Kip Brennan HIFK:hon

  • 377 014
  • 1 175

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Omassa asteikossani Kippi taistelee nykyjoukkueessa peliapaikasta mm. Ahtolan, Liiviikin ja Pikkaraisen kanssa, jotka kaikki ovat samantyyppisä, melko kädettömiä voimapelaajia. Itse hyväksyn Brennanin IFK:n pelaavaan kokoonpanoon, jos hän:

- mättää nelikosta eniten maaleja (hyvin epätodennäköistä)
- pelaa fyysistä peliä ilman tyhmiä jäähyjä (tässä hän on varmasti tuosta nelikosta kiekottomana paras, kiekollisena luultavasti huonoin)
- "kilahtaa" sopivissa otteluissa (matsi ratkennut suuntaan tai toiseen, tai tarve puolustaa joukkuetovereita on perusteltavissa)

Ei Kip pelaa lähelläkään samassa roolissa Pikkaraisen kanssa. Ei kannata mielestäni näitä vertailla ja sanoa, kumpi on hyödyllisempi. Brennanin tehtävä on suojella omia ja saada vastustajan peli sekaisin. Pikkarainen oli viime kaudella tämän tyyppisessä roolissa, mutta nyt hän saa keskittyä enemmän pelaamiseen. Tämän huomaa tilastoissakin. Viime kaudella Pikkarainen teki runkosarjassa tehot 8+10, mutta toissa kaudella tehoja kertyi 17+20. Eli pelatessaan Pikkaraisesta saadaan paljon irti. Antaa Brennanin kiusata ja Pikkaraisen pelata.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen ymmärtänyt että Kip on ammatti-enforcer, ei avohoidossa oleva psykopaatti. Samoin olen ymmärtänyt että Nokka on yksinvaltias pelaajiin nähden ja hän päättää milloin sikaillaan ja kuinka paljon. Samoin sen milloin kukin pelaaja on jäällä.
Näillä eväillä en mitenkään voi ymmärtää näiden itkijämummojen parkumista siitä että Kip pilaa koko joukkueen kauden.

Erittäin hyvin sanottu. Montako liigapeliä Kip on "pilannut" IFK:lta?

Yritän nyt sanoa tämän hitaasti. Nyt on pelattu T-R-E-E-N-I-P-E-L-E-J-Ä. Ja mikäs onkaan Kipin rooli liigajoukkueessa kauden alettua? Olla se auktoriteetti ja pelote joka takaa Lopille, Kimille ja kump. täyden työrauhan, ilman ylimääräisiä ongelmia vastustajien pelaajiston suhteen. Ja missä olisi parempi paikka hakea niitä rajoja ja luoda kuvaa "puolihullusta avohoitopotilaasta" joka voi lanata kenet vaan missä vaan täysin sileeksi jos joku sattu katsomaan esim. meidän Matiasta kerrankin kieroon? Oikein, treenipeleissä kaikki tämä homma hoidetaan ammattilaisten parissa ja sitten, kun kausi alkaa niin aletaan keskittymään otteluiden voittamiseen, tähtäimessä se viimeisen pelin voittaminen. Eli alkukaudesta otetaan sitten ne viimeiset vedot ja päänahat ja tehdään kaikille selväksi kuka on kingi jotta loppuakutta kohden ei sitten tarvitse enää liata käsiään.

Eli annetaanko miehelle työrauha kunnes kausi alkaa? Sitten jos vielä marraskuussa kaveri hölmöilee jatkuvasti ja ottaa huonoja jäähyjä solkenaan niin sitten voidaan todeta, ettei kyseessä ollut "amattimies" vaan täys turisti, mutta siihen asti itse ainakin luotan siihen, että jo vuosia omaa ammattiaan hoitanut kaveri osaa sen hoitaa täälläkin. Tähän asti ainakin mennyt ihan mallikkaasti, hiukka oisin toivonut räväkämpiä otteita ja enemmän jäähyjä, mutta ihan ok määrä "nimeä" on jo tehty. Ilmeisesti Samin kanssa olisi halunnut tanssia mutta ammattimiehen tavoin ei lähtenyt pakolla jos toinen ammattilainen laittoi stopin ja siirsi kohtaamisen myöhempään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Saanko vetää omia johtopäätöksiä näkemästäni kysymättä ensin muiden kirjoittajien mielipiteen?

Et missään tapauksessa, sillä tällöin syyllistyt vakavaan etikettivirheeseen eli keskusteluun. Raskauttavana tekijänä pidetään sitä, että teet tämän tietoisen liikkeen keskustelupalstalla. On myös epämiellyttävää, että siinä missä Brennanin puolustajat, myös sinäkin perustelet mielipiteesi. Olen aivan järkyttynyt, eikös täällä pitänyt olla samanlainen tunnelma kuin Suomen ulkopolitiikan johdossa eli ollaan ihan matalana ja hiljaa? Alkaisi jo liiga! Itse diggaan matsi matsilta enemmän Brennanista. Hieno ja arvaamaton mutantti. Nyt on menestyksestä niin kauan, että tällaisia mörköjä pelätään ihan turhaan. Ne muut jätkät ratkovat sen menestyksen meille.

Ja thanks bozikille, sanoin ääneen sen, mitä pelaajat ovat heittäneet jo vuosikaudet. Otetaan yksi esimerkki: Nielikäisen ja Helgen ensimmäinen matsi, dumarina Markku Kruus, joka sanoi jätkille: "Vedätte sitten kunnolla ja reilusti". Rispektit tällekin näkemykselle.
 

Animal

Jäsen
Ja thanks bozikille, sanoin ääneen sen, mitä pelaajat ovat heittäneet jo vuosikaudet. Otetaan yksi esimerkki: Nielikäisen ja Helgen ensimmäinen matsi, dumarina Markku Kruus, joka sanoi jätkille: "Vedätte sitten kunnolla ja reilusti". Rispektit tällekin näkemykselle.

Vähän ot:ta

Itseasiassa Kruus oli puhaltamassa tuossa Nielikäinen vs. VandenBussche -matsissakin ja tuolloin jäähytkin menivät lievimmän mukaan, eli 5+prk per pää. Taisipa olla niin, että ainakin toinen linjamiehistä keräili kepit ja hanskat sivuun tappelijoiden jaloista, ja en yllättyisi vaikka tämäkin olisi ollut Kruusin erillisohjeita linjureille iltaa varten.

Joskus on Kruusin kanssa tullut muutama sana vaihdettua ja vaikuutti ainakin tuon keskustelun perusteella varsin rehdiltä kiekkoäijältä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Nyt 3 matsia (tai no, 2 ja 1/10) Kipiltä nähneenä pidän häntä hyvänä hankintana. Liike riitää ligaan ja nähdyn perusteella vastustajat ihan oikeasti "pelkäävät" Kippiä. Tuo oikeastaan yhden ulottuvuuden lisää tämän kauden IFK:hon, ilman häntä ei IFK:lla olisi oikein tällaista äärimmäistä fyysistä pelotetta. Nyt on.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kip-case? Turha jätkä minun mielestä! Ehkä Kip antaa aihetta minun tarkastella mielipidettäni hänestä, ehkä ei. Ja vaikka eilisessä pelissä nähtiinkin naurettavia rangaistuksia kiitos svedupelletuomareiden, niin uskallan väittää etä samanlaisia puusilmiä riittää SM-Liigassakin, joten Kip tulee viettämään paljon aikaa penalttiboksissa. Ainakin saadaan av;tä harjoitella.

Jos Kip kerran on turha, niin miksi muka esim. Jokereilla pitää olla saman roolin pelaajia kaksin kappalein? Jos muilla ei olisi vastaavanlaisia pelaajia, Kip olisi turha, mutta nykytilanteessa välttämätön. Kyllähän se nähtiin viimekin kaudella, että Liborin tulo antoi muille enemmän työrauhaa, ei tullut esim. keppiä käsille samalla lailla.

Nuo Kipin jäähyt viikonloppuna olivat kyllä käsittämättömiä ylireagointeja tuomareilta. Perjantaina olisi pitänyt tulla maksimissan 2 min, jos sitäkään.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jos Kip kerran on turha, niin miksi muka esim. Jokereilla pitää olla saman roolin pelaajia kaksin kappalein? Jos muilla ei olisi vastaavanlaisia pelaajia, Kip olisi turha, mutta nykytilanteessa välttämätön. Kyllähän se nähtiin viimekin kaudella, että Liborin tulo antoi muille enemmän työrauhaa, ei tullut esim. keppiä käsille samalla lailla.

Nuo Kipin jäähyt viikonloppuna olivat kyllä käsittämättömiä ylireagointeja tuomareilta. Perjantaina olisi pitänyt tulla maksimissan 2 min, jos sitäkään.

