Eikös tallit saa rahaa juurikin niistä pisteistä joten luulisi että jos ne bonukset on sidottu pisteisiin, niin ne bonukset maksettaisiin niistä pisteistä saaduilla rahoilla?
Forbes uutisoi joskus reilu vuosi sitten että Räikkönen on uransa aikana tienannut n. 300 miljoonaa euroa. Se ensimmäinen Ferrari-sopimushan oli ihan jättimäinen, puhtaasti rahapalkan muodossa Räikköselle maksettiin kovinta palkkaa yksittäisistä urheilijoista, mutta toki sitten monella muulla urheilijalla sponsoritulot ovat Räikköstä isommat niin kokonaistulot menivät ohi.Ulkomuistista Kimi sanoi Lotuksen jääneen 7 miljoonaa velkaa Kimille. Kertoo toki miehen lompakon paksuudesta, kun ei lähde rahoja karhuamaan.
Kausi 2010 oli siitä hauska että Räikkönen oli F1-sarjan parhaiten palkattu kuski vaikka ei edes ajanut. Ferrari taisi maksaa lähemmäs 30 miljoonaa sopimuksen purkurahaa ja päälle vielä Red Bullin maksama palkka rallin puolelta.
Tässä Iltalehden uutisessa on vähän taustaa tuosta:Minulla taas on sellainen mielikuva, että Kimille maksettiin tuolloin 2010 noin 16 miljoonaa ja tosiaan käytännössä pelkästään siitä, ettei aja formuloita missään tallissa. Ja että Alonso olisi tienannut ko. kaudella vielä enemmän.
Ja mikä hienointa, tulee luultavasti pysymään Ferrarin viimeisimpänä maailmanmestarina sellaiset 20-30 vuotta.Kimmo on muuten viimeinen kuljettaja joka on voittanut osakilpailun jollain muulla autolla kuin Mercedeksellä, Red Bullilla tai Ferrarilla.
Melbourne 2013.
Tästä jälkimmäisestä Lotus-kaudestakin on hyvä muistaa Kimin huilanneen kaksi viimeistä kilpailua selkävaivojen vuoksi. Räikkönen paukutti pisteitä tuolla kaudella tahdilla 11p/kisa, eli olisi todennäköisesti 5.sija olisi vaihtunut MM-pronssiin, jos olisi osallistunut kahteen viimeiseen kilpailuun.Toinen kausi alkoi mahtavasti, voitto Australiassa ja lopulta viides sija vaikka pallille Kimi nousi kahdeksan kertaa.
Ja oli mukana tuomassa kaksi tuoreinta tallimestaruutta myös Ferrarille.Ja mikä hienointa, tulee luultavasti pysymään Ferrarin viimeisimpänä maailmanmestarina sellaiset 20-30 vuotta.
Kuka oli Ferrarin edellinen maailmanmestari ja milloin, ennen Kimiä ja Schumia? Italia muistaa mestarit ja niitä ei ole montaa ollut vuosikymmeniin..Ja mikä hienointa, tulee luultavasti pysymään Ferrarin viimeisimpänä maailmanmestarina sellaiset 20-30 vuotta.
Muistelin ja muistin lopulta oikein, mutta silti tarkistaa piti: Jody Scheckter 1979. Seuraava tulikin jo vuonna 2000 Schumin toimesta.Kuka oli Ferrarin edellinen maailmanmestari ja milloin, ennen Kimiä ja Schumia? Italia muistaa mestarit ja niitä ei ole montaa ollut vuosikymmeniin..
Kysymys oli tarkoitettu kaikille vaikka lainasinkin tätä viestiä.
Jos ei ole syytä odottaa, että Ferrarilla voisi taistella selvästi Alfaa paremmista sijoituksista, niin Kimillä ei ole mitään syytä siirtyä Ferrarille. Kimi tykkää todella paljon siitä, että Alfan tehdas on Sveitsissä Kimin kodin läheisyydessä. Juuri tämän vuoksi Alfalla jatkaminen on todennäköisesti ainoa vaihtoehto, jos ura tämän kauden jälkeen jatkuu. Rivien välistä oli myös luettavissa, että Kimi ei muita talleja oikeastaan edes harkitse, kun asiasta haastattelussa kysytiin muutama päivä sitten.Kohta alkaa olemaan tilanne että jos Vettel heitetään pihalle Ferrarilta niin kannattaako edes ottaa tuota tarjousta vastaan, ei ainakaan ihan ilmaiseksi :)
Tuo IS:n klikkiotsikointi on taas niin perseestä, että ei voi kuin pyöritellä päätä. Tämä "kohu" ei tosiaan liity Kimin kasvomaskiin erityisesti, vaan Kimin tuotteissa käytettävään logoon.En yleensä linkittele iltapäivälehtien uutisia tänne mutta nyt osuu harvinaisen hyvin pointit kohdalleen.
Kimi Räikkösen kasvomaski herättää ristiriitoja – professori ottaa yleisellä tasolla kantaa kohuttuun rautaristiin: ”Haluan uskoa...”
Historiantutkija Markku Jokisipilä kertoo näkemyksensä siitä, mitä rautaristi edustaa ja viestittää.www.is.fi