ainakin eilen Brenkku pelasi nelosessa Liivikin ja Keräsen kanssa

2) Etenkin nyt kun Loppi on saikulla eikä korvaajaa ole, miksi halvatussa hajoittaisit jo viime kaudella hyvin toimineen rytinätrion Arttu-Jermu-Lennu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös