2min itse poikkarista, sitten 2min käytöksestä ja mussuttamisen jatkuttua ulos. Ei siinä sen kummempaa.
Itse asiassa dumari ilmoittaa toimitsijoille 2+2 min. väkivaltaisuudesta ja pelirangaistus päälle. Edelleenkin kuulostaa aika kovalta ja nopealta jos tuli pelkästä jäpättämisestä.
Mitä helkuttia? Yritin tässä katsoa tuota linkin takaa oleva videota monta kertaa ja olen edelleenkin sitä mieltä, että koko jäähy oli aivan turhaa. En näe koko tilannetta edes 2 minuutin tai 2+2 minuutin jäähyn arvoiseksi. Kertokaa minulle, mitähän Kip oikein on tenhyt väärin?
Mr. Svenssonihan nosti ifk:n kiekotonta puolustajaa pleksille aika rajusti (tämä puolustaja ei missään vaiheessa koskenut kiekkoa). Kip Brennan teki niin kuten pitääkin eli kävi muistuttamassa pelkuri-svenssonia tämän turhan kovista otteista:P Jos tilanteessa olisi joku muu käymässä muistuttamassa, niin veikkaisin ettei koko tilanteelle olisi annettu jäähyä.
Kylläpä nuo ruåtsalaiset tuomarit vetivät aika törkeästi kotiinpäin.
Just, eli meinaat että HIFK;lla on "mainetta" Ruotsissa ja sen takia jakavat jotain ekstrajäähyjä?? Voi olla että tuomarilinja oli tänään muuten perseestä, mutta Brennanin kohdalla ehdoton minimi. Ei tuollaista enää nykykiekossa tarvita. Tökitään jäässä olevaa vastustajaa mailalla. On se rohkea!
Lisättäköön, että tuli tilanteeseen kolmantena osapuolena, eikä näin ollen alun alkaen edes liittynyt mitenkään edeltävään taklaustilanteeseen. Turhaa pullistelua Brennanilta.Linkun mukaan homma taisi mennä niin, että ukko lensi ulos, koska meni vihellyksen jälkeen hakkaamaan maassa makaavaa.
Jos tuomari antaa 2+2+prk tuollaisesta tilanteesta suoraan, niin silloin puhutaan räikeästä erotumarivirheesta.
Linkun mukaan homma taisi mennä niin, että ukko lensi ulos, koska meni vihellyksen jälkeen hakkaamaan maassa makaavaa.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta pelaajalle voidaan antaa suoraan prk, vain jos ensin on annettu 5 min jäähy. Eli siis jos annetaan 5 min, niin vähintään prk on automaatio.
Sen sijaan jos pelaajalle annetaan 2 tai 2+2 tai 2+2+2 jne, ei siitä samaisesta tilanteesta voida antaa prk:ta. Sen sijaan jos tuon tilanteen jälkeen vielä jotain urputtaa, niin sitten voidaan antaa ensin 10 min, ja jos urputus jatkuu niin sitten toinen 10 min eli prk. Urputuksestakaan ei voi suoraan antaa 20 min, eli yksi kymppi pitää olla jo samasta ottelusta pohjilla.
Olenko oikeassa vai ihan pihalla?
edit. selvennän vielä, että esim. selästä laitaan taklaaminen tai kyynerpäätaklaus on aina joko 2+10 tai sitten 5+prk/or. Välimuotoa ei ole. Sen sijaan jos pelaaja ei ole tyytyväinen tuomioonsa 2+10, saa sen helposti muutettua muotoon 2+prk valittamalla äänekkäästi tuomarille, mieluummin vielä raivoisasti kiroillen ja tuomaria haukkuen.
Mutta ei siinä mitään, et vain pidä Brennanista pelaajana ollenkaan ja se on ihan ok sekä sinun mielipiteesi. Sitä en vain ymmärrä, että yrität vaivihkaa sysätä umpipuupäiset tuomiot Brennanin syyksi.
Muuta järkeenkäypää selitystä ei tuohon ulosajoon voi olla.
Pakko lainata tämä, pitkän linjan kiekkomieheltä selkeä näkemys. Myönnän suoraan, että tuomaritoiminta on mulle sydäntä lähellä ja olen siellä noin 20 vuotta häärännyt. Pelaajat tyyliin Lind, Kuhta ym. olivat täysin ymmällään kun siirtyivät Eurooppaan pelaamaan ja totesivat suoraan, että "en vittu enää ikinä hauku suomalaisia dumareita". Meillä on tasoon nähden helvetin hyvät tuomarit ja veikkaan, että Kruusin Make tulee vetämään paikallisavauksen ja sillä hyvä.Annetaan pelaajien pelata ja tuomarien tuomita. SM-liigassa on selvästi mainettaan parempi tuomaritaso. Ei täällä ihan ringettesäännöillä mennä.
Caine kirjoitti:
Kaikki pelaajathan hiukan tökkivät vastustajaa juuri tuolla tavalla. Mitä Kip teki?
Ymmärrätkö yhtään lukemaasi? Voit myös selata aikaisempia kirjoituksia, jotta pääset jyvälle, mistä tässä Kip-casessa on myös osaltaan kysymys.
uskallan väittää etä samanlaisia puusilmiä riittää SM-Liigassakin, joten Kip tulee viettämään paljon aikaa penalttiboksissa. Ainakin saadaan av;tä harjoitella.
Ei hyvää päivää; Kysymyksessä on nelosketjun laituri, joka saa jämäminuutteja ja joskus joitain erikoisjuttuja esim maskimiehenä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen ymmärtänyt että Kip on ammatti-enforcer, ei avohoidossa oleva psykopaatti. Samoin olen ymmärtänyt että Nokka on yksinvaltias pelaajiin nähden ja hän päättää milloin sikaillaan ja kuinka paljon. Samoin sen milloin kukin pelaaja on jäällä.
Näillä eväillä en mitenkään voi ymmärtää näiden itkijämummojen parkumista siitä että Kip pilaa koko joukkueen kauden.
Ei hyvää päivää; Kysymyksessä on nelosketjun laituri, joka saa jämäminuutteja ja joskus joitain erikoisjuttuja esim maskimiehenä. Jos päähuolena on voittaminen niin kannattaa kiinittä huomiota kahden ekan kentällisen toimivuuteen.