Niin, täytyy toivoa että kotimaiset raitapaitamme eivät ota mallia ruotsalaisilta kolleegoiltaan. Muuten nähdään helvetisti alivoimaa.

Ehkä tuomitsen Kipiä turhaan, ehkä en. Aika näyttää. Nämä ovat vähän niitä mielipideasioita. Myönnän että toisaalta pidän siitä että meiltä löytyy "pelote" millä pitää aisoissa vastustajan vahingoittamisyritykset. Olen "good old hockey"-tyylin kannattaja jo ihan ikänikin puolesta. Kyllä kaukalossa saa sattua ja tapahtua, mutta jos olisin saanut päättää olisin ottanut mielummin jonkun takuuvarmasti 30 maalia sylkevän snaipperin. Noh, ehkä sellainen vielä saadaan.

Pitää muistaa että elämme aikoja jossa vasemmistolaiset halihali ja pusipusi-arvot ovat IN. Olen iloinen siitä että HIFK uskaltaa ottaa riskin palkkaamalla Kipin kaltaisia pelaajia, mutta samalla huolissani siitä millaista älämölöä kaveri saa pahimmassa tapauksessa aikaiseksi Arkadianmäellä ja iltapaskalehdissä. Nehän odottavat kieli vyön alla raflaavia otsikoita "sika-HIFK;sta". Toisaalta sama mulle, mutta suurin osa lehtiä lukevista ei ole harmainta hajuakaan mistä jääkiekossa on kyse. Ne uskovat kaikkeen paskaan mitä pikkunilkkitoimittajat, mukamas urheilutoimittajat suoltavat näppiksiltään.
 
Viimeksi muokattu:

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Pitää muistaa että elämme aikoja jossa vasemmistolaiset halihali ja pusipusi-arvot ovat IN. Olen iloinen siitä että HIFK uskaltaa ottaa riskin palkkaamalla Kipin kaltaisia pelaajia, mutta samalla huolissani siitä millaista älämölöä kaveri saa pahimmassa tapauksessa aikaiseksi Arkadianmäellä ja iltapaskalehdissä. Nehän odottavat kieli vyön alla raflaavia otsikoita "sika-HIFK;sta". Toisaalta sama mulle, mutta suurin osa lehtiä lukevista ei ole harmainta hajuakaan mistä jääkiekossa on kyse. Ne uskovat kaikkeen paskaan mitä pikkunilkkitoimittajat, mukamas urheilutoimittajat suoltavat näppiksiltään.

Olisiko tässä selkeästi tilausta sille 80-luvun hekumalle, jolloin joukkueessa oli Lähteenmäki, Wilsonin-veljekset, Melametsä ja muut kumppanit? Mediahan riepotteli rakasta joukkuettamme jo silloin. Allua ei varmasti tarvitse mainita kahta kertaa, joten jokainen muistaa omin voiminkin mikä herra oli parhaimmillaan lajiaan.

Ainakin itselleni on jäänyt mieleen media rakastama siat-termi. Sika-IFK ja Old Time Hockey, ovatko nämä back?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Brennanista

Moro,

Vähän OT:ta heinäkenkä-näkökulmasta, toivottavasti asiassa on jotain infoakin. Katselin Ruotsin TV:stä (asun Göteborgissa, mutta olen hetero, ihan totta...) matsia Linköping-HIFK. Tämän yhden pelin perusteella mahtuu hyvin HIFKiin, itse asiassa jokaiseen SM-Liigajoukkueeseen (siis pelillisesti). Pelasi kovaa, reilusti ja liike riittää. Takaa-ajoasemassa nosteli ukkoa seinälle ja omalla pelaamisellaan rikkoi vastustajan kuvioita. Eräässä kolmannen erän maalineduskahakassa osui silmään kun vastustajan pakki kiersi oman maalivahdin pitäessä kiekkoa maalin taakse, kun Brennan ilmestyi maalin eteen :).
Kip pelaa AHL-kiekkoa (täällä näytetään niitäkin matseja, taitavat vaan tulla Tanskan / Norjan TVstä). Kuvioita ei hirveästi rakennella vaan luotetaan rikkomiseen ja siihen, että pienessä kaukalossa kiekko pomppii omille jossain vaiheessa (en nyt puhu ykköskentän pelaajista), sen jälkeen suoraviivaisesti maalille. Muutamaan kertaan näki että hän oli hakemassa kiekkoa ja odottamassa tilannetta jota ei syntynytkään, kun pelataan lentokentän kokoisessa askissa. Hän varmasti parantaa otteitaan, koska jalkoja riittää, kunhan ajoitukset osuvat kohdalleen.

Muita huomioita matsista: 4-0 turpaan ja kolme ekaa maalia maalin edestä, eivätkö HIFKIN pakit osaa siivota maalinedustaa? Loppui mielenkiinto... Suurin ongelma IFKn pelissä: pakkien luistelunopeus ei riitä kulmaväännöissä. Kokoa on, mutta ei osu kun ei riitä vauhti... Muuta: Kuhta oli tosi vaarallinen, molemmissa päissä :), Hirso oli valovuosia parempi kuin viime keväänä kun viimeksi näin. IFK tarvitsee peliä tekevän pakin, mieluiten kaksi (tosin en nyt niin tarkkaan tiedä miten kovia esim. Tappara, Ilves, Kärpät ja HPK tänä vuonna ovat).

Anteeksi häiriö, jatkakaa...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitää muistaa että elämme aikoja jossa vasemmistolaiset halihali ja pusipusi-arvot ovat IN.

Ehkä tässä on juuri siksi oikea paikka hypätä konsensusveneestä?

Faktaa esiin:

Kun HIFK viimeksi menestyi, 10 vuotta sitten, sitä ei tehty halihalipusipusi -taitojoukkueella kuitenkaan, vaan tiettyä omaa särmää löytyi yli tuolloin omaksuttujen rajojen. HIFK oli Nelosta siteeratakseni jotain ihan muuta. Pentin aikanahan on yritetty nimenomaan parhaamme mukaan olla kuin muutkin ja vedetty mikkihiiri-linjaa. Ilman minkäänlaista menestystä. Olisiko nimenomaan menestyksen kaiken edelle laittavienkin syytä luoda katsaus vuosiin 97-99 (kulta + hopea) ennenkuin tuomitsee nykyjoukkueen? Eihän tässä olisi OT Hockeynkaan ystävällä, kuten meikäläisellä, mitään mussutettavaa hiirihockeysta, jos hedbergit, korhoset, laakkoset ja kumppanit olisivat tuoneet menestystä. Loogisestihan HIFK:n siis pitää menestyäkseen tehdä asioita omalla tavallaan. Siksi rootsien haikaileminen ei itse asiassa ole välttämättä ja automaattisesti menestyksen kieltämistä, vaan nimenomaan sen tavoittelemista. Brewerin kausikin aikanaan toi siis kultaa, tämä nuorisolle tiedoksi.

Meillähän pitäisi nyt olla Kuhdassa se 30 maalin snaipperi. IS Veikkaaja vahvisti sen mitä olen täällä blaastannut joidenkin sitä uskomatta: kyseessä on Ville Leinon hintainen pelaaja. Olen melko varma siitä, että jos Kibe ei tee duunejaan odotetusti, syylliseksi tähänkn löydetään Brennan. Samoin Pitkämäen mahdolliseen vuotamiseen.

edit: Kuin tilauksesta Tiityyn kommentit. Kiitokset huomioista, samoin näin matsit itsekin.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun HIFK viimeksi menestyi, 10 vuotta sitten, sitä ei tehty halihalipusipusi -taitojoukkueella kuitenkaan, vaan tiettyä omaa särmää löytyi yli tuolloin omaksuttujen rajojen. HIFK oli Nelosta siteeratakseni jotain ihan muuta.

Tuolloin HIFK juurikin pelasi äärimmäisen kovaa sääntöjen rajamailla, josta maksettiin alkukauden aikana alivoimilla, mutta kauden edetessä oli W&S:n plani toteutunut eli raitapaidat jopa antoivat mennä sormien välistä asioita. Samaan uskon Brennanin tapauksessakin; jäähyjä saattaa tulla nimen perusteella, mutta lopuksi toleranssi alenee ja mörkö saa riehua piirissä suht vapaasti.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Asiat voi nähdä juuri sillä tavalla kuin haluaa...

Faktaa esiin:

Kun HIFK viimeksi menestyi, 10 vuotta sitten, sitä ei tehty halihalipusipusi -taitojoukkueella kuitenkaan, vaan tiettyä omaa särmää löytyi yli tuolloin omaksuttujen rajojen. HIFK oli Nelosta siteeratakseni jotain ihan muuta. Pentin aikanahan on yritetty nimenomaan parhaamme mukaan olla kuin muutkin ja vedetty mikkihiiri-linjaa. Ilman minkäänlaista menestystä. Olisiko nimenomaan menestyksen kaiken edelle laittavienkin syytä luoda katsaus vuosiin 97-99 (kulta + hopea) ennenkuin tuomitsee nykyjoukkueen? Eihän tässä olisi OT Hockeynkaan ystävällä, kuten meikäläisellä, mitään mussutettavaa hiirihockeysta, jos hedbergit, korhoset, laakkoset ja kumppanit olisivat tuoneet menestystä. Loogisestihan HIFK:n siis pitää menestyäkseen tehdä asioita omalla tavallaan. Siksi rootsien haikaileminen ei itse asiassa ole välttämättä ja automaattisesti menestyksen kieltämistä, vaan nimenomaan sen tavoittelemista. Brewerin kausikin aikanaan toi siis kultaa, tämä nuorisolle tiedoksi.

Meillähän pitäisi nyt olla Kuhdassa se 30 maalin snaipperi. IS Veikkaaja vahvisti sen mitä olen täällä blaastannut joidenkin sitä uskomatta: kyseessä on Ville Leinon hintainen pelaaja. Olen melko varma siitä, että jos Kibe ei tee duunejaan odotetusti, syylliseksi tähänkn löydetään Brennan. Samoin Pitkämäen mahdolliseen vuotamiseen.
Faktaa esiin: Kun HIFK viimeksi menestyi, 10 vuotta sitten, sitä ei tehty tutinaa&tötinää -goodoldtimehockeyCarlBrewerstyle joukkueella kuitenkaan, vaan taitoa löytyi yli tuolloin omaksuttujen HIFK-rajojen (Caloun, Rafalski, Davidsson, Timonen, Ruuttu, Thomas...). HIFK oli Nelosta siteeratakseni jotain ihan muuta. Mobergin ja Pentin aikanahan on yritetty nimenomaan parhaamme mukaan olla erilaisia kuin muut ja vedetty tutinaa&tötinää-linjaa. Ilman minkäänlaista menestystä. Olisiko nimenomaan menestyksen kaiken edelle laittavienkin syytä luoda katsaus vuosiin 97-99 (kulta + hopea) ennenkuin kehuu nykyjoukkueen? Eihän tässä olisi OT Hockeynkaan ystävällä, kuten meikäläisellä, mitään mussutettavaa tutinaa&tötinää-hockeysta, jos Ustrnulit, Nielikäiset, Vopatit ja kumppanit olisivat tuoneet menestystä. Loogisestihan HIFK:n siis pitää menestyäkseen tehdä asioita kuten muutkin menestyjät. Siksi menneiden haikaileminen ei itse asiassa ole välttämättä ja automaattisesti menestyksen tavoittelemista, vaan nimenomaan sen kieltämistä. Malisen kausikin aikanaan toi siis (ryminä)seitsemännen sijan, tämä nuorisolle tiedoksi.

Meillähän pitäisi nyt olla Kuhdassa se 30 maalin snaipperi. Olen melko varma siitä, että jos Kibe ei tee duunejaan odotetusti, syylliseksi tähänkn löydetään tappeluiden vähyys. Samoin Pitkämäen mahdolliseen vuotamiseen. Samoin olen varma, että vaikka Kibe tekisi 50 maalia, häntä haukutaan täällä neidiksi, koska ei tappele aina kun mahdollista tai mahdotonta.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tätä narinaa ja kiukuttelua Brennanista sekä muista ei käytäisi täällä jos ei HIFK olisi kontannut perse pystyssä 2000-luvun yhtä pronssia lukuunottamatta. Joukkueen menestymättömyys on johtanut siihen että porukka täällä JA;lla ovat kriittisiä eivätkä usko juuri mihinkään. Voidaanko heitä siitä syyttää? Ei! Voidaan vaan toivoa että KJ, joukkue jopa Brennanin kera, Valtanen ja Nybondas hinaavat HIFK;n pois kellarista päivänvaloon.

Noh, kohta se liiga alkaa ja näemme kuka on oikeassa vai onko kukaan.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei! Voidaan vaan toivoa että KJ, joukkue jopa Brennanin kera, Valtanen ja Nybondas hinaavat HIFK;n pois kellarista päivänvaloon.

Noh, kohta se liiga alkaa ja näemme kuka on oikeassa vai onko kukaan.
Ehkä olisi kuitenkin ihan kohtuullista antaa uudelle johtoportaalle myös hieman aikaa. Kyllähän esim. puolijumala Kekäläinen maksoi oppirahansa kaudella 1996-97 ennen kuin natsasi.

Kannattaa muuten lukea se viimeisimmässä M&M:ssä ollut juttu HIFK:sta. Siellä on nyt oikeasti fiksuja kavereita johdossa, eikä mitään tutinaa&tötinää -äijiä. Esim. Timo Everi toteaa hyvin, että "tappelu on aivan eri asia kuin taistelu". Eli jäällä halutaan nähdä taisteleva HIFK ja toivon mukaan Kip tuo tähän taistelevaan ilmeeseen oman lisämausteensa.
 

scholl

Jäsen
1997-1998 oli myöskin kaikkien aikojen sm-liigapuolustus.
Ei pienet alivoimat haittaa mitään, jos pakisto on huippuluokkaa. Silloinhan taisi mennä omiin vain hieman yli 100 maalia runkosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eli jäällä halutaan nähdä taisteleva HIFK.

Varmasti nähdään. KJ pitää huolen siitä. Ja tuohon asenteeseen kun lisätään vielä Hakkaraisen jälki fyysisellä puolella, niin vaikea tässä on ainakaan ennakkoon valittaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika jännä huomata kuinka paljon Brennanin tyyppinen enforcer herättää vastustusta ja vielä yllättävämpää, että se herättää sitä meidän fanien keskuudessa, jotka ovat perinteisesti olleet aina kovan lätkän ystäviä.

Itse olen sitä mieltä, että minun IFK:ssa pitää aina olla yksi kunnon enforcer, ja jos mies vielä pysyy mukavasti liikkeessäkin, niin aina parempi. Edelleen myös uskon, että Brenkku on tarkkaan suunniteltu hankinta, jossa mukana ovat olleet koko HIFK:n tämän hetkinen johtoporras + valmennus.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ehkä olisi kuitenkin ihan kohtuullista antaa uudelle johtoportaalle myös hieman aikaa. Kyllähän esim. puolijumala Kekäläinen maksoi oppirahansa kaudella 1996-97 ennen kuin natsasi.

Kannattaa muuten lukea se viimeisimmässä M&M:ssä ollut juttu HIFK:sta.

Puhut asiaa. M & M -juttu oli erinomainen, siinähän kaverit puhuivat asioista niiden oikeilla nimillä. Ja hyvä pointti myös tuo Kekäläisen oppiaika. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että kenellekään ei anneta edes näyttöpaikkaa ennenkuin mollataan alimpaan helvettiin. Keklu olisi huudettu silloisessa Jatkoajassa Savon junaan helvetin äkkiä.

On oikeasti aika harvassa joukkueita, jotka voivat sanoa menestyneensä (sen mitä ovat menestyneet) omalla tyylillään. Sille, mikä on jostain syystä ominaisinta koko organisaatiolle. HIFK:n lisäksi tulevat mieleen ainakin:
-TPS - inhottava, hajuton ja mauton neljän kentällisen lujaa luisteleva taitokiekko on TPS:n juttu. Sillä ne taas nousevat, kun nousevat
-HPK - vauhdikas sairaan kova kotijoukkue
-Kärpät - kliininen kone. Organisaation brändi on niin voimakas, että se on jopa isompi asia kuin kulloinkin jäällä oleva Kärppä-joukkue. Kärppien pelitavasta ei ole pitkän aikavälin pysyvää näyttöä. Kärpät menestyy, koska se on Kärpät eli ilmeisimmin osaa hakea kulloisellekin valmentajalle sopivan kokonaisuuden. Tämä on itse asiassa aikamoista osaamisen ylivoimaa, mutta lätkäjätkänä diggaan enemmän siitä tavasta, joka kumpuaa joukkueen pelityylistä. Vrt. HIFK, HPK, Tappara
-Tappara - isokokoinen vastustajan vauhdin tappava dieselkone. Ei tarkoitus viihdyttää, vaan voittaa

HIFK:lla (ja Jokereilla) ei ole mitään mahdollisuutta siirtyä Kärpät-sarjaan. Stadissa ei saa mitään puolen Suomen kotijoukkue -etua ja ovella ei ole sponsorijonoa. Sanon tämän ilman kateutta Kärppiä kohtaan, kyseessä on selkeä fakta. Kärpät pärjää ilman paikalliskilpailua - ja siis sijoittaa hillonsa kiistattoman hyvin. Turha potkia tätä tutkainta vastaan, pitää hakea menestystä HIFK:n omalla erikoisalueella. Piipitetään netissä mitä piipitetään, suomalaisten liigavalmentajien ja -pelaajien käyttösanastoon kuuluu "ifk-tyylinen pelaaja/pelitapa". Tämähän on kehu ja voimavara, joka olisi syytä käyttää oikein.

Jos otan vertailukohdaksi 97-99 HIFK:n, niin oletan, että kaikki tajuavat sen sisältävän myös taidon särmän ja taistelun lisäksi. Kannattaa silti muistaa, että SM-liiga oli tasokkaimmillaan 90-luvun lopulla ja nuo ajat eivät koskaan palaa. Esimerkiksi Venäjän liigaa ei ollut nykymuodossaan olemassakaan. Meillä oli liiga täynnä tähtiä, jotka painelivat suoraan NHL:ään. Menestys 08/09 -liigassa pitää suhteuttaa nykyaikaan. Eli niin nastaa kuin olisikin omata Rafalskin, Jeren, Kimen ja kumppanien tasoinen pakisto nytkin, se ei tule toteutumaan. Ei missään joukkueessa. Caloun mahtui HIFK:n lisäksi Tsekin olympiajoukkueeseen. Tällaisia snaippereitakaan ei enää nähdä liigassa. Tämän kauden HIFK ei ole suora inkarnaatio 97-99 -jengeistä, mutta omalla tavallaan siinä on paljon samaa. Eikä tämä tarkoita automaattista onnistumista tulevalla kaudella / tulevilla kausilla. Mutta Penan ajasta on potkaistu kunnolla eteenpäin. HIFK:han on myös katsonut Kärppien reseptiä, kuten kannattaakin. Siksi valmentajamme on sieltä.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ihan sivumennen on kyllä pakko mainita, että IS liigapörssissä Kip Brennanin hintalappu näyttää 410 000. Toisena hauskana detaalina vielä se, että Kimmo Kuhta maksaa vastaavasti 150 000.

Kuka on tehnyt virheen? Olemmeko arvoineet Brennanin täysin väärin [hymiö]?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Turha jätkä minun mielestä!

Kerrataan jääkiekon syvin olemus:

Omasta mielestäni Brennan on yksi SM-liigan parhaista pelaajista. Ei tietenkään luistelu- ja mailatekniikalla mitattuna. Jos tämä olisi jääkiekon syvin ydin, peliä pelattaisiinkin avojäällä ilman laitoja ja pikaluistimet jalassa.

Jääkiekko on fyysinen peli, jonka strategiana vastustajan voittaminen. Strategiaa toteutetaan taktiikalla, johon kuuluu paitsi maalien tekeminen, myös vastustajan peloittelu ja tarpeen mukaan rajukin taklaaminen. Näiden kahden jälkimmäisen taktisen aseen tehtävä on sekoittaa vastustajan pelaajat ja vastustajan peli. Tämä taas vaikuttaa maalien tekemiseen ja ottelun voittamiseen.

Ei ihan Brennaniin yksin liity, mutta sen huomasin NT:n Jokerit-HIFK ottelussa, että jokainen HIFK:n antama taklaus palveli nyt pelin hallintaa tai pelin hallinnan ottamista itselleen. En ole jotain 10 vuoteen nähnyt vastaavaa HIFK:lta. Aiemmin taklaukset olivat usein itse pelin kannalta mitä olivat ja pahimmillaan kiekottoman miehen taklaamista pelin ulkopuolella tuloksenaan lähes omamaali. Nyt meno oli aivan toista. Jalonen ja kumppanit ovat mieltäneet taklauspelin osaksi peliä, ei irralliseksi pelistä kuten aiemmin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Toisena hauskana detaalina vielä se, että Kimmo Kuhta maksaa vastaavasti 150 000.

Jep, ja ne Homo-Petterit ei oo vieläkään voinu lähettää mulle vahvistusviestiä, eli en pääse sisään. Vähänkö vituttaa jos ne ehtii tuon virheen Kiben hinnassa korjata ennen sitä kun viimein saan tunnarini toimimaan. ARGH!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös