Kiitos Jokerien fanijoukolle

  • 36 472
  • 148
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Firman pojat?

Tuntuu ihmeelliseltä, että välillä Jokeri-fanien touhuja Jatkoajasta lukemalla saa käsityksen, että osa faneista muodostaisi firman. Näinhän ei kuitenkaan (ilmeisesti) ole, vaan mitään järjestettyä rähinöintiä tai salaseuraa ei ole, eli kauden aikana tapahtuneet teot ovat olleet yksittäisten fanien päähänpistoksia.

Itsekään en paukkupommeista tai soihduista tykkää:)...mutta turha syyttää Jokeri-faneja kaikesta. Mielestäni on hienoa, että edes yhdeltä liigaseuralta löytyy kannattajat, jotka jaksavat laulaa ja kannattaa läpi ottelun. Fanikulttuurin kehittyminen ei heikennä kenenkään asemaa!

Keskustelussa sekottuvat yleiset stereotypiat tsadilaisten ja maalaisten välillä. Kaikki tsadilaiset ovat ylimielisiä, viherpiipertäjiä ja homoja. Kun taas maalaiset ovat juntteja, tyhmiä ja paskahousuja. pitää kuitenkin muistaa, ettei näiden stereotypioiden syntymiseen ole Jokeri-kannattajat olleet (ainakaan alunperin) osallisina mitenkään. Sama pätee myös toisinpäin.

Edit: niin ja on ihan varmasti totta, ettei Lappeenrannasta löydy muunlaisia faneja kuin hyväkäytöksisiä herrasmiehiä, jotka selvinpäin katselee jääkiekko-ottelua varsinkin vieraspeleissä.
Oman kokemukseni mukaan itse asiassa juuri Itä-Suomesta ovat tulleet huonoiten käyttäytyvät ja ärsyttävimmät fanit. Eikös se ole niin, ettei Itä-Suomessa anneta liikenteessäkään ikinä tietä:)
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkku kirjoitti:
Syksyllä monet Jokerifanit vetivät kauheat herukat sieraimiin kun uskalsin kritisoida Matti Virmasta hiukan värikkäämmillä sanamuodoilla. Silloinkin kyse oli mielipiteistä. Ja kun tarkastelee minkä värisillä laseilla tahansa Virmasen tämän kauden tulosta, on helppo todeta ettei noita syksyisiä mielipiteitäni ja arvioitani ihan provoilun piikkiin voi laittaa.

Tämä kausi on täysin poikkeuksellinen joten tämän kauden tekemisistä on turha vedellä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Minä uskallan olla edelleen sitä mieltä että mikä tahansa SM-liiga organisaatio olisi ollut vaikeuksissa (jopa tuo pohjoisen miljoonapilkki olisi saattanut hieman yskähdellä) jos se olisi joutunut kokemaan samanlaiset menetykset yhtä pienellä varoitusajalla kauden alkuun. Meillä johto yritti tosissaan kääntää kurssia hankkimalla korvaajia onnistuen siinä satunnaisen hyvin tai huonosti, joka tapauksessa tuolloin aika oli jokseenkin kortilla.
 
Viimeksi muokattu:

tiamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
giallorossot, 103:n paskasakki
Lopetahan Birkku jo tähän ketjuun rustaileminen, on aihe eksