Kimmo Kuhta – comeback!

  • 624 980
  • 1 791

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sen sijaan meillä on joukkueessa kaksi satavuotiasta muumiota, joista toinen on hukannut maalisihtinsä ja peilinsä, ja toinen taas jonottaa ihotautilääkärille saadakseen naapurijengin GM:n ihonsa alta pois. Lisäksi kumpikin toimii varsinaisen duuninsa ohella wannabe-valmentajina sekoittaen pakkaa entisestään.

Tää on niin mun IFK!

En halua missään nimessä haastaa rittaa, mutta tässä muutaman rivin pätkässä on pari-kolme "palstatotuutta", joiden todenperäisyyttä ei pysty todentamaan kukaan. Mielestäni näistä voisi jo pikkuhiljaa luopua. Tällä pastalla ei silti ole varmasti ketään, joka oikeasti tietää, mitä Villen päässä liikkuu tai kuka IFK:ta valmentaa. Tai ne jotka tietävät, tajuavat olla hiljaa.

Toki kaikki "söi alasti moottorisaha kädessä paskaa vehje pystyssä" -jutut on ihan hassuja.

Tää on niin mun Jatkoaika!!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
tai kuka IFK:ta valmentaa.
Ymmärrän pointtisi, ja olen samaa mieltä, mutta ym. kohdasta olen hiukan erimieltä. Onhan ennenkuulumatonta, että keskushyökkääjä ottaa aikalisän ja piirtää 6-5 kuviot taululle? Tämä on ihan todistetusti nähty tällä kaudella, ja samaan aikaan Soppa seisoo autistisena takana, joten mielestäni on ihan perusteltua pohtia kuka tuota jengiä koutsaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki kaikki "söi alasti moottorisaha kädessä paskaa vehje pystyssä" -jutut on ihan hassuja.

Munkin mielestä ne on tosi hassuja, ja siksi kirjoittelenkin niitä tänne aina toisinaan, jos olen liian masentunut IFK:n tilasta kirjoittaakseni mitään asiatekstiä.

Sulla nyt vaan taisi olla ironiatutka pois päältä? :)

Sitä paitsi oli siinä jälkimmäisessä kappaleessa ainakin yksi ihan oikea totuus: Kibe on hukannut maalijyvänsä. Valitettavasti.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sulla nyt vaan taisi olla ironiatutka pois päältä? :)

Sitä paitsi oli siinä jälkimmäisessä kappaleessa ainakin yksi ihan oikea totuus: Kibe on hukannut maalijyvänsä. Valitettavasti.

Tässä on pelkkää totuutta. Kibe on todella hukannut maalijyvänsä ja minua vituttaa IFK:n taaperrus niin paljon, ettei ironiatutka toimi. Toisaalta olen suorastaan positiivisuuden ilmentymä verrattuna palstan muutamiin tuhkanripottelijoihin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siitä nyt ei ole kenelläkään epäselvyyksiä, että pelaajat vetävät HIFK:ta. Ei tarvitse kuin pitää silmänsä auki matseissa, mm. aikalisän aikana ja katsella pelin jälkeen, ketkä antavat kommentteja pelillisistä asioista: Söde, Ville, Kibe. Ja että onko Villen ihon alla Kekäläinen & co? Turha tätäkään on kiistää tai vähätellä palstatotuutena. Ville on pistänyt Kekäläiseen välit poikki kaikilla tasoilla. Lähtenyt huippu-urheilun työryhmästä Kekäläisen mukanaolon takia ja kadulla ei edes moikkaa. Stadi ei ole kovin iso paikka, nämä jutut ovat ihan avoimia tapahtumia. Voin itse käyttää termiä "tiedän" tämän, sillä tunnen jengiä avan näiden heebojen lähipiiristä ja lähipiiriin voi laskea myös itse henkilötkin. Lisää faktaa: Villen tehot tähän mennessä 5+6=11, HIFK:n sisäisessä pörssissä seitsemäs (7!), edellä esimerkiksi Paskin Ikinä sijalla 6. Viime kaudella Peltonen paukutti runkosarjassa 24+24 = 48, pelattuja otteluja 49 ja koutsina oli siis Cacca. Käytännössä pinna per matsi. Nyt on Ville on pelannut 20 matsia ja saanut 11 pojoa. Etteikö muka 1.9. vaikuttaisi tässäkin?

Topiciin palatakseni: Mun silmiini Kibe on aidosti jäykistynyt ja taantunut viime kaudesta, eikä tekisi maaleja, vaikka valmentajana olisi Summanen & Suikkanen. Sen sijaan hän ei mahtuisi kokoonpanoon ollenkaan. Kiben signaus kalkkiviivoilla pelkästään fanien miellyttämiseksi on täysin ala-arvoinen teko. Sillä ei ole mitään merkitystä, että me vingutaan pää punaisena pelaajalle diiliä. Kyllä ammattimaisen signaajan pitää tietää asiat paremmin ja olla selvillä kyseisen pelaajan nykykunnosta. Jos Nyba olisi tehnyt niinkuin alunperin halusi ja jättänyt Kiben passin leimaamatta, me kiehuttaisiin täällä tälläkin hetkellä, että Kibe olisi tehnyt 15 maalia jo tähän mennessä ja HIFK:lla menisi paremmin. Ammattimaisen signaajan pitää kuitenkin olla tiukka jätkä ja kova kuin kivi. Siitä viis, mitä fanit vaativat, jos ja kun tietää itse paremmin pelaajan nykykunnon. Pitää vaan sietää haukut ja funtsia: "Voi kunpa nuo tietäisivät missä kunnossa Kuhta oli, siksi en signannut". Nyt saamme nauttia omien vaatimuksiemme tuloksesta katsellessamme Kibeä kentällä. Tehdään yksi asia selväksi: Kibe signattiin aidosti fanien & sponssien painostuksesta ja Matikainen oli juuri lähtenyt. Tarvittiin hyviä uutisia. Joten otettiin helppo vaihtoehto. Samat tehtiin sitten Matikaisen seuraajan valinnassa.

Käsi sydämellä testi: Kuinka moni meistä halusi Kibelle diilin täksi kaudeksi ja oli tyytymätön loppukesästä, kun ei vieläkään ollut nimeä paperissa? Minä ainakin ja sanoisin, että yhdeksän fania kymmenestä. No, otetaan vähän omaankin piikkiin sitä, että saimme haluamamme. Kiben paikalla voisi pelata joku muukin.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää faktaa: Villen tehot tähän mennessä 5+6=11, HIFK:n sisäisessä pörssissä seitsemäs (7!), edellä esimerkiksi Paskin Ikinä sijalla 6. Viime kaudella Peltonen paukutti runkosarjassa 24+24 = 48, pelattuja otteluja 49 ja koutsina oli siis Cacca. Käytännössä pinna per matsi. Nyt on Ville on pelannut 20 matsia ja saanut 11 pojoa. Etteikö muka 1.9. vaikuttaisi tässäkin?

Toisaalta:
Ville 37 v 1,2p/peli (10-11)
Ville 38 v 0,98p/peli
Ville 39 v 0,55p/peli

Ei se ikäkään tule Villelle yksin. En väitä, ettei 1.9. vaikuttaisi mutta kyllä osansa voi olla myös ihan luonnon laeilla.

Käsi sydämellä testi: Kuinka moni meistä halusi Kibelle diilin täksi kaudeksi ja oli tyytymätön loppukesästä, kun ei vieläkään ollut nimeä paperissa? Minä ainakin ja sanoisin, että yhdeksän fania kymmenestä. No, otetaan vähän omaankin piikkiin sitä, että saimme haluamamme. Kiben paikalla voisi pelata joku muukin.

Käsi sydämellä: Vieläkin olen sitä mieltä, että Kiben kuuluu saada päättää uransa IFK:ssa. Miehelle on kyllä varaa maksaa näiden vuosien jälkeen siitä, että istuu suurimman osan peleissä katsomossa ja käy stunttaamassa loukkaantumisia. Kibe kuuluu rosteriin ja piste. Eri asia on kuuluuko pelaavaan kokoonpanoon. Tästä päättää valmentaja ja ikonipaikkoja ei jäälle pitäisi jakaa. Jos rosterista löytyy 8 parempaa laituria omille tonteilleen niin silloin syödään popparia. Mutta rosteriin Kibe kuuluu niin kauan kuin pelaa.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Tästä olen aivan samaa mieltä.....

......Käsi sydämellä: Vieläkin olen sitä mieltä, että Kiben kuuluu saada päättää uransa IFK:ssa......

......mutta muusta viestistäsi en. K. Kuhdan olisi tullut päättää uransa silloin kun etäisyyttä "parasta ennen" -päivään oli ollut edes joitakin vuosia. Kuten edellä on todettu, ovat sekä jalat, peili että peli kadonneet eikä # 9, ennen kunniakkaan IFK-pelipaidan nykyistä täyttäjää saada edes heitettyä hiuksistaan Huitsin Nevadaan, vaikka "parasta ennen" -aika on ollut ohi jo kauan kauan sitten. Ensi lauantai 24.11.2012 olisi otollinen ajankohta päättää tämä IFK-ura: kansi kiinni ja kuulemiin!

Ikonipaikka -ilmaisu on erinomainen vertauskuva: ikonimme seisoo/törröttää hiljaisen ortodksiluostarin (nykyinen Nordenskiöldinhallin kannustustaso) seinälle tai jäälle ajan ja pelin unohtamana vaneripalaseen tuhrittuna.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Killen olisi pitänyt päättää uransa viime keväänä. Nyt on valitettavan turha jätkä tuossa muutenkin turhassa rosterissa.

Perinteet ja perinteikkäät HIFK-pelaajat eivät auta jengiä edes kuuden sakkiin tällä kaudella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
stroh80: Kyllä Kibe voi rosterissa roikkua mun puolestani, jos välttämättä haluaa lopettaa kunniakkaan uransa näin vaisusti seuraten Variksen, Lindin, Eepi Hämäläisen ja monen muun jalanjälkiä. Suomalaiset eivät ole hyviä vetäytymään huipulla ollessaan, tämä pätee alalla kuin alalla. Suomi on siksi myös suojatyöpaikkojen luvattu maa. Pelipaikkaa KK ei kuitenkaan mun mielestäni tällä hetkellä ansaitse. Annetaan Leinoselle yhtä monta peliä ja takaan, että on enemmän pisteitä plakkarissa ja pirun paljon enemmän liikettä jokatapauksessa.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
......mutta muusta viestistäsi en. K. Kuhdan olisi tullut päättää uransa silloin kun etäisyyttä "parasta ennen" -päivään oli ollut edes joitakin vuosia. Kuten edellä on todettu, ovat sekä jalat, peili että peli kadonneet eikä # 9, ennen kunniakkaan IFK-pelipaidan nykyistä täyttäjää saada edes heitettyä hiuksistaan Huitsin Nevadaan, vaikka "parasta ennen" -aika on ollut ohi jo kauan kauan sitten. Ensi lauantai 24.11.2012 olisi otollinen ajankohta päättää tämä IFK-ura: kansi kiinni ja kuulemiin!

Olen Strohin kanssa samaa mieltä. Kuhdan pitää saada päättää uransa IFK:ssa. Sen verran K. Kuhdan tilanteesta olen ymmärtänyt että jos nyt kuuluisi legendaarinen lähe meneen, rupeaisi mies etsimään nopeasti pelipaikkaa muualta. Miten olisi jatkoajan ketju: "Kimmo Kuhta tepsiin"?

Eli ellei IFK:lta löydy vakituista valkokaulustyötä, pysyköön pelaajaringissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun alkuperäisen viestini pointti ei kohdistunut Kibeen, vaan hänen signaajaansa: Mielestäni ammattimainen seura ei signaa ketään pelkällä ikonistatuksella. Heillä olisi pitänyt olla tieto siitä, että Kibe ei enää mahdu kokoonpanoon. Heillä olikin se tieto, mutta fanien miellyttäminen oli tärkeämpää. Näkeehän joku muukin myös tämän pointin, vaikka siinä joutuukin kusemaan hieman omille fanikintuilleen? Myös minä heitin highfivea Kiben diilin jälkeen, mutta oletin, että hän on erinomaisessa pelikunnossa.

Mun mielestäni ajatusmalli: Jos ei löydy valkokaulustyötä, tulkoon pelaamaan on varsin epäammattimainen. Näillä duuneilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään ja ammattimaisesti johdetussa joukkueessa ei koskaan saisi olla ainuttakaan pelaajaa pelkästään ikoniuden perusteella. Vain pelitaidot ratkaisevat. Tällä ideologialla Nokkakin sen mestaruuden toi. Hän peluutti juuri niitä, jotka kokoonpanopaikan ansaitsivat. Jos tässä otetaan taas taka-askelia ja annetaan jatkoaikaa ikoneille ilman pelillisiä ansioita kivaan countryclub -tyyliin, ollaan huonolla tiellä ja lisäksi nonsaleerataan sitä paljon kehuttua Nokan perintöä.

Ylläoleva on ennenkaikkea periaatteellista tekstiä. Ei koske todellakaan pelkkää Kibeä.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni ajatusmalli: Jos ei löydy valkokaulustyötä, tulkoon pelaamaan on varsin epäammattimainen. Näillä duuneilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään ja ammattimaisesti johdetussa joukkueessa ei koskaan saisi olla ainuttakaan pelaajaa pelkästään ikoniuden perusteella. Vain pelitaidot ratkaisevat. Tällä ideologialla Nokkakin sen mestaruuden toi. Hän peluutti juuri niitä, jotka kokoonpanopaikan ansaitsivat. Jos tässä otetaan taas taka-askelia ja annetaan jatkoaikaa ikoneille ilman pelillisiä ansioita kivaan countryclub -tyyliin, ollaan huonolla tiellä ja lisäksi nonsaleerataan sitä paljon kehuttua Nokan perintöä.

Ylläoleva on ennenkaikkea periaatteellista tekstiä. Ei koske todellakaan pelkkää Kibeä.

Ottaisin tosta viimeisestä lauseesta toiseksi viimeisen sanan pois. Mun mielestä on oikein maksaa Kuhdalle siitä ettei pelaa muualla. Kestitköön vaikka sponsoreita jos ei rahkeet riitä kentälle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hädän hetkellä kääntyy taas kaikki tähtäimet tuttuun sylkykuppiin. Redenbachien ja kumppanien henkilökohtaisissa ketjuissa on viime päiviltä muutamia hassuja viestejä. En missään nimessä ole sitä mieltä, että Kibe olisi tällä hetkellä hyödyksi joukkueelle tai millään tavalla johtava pelaaja, mutta viime viikkoina joukkueestä löytyy niin monta turhempaa ja saamattomampaa pelaajaa, että mua vituttaa jälleen kerran olla täällä Kiben ketjussa kuuntelemassa sitä, miten niin iso osa paskaa kaadetaan hänen päälleen ja yhdeksi syyksi käännetään jo sekin, että on seuraikoni.

Joukkueessa on kymmenen peliä kiikareilla pelannut Retiisi, josta ei ole sen enempää mitään hyötyä, jossei pääse pisteille. Sitten joukkueesta löytyy Luttinen, joka on tällä hetkellä riippakivi ketjulleen ja nauttii silti ykkösketjun paikkaa ja menossa yhdeksän ottelun pisteetön putki. Luttisella on muuten tehotilastokin rumasti pakkasella, kun Kibellä se on tasan nolla.

Ja sitten tähän, että kaikki on tiennyt tai vähintään olisi pitänyt tietää, ettei Kibe mahdu kokoonpanoon. Mitä vittua, ihan oikeasti. Viime kaudella 40 pistettä 50 ottelussa, kesällä kuntoutettiin ja aika harva pystyi tietämään, missä aikataulussa kuntoutuminen on ja missä vaiheessa kundi on taas tikissä. Kritisoiminen on mulle ihan ookoo, mutta kun joukkueessa on tällä hetkellä niin monta isompaakin yksittäistä pelaajaa ongelmana, että tämä Kiben dissaaminen on kirjoittajilta tasan yhtä aikansa elänyttä, kuin Kiben esitykset kentällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka täällä on Kibeä dissannut väittäen joukkueen taaperrusta pelkästään punaisen ysin syyksi? Mitä näitä ketjuja olen viime aikoina lukenut, niin peliesitykset -ketjussa on tuskin yhtään viestiä, jossa ei oltaisi heittämässä Retiisiä hiuksista ihan minne tahansa paitsi kentälle. Samoin Luttinen saa siellä oman osansa. Ero vain on siinä, että esim. Tylleröä ei katsota sen arvoiseksi, että miehen omaa ketjua pidettäisiin ylhäällä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuka täällä on Kibeä dissannut väittäen joukkueen taaperrusta pelkästään punaisen ysin syyksi.

Ei kukaan. Ihmiset vain lukevat viestejä niinkuin itse haluavat, joka on yksi ärsyttävimmistä Jatkoajan piirteistä. Näin se menee:

1) Tullaan mouhoamaan joku "fakta" edellä:

-Jahas, Kiben syyksihän tämä kaikki laitetaan!

2) Viesti ei sisällä yhtään lainausta jostain viestistä, missä Kiben syyksi laitettaisiin koko joukkueen konttaus. Koska sellaisia viestejä ei ole.

Ihan oikeasti, rakentavasti: Daespoota siteeraten - luetaan niitä viestejä ja annetaan mielellään jotain evidenssiä, jos tullaan väittämään jotain noin suurta. Jos ei löydy evidenssiä, niin mietitään hetki ennenkuin painetaan enteriä. Ei pitäisi olla vaikeaa. Luin tämän ketjun elokuusta alkaen ja tässä tulos: nolla kappaletta viestejä, joissa Kiben niskaan kaadetaan kaikki. Juuri siksihän eri pelaajille avataan omia ketjuja, että kyseinen ketju keskittyisi vain häneen. Ohi joukkueen. Käynti peliesitykset -ketjussa avaa myös silmiä. Siellä saavat kuraa niskaansa Kiben lisäksi ainakin seuraavat pelaajat: Ville, Rede, Liivik, Somervuori, MaG, Varakas, Jokela. Ja itse asiassa moni muukin. Mitä ketjun topiciin tulee, niin Kimmo Kuhta on pelannut surkeasti tämän kauden. Ihan riippumatta siitä, miten joukkue on pelannut. Sorry, jos nyt tuli dissattua Kibeä, kunhan kerroin faktan. Hyvän kauden huonossa joukkueessa ovat pelanneet Ortio ja Melart.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä on oikein maksaa Kuhdalle siitä ettei pelaa muualla. Kestitköön vaikka sponsoreita jos ei rahkeet riitä kentälle.
Kyllä vaan, mutta ei sillä seurauksella että pelaa jollain ikonikiintiöpaikalla huolimatta siitä, miten jäällä kulkee.

Eli samaa mieltä siitä, että duunia pitää ikoneille seurasta löytyä jossain roolissa, mutta kuten yllä ansiokkaasti jo sanottiinkin, ei ammattimaisessa urheiluseurassa saa lähteä sille tielle että vanhoja partoja roikotetaan kokoonpanossa ns. kiitollisuudesta, armollisuudesta tai säälistä mukana. Toki jos ei parempia ole laittaa jäälle, niin mieluummin sitten se ikoni kuin joku paskempi Mestislaina, kaikkein mieluiten joku junnu jos näytää siltä että siitä voisi joskus tulla jotain.

Enkä nyt siis sano että Kibe mikään ylitsepääsemätön riippakivi on, jatkosopimuksensa perään minäkin huutelin ja toivon että peli alkaa sujua kun kerran kautta on vielä ihan saatanasti jäljellä ja mm. tosipelit vasta kuukausien päästä. Pistää vaan pahasti silmään jos jonkun mielestä seuralegenda kuuluu jäälle vaikka väkisin, oli kondis ja iskukyky sitten mikä tahansa.

Siinä menee ne viimeisetkin uskottavuuden rippeet, kai niitä vielä sentään vähän on tallella vaikka mestaruuskevät onkin enää pelkkä muisto vain.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pistää vaan pahasti silmään jos jonkun mielestä seuralegenda kuuluu jäälle vaikka väkisin, oli kondis ja iskukyky sitten mikä tahansa. Siinä menee ne viimeisetkin uskottavuuden rippeet, kai niitä vielä sentään vähän on tallella vaikka mestaruuskevät onkin enää pelkkä muisto vain.

Juuri näin. Ja itsekin vaadin Kibelle diiliä täksi kaudeksi ja olin helvetin onnellinen, kun se tapahtui. Mutta mä en tiennyt, eikä mun pidäkään tietää, pelaajan senhetkistä kuntoa. Kun ikää on mittarissa noin paljon, ei voida sokeasti katsoa edelliseen kauteen. Eli joku syy sille oli, miksi Kibe oli ilman diiliä niin pitkään. Mutta tämä "ikoni kuuluu jäälle niin kauan kuin haluaa" on täyttä penailua ja sellaista huru-ukko -jorinaa, jota ei ammattimaisesta organisaatiosta pitäisi kuulua. Täällä lähes kaikki, myös minä, tuskailevat sitä, että Nokan jättämästä perinnöstä ei opittu mitään. Ei voi samaan aikaan peräänkuuluttaa Nenän jääkiekkokulttuuria ja toivoa ikoneille ikuisia sopimuksia. Ne ovat täydessä ristiriidassa keskenään, Nokka nimittäin ei tällaista katsele. Hänen joukkueessaan ei roikuta millään statuksilla, vaan pelipaikat ansaitaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eli joku syy sille oli, miksi Kibe oli ilman diiliä niin pitkään.

Kibe itse totesi kauden alla jossain haastattelussa että oli loukkaantuneena ja se oli syynä diilin pitkittymiseen. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, oliko niin että katsottiin pystyykö Kibe pelaamaan enää lainkaan?
Kuitenkin viime peleissä Kibellä on ollut vähintään yksi kuuluisa tuhannen taalan paikka muttei vain uppoa. Meno on kuitenkin tutun lennokasta, kun se alkukaudesta oli todella tuskaisen näköistä & hidasta.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin viime peleissä Kibellä on ollut vähintään yksi kuuluisa tuhannen taalan paikka muttei vain uppoa. Meno on kuitenkin tutun lennokasta, kun se alkukaudesta oli todella tuskaisen näköistä & hidasta.

Kyllä, ja kohtuuhyviäkin paikkoja aukeaa paljon useammin. Sitä vapauttavaa maalia kaipaisi, sen jälkeen osuu noista paikoista jo vähän entiseen malliin. Alkukaudesta oli ihan paska, eikä päässyt edes paikoille. Nyt niitä paikkoja on, mutta sellainen gorilla niskassa, ettei uppoa mistään. Jo yleisestikin paikoille pääsy on hyvä merkki, mutta tällä kaudella varsinkin, kun niitä ei tule juuri kenellekään. Voi olla, että muistini pätkii, mutta ei siellä hirveästi ns. tuhlaajapoikia ole, esim. viime kauteen verrattuna somervuorikaan ei tuhlaile, vaan ei viimeisiä pelejä lukuunottamatta ole edes kulmista päässyt vetopaikoille.

Tällä on turha Kibeä puolustella, kun ei ole ylivoima-aikaa edes ansainnutkaan näillä näytöillä, mutta tän kauden ylivoimakuvio ei edes suosi kiben kaltaista pelaajatyyppiä. Aiemmin KIbe on nakutellut yv-pisteitäkin hyvin mm. pelintekijän kuin viivapakin paikalta (tarkalla rannarillaan). Nyt on pelattu hyvin yksinkertaista viivalta lämäriä, kaikki maskiin -tyyliin, johon on vaikea sovittaa edes parhaimpien päivien Kibeä. Tuossa kuviossa sopii korkeintaan pelintekijän paikalle, mutta se menee käytännössä sentterille (Kibe ei pärjää aloituksissa, ja toiseksi meillä ei ole senttereistä maskimiehiksi, jos nuo osat vaihdettaisiin).
 
Ei kukaan. Ihmiset vain lukevat viestejä niinkuin itse haluavat, joka on yksi ärsyttävimmistä Jatkoajan piirteistä. Näin se menee:

1) Tullaan mouhoamaan joku "fakta" edellä:

-Jahas, Kiben syyksihän tämä kaikki laitetaan!

2) Viesti ei sisällä yhtään lainausta jostain viestistä, missä Kiben syyksi laitettaisiin koko joukkueen konttaus. Koska sellaisia viestejä ei ole.

Missä lukee, että kaikki kaadetaan Kiben syyksi? Ainakin yritin sanoa, että vituttaa se, kun Kibe on pelaajistostamme lähes ainoa, jonka oma ketju on (oli kirjitushetkellä) ylhäällä tasaisesti peliesitysten vuoksi. Eli se, että konttausta henkilöidään taas niin paljon Kibeen, vaikka alisuorittajia on joukkueessa valmennus mukaanlukien jokaisessa ottelussa ~20/25. En ole missään sanonut, että Kiben syyksi laitetaan kaikki.

Eli kuten JHag sanoit, luetaan niitä viestejä. En ymmärrä myöskään sitä, kun muut fiilistelivät Jalosta ja Jalosen aikakautta, olit muistaakseni myös sinä liekittämässä tätä "taikaviitta" -juttua ja nyt sitten itse saat kyllä muistella niin kaiholla Jalosen penkityksiä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Siellä alisuorittaa moni jätkä. Pelitapaa ei ole, pelaajat yrittävät omia peliratkaisuja. On se helvetin ihme että joitain pelaajia täällä saa haukkua mennen tullen mutta joku pelaaja on niin vitun suurin stara vuonna sitä tätä. Jos luistin ei kulje niinkuin ennen ja maaleja ei tule ollenkaan, niin kyllä tämäkin stara voisi ottaa itseensä. Hommatkoon vaikka isompia peilejä jos ei muuten ymmärrä. Ja vielä ettei mene yhden pelaajan mollaamiseksi niin Taikuri Luttinen, Jokela, Somervuori, Makke jne. Tässä nyt nimiä jotka alisuorittanut ja pahasti.
 

scholl

Jäsen
Kyllä vaan, mutta ei sillä seurauksella että pelaa jollain ikonikiintiöpaikalla huolimatta siitä, miten jäällä kulkee.

samaa mieltä. On sääli, että kausi on sellainen, jolla menestytään heikosti. Ei pepe Lehtonenkaan vikalla kaudellaan ollut avainkokoonpanon mies, mutta valmennus osasi sitten käyttää pelisilmää ratkaisupelissä ja antaa Pepelle vielä yhden matsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös