Suhteellisen naurettavia nämä kirjoitukset siitä, että Kimi on flegu. Kaikille, jotka ovat Kimiä seuranneet riittävän pitkän ajanjakson, on varmasti jo itsestäänselvää, että Kimin peli on ajoittain flegun näköistä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Vai saako siellä lisäpisteitä ja ruusuja sen mukaan, miten hirveän energisen näköistä peli on? Voi kakka, Zaborsky ei voittanutkaan maalipörssiä, koska hänellä oli vähemmän hymynaamatarroja kuin koko kansan Mikke Granlundilla. Ja koska Pirjo Tervakoskelta oli antanut myös auringonkukkatarran Janne Lahdelle, ohitti Lahti Eero Somervuoren maalipörssin prenikoita jaettaessa, vaikka Eerolla toki Narri-Jannea enemmän maaleja olikin.
Väitän, että Kimin suurin ongelma on jo jonkin aikaa ollut se, että hänellä on ihan hirveän suuri into näyttää olevansa parempi pelaaja kuin mitä alkukauden otteet ovat näyttäneet. Ja kun näyttämisenhalu kasvaa vähän turhan suureksi, hommasta katoaa rentous. Jos rentous ja rohkeus löytyisi nappia painamalla, säästyisimme monien hyvienkin pelaajien yksittäisiltä "floppikausilta".
Omiin silmiini näyttää siltä, että nyt paikat alkaa olla siinä kondiksessa, että fysiikka antaa tukea rentouden löytämiselle. Ja kun fysiikka kestää paremmin, tulee väkisinkin enemmän onnistumisia. Nyt jälkikäteen katseltuna musta tuntuu siltä, että Kimin "hyllytykset" ovat olleet ihan laskelmoituja ja tarkoitus on ollut antaa aluksi aikaa sekä paikoille palautua että myöhemmin kovemmalle treenille. Päätähtäin on ollut jossain muualla kuin loka-marraskuussa.
Kuulun siihen joukkoon, joka ei edes odota näkevänsä jatkuvasti "näkyvää" Hirschovitsia. Siksipä mulla ei ole mitään hirveitä flegu-antipatioita, vaan suhtaudun odottavasti. Kuten olen jo aiemmin todennut, kyllä se Kimi vielä sieltä tulee. Eilen nähtiin jo välähdyksiä "vanhasta" Kimistä. Pidin näkemästäni. Jos nyt halutaan pyyhkeitä antaa, niin Kimin olisi pitänyt itse laukoa siinä puolittaisessa läpiajossa eikä syöttää Eerolle. Mutta näitä sattuu. En jaksa antaa kovin suurta painoarvoa moisille tilanteille, koska niitä tulee pitkän kauden aikana kaikille. Ehkäpä seuraavalla kerralla Kimi laukoo itse, ja BängBängHirschovitsBäng...
Ja kun katsoi muun joukkueen riemua myös Kimin hienoista passeista, en epäile hetkeäkään, etteikö joukkueen kemiat Kimin suhteen olisi kunnossa. Vilpittömän ja aidon ilon erottaa kyllä selvästi, oli päällä millaiset syndit tahansa. Ja sellaista näin minä eilen.