Minä olen varmaan hiljaista vähemmistöä edelleen siinä, etten edelleenkään täysin luota Marko Virtasen kykyyn luotsata joukkuetta loppuun saakka. Myönnän myös sen, että olen ollut enemmän kuin epäileväinen Virtasen kykyyn pitää JYPiä kärkitohinoissa mukana.
Toisessa kohdassa olen ollut ihan kaikesta päätellen täysin väärässä, sillä onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä menoa, kuinka JYP tällä hetkellä suorittaa. Kokoonpanossa nimet ei päätä sinänsä huimaa, mutta äärettömän tasavahvasti jokaikinen siellä suorittaa, ja tämä on varmasti myös Virtasen ansiota.
JYP-Akatemia on kyllä ollut todella tärkeä osa JYPin menestystä, satoa kerätään paraikaa. Siinä loukkaantumissumassa loka-marraskuussa saattoi olla jopa hopeinen reunus, kun Akatemian kavereita ajettiin sisään toden teolla, ja vastuuta oli lähes pakko jakaa enemmän myös kokemattomammille pelaajille. Oikeastaan kenenkään Akatemia-pelurin, entisen tai nykyisen, ei tarvitse hävetä suorituksiaan, vaan ovat olleet todella tärkeitä JYPin hinaamisessa kohti runkosarjan kärkisijoja.
On tätä vaan kiva seurailla, ja vielä kivempi olla tässä tilanteessa täysin väärässä. Hurrikaani myrskyää, ja pisteitä ropisee.
Kiitos Veltsu, näytä nyt minun olevan vielä ensimmäisessä kohdassakin väärässä! (En pane pahakseni lainkaan)