Kiitos Marko Virtanen!

  • 79 524
  • 293

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kai Veltsu enemmän onnistui kuin epäonnistui.
No en nyt tiedä, tosiasia on että toi meille pari Euroopan mestaruutta, tosiasia myös että joukkue petti aina liigan tärkeimmissä peleissä. Mielestäni myös tosiasia, että Veltsun JYPit materiaalinsa puolesta oli parasta a-luokkaa, mitä JYP liigassa tarjonnut. Vähintään se yksi mestaruus olisi pitänyt jotenkin kaivaa ja pari finaalipaikkaa.

Puheet pelitavan muutoksesta jäi lähinnä puheentasolle, syystä tai toisesta ja aina lopulta palattiin "vanhaan".

Ajatus oli varmasti hyvä, mutta kohtuullista tuloksista huolimatta, aika ei ole edelleenkään kullannut muistoja. Veltsu on lähes varmasti nyt parempi valmentaja Lukossa, kun aikanaan JYPissä. Tämä on vain normaalia kehitystä.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
No en nyt tiedä, tosiasia on että toi meille pari Euroopan mestaruutta, tosiasia myös että joukkue petti aina liigan tärkeimmissä peleissä. Mielestäni myös tosiasia, että Veltsun JYPit materiaalinsa puolesta oli parasta a-luokkaa, mitä JYP liigassa tarjonnut. Vähintään se yksi mestaruus olisi pitänyt jotenkin kaivaa ja pari finaalipaikkaa.

No.. Veltsuhan oli oikessa, kun toisteli "opin tiellä" olemisesta. Valmentajana kypsempi ja kokeneempi olisi todennäköisesti kotiuttanut jonkun pudotuspeleistä. En ole ikinä urheilussa valmentanut mitään. Oletan kuitenkin, että esim. Ahon valmentaman mestaruuden yksi tekijä oli joukkueen yhtenäisyys. Sitä Veltsu ei saanut ikinä aikaiseksi ja se antaa usein liikaa tasotusta kaikkein tiukimmissa paikoissa.

Mutta kai menestymiseksi voi laskea myös sen, että pystyi lähes joka kaudella kääntämään runkosarjasijoituksen hyväksi. Ei sekään onnistu pelkän pelaajamateriaalin turvin. Toisaalta se tehtiin sen kustannuksella, ettei peli kehittynyt eikä Veltsua myöskään vaihdettu.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Sulaminen HIFKiä vastaan paremmalla joukkueella. 16 min jäljellä 2-0 johdossa ja kesälomille. Ai että. Ai että. Mä nautin. Kiitos Marko Virtanen!
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Luojan kiitos ei tarvitse olla Lukko-fani tänään. Aivan karmeaa taas Virtasen kannalta. Mikä tapa hävitä peli ja sarja.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sulaminen HIFKiä vastaan paremmalla joukkueella. 16 min jäljellä 2-0 johdossa ja kesälomille. Ai että. Ai että. Mä nautin. Kiitos Marko Virtanen!
Luojan kiitos ei tarvitse olla Lukko-fani tänään. Aivan karmeaa taas Virtasen kannalta. Mikä tapa hävitä peli ja sarja.
Ei ollut Veltsun vika, Anti-Midas eli A. Valavuori oli vissiin betsannut ihan kivasti fyrkkaa Lukolle.

Vituttaisi itseekin kyllä jos tietäisi ennen peliä et no niin, nyt meni hommat ihan läskiksi.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Marko se ei petä. Kyllä muuten hymyilytti tuloksia katsoessa kun huomasin IFK:n maalien tulleen ilman veskaria viimeisillä minuuteilla. Veltsu on varmaan ollut punaisempi kun yleisömeri Nordiksella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli muuten Jyväskylässä. Tai sit mulla ei nyt yhdistä ja kyse eri pelistä kuin mikä itselle tuli mieleen. Tuosta päivästä eteenpäin olen vihannut Toton Africaa yli kaiken. Onneksi ei soi enää hallilla.

Kotona oli tuo surullisen kuuluisa peli, toki itse sarja sitten Helsingissä lyötiin lukkoon, mutta siinä hävittiin 2-1 ilman että johdettiin. Liiga 5-0 johdettiin 10 minuutin jälkeen..

Nämä on muuten jännä juttu kun ihmismieli yhdistelee vanhoja tapahtumia, itse olisin muistanut että Kolehmainen olisi ottanut tuossa pelissä 4 jäähyä mutta ainakin tilastojen perusteella ei yhtään.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nämä on muuten jännä juttu kun ihmismieli yhdistelee vanhoja tapahtumia, itse olisin muistanut että Kolehmainen olisi ottanut tuossa pelissä 4 jäähyä mutta ainakin tilastojen perusteella ei yhtään.
Taisi kuitenkin samassa sarjassa ottaa siinä yhdessä stadin pelissä sen 5? vai montako kakkosta. Siinä oli sitä jotain. Ohi ketjun aiheen menee, mutta tuli tuosta vaan mieleen, kun mainitsit.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kotona oli tuo surullisen kuuluisa peli, toki itse sarja sitten Helsingissä lyötiin lukkoon, mutta siinä hävittiin 2-1 ilman että johdettiin. Liiga 5-0 johdettiin 10 minuutin jälkeen..

Nämä on muuten jännä juttu kun ihmismieli yhdistelee vanhoja tapahtumia, itse olisin muistanut että Kolehmainen olisi ottanut tuossa pelissä 4 jäähyä mutta ainakin tilastojen perusteella ei yhtään.

Ton sarjan neljännessä pelissä, Helsingissä, Kolehmainen otti viisi (5) kakkosta. IFK teki noista kaksi yv-maalia ja voitti 4-1 tasoittaen sarjan. Sitten oli se Africa-peli seuraavaksi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli muuten Jyväskylässä. Tai sit mulla ei nyt yhdistä ja kyse eri pelistä kuin mikä itselle tuli mieleen. Tuosta päivästä eteenpäin olen vihannut Toton Africaa yli kaiken. Onneksi ei soi enää hallilla.
Niinhän se olikin... En muistanut enää. Olen halunnut unohtaa. Kuten varmasti jokainen on halunnut.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ton sarjan neljännessä pelissä, Helsingissä, Kolehmainen otti viisi (5) kakkosta. IFK teki noista kaksi yv-maalia ja voitti 4-1 tasoittaen sarjan. Sitten oli se Africa-peli seuraavaksi.
Kolehmaisen jäähyt jääneet kanssa tietysti mieleen, mutta jotenkin päässä nuo 2 peliä ovat muuttunut samaksi epäonnistumisen pökäleeksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka omakin suhtautuminen Veltsuun on JYP-vuosien myötä muodostunut varsin negatiiviseksi, niin mielestäni saa kyllä liikaa paskaa niskaansa tällä hetkellä. Kaikki laitetaan surutta Veltsun piikkiin, vaikka vaikuttaa ihan selvältä, että Lukon joukkueessa oli myös esimerkiksi pelaajistoon liittyviä ongelmia ja puutteita.

Puolivälierissä vastaan astui mielestäni sarjasijoitustaan kovempi joukkue, jota vastaan Lukko taisteli kuitenkin hyvin jokaisessa ottelussa, eikä seiskapeli todellakaan ollut kaukana. Karu loppu toki, mutta vaikea tuota on hirvittävästi valmennuksen piikkiin laittaa, jos asiaa katsoo objektiivisesti.

Vähän sääliksi käy Veltsua. Ei niin paljon, että haluaisin JYPin puikkoihin takaisin, mutta kuitenkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka omakin suhtautuminen Veltsuun on JYP-vuosien myötä muodostunut varsin negatiiviseksi, niin mielestäni saa kyllä liikaa paskaa niskaansa tällä hetkellä. Kaikki laitetaan surutta Veltsun piikkiin, vaikka vaikuttaa ihan selvältä, että Lukon joukkueessa oli myös esimerkiksi pelaajistoon liittyviä ongelmia ja puutteita.

Puolivälierissä vastaan astui mielestäni sarjasijoitustaan kovempi joukkue, jota vastaan Lukko taisteli kuitenkin hyvin jokaisessa ottelussa, eikä seiskapeli todellakaan ollut kaukana. Karu loppu toki, mutta vaikea tuota on hirvittävästi valmennuksen piikkiin laittaa, jos asiaa katsoo objektiivisesti.

Vähän sääliksi käy Veltsua. Ei niin paljon, että haluaisin JYPin puikkoihin takaisin, mutta kuitenkin.

Joo ja onhan CV melkoinen, apuvalmentaja Mestiksen hopeaa ja liigan mestaruus, päävalmentajana 2x U20 mestaruus, 3x pronssia liigassa, European Trophy mestaruus ja CHL mestaruus, epäonnistumisien lisäksi melkoisesti onnistumisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös