Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Kimi Räikkönen – still going strong

  • 78 295
  • 448

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kiitos Kimi ja kaikkea hyvää jatkoon! Tulee aina olemaan suomalaisten urheilufanien muistoissa ja hyvällä tavalla. Helppo sympata ja samaistua tuollaiseen jäyhään suomalaiseen vaatimattomaan luonteeseen. Oma F1-seuraaminen (se vähäinenkin) tulee hyvin todennäköisesti loppumaan myös melko pitkälti tähän kauteen.

Bottakselta ei mitään pois, mutta ei vaan sytytä itseä eikä hänessä ole lainkaan samanlaista hohtoa tai karismaa kuin Kimissä. Eikä se johdu pelkästään siitä, että Räikkönen on maailmanmestari. Räikkönen on yksinkertaisesti paljon parempi ja kiinnostavampi kuski.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Hieno ura Kimi!

Itsellä Kimi jäänyt hieman etäiseksi, koska Kimin uran aloitus osui kohtaan, jossa F1:n seuraaminen oli jo itselläni vähentynyt. Aloitin seuraamisen ihan pikkunassikkana ja muistan pieniä välähdyksiä Keken mestaruuskaudelta. JJ:n ja Mikojen urat katsoin vielä tiiviisti, mutta - niin - parikymmentä vuotta mennyt pienemmällä panostuksella.

Täysin poikkeuksellinen ura. Toivottavasti Kimi palkataan loppu-uraksi kommentaattoriksi, että pysyy leivän syrjässä kiinni.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ja kyllähän Kimi oli jäätävän kova Lotuksella paluunsa jälkeen, sitä comebäkkiä epäiltiin mutta hehkutettiin lopulta korkealle ja syystä.

Ymmärrettävää, mutta kyllä riipaisee. Siinä on käytänössä loppu liki jokaisen kisan käyttämiselle vuodesta 1993 alkaen. En usko, että enää sytyttää.

Kiitos Kimi. Todella paljon.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari kertaa kerkesi Hungaroringillä käydä väijymässä. Toisella kerralla oli upea tunnelma startissa kun Ferrarit kiitivät kaksoisjohdossa. Toki Kimillä kone myöhemmin piiputti ja tulos jäi laihaksi. Toki se ei menoa haitannut. Seurueemme eräs jäsen lohkaisi osuvasti, että ei tänne Bottasta lähdetä katsomaan. Kyllähän Räikkösessä on sitä jotain.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aina miettii mitä Räikkönen olisi voinut saavuttaa samanlaisella asenteella työntekoon kuin joillain muilla on ollut, mutta toisaalta silloin se ei olisi ollut sama Kimi - josta itselleni jää ainakin mieleen mestaruuttakin paremmin noi Maclaren-kaudet.
Tästä usein puhutaan, mutta onko niille puheille oikeasti katetta? Toki joku Schumacher loi maineensa juuri järkyttävällä testaamisella, joten argumentti on sinällään relevantti. Toisaalta Mäkillä oli samaan aikaan Wurz ja De La Rosa (sekä Coulthard) testaamassa koko ajan, eikä silti riittänyt. Ehkä Ferrari ja sittemmin Renault vain olivat sen verran parempia kokonaisuuksia? Mene ja tiedä, sanoisi Kyllönen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläkyllä. Joskus syksyllä vuonna 2000 istuin iltamyöhään päivystäjänä hiljaisessa Vekaranjärven kasarmirakennuksessa, lueskellen tuoreimman F1 Racing -lehden kattavampaa juttua jo aiemmin huomiota saaneesta Kimin kuuluisasta Sauber-testistä.

Mietin siinä lukiessani, että perkele kun saisi tuon paikan, kokematon jätkä ihan puskista ja olisihan se aivan mahtava homma päästä yhtökkiä kisakuskiksi.

Puoli vuotta myöhemmin samaisella Vekaranjärven kasarmilla vietettiin viikonloppua palveluksessa, sunnuntaina sotilaskotiin kahville ja munkille katselemaan Kimin debyyttikisa F1-sarjassa.

Siitä eteenpäin näitä hetkiä, pätkiä ja muistoja riittää ja niitä voisi luetella aika monta, kuten Kimin avausvoiton katseleminen ns. samoilla silmillä, vähän pitkäksi venyneen lauantai-illan jälkeen kun kämppä oli ollut täynnä erinäistä vierasta ja juhlijaa. Fiilis oli niin hieno, ettei nukuttanut vielä kisan jälkeenkään vaan edelleen jatkettiin sunnuntaita samoilla silmillö.

Hieno ja omalaatuinen kuljettaja, ihminen ja ura ja ansaitusti yksi lajin suurista legendoista nyt ja aina.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Muistan maanneeni tamperelaisessa Omppuhotellissa aivan jäätävässä krapulassa, kun Kimi otti sen, mikä hänelle kuului. Upea kuski, eikä mikään pelkkä osallistuja. Kuuluu lajin legendoihin, uskallan sanoa ja saa nähdä (tai sitten ei), tuleeko hetkeen toista samanlaista soturia Suomesta F1-radoille.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei sitä oikein voi sanoiksi pukea, miten merkittävä osa Kimi Räikkönen on suomalaista urheiluhistoriaa tällaiselle milleniaalille. Häkkis-hypeä en muista, Keken aikoja en ollut edes todistamassa. Kimi on - ja tulee aina olemaan - allekirjoittaneelle subjektiivisesti se ainoa oikea suomalainen F1-kuski. Mitään siis kahdelta ensiksi mainitulta pois ottamatta. Kimin mukana kasvoin mukaan formuloihin, sekä aikuiseksi siinä sivussa.

Tässä ketjussakin on tuotu hyvin esiin se raaka vauhti, mitä nuorella Räikkösellä oli. Uskallan väittää, että Kimi primessään oli ihan ehdotonta kuskieliittiä koko lajin historiassa mitattuna. Aikakausien välinen vertailu on aina hankalaa/mahdotonta, mutta laittakaa McLaren-vuosien Kimi Räikkönen vastakkain ihan ketä tahansa vastaan, ja väitän ettei Kimi ainakaan paljon jää kakkoseksi. Se, ettei mestaruutta hopeanuolella tullut, onkin sitten ihan metatason selän kääntöä formulajumalilta, mutta minkäs teet.

Aika paljon tuosta onnesta tienattiin takaisin 2007. Ihan rehellisesti, eihän tuon pitänyt olla millään mittarilla Kimin vuosi. Niin se kuitenkin vain Räikköselle kääntyi, ja nyt kun vuodet ovat vierineet ja ura paketissa, en voi sanoin kuvailla miten onnellinen olen että niin lopulta kävi. Räikkösen kaltaisen talentin vaipuminen unholaan ilman mestaruutta olisi ollut huutava vääryys. Onneksi kuitenkin näin. Tietyllä tavalla se, että mestaruuksia lopulta tuli vain 1, mutta siinä suurimmassa eli Ferrarilla, on näin jälkikäteen ajateltuna todella Kimimäinen lopputulema. Ja hyvä niin.

Eikä Kimistä voi kirjoittaa ilman mainintaa hänen persoonastaan. Vaikka 2000-luvun alussa väriläiskiä riitti formuloissa ihan eri malliin kuin tänä päivänä, jo silloin pystyi huomaamaan että suomalaisessa on jotain todella spesiaalia. Eikä tuo jokin ole kadonnut mihinkään - päin vastoin myös muu maailma on rakastunut Kimiin ja hänen introverttiin luonteeseensa. Tässä suhteessa Kimi on monella tapaa myös formuloiden viimeinen mohikaani: kuski, joka ei ole timanttiseksi hiotun pr-koneiston tuote vaan aidosti oma itsensä. Tähän liittyen on ollut mahtava myös seurata Kimin kehitystä. Ikä ja lapset ovat tuoneet ennen niin kovaan ulkokuoreen selvästi hieman aukkoja ja olemme päässeet todistamaan sitä inhimillistä Kimiä, jollaisena hänet varmaankin siviilissä tunnetaan (?).

All in all. Kiitos Kimi kaikesta. Suurin, nyt ja aina.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Kiitokset Kimille, "en nyt jaksa sanoa". Eikö hän itse sanoisi juuri noin! Pisin ura, paluu välillä ja eniten kisoja - taso pysyi ja ennen kaikkea intohimo ajamiseen. Eiköhän Kimi kuulu suomalaiseen urheilukulttuurin kaanoniin?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bottakselta ei mitään pois, mutta ei vaan sytytä itseä eikä hänessä ole lainkaan samanlaista hohtoa tai karismaa kuin Kimissä. Eikä se johdu pelkästään siitä, että Räikkönen on maailmanmestari. Räikkönen on yksinkertaisesti paljon parempi ja kiinnostavampi kuski.

Onneksi siellä on 19 muutakin kuskia taas ensi kaudella ja aika hienoja hahmoja koko joukko. Häkkisen lopettamisen aikaan tuli ajateltua, että voikohan Formulat kiinnostaa jos ei ole suomalaista, mutta melko pian huomasi, että kyllä voi. Mutta en toki yhtään väheksy Räikkösen merkitystä monelle nykyään formuloita seuraavalle. Toivottavasti löytyy uusia suosikkeja jos laji itsessään tippaakaan nappaa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Monia hienoja hetkiä Räikkösellä tuohon reiluun 20 vuotiseen uraan tietenkin mahtuu. Kirkkaimpana kruununa se 2007 kausi ja Brasilian Sao Paulon helteinen iltapäivä. Hieman hapan maku tuosta toisesta Ferrari stintistä toki jäi, kun ensin 2014 auto oli suunniteltu täysin Alonsolle minkä takia tulokset oli mitä oli, ja seuraavien neljän kauden aikana joutui toimiaan Vettelin apupoikana ja kärsimään politikoinnista. Edelleen nostattaa pientä kiukkua edes ajatella 2017 kauden Monacon tai Unkarin GP:tä, mistä olisi Kimille voitot kuuluneet. Onneks tuo 2018 kausi antoi hieman balsamia haavoille, kun ensin oli se superesitys Monzassa paalupaikan myötä sekä avauskierrosten taistelu Hamiltonia vastaan. Se yleisön pauhu, kun Kimi tulee ja ohittaa Hamiltonin ottaen johtopaikan takaisin itselleen Variante mutkissa... Puhumattakaan siitä uran viimeisestä voitosta USA:n kilpailussa, Juuselan karjahdus "nyt on viimeinen mutka!" on jäänyt vahvasti mieleen, niin kauan sitä voittoa oli odotettu.

Hieno mies, hieno kuljettaja, todella hieno ura. Ainutlaatuinen persoona.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hattu päästä.
Kimin ajojen mukana on eletty, iloittu ja petytty niin monena sunnuntaina. Edelleenkin muistan tarkasti sen Brasilian kilpailun 2007. Katsoin omassa huoneessani kisaa televisiosta ja isäni, jota ei formulat juuri kiinnostaneet tuli mukaan seuraamaan viimeiset viisi kierrosta. Totesi vain Kimin ylittäessä maaliviivan ja mestaruuden varmistuttua hetkeä myöhemmin, että "Ohhoh, aikamoinen".

Todella vaikea uskoa myöskään sitä, että KIMI RÄIKKÖNEN on F1 historian eniten kilpailuita ajanut kuljettaja. Siis se sama kaveri, "jolla on motivaatio-ongelmia" ja joka sanoi, että tavoite uralla oli maailmanmestaruus ja sen hän saavutti. Ja se sama kaveri, joka jätti formulat 2009 kauden jälkeen vain tullakseen takaisin 2012 ajaen vielä KYMMENEN VUOTTA melkein.

Todella toivon, että Kimi ei katoaisi formuloista kokonaan. Olisi aivan huikeaa saada Kimi edes yhteen kisaan esimerkiksi kommentaattoriksi lähetykseen, mutta taitaapi olla aivan turha toive.

Eiköhän Kimi jatka rennosti eteenpäin ja ajele mitä huvittaa, milloin huvittaa. Olisi hieno nähdä Kimi mukana esimerkiksi Ferrarin takaisinpaluussa Le Mansiin, mutta vaikea uskoa, että sitoisi itseään siihen sen isommin. Toisaalta Kimi on niin iso hahmo, että saattaisi riittää, että soittaa Ferrarille, että haluaisin ajaa sen Le Mansin, niin varmaan otettaisiin suoraan autoon ja radallekin ilman testejä tai vastaavaa.

Harmi että Kimin viimeisestä Span F1-kisasta tuli täysi farssi.
Nyt nauttikaamme tämä loppukausi yhden formulalegendan viimeisistä hetkistä lajin parissa.

Kiitos Kimi kaikista hetkistä. Joskus on tehnyt mieli heittää televisio ikkunasta, kun McLaren porisi kärkipaikalta radan sivuun ja joskus täysin päinvastoin. USA 2018 jälkeen en meinannut millään saada unta yöllä, kun mielessä pyöri se illalla tullut voitto niin pitkän tauon jälkeen.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Ensimmäinen muistikuva formuloiden seuraamisesta on Melbourne 1998, kun heräsin katselemaan kuinka McLaren otti kaksoisvoiton - ja Häkkinen toki keulilla. Kimin Sauber-testeistä uutisoiminen mm. Tulosruudussa on myös muistissa ja olihan se nyt aikamoinen lottovoitto suomalaisittain, että Häkkisen korvaaja McLarenilla oli juurikin Räikkönen. Tuohon aikaan oli helppo asennoitua siihen, että McLaren on hyvikset ja Ferrari pahikset, kun siellä Ferrarilla oli ilkeä Schumacher kätyreineen viemässä suomalaisilta voittoja ja mestaruuksia (lukuun ottamatta toki Salon Ferrari-visiittiä, joka oli minulle tosi kova juttu, kun häntä fanitin jostain syystä oikeastaan Häkkistä enemmän). Ei se McLaren vaan perkele meinannut Häkkisen mestaruuksien jälkeen pysyä koskaan kasassa. No sitten pääpahis lähti pois ja taas korvaajana oli Räikkönen.

En nyt muista missä kohtaa MTV3 lopetti kisojen näyttämisen ilmaispuolella kokonaan, mutta se haittasi omaa formuloiden seurantaa aika kovasti, kun ei ollut opiskelijana pahemmin varaa ostella mitään kanavapaketteja. Kisoja on katseltu sitten miten niitä on ilmaisena päässyt näkemään. Koosteita ja kusisia streameja, jos ei muuta. Kimin mestaruuden muistan ja Hamiltonin ensimmäisen myös (muistan kuinka vitutti, kun ennemmin olisin Massalle tuon suonut - vaikka en mikään Massa-fanikaan kyllä ole). Mutta sitten katseluongelmista johtuen tuli useamman vuoden tauko, jolloin en ole nähnyt kisaakaan. Eräs kovasti vituttava asia on, että missasin Kimin Lotus-ajan kokonaan tämän myötä.

Viimeiset kuutisen vuotta olen sitten seuraillut formuloita aktiivisemmin kuin koskaan aiemmin ja Kimi on ollut kokoajan mielenkiinnon kohde numero yksi. Olen itse sosiaalisesti kömpelö introvertti ja Kimi tarjoaa olemuksellaan luonnollisen samaistumiskohteen. Eihän ne kisat toki ole sujuneet enää siihen malliin mitä McLarenilla ja esim. Vettelin kakkoskuskina kyykytetyksi tuleminen oli raivostuttavaa katseltavaa. Nykyään Vettel on hyvin sympaattinen, mutta tuolloin kaveri vitutti ihan urakalla.

Kovasti sitä toivoi niitä sääntömuutoksia ja mahdollisuutta saada Kimi vielä podiumille niiden johdosta, mutta se mahdollisuus kuihtui sitten tähän. Haikeaksi vetää, kuten moni on todennut. Vaikka Alfa kyntää todella syvällä tällä hetkellä ja 15v nuorempi Kimikään ei tuolla autolla pahemmin pojoja kotiin veisi, niin on se silti ollut mukava lisä jokaiseen kisaviikonloppuun, kun on voinut toivoa että sieltä edes yksi piste Kimille saataisiin. Kiva lisäjännitys siihen voittotaistelun oheen. Toki säästää omia hermoja, kun ei tarvitse pettyä tältä osin enää, mutta kyllä tuntuu ontolta katsella tulevaisuudessa kisoja ilman omaa suosikkia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Puhumattakaan siitä uran viimeisestä voitosta USA:n kilpailussa, Juuselan karjahdus "nyt on viimeinen mutka!" on jäänyt vahvasti mieleen, niin kauan sitä voittoa oli odotettu.
Itse tuosta jäi mieleen kun Hamilton ajoi kisan jälkeen Kimin rinnalle ja näytti peukkua. Vaikutti siltä että Hamiltonkin oli oikeasti onnellinen Kimin voitosta
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kimi Raikkonen: Former world champion to retire from Formula 1
Raikkonen to retire at end of season

Siellä taas brittien Ylen F1 journalisti kirjoitellut triggeröintihöyryissään. Benson nyt on tunnettu Hamilton fanboy, mutta näköjään myös Alonson julisteet löytyy seinältä.

Onpa jotenki ala-arvoista. Yksi lajin legenda lopettaa, ja keskityt kirjoittamaan siitä, miten toinen kuljettaja on ollut parempi.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aikakauden päätös.

Räikkösen ura on huikea. Alusta asti herra otti paikkansa suuremmin nöyristelemättä. Räikkösen nopeus aikanaan oli jotain kaunista. Jossittelu on aina turhaa, mutta ehkä niitä mestaruuksia voisi enemmänkin olla, jos kalusto olisi kestänyt. Räikkönen ja McLaren olivat kuitenkin varsin nopea yhdistelmä. Toisaalta siellä on kruununa se ansaittu maailmanmestaruus. Maailmanmestaruus Ferrarilla, mikä tuo siihen oman hohtonsa. Loistava kuski. Paluu formuloihin pienen tauon jälkeen Lotuksella oli hieno näyte herran taidoista. Välähdyksiä taidoista nähtiin loppuun asti, vaikka kalusto ei enää riitäkään voitoista ajamaan.

Räikkösen lopettaessa koko F1-sirkus häviää. Ei Räikkösen suosio rajaudu vain Suomeen. Jäämiehen ympärille on rakentunut brändi, jolla faneja on ympäri maailman. Nykymuotoisissa formuloissa ei enää ole suuria persoonallisuuksia jäljellä entisaikojen tapaan, Räikköjen eläköityessä niitä on taas yksi vähemmän. Räikkönen keräsi tyylillään, omalla persoonallaan faneja ympäri maailman. Räikkösen eläköityessä F1-sirkus on jälleen hieman harmaampi. Sääli.

Räikköselle hattua päästä tässä kohtaa. Upea formulaura on tulossa päätökseensä nyt. Mielenkiintoista nähdä, minne herran tie vie seuraavaksi.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
F1:stä tullut seurattua hyvinkin aktiivisesti Keken ajoista lähtien, ja Kimi on kyllä ehdoton nro 1 kaikista kuskeista. Mitään Häkkiseltä pois ottamatta, muta Kimin karisma on vaan aivan eri tasolla. Ura on huikea, hieman paremmalla onnella olisi moninkertainen maailmanmestari, mutta eipä nytkään saavutuksissa ole mitään hävettävää, päinvastoin.

Tulee jatkossakin varmasti seurattua ykkösiä, kuinka aktiivisesti, se jää nähtäväksi. Onhan siellä edelleen mielenkiintoisia persoonia, Max Verstappen etunenässä. Ja eihän sitä jos Bottaksen otteiden seuraaminen alkaisi hieman kiinnostamaan ensi kaudella, kun on ainoa suomalaiskuski.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Räikkösmäiseen tyyliin: Kiitos.

Suzuka 05
Monaco 05 aika-ajot
Portugalin avauskierros 2020

Näin muutamia mainitakseni jotka ovat jääneet mieleen.

Lisäksi pari Span kisaa, yksi sysipaskalla Mäkillä (tai no siihen kisaan tai edelliseen taisi tulla pieniä päivityksiä mutta muuten kausi oli hankala) ja yksi Ferrarilla vaikean kauden/jakson aikana. Sekä Lotus-voitot aikalailla puskista to name a few...

Harmi kun jälkimmäisellä Ferrari-stintillä oli oikeasti heikkoa tuuria, taktiikkamokia tms muutamissa paikoissa missä voitto olisi ollut tarjolla ja jälkikäteen turhaa tallimääräystä, kuten Monacossa paalupaikan jälkeen. Onneksi vielä tuli kuitenkin voitto Texasista, ja taisi olla siinä korokkeella silloin jämptinä hattupäästä kenraalin edessä. Tai se Barcelonassa itkevä pikkupoika keskeytyksen jälkeen ja sitten pääsi Kimin tapaamaan. Kaikenlaista hienoa muisteloa ja tiedonjyvästä tippuu nettiin:







 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Helvetin kauan viihtyi ykkösissä. Toisaalta miksipä ei, jos on ollut mahdollisuus harrastaa kuninkuusluokassa motorsporttia.

Kun miettii itsekin vuotta 2001, maailma on muuttunut, autot on muuttunut, kuskia on mennyt ja tullut, kova suoritus pyöriä 20 vuotta huipulla.
Neljä kertaa olen käynyt paikan päällä kannustamassa 2001 Imola, 2002 Barcelona, 2006 Montreal ja 2007 Hockenheim. Jää hiukan kaivelemaan kun ei tullut suljettua ympyrää ja lähdettyä katsomaan siinä 2018-2019 tienoolla kun oli liipasimella, varsinkin Monza Ferrarin leivissä olisi ollut upea todistaa.

Saa nähdä mikä on seuraava suunta. En jaksa uskoa täysin taustajoukkoihin vetäytymistä, kilpailuvietti on sen verran kova että jokin luokka kutsuu missä voi skabata korkealla tasolla, vähemmällä reissaamisella ja eritoten vähemmällä mediapaineella.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Vaikka Kimi ei itse voisi varmasti vähempää olla (tästäkään) asiasta kiinnostunut, niin toivottavasti Netflixillä olisi sarjansa kanssa sen verran pelisilmää, että Kimi pistettäisiin yhden Drive to Survive -jakson päärooliin tulevalla tuotantokaudella. Toistaiseksi kolmen kauden aikana siellä on tainnut vilahtaa Kimiltä yksi kommentti ja muuten mies on mainittu varmaan kerran. Vaikka mies itse ei haastatteluissa viihdy, niin on se kumma kun miehestä ei ole osattu viihdettä repiä - esim. F1 postaa nyt jatkuvasti Kimin uran huikeampien ajosuoritusten lisäksi näitä kommentointeja ja kommelluksia.

Tapahtuihan viime kaudellakin se kymmenen auton ohitus ensimmäisellä kierroksella, mutta eipä tästä ollut mitään mainintaa tuossa sarjassa, kun ei sopinut kunkin jakson pakolla väännettyyn agendaan. Kimikin varmaan ajattelee, että järkyttävää paskaa koko sarja asioiden vääristelyineen. Mutta silti, onhan se nyt häpeällistä, jos ei tästä legendasta saada yhtään suurempaa esittelyä aikaiseksi, kuin lakoninen toteamus viimeiseen jaksoon, että "btw, Räikkönen lopetti uransa".
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
että Kimi pistettäisiin yhden Drive to Survive -jakson päärooliin tulevalla tuotantokaudella.
Veikkaan että laittiaisivat kirkuen vaikka useamman jakson päätähdeksi, taitaa syy löytyä jäämiehestä itsestään, ei voisi vähempää kiinnostaa. Kimi ei tarvitse mitään extra PR:ää, tarvitsee vain vapaa-aikaa mistä tuollainen hömpötys vie osansa.
Jotenkin sellainen käsitys mulla ettei F1 organisaatio tuohon vaikuta yhtään, puhumattakaan velvoita vaan Netflix järjestää ulkopuolisena kontaktit kenen lähelle päästään ja ketä haastatellaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin sellainen käsitys mulla ettei F1 organisaatio tuohon vaikuta yhtään, puhumattakaan velvoita vaan Netflix järjestää ulkopuolisena kontaktit kenen lähelle päästään ja ketä haastatellaan.
Mulla taas on sellainen käsitys, että talleja on ainakin jollain tasolla pakotettu tekemään yhteistyötä Netflixin kanssa, koska eihän tuo kuvio muuten toimisi ollenkaan. Kuvausryhmä on vain ylimääräinen haitta, joten jos sopimuksiin ei kuulu, että heidän kanssa pitää tehdä yhteistyötä, niin miksi tallit uhraisivat sille aikaansa?

Ei toki tarkoita sitä, että yksittäisiä kuskeja pakotettaisiin mihinkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös