Kim Hirschovits - Flopin/gladiaattorin paluu Nordikselle

  • 599 775
  • 1 637

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko muuten loikkaus Jokereihin annettu jo anteeksi?

Ei koskaan. Tekee jengille pisteitä ja pelaa loistavasti, ei siinä mitään, siitähän hänelle maksetaan ihan kohtuukorvaus mielestäni.
Itse en ole tuulettanut yhtään herran tekemää maalia tällä kaudella enkä myöskää tee niin jatkossakaan.

Nyt tietysti lynkataan, noh... Ei siinä mitään, olen iloinen että kaveri pelaa hyvin, tekee joukkueelle maaleja, syöttöjä ja kakkossyöttöjä, ilmeisesti onnistunut kapteenin rolissaan ja tehtävässään, hyvä näin, mutta tuota visiittiä Ilmalaan en unohda, en koskaan...

Jos kyseessä olisi ollut joku junantuoma, tms pelaaja, niin ei se silloin olisi tuntunut niin pahalta. mutta juuri Kimi, mitä olin pitänyt aina Ifk:n miehenä, kaikkine puheineen, eleineen, tekemisineen...

Anyway, hyvä että pelit kulkee ja pisteitä tekee, on siis toisinsanoen, hyvä työntekijä. Tekee sitä mistä hänelle maksetaan palkkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muu Suomi? Eiköhän ne ollut ne hifkin omat pojat kun kiljui Hirson olevan floppi ja takinkääntäjä. Nyt sitten kelkka taas kääntyy, kun tuli pistepörssin voitto.
Moni IFK-fani on manannut Hirson paluun alimpaan helvettiin, mutta moni on myös todennut kauden alussa, että kaverin pitää todellakin pelata hyvin ja tehokkaasti voittaakseen fanit puolelleen. Harva taisi uskoa tällaiseen kauteen Kimin kohdalla. Ja onhan esim. narripuolelta tullut melkoista kuittailua, moni pellefani oli vahingoniloisen ja tyytyväisen oloinen, kun Hirso palasi IFK-nuttuun, mutta kaikeksi onneksi Kimi osoitti olevansa liigan parhaita pelaajia. Tehopisteiden lisäksi kaveri on koko kauden pelannut uskomattomia minuuttimääriä ja ollut esim. alivoimalla tärkeä jätkä. Sitten on näitä puusilmiä (kuten nimim. phakki tuolla 'syöttöpisteiden ilmaisjakelu' -ketjussa), jotka eivät selvästikään ole nähneet herra Hirschovitsin pelejä pahemmin tällä kaudella. Kimi on ollut uskomattoman dominoiva pelaaja, eikä liigassa ole kovin montaa vastaavan pelikäsityksen omaavaa kiekkoilijaa.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko muuten loikkaus Jokereihin annettu jo anteeksi?

Muista en tiedä, mutta itse annoin ainakin osittain anteeksi jo viime keväänä, kun Hirso pelasi Jokereissa niin paskan loppukauden. Silloin näki, ettei H. antanut kaikkeaan Jokereiden menestyksen eteen. Puhun totta kai vain omasta puolestani, ja asiat voi tulkita toisinkin, mutta itse koin sen niin, että Hirso ei kyennyt toivomaan Narreille mestaruutta, vaikka joukkueessa pelasikin...

En sano, että arvostaisin sinänsä tuota asennetta, mutta voin ymmärtää ja siksi antaa anteeksi loikkauksen. Onhan asenne kuitenkin sama kuin itselläni, eli hetkittäisistä hairahduksista (vuosi 92 lähinnä) huolimatta en toivo mestaruutta Jokereille...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kun Hirso siirtyi Hjaffalaan olin todella pettynyt ja pidin häntä juudaksena. No, nyt sitten samainen mies pukee HIFK:n paidan taas päälleen. En olisi Hirsoa enää Nordikselle halunut, mutta kun kerran on diilin tehnyt niin pakkohan asia on hyväksyä.

Odotan kuitenkin häneltä selvää parannusta asenneongelmaansa. Ei liene vaikeaa Hjaffalan helvetin jälkeen.
Kommenttini keväältä.

Asenneongelmaan tuli korjaus ja mies toimi joukkueen liiderinä ja voitti lopulta pistepörssin. Vaikka pohjajää on minun mielessäni vielä sulamatta, niin vahvistus hän oli joukkueelle ja hyvä, että palasi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
IFK-puolella kun ollaan kovahti hurahdettu tilastojen ihmettelemiseen tämän kauden aikana, niin pistetään tähän vielä Hirson statsis runkosarjassa sekä pleijareissa. Pleijarithan ovat vielä Hirsolta ns. valloittamatta, runkosarjassa on tullut pisteiden valossa hyvää jälkeä jo monta kautta. Nyt on oikeastaan ensimmäistä kertaa sellainen tilanne, että Hirson tulisi kantaa joukkuetta(varsinkin sentteriosasto on ohut, jollei Loppi ole täysin kunnossa). Edellisellä IFK:n kaudella sekä Jokereissa vastuunkantajia oli enemmänkin.

Koodi:
O      M       S       P       +-      J
272	65	115	180	40	347
47	7	10	17	-9	64
 
Viimeksi muokattu:

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Onnittelut täältäkin Hirsolle pistepörssin voitosta, oli osa pisteistä sitten puhuttuja tai ei. Tunteita herättävä pelaaja kerta kaikkiaan ja paljon parempi vaihtoehto näin ollen pistepörssin voittajaksi kuin hiukan HMV-Immonen.

Erityisen hienoa asiassa on jyväskyläläisten katkeruus, joista ainakin nimimerkki phakki on vetänyt viikon pohjat syöttöpisteiden ilmaisjakelu ketjussa.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Eikähän Ruuhkatukan kirjoitus samassa ketjussa kuvastele paremmin keskim. JYP-fanin ajatuksia (tämä on enemmän se kuva, minkä olen saanut käymäni keskustelujen perusteella). HMV:stä puhuttaessa mielestäni sekä Hirso että Immonen ovat vähän HMV-osastoa. Tasaista suorittamista, ei Tememäistä spurttia, ei kauheaa lämäripommia vaan tasaisen hyviä monella osa-alueella.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tee vaikka mestaruuden ratkaiseva maali, teikäläiselle en käsiäni yhteen laita. It's personal.

Hieno esitys tällä kaudella runkosarjassa, siitä annan pointsit kotiin. Mutta teot menevät tuloksien edelle silti. Tosipeleissä jälleen flopin ainekset.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Hirso vaatii onnistuakseen paljon peliaikaa ja luottoa. Viimeinen kausi Jokereissa ei lähtenyt oikein missään vaiheessa kunnolla käyntiin, ehkä juuri sen takia, että Santala oli kirkkaasti ykkössentteri. Loppukausi ja playoffit olikin sitten karsea sukellus Hirsolta. Tänä vuonna elkeet ovat olleet tasaisia ja loppukaudesta vauhti on vain kiihtynyt, joten siinä mielessä ehkäpä ne uran ensimmäiset onnistuneet plyoffit saattavat olla lähellä.

Onnittelut joka tapauksessa pistepörssin hoitamisesta. Hieno saavutus.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä muistelen, että joskus nk. junnuketju (Vihkon Jone, Hirso ja kukahan se kolmas silloin oli - Piku? Vili? Capo? Häbä?) otti isoa roolia play-offeissa vaikka muuten ei pärjättykään... jostain aivokurkiaisesta tulee lause 'nyt meillä on kakkonen, muttei ykköstä' :)
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mä muistelen, että joskus nk. junnuketju (Vihkon Jone, Hirso ja kukahan se kolmas silloin oli - Piku? Vili? Capo? Häbä?) otti isoa roolia play-offeissa vaikka muuten ei pärjättykään... jostain aivokurkiaisesta tulee lause 'nyt meillä on kakkonen, muttei ykköstä' :)

Veikkaan, että Vihko-Narso-Turre. Koska sitten oli Piku-Vili-Capo (joka teki tuhoisaa jälkeä A:ssa. Häbä tais olla "vanhempien" kanssa samassa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mä muistelen, että joskus nk. junnuketju (Vihkon Jone, Hirso ja kukahan se kolmas silloin oli - Piku? Vili? Capo? Häbä?) otti isoa roolia play-offeissa vaikka muuten ei pärjättykään... jostain aivokurkiaisesta tulee lause 'nyt meillä on kakkonen, muttei ykköstä' :)
Heitän hatusta: Holma

Ainakin muistan kirosanan Hirsovihkoholma. Ehkä se oli sittenkin myöhemmin...
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Onnittelut täältäkin Hirsolle pistepörssin voitosta, oli osa pisteistä sitten puhuttuja tai ei. Tunteita herättävä pelaaja kerta kaikkiaan ja paljon parempi vaihtoehto näin ollen pistepörssin voittajaksi kuin hiukan HMV-Immonen.

Jep! Onnea Hirsolle pistepörssin voitosta, mutta ei tule enää minun suosikkejani olemaan. Ei tosin Hirsoa vastaan ole mitään sen kummasempaa.

Hirso pelaa todella suuria minuutteja ja on todella kokonaisvaltainen nykyään. Kehittynyt niistä Sheddenin ajoista vielä eteenpäin.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Vaikea ymmärtää, että miksi ette anna kaverille anteeksi. Edelleenkin suurin syy Hirson "kostolle" ja Jokeri-loikkauksen on faksaillut tämän kauden aikana Porin suunnilla.

Jos Pena olisi hoitanut tämän asian, niin kuin kuuluu, ei Kimi olisi ikimaailmassa siirtynyt Jokereihin. Ei vaan ollut vaihtoehtoa, jos halusi pääkaupunkiseudulla pysyä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toiset antaa anteeksi, toiset eivät. Toiset ei voi ikinä unohtaa, toiset eivät edes käsitä mistä mesotaan. Runollista jne.

Narrivuosi teki ihan hyvää Hirson pelitaidoille, jäbä is on his prime, niin sanotusti. Toivottavasti voi vielä tostakin parantaa tietty. Siinä mielessä kahden vuoden vierailu Hjallmarin palkkalistoilla teki hyvää.

Hirson lähtemisen syyt ovat jo niin legendaarisia, ettei niitä jaksa kuin naureskella enää. Kaikille kenkää vaan.

Mä ymmärrän täysin jos joku HIFK-veli/sisar ei voi antaa anteeksi loikkausta narrileiriin. Mä ymmärrän täysin jos joku näistä veljistä tai sisarista ei anna aplodeja kun Hirson nimi mainitaan.

En ymmärrä kylläkään sen sijaan, jos huudetaan 'narrihuoraa' tms muuta älykästä. Mutta kukin tuomitkoon toisensa tavallaan.

Mulle tärkeintä on se logo siinä punaisessa/valkoisessa paidassa. Se mitä se edustaa. Se, ketä sitä edustaa, on vähän niinkuin maan presidentti. Välillä tykkää nimestä+naamasta, välillä ei. Instanssia sitä kuitenkin rispektaa.

Personally, mä diggaan Hirsosta ja olen kyllä anteeksikin antanut vierailun ilmalassa. Vaatii helvetisti munaa ja tietynlaista röyhkeyttä palata vanhaan seuraan. Mutta mitä ilmeisemmin myös rakkauta seuraan kun on valmis ottamaan kaikenlaista paskaa niskoilleen siitä hyvästä että saa pelata HIFK:n paidassa taas.

Oli miten oli. Onnittelut pistepörssin voitosta ja nyt helvetillisellä esimerkillä HIFK eteenpäin pleijareissa. Kiitos.

Ai niin. Melkein unohtu. Onnittelut Kimille myös kauden parhaista puhelahjoista. Eduskunnassa kiertää sitkeästi huhu, jonka mukaan Hirson odotetaan puhuvan vihreät kannattamaan seitsemää uutta ydinvoimalaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Toiset antaa anteeksi, toiset eivät. Toiset ei voi ikinä unohtaa,


Mä ymmärrän täysin jos joku HIFK-veli/sisar ei voi antaa anteeksi loikkausta narrileiriin.

Niinhän se taitaa mennä ja niinhän sen pitääkin mennä. Itse olin aivan saatanan kiukkuinen kun siirto narreihin tapahtui, mutta taustojen tullessa hivenen enemmän julki kiukkuisuus laantui huomattavasti. Helvetin hieno juttu tämä paluu ja pistepörssin voitto lämmittää mieltä vielä lisää. Pleijareissa lisää puita uuniin ja "kannat" joukkueen todella pitkälle.

Itse en todennäköisesti koskaan pysty unohtamaan Peltosen,Raadon,Erkan loikkausta jaffalaan, mutta mitäpä näitä vanhoja enää spekuloimaan sen enempää.

PS: Anteeksi viime lauantain kotimatsissa kun olin kaatanut urheilujuomasi alkulämmittelyn aikana. Se oli vahinko.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kim "Kimi" Hirschovits pelasi pisteiden valossa parhaan kautensa SM-liigassa ja dominoi liigaa, riippumatta siitä puhuiko itselleen kauden aikana 10 vaiko 20 syöttöpistettä. Aivan hurja suoritus joka tapauksessa. Pelasiko Kimi sitten parhaan kautensa SM-liigassa vaiko eikö, se onkin sitten ihan eri juttu. Valitettavasti liigan taso on muutaman vuoden aikana romahtanut niin, että tämän kauden suoritusta on vaikea vertailla aiempien kausien suorituksiin. Itse en ole yhtään varma, pelasiko Kimi paremman kauden kuin esimerkiksi viimeisen kautensa HIFK:ssa Sheddenin aikana ennen Jokereihin siirtymistään, sillä eihän se nyt noin paljon ole voinut Jokereissa kehittyä, eihän?

Niin tai näin, minä olin epäilevä kauden alla sen suhteen, pystyykö pelaamaan edes kolmatta yli 40 pisteen kautta SM-liigassa ja haluan tässä ja nyt myöntää olleeni pahasti väärässä. Hienoa Kimi!
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Siis ei minulla todellakaan mitään Hirsoa vastaan ole. Minun puolesta voi pelata IFK:ssa, jos hinta/laatusuhde pysyy hyvänä ja asennetta löytyy. Pisteiden teon lisäksi Hirso on ihan oikeasti tosi hyvä kokonaisvaltainen paketti. Sheddenin ensimmäisen kauden Hirso teki pisteensä yv:llä, mutta nyt Hirso vetää myös alivoimaa jne.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kimi on hyvä jääkiekkoilija ja ansaitsee roisin palkankorotuksen pistepörssivoitonsa vuoksi. Laittakaa nyt hänelle rahaa niin paljon ettei tarvitse ihan nälkäpalkalla heilua pitkin pääkaupungin pintaliitomestoja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tänään ja jatkossa Hirsolla on mahdollisuus näyttää että Hirson hyytyminen Jokereissa kun isot pelit eli playoffit alkavat oli sattumaa, huonoa onnea ja hieman loukkaantumistakin (fyysistä, ei henkistä). Kolme hienoa runkosarjakautta kaipaisivat nyt jo onnistumisia myös playoffeissa.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Oli kyllä ihmeellisen vaisu "puhuja" eilen. Ei hän toki virheitä tehnyt, muttei saanut myöskään mitään aikaan kiekollisena. Puristi liikaa mailaa, kuten muukin IFK? Tänään on sitten veitsi kurkulla parannettava otteita tai saa miettiä, mikä meni vikaan, kesälomalla. Jos tänään ei onnistumisia tule, on Hirso helppo teilata pelkäksi runkosarjapelaajaksi. Kunhan ei hakkaisi samalla tavalla käsiä kuin Osalalta viime vuonna...
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Niin se käy...

....Hirsolla on mahdollisuus näyttää että Hirson hyytyminen Jokereissa kun isot pelit eli playoffit alkavat oli sattumaa, huonoa onnea ja hieman loukkaantumistakin...
....; vain hyytymän laajuus hämmästyttää. Nolla plus nolla on nolla. Sattumaa ei ole olemassakaan, on vain välttämättömyys.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
....; vain hyytymän laajuus hämmästyttää. Nolla plus nolla on nolla. Sattumaa ei ole olemassakaan, on vain välttämättömyys.

Minulla herää kysymys oliko Hirso aivan lopussa? Pelasi kumminkin lähes 30min/peli runkosarjassa, kun muita senttereitä oli saikulla. Kasautuiko kuorma liiaksi, vai oliko muuten vaan niin paska poffeissa? En tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös