Kiitos Jokerien fanijoukolle

  • 36 476
  • 148

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Voi äiti teidän kanssanne. Mikään ei ole oikein tai sitten kaikki on oikein. Äärilaidasta toiseen.

Faktoja:

- Jokaisella joukkueella on "ihq pissis" -faneja, tämä ei rajoitu Jokereihin

- Jokaisella fanilla/kannattajlla on oikeus hoitaa lain ja hyvien tapojen puitteissa kannatuksensa kuten tykkää. Tämä sisältää myös puku päällä katsomossa istumisen (on tullut muuten kokeiltua... =). Edelleenkään kukaan ei ole esittänyt "oikean fanin luokitusta". PeteX:n ja Ole Fart:n tavoin kummastelen tätä tarvetta määritellä joku oikea fanin/kannattajan perustyyppi. Speksit kehiin jos joku haluaa tehdä itsestään naurettavan!

- Jokaisella joukkueella on extreme -tason neppareita, jotka vetävät hommat ihan överiksi. Varsinkin saatuaan riittävästi alkoholia vereen. Mitä isompi porukka liikenteessä, sitä isompi kpl-määrä näitä touhoja mahtuu mukaan. Yksinkertaista matematiikkaa.

- Myös Jokerien faneista löytyy ääliöitä ja niidenkin ylittäviä ns. perseääliöitä.

- Jokerien faniporukka (siis ne siellä päätykatsomossa pauhaavat) on tänä kautena hoitanut hommaa esimerkillisesti, vaikka ylilyöntejäkin on tullut vieraskeikoilla (kts. kohta nepparit ja perseääliöt). Se että jaksoivat kiittää joukkuetta tämän kaudenkin jälkeen kannustamalla päätösottelun jälkeen, on kieltämättä melkoisen kova homma. Se että jos joku ulkopuolinen ei sitä tajua, niin who cares. Ei tarvitsekaan. Ehkäpä siellä fanikatsomossakin nähtiin tämä vain positiivisena tapahtuma, sillä yksittäisille pelaajille purnaamalla lopputulos ei miksikään muutu. Kannustamalla eteenpäin ensi kauteen taas voi saada pienen pienen positiisen viban jollekin. Sometimes it's all it takes.

- Jos Jokerien johtotasolla tehdään virheitä virheiden perään, on turha lähteä haukkumaan joukkueellista pelaajia. Vastuu on johdolla. Miksi siis fanien pitäisi kauden lopussa osoittaa mieltään pelaajille?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkku kirjoitti:
Tällä palstalla on monia jotka arvostavat Jokereiden faniporukkaa ja sen asennetta. ja tämä on ok. Minä puolestani en arvosta tuota sakkia tippaakkaan. Ja tämä ei johdu kateudesta, vaan siitä että hommassa on liikaa lapsellisia ja ylimielisiä elementtejä. Tämä puolestaan johtuu siitä että joukossa on varsin nuortakin porukkaa ja osa näistä kuuluu "pissaliisa/vittumarko"-osastoon, eli niihin joilta käytöstavat puuttuvat kokonaan.

No onneksi täällä on kuitenkin tuollaisia vähään tyytyväisiä aikuisia ettei meno mene liian lapselliseksi ja ylimieliseksi. Minä olen näitä Birkun kirjoituksia lukiessani epäillytkin että Jokerit faneineen hiertää Birkkua ja nyt ei enää tarvitse epäillä kun se tuli ihan Birkun toimesta itse tunnustettua.

Minä edelleen ihmettelen miten se meidän Jokerifanien ylimielisyys noin niin kuin käytännössä näkyy? Virmasen lausunnut on tuttua autokauppias retoriikkaa jossa ollaan maailmanvaltiaita, mutta ei kai Masa faneja edusta, Jokereita sen tj luonnollisesti kyllä.

Ja jos nyt jotain porukkaa haluaa sanoa ylimielisiksi niin Ilveksen ja IFK:n perinteitä joka väliin änkevät joukot edustavat tuota mutta eipä tuokaan minua suuremmin ole häirinnyt, enemmänkin hymyilyttänyt.

No jos otsikon aiheeseen jotain sanoisi niin surkeasti menneestä kaudesta huolimatta meidän fanien keskuudessa kannatus nousi aivan uusiin sfääreihin ja oli hienoa että edes kauden surkea loppu (tippuminen ulos pleijareista) ei saanut meitä hiljenemään ja sen uskon olevan suurin syy miksi täälläkin edelleen tarvitsee ulkopuolisten tulla ihmettelemään ja moralisoimaan Jokerifanien toimintaa. Nuo ylimieliset gloryhunteri, Jokerifanit, eivät hylänneetkään joukkuettaan kun se ei menestynyt vaan itseasiassa se porukka kannattakin ja kannusti Jokereita entistä kovemmin ja sekös näitä ulkopuolisia harmittaa kun me emme suostuneetkaan menemään heidän stereotypioihin. Hienoa toimintaa Jokerifaneilta koko kauden ajan ja on hienoa huomata että myös joukkue ja jopa Hjallis ja Masa on huomanneet kiittää fanien toimintaa, joista varsinkin joukkueen kapteenin Variksen antama kiitos lämmittää.

Tältä pohjalta ensi kauteen (johon on valitettavan pitkä aika) on joka tapauksessa hienoa lähteä - toivotaan että sama henki jatkuu ja kehittyy edelleen myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vstp kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvin mielenkiintoista. Toki, omaa joukkuetta tulee tukea vaikeina aikoina, tai erityisesti juuri silloin. Mutta miksi helvetin huonosti menneen kauden jälkeen, jolloin suurin osa joukkueesta on pelannut luokattomasti, halutaan kiittää joukkuetta? Ultras on selvästi apinoinut osansa jalkapallon puolelta Serie A:n katsomoista. Mitäs luulette, jos vaikka Juventus tai AC Milan olisi säilynyt juuri ja juuri liigassa, olisivatko ultrat kiittäneet joukkuetta hyvästä yrityksestä? Tämä on aika hyvä vertaus Jokereiden suoritukseen.

En tietenkään voi muiden puolesta asiaa vahvistaa, mutta tässä omia fiiliksiä: Suurimpia syitä lienee se, että kyseessä oli viimeinen tilaisuus pitää mekkalaa viiteen kuukauteen, mikä varmasti lisäsi äänenvoimakkuutta, mutta samalla erinomainen mahdollisuus näyttää muille, kuinka yksi mitätön putoaminen ei riitä hiljentämään suurta kuluneella kaudella suurta harppausta eteenpäin ottanutta fanilaumaa. Eteen ilmestyneet videokuvaajat vain lisäsivät innostusta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
No jos otsikon aiheeseen jotain sanoisi niin surkeasti menneestä kaudesta huolimatta meidän fanien keskuudessa kannatus nousi aivan uusiin sfääreihin ja oli hienoa että edes kauden surkea loppu (tippuminen ulos pleijareista) ei saanut meitä hiljenemään ja sen uskon olevan suurin syy miksi täälläkin edelleen tarvitsee ulkopuolisten tulla ihmettelemään ja moralisoimaan Jokerifanien toimintaa. Nuo ylimieliset gloryhunteri, Jokerifanit, eivät hylänneetkään joukkuettaan kun se ei menestynyt vaan itseasiassa se porukka kannattakin ja kannusti Jokereita entistä kovemmin ja sekös näitä ulkopuolisia harmittaa kun me emme suostuneetkaan menemään heidän stereotypioihin. Hienoa toimintaa Jokerifaneilta koko kauden ajan ja on hienoa huomata että myös joukkue ja jopa Hjallis ja Masa on huomanneet kiittää fanien toimintaa, joista varsinkin joukkueen kapteenin Variksen antama kiitos lämmittää.

Kylläpä on mukava yhtyä tähän kohtaan. Olen satavarma, että suuri enemmistö muiden joukkueiden faneista odotti Jokeri-fanien rettelöitsivän ja hylkäävänsä oman joukkueensa, ja sitten kun näin ei tapahdu vaan päinvastoin meno suorastaan paranee niin johan alkaa armoton vitutus joillakin muilla faneilla. "Hei eihän tän näin pitäny mennä, teidän piti olla vaan gloryhunterita jotka hylkää oman joukkueen, miksei mulle kerrottu?"
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Birkku kirjoitti:
Sekin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ugh, ugh, täällä haisee paska huudot täydennyksenä sen jälkeen kun ideat ovat loppuneet. Hyvä faniporukka pystyy luomaan kunnon tunnelman ilman väkisin väännettyjä mukahauskoja pilkkahuutoja.
Kun nyt tunnut tietävän niin tarkkaan että mitä huutoja Jokereiden fanikatsomossa huudetaan niin kerroppa että monta vastustajaa mollaavaa huutoa tuli Tampereella runkosarjan viimeisessä Ilves-pelissä? Tai kauden viimeisessä kotipelissä Kärppiä vastaan?

Niin, kun ei niitä huudettu niin tuskinpa kuulit. Noista huudoista on yritetty päästä pikkuhiljaa eroon ja melko vähän nykyään noita chänttejä heitetään. Taisipa ifk-fanitkin viimeisen paikallisen jälkeen asiasta kommentoida.

Pienet piikit kuuluu toki aina asiaan, Tampereella huudettiin "ilman rumpuja" ja se taisi olla suurin "mollaus" paikallisia kohtaan. On se kauheeta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Birkku kirjoitti:
Ja tämä oli muuten lupaus. Näyttäkää meille ensi kaudella että kannustaa voi ilman ugh ughia.

Eikös ugh ugh ole ihan kansainvälisesti käytetty huuto palloilukatsomoissa. Jokeri-fanit eivät ole kyseistä huutoa huutaneet enää aikoihin, päinvastoin viimeisimmässä Jokerien kotiottelussa Kärppä-fanit kylläkin huusivat sitä.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Analyytikko kirjoitti:
Eikös ugh ugh ole ihan kansainvälisesti käytetty huuto palloilukatsomoissa. Jokeri-fanit eivät ole kyseistä huutoa huutaneet enää aikoihin, päinvastoin viimeisimmässä Jokerien kotiottelussa Kärppä-fanit kylläkin huusivat sitä.

No kyllä tuota melko aktiivisesti edelleen käytetään, enkä näe juurikaan syitä sen karsimiseen. Jos tuo pilaa jokerifanien maineen jonkun mielestä, voi hän minun puolestani pysähtyä miettimään huutojen merkitystä. Tuohan vastaa vastustajalle buuaamista.
 

stadi-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
flintstone kirjoitti:
No onneksi täällä on kuitenkin tuollaisia vähään tyytyväisiä aikuisia ettei meno mene liian lapselliseksi ja ylimieliseksi. Minä olen näitä Birkun kirjoituksia lukiessani epäillytkin että Jokerit faneineen hiertää Birkkua ja nyt ei enää tarvitse epäillä kun se tuli ihan Birkun toimesta itse tunnustettua.

Minä edelleen ihmettelen miten se meidän Jokerifanien ylimielisyys noin niin kuin käytännössä näkyy? Virmasen lausunnut on tuttua autokauppias retoriikkaa jossa ollaan maailmanvaltiaita, mutta ei kai Masa faneja edusta, Jokereita sen tj luonnollisesti kyllä.

Ja jos nyt jotain porukkaa haluaa sanoa ylimielisiksi niin Ilveksen ja IFK:n perinteitä joka väliin änkevät joukot edustavat tuota mutta eipä tuokaan minua suuremmin ole häirinnyt, enemmänkin hymyilyttänyt.

No jos otsikon aiheeseen jotain sanoisi niin surkeasti menneestä kaudesta huolimatta meidän fanien keskuudessa kannatus nousi aivan uusiin sfääreihin ja oli hienoa että edes kauden surkea loppu (tippuminen ulos pleijareista) ei saanut meitä hiljenemään ja sen uskon olevan suurin syy miksi täälläkin edelleen tarvitsee ulkopuolisten tulla ihmettelemään ja moralisoimaan Jokerifanien toimintaa. Nuo ylimieliset gloryhunteri, Jokerifanit, eivät hylänneetkään joukkuettaan kun se ei menestynyt vaan itseasiassa se porukka kannattakin ja kannusti Jokereita entistä kovemmin ja sekös näitä ulkopuolisia harmittaa kun me emme suostuneetkaan menemään heidän stereotypioihin. Hienoa toimintaa Jokerifaneilta koko kauden ajan ja on hienoa huomata että myös joukkue ja jopa Hjallis ja Masa on huomanneet kiittää fanien toimintaa, joista varsinkin joukkueen kapteenin Variksen antama kiitos lämmittää.

Tältä pohjalta ensi kauteen (johon on valitettavan pitkä aika) on joka tapauksessa hienoa lähteä - toivotaan että sama henki jatkuu ja kehittyy edelleen myös ensi kaudella.
Suuri kiitos Jokeri-faneille alavireisen kauden jälkeen.Te olitte oman seuran takana, niinkuin tosi fanin pitääkin.

Sitä ihmettelen miten Ilves ja ylimielisyys liittyvät toisiinsa?

Perinteitä varmasti on mutta silti katseet suuntautuu tulevaisuuteen.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Tuomas kirjoitti:
Kun nyt tunnut tietävän niin tarkkaan että mitä huutoja Jokereiden fanikatsomossa huudetaan niin kerroppa että monta vastustajaa mollaavaa huutoa tuli Tampereella runkosarjan viimeisessä Ilves-pelissä?

Tää alkaa varmaan vaikuttamaan ristiretkeltä, mutta kyllä mun mielestä loukkaantuneelle vastustajan pelaajalle huutaminen on aikas noloa.
No, tämäkin tapaus jäi varmasti teidän leirissä huomaamatta.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Panzerfaust kirjoitti:
Kyllähän Jokereiden fanikatsomo piti Areenaa elossa yksinään silloinkin kun jengi ei olisi mitään kannustusta ansainnutkaan. Vierasmatseissa en juuri ollenkaan käy, mutta kuulemma ollut kiitettävää toimintaa sielläkin. Helvetin hienoa toimintaa ja kauden paras ilmiö Jokereiden suhteen.

Mulle on ihan sama keitä ne faniporukan ihmiset ovat, missä asuvat, mitä tekevät työkseen tai mitä kamaa vetävät, kunhan mekkalaa ja rellestämistä riittää. Maalaisten ja muiden paskahousujen parkumiset "ylilyönneistä" kannattaa ottaa vain kehuina ja muistaa, että mitään ylilyöntejä ei ole, niin kauan kuin kukaan ei vakavasti loukkaannu. Ja jos on valmis kohtaamaan seuraukset, niin pienet kähinät ja aineelliset vahingot ovat vain hyväksyttävä ilmiö palloilukulttuurissa.

Ja se "Tuomari kuolee/juoksee matsin jälkeen" naurattaa joka kerta.

Niin maalaiset ja espoolaisethan niitä paskahousuja on...sitten ihmetellään miksi Jokeri-faneja pidetään ylimielisinä. Niin ja kyllä se maakunnissa huvittaa, että stadilaiset ajattelee olevansa jotenkin kovempi jätkiä.

Pienet kähinäthän kaikki hyväksyy. Eri asia on, mikä kenenkin mielestä on pieni kähinä. Varmaan olis(joidenkin mielestä) tosii aitoo (britti)fanikulttuuria, että espoolaiset pirinistit tappelis stadilaisten pirinistien kanssa vuorotellen Espoonlahdessa ja Jakomäessä.

Niin ja jos maalla ja Espoossa ajetaan traktoreilla,haistaan paskalle ja ollaan paskahousujuntteja, niin tsadi on viherpiipertäjä-meikki-kommari-homojen -kaupunki. Tosin vallitseva käsitys jo nykyisin Pohjanmaalla.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
kauppatieteilijä kirjoitti:
Niin ja jos maalla ja Espoossa ajetaan traktoreilla,haistaan paskalle ja ollaan paskahousujuntteja, niin tsadi on viherpiipertäjä-meikki-kommari-homojen -kaupunki. Tosin vallitseva käsitys jo nykyisin Pohjanmaalla.

We want more!
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Sanokaapas te ei-Jokerifanit minulle että mistäpäin Suomea (tai maailmaa) löytyy tämä palloilukatsomo jossa ei kukaan koskaan huuda yhtään tyylittömyyttä, kukaan ei mollaa ketään eikä kenellekään kentällä tai muuaalla olevalle pelaajalle, tuomarille tai vastustajan fanille kuittailla.

Kertokaa ihmeessä. Sitten voinkin todeta että sinne ei tarvitse mennä jääkiekkoottelua seuraamaan, koska siellä on todennäköisesti vähän jumalattoman tylsää.

Kun joukkueeni häviää, minä ainakin haluan että se myös tuntuu ja ottaa päähän ja että asiasta kuittaillaan. Myös jokunen miehinen uho esim. tuomarille nostaa sopivasti tunnelmaa. Se ken ei tätä kestä niin pysykööt poissa hallilta.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Birkku kirjoitti:
Nämä itseään valtakunnan parhaina pitävät fanit ovat arvostelleet naapuriaan siitä ettei heillä ole kuin yksi huuto. Sekin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ugh, ugh, täällä haisee paska huudot täydennyksenä sen jälkeen kun ideat ovat loppuneet. Hyvä faniporukka pystyy luomaan kunnon tunnelman ilman väkisin väännettyjä mukahauskoja pilkkahuutoja.

Otatko sinä nämä kaikki huudot ihan tosissasi? Eiköhän huutojen ja laulujen tarkoitus ole nostattaa tunnelmaa, ja tunnelma harvemmin nousee kovin loistavaksi katsomossa ilman näitä pieniä provoja pelaajien/fanien suuntaan. No toiset tykkää huutaa aneemisesti pelkkää oman joukkueen nimeä. Itse kaipaan katsomoihin fiilistä, ja fiilistä voi nostattaa vaikka vastustajien faneille suunnatuilla huudoilla.

Ja miksi fanien pitäisi arvostaa muiden joukkueiden faneja katsomossa? Itse en ainakaan muiden fanien arvostusta kaipaa. Britanniassakin pilkataan toisen joukkueen faneja/pelaajia, eikä siellä kaivata muiden arvostusta ja miksi pitäisi kaivata?

Kaikki vihaa meitä…
kaikki vihaa meitä…
kaikki vihaa meitä!
Mut vitut siitä, me ollaan Jokerit!
Me ollaan Jokerit! Super-Jokerit, Stadista!

UGH!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkku kirjoitti:
Tuo "hiertää" on hiukan liioittelua. Kannattaa tulkita tekstiä sellaisenaan kun se on kirjoitettu. Minä kirjoitin, etten henkilökohtaisesti arvosta tuota porukkaa. Tarkoitin nimenomaan juuri sitä. Kuten edellisessä viestissäni mainitsin, se on VAIN yhden ihmisen mielipide. Ihmiset arvostavat erilaisia asoita kukin itse määräämillään kriteereillä. Sen kummallisemmasta asiasta ei ole kyse. Ja minun kriteereissäni hyväkään kannustus ei korvaa sitä että samassa ottelutapahtumassa huudetaan kuorossa tyylittömyyksiä. Nämä itseään valtakunnan parhaina pitävät fanit ovat arvostelleet naapuriaan siitä ettei heillä ole kuin yksi huuto. Sekin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ugh, ugh, täällä haisee paska huudot täydennyksenä sen jälkeen kun ideat ovat loppuneet. Hyvä faniporukka pystyy luomaan kunnon tunnelman ilman väkisin väännettyjä mukahauskoja pilkkahuutoja.

Ne huudot eivät ole aivan niin vakavia ja tosissaan huudettuja kuin sinä tulkitset niiden olevan, osa niistä on jopa ihan itseironisia jos vain viitsisit hieman nähdä vaivaa ja lukisit meidän laulukirjan sanoituksia. Tosin jotta se ironia ja huumori siellä aukeaisi sinun pitäisi luopua tuosta vahvasta ennakkoluulostasi meitä kohtaan ettet lukisi niitä tekstejä aivan kuin piru raamattua. Ja minusta on hauskaa että meillä on monenlaisia lauluja ja huutoja pelkän jatkuvan ja monotonisen "JO-KE-RIT!" huudon sijaan, lauluja on myös helpompia ja ennen kaikkea mielenkiintoisempi ja hauskempi huutaa pidemmän päälle.

Jos tuo naapurin monotoninen "I-F-K!" on sinusta parempi niin sitten ei voi mitään, minusta pelkkä joukkueen nimen huutaminen on pidemmän päälle tylsän kuuloista, tosin jos se riittää koko pelin jatkuvaksi pauhuksi asti niin mikäs siinä.

Mukahauska ja oikeasti hauska on ihan kuuntelijan korvasta kiinni, meihin jokaiseen ei pure samanlainen huumori eikä sille vain voi mitään. Sen voin kuitenkin todeta että kaikkia niitä meidän huutojamme ei kannata ottaa ihan ryppyotsaisen tosissaan.

Ja ne "vittu mikä nuija" tai "tuomari kuolee matsin jälkeen" ei ole minustakaan mitenkään erityisen kekseliäitä tai edes fiksuja huutoja, enkä minä noihin itse yhdykään mutta minun matsia nuo muutama alatyylinen huuto ei pilaa, parhaimmillaan ne ovat osana hyvä tunnelmaista ja tunteikasta matsia eikä pari kirosanaa tai tuomarin ns "uhkailu" loppujen lopuksi ole kuin yksi pieni rikka rokassa. Kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu ja kiekkopelissä mitä enemmän sen parempi.

Birkku kirjoitti:
Kyllähän noita "maalaisia" koskevia kommentteja on saanut lukea vuosien varrella täällä ja kuulla myös hallissa, joten joidenkin Jokerifanien kohdalla tuo ylimielisyys kyllä paistaa kilometrin päähän. Ei siksi että sillä mitään merkitystä olisi, mutta kommentoin kun kysyttiin.

Kuten Tsingis Khanin sävelin:
"joo, joo, Jokerit, kaikkien maalaisseurojen alistaja..."

Sinun korvaasi tuo tietenkin kuulostaa jälleen yhdeltä ylimieliseltä Jokerilaululta kun minusta se on pilke silmäkulmassa tehtyä piruilua vastustajalle.

stadi-ilves kirjoitti:
Sitä ihmettelen miten Ilves ja ylimielisyys liittyvät toisiinsa?

Perinteitä varmasti on mutta silti katseet suuntautuu tulevaisuuteen.

Niin itse Ilveksen kannattaminen tai Ilves-joukkueena ei ole sen ylimielisempi kuin muutkaan, mutta silloin tällöin vastaan tulee tapauksia jossa perinteet on sitä ja tätä ja niitä ängetään joka väliin on sitä joka pidemmän päälle alkaa tuntumaan jossain määrin ylimieliseltä vähättelyltä. Kyse ei kuitenkaan ole Ilveksen tai tuon meidän naapurin kanssakaan mistään yleisestä trendistä mutta joskus harvoin niitä tapauksia on nähty.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkku kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan mutta hallin pihalla huudetun "vitsin" jälkeen kuorossa huudettu HOMO nolaa huutajansa aivan totaalisesti. Tuollainen ei siis ärsytä mutta aiheuttaa suunnatonta myötähäpeää.

Ei sinun kannata meidän puolesta myötähäpeillä sinähän olet tehnyt selvän pesäeron meihin olemalla selkeästi aikuisempi ja sivistyneenpi kuin me.

Ja hyvin sinä näytät osaavan poimia meidän hieman typerät huudot, nuo tosin on olleet koko kauden aikaisissa huudoissa marginaalisen pieni osa. Itse en muista että tuota mainitsemaasi tuomarille alunperin suunnattua laulua olisi käytetty yhdessäkään kotiottelussa tällä kaudella, eikä ihan heti tule mieleen vieraspeliäkään jossa muistaisin tuota lauletun.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Ensin katsotaan peiliin,sitten kritisoidaan

Mietin pitkään otanko asian esille, mutta otanpa sittenkin... Olin aikanaan töissä Areenalla ja fanitoiminnasta kiinnostuneena tuli seurattua muiden jengien käytöstä. Monet ryhmät käyttäytyvät todella hyvin ja kannustavasti. Mutta valitettavasti tietty seura teki muistaakseni joka vuosi megamatkan Stadiin. Tämä seura on/ oli SaiPa. Ihan kuten Birkkukin, fiksuna miehenä totesi, suurin osa faneista osasivat käyttäytyä, mutta tästä porukasta löytyi ne kaikkein pahimmat ärsyttäjät ja kielenkäyttö oli naurettavaa.

Nämä häiriköt (ei koko porukka) olivat tietenkin jurrissa, mutta silti nähtiin mielestäni pahimmat ylilyönnit juuri SaiPa kannattajien toimesta.

Tämä on minun mielipiteeni ja se ei tästä muutu. Tuli seurattua näitä muutaman kerran 98-03.En olisi ottanut tätä puheeksi ellei Birkku olisi muistuttanut.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Birkku kirjoitti:
Kirjoitin: Näiltä löytyy kaikkia noita mainittuja elementtejä, en niiin että kaikilta läytyy noita kaikkia elementtejä.

Hih, no mutta sittenhan noita ei voi Jokereihin verrata, koska muilta mainitsemiltasi esimerkeilta noita kaikkia ei voi bongata, toisin kuin Narreilta. Silloinhan on ihan loogista jos/kun muut ovat olleet aiheuttamatta suurempaa genitaalien kutinaa.

Oletko Birkku muuten ihan saletti, ettei Org Jags ole illuminaatin tuhoa koskevissa voo-doo-seremonioissaan ottanut tietskarisi keyboardia haltuunsa?

Tokikin keskeisin arvo on viihdeasrvo.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
You got blood on your face you big disgrace, waving your banner all over the place;
You got mud on your face you big disgrace, somebody better put you back in your place

WE WILL ROCK YOU!

Kiitokset showsta seuraaville:

Jokerifanit, you big disgrace
Birkku, somebody
Queen
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Hämmästyttää ja kummastuttaa

Miksi Jokerien kannattajia pitäisi arvostaa? Siis en ymmärrä, miksi jokerifanit tarvitsevat muiden arvostuksen? Eikös se ole aika vitun se ja sama mitä muut ajattelee teistä?
Ihmetyttää myös toi, että sikakatsomoa ei ikinä kritisoida. Jokerikannattajien touho on sata kertaa tyylikkäämpää kuin sikakatsomon meininki tyyliin "mee Koivu himaan sulla on syöpä" tai "Vittu Helenius aja sun lapsesi kaa homobaariin".
Ehkä sikakatsomon ala-arvoinen tyyli istuu paremmin "juntti"-Suomeen?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
kauppatieteilijä kirjoitti:
Miksi Jokerien kannattajia pitäisi arvostaa? Siis en ymmärrä, miksi jokerifanit tarvitsevat muiden arvostuksen? Eikös se ole aika vitun se ja sama mitä muut ajattelee teistä?

On. Jokereiden-joukkueen arvostus on tärkein. Omaa joukkuetta siellä ollaan kannustamassa ja pitämässä porukalla hauskaa, jos joku ei tykkää niin se on sitten oma asia ainakin niin pitkään kun meidän tekemiset pysyy huutelun ja lauleskelun asteella. Nuo soihtu ja bangeri episodit olisi toki saanut jäädä meidän porukalta tekemättäkin.

Mutta kai täällä saa kaiken paskan puhumisen keskellä myös puolustautua kaiken näköisiä väritettyjä väitteitä vastaan?
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
flintstone kirjoitti:
On. Jokereiden-joukkueen arvostus on tärkein. Omaa joukkuetta siellä ollaan kannustamassa ja pitämässä porukalla hauskaa, jos joku ei tykkää niin se on sitten oma asia ainakin niin pitkään kun meidän tekemiset pysyy huutelun ja lauleskelun asteella. Nuo soihtu ja bangeri episodit olisi toki saanut jäädä meidän porukalta tekemättäkin.

Mutta kai täällä saa kaiken paskan puhumisen keskellä myös puolustautua kaiken näköisiä väritettyjä väitteitä vastaan?

Totta kai saa!...itseäni vaan huvittaa, että mielestäni olisi todella mukavaa, jos espoolaisfanit härättäisivät edes jonkinlaisia tunteita. Oli ne sitten hyviä tai huonoja.
Ja se huvittaa, että sikakatsomo tuntuu olevan kaiken arvostelun yläpuolella. On se pikkasen hassua että, jos tsadilaiset sikailee katsomoissa, ajatellaan, että toihan on niin tyypillistä, koska tsadilaiset on kaikki ylimielisiä kaupunkilaisnilkki-homo-kommareita. Sitten kun Hämeenlinnasta (mukava paikka hankkia kesämökki) lähetään pilkkaamaan, dokaamaan ja rähisemään stadiin, on se vaan normaalia suomalaisen miehen käytöstä ja känniläppää.

Pyydänkin Jokeri-faneja huomioimaan ensi kaudella paremmin kilpailevan ryhmittymän, eli sikakatsomon "urheilumielisillä" lauluilla ja toiminnallaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
kauppatieteilijä kirjoitti:
Totta kai saa!...itseäni vaan huvittaa, että mielestäni olisi todella mukavaa, jos espoolaisfanit härättäisivät edes jonkinlaisia tunteita. Oli ne sitten hyviä tai huonoja.

Parhaitenhan tuota muiden tunteiden herättelyä saa aikaiseksi vieraspeleissä ja Bluesin kannattajat on ainakin yleisesti ottaen olleet varsin vähälukuisina Areenalla, tällä kaudella muistaakseni kertaalleen teiltä oli iso porukka joka täytti varsin hyvin yhden päätykatsomon-osan. Kotona tapahtuvan kannustuksen on oltava poikkeuksellisen äänekästä ja näkyvää että se herättäisi erillistä huomiota.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mielenkiintoista että tämä Birkku täällä taas hilluu ja heiluu ja on muita opastamassa, kun oma reagointinsa kannattamansa joukkueen fanien kritisointiin on tällaista:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=13998

Mee pois. Kaikkihan sulle nauraa ja älä nyt vaan heittäydy marttyyriksi ja väitä että "minä haluan vain keskustella ja esittää mielipiteitä". Paskanmarjat. Sinä haluat vain provoilla ja käytöksesi lähinnä oksettaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkku kirjoitti:
No toisaalta tuosta tekstistäsi on helppo havaita lievää marttyyrin asennetta. Toki sekin on inhimillistä. Ihmisluonne on sellainen että se puolustautuu ja puolustaa omiaan. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa etten todellakaan ole millään ristiretkellä joukkuettanne tai fanejanne kohtaan, vaan kirjoittelen aikani kuluksi MIELIPITEITÄ. Ja teen sen ilman minkäänlaista kiihkoa. Mielipiteeni eivät ole todellakaan vastaväitteitä kenenkään toisen mielipiteelle.

Sinulla on Jokereita ja sen faneja kohtaan isoja ennakkoluuloja ja se on tullut aivan selvästi julki kun on lukenut sinun viestejäsi meitä Jokerifaneja ja Jokereita koskien täällä Jatkoajassa (ihan koko Jatkoajan olemassaolo aikana). Et sinä ole mikään puolueeton tarkkailija kun puhutaan Jokereista, et vaikka kuinka yrität vakuutella ettet ole millään ristiretkellä.

Birkku kirjoitti:
Ei niitä tarvitse poimia, ne kuulee ihan selkeästi ilman erillistä kyttäämistäkin.

Ne on kuitenkin häviävän pieni osa meidän huudoistamme ja lauluistamme. Sinun korvaasi ne tarttuvat koska sinä olet jo valmiiksi varautunut meitä ylimielisiä Jokerifaneja kohtaan.

Birkku kirjoitti:
Pohjimmillaan noissa mielipiteissäni on kyse ihan samasta asiasta, joka näkyy myös sinun teksteistäsi. Eli tavallaan puolustan omiani ja omaa minulle rakasta kotiseutuani. On kai ymmärrettävää että kun kotihalliini tulee joukko Helsingistä, joka tekee erittäin selväksi etteivät he arvosta "maalaisia" pätkääkään, on vaikea kunnioittaa tuollaista porukkaa.

Tottakai se on ymmärrettävää. Mutta kuten sanoin niin se "maalaisten alistaminen" ei ole ihan niin vakavan ryppyotsaista kuin sinä sen tulkitset, itse en ainakaan ole huomannut että tuota tehtäisiin verenmaku suussa. Tosin kyllä siellä meidän joukossa varmasti saattaa olla pieni osa porukkaa jotka ovat ihan aidostikin tuota mieltä mutta väitän että sieltä Lappeenrannasta löytyy aivan samanlaista halveksuntaa Helsingin "öykkäriporukkaa" kohtaan.
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
flintstone kirjoitti:
Tosin kyllä siellä meidän joukossa varmasti saattaa olla pieni osa porukkaa jotka ovat ihan aidostikin tuota mieltä mutta väitän että sieltä Lappeenrannasta löytyy aivan samanlaista halveksuntaa Helsingin "öykkäriporukkaa" kohtaan.

Tätä öykkäriporukkaa löytyy tosiaan jokaikisen jengin faneista, minua ärsyttää todella paljon se, että yhden joukkueen kannattajia koetetaan leimata tämän perusteella jotenkin muita huonommiksi. HPK:n kannattajana tähän on törmännyt aika usein. Mediassa on ehkä tietoisesti luotu sellaista kuvaa, että tiettyjen joukkueiden faniporukat olisivat jotenkin ylilyönneille alttiimpia kuin muiden jengien. Öykkäreitä kuitenkin löytyy kyllä ihan samalla tavalla esim. Lappeenrannasta kuin Helsingistä ja Hämeenlinnastakin.

Jos eri joukkueiden fanien paremmuutta pitää jollakin tavalla vertailla, niin minusta se pitää tehdä sen perusteella, ketkä luovat halliin parhaan tunnelman. Ainakin Rinkelinmäellä tällä kaudella näkemieni n. 10:n matsin perusteella jokerifanit olivat kärppäfanien ohella tässä suhteessa vierasfanien parhaimmistoa ja näin ansaitsevat kehunsa. On myös hienoa, että joukkueen takana seistään vastoinkäymisistä huolimatta. Pelaajat varmasti arvostavat tuollaista todella paljon.

Ja jos jonkun huumori ei noita "sikakatsomo on vitsi tms." -huutoja kestä, niin ei voi mitään, minua tuo ainakin nauratti, aivan samalla tavoin kuin naurattaa esim. suvivirren laulaminen kesälomalle lähtevälle joukkueelle. Lätkämatseissa huudellaan kaikenlaista puolin ja toisin, ei sitä niin haudanvakavasti pidä ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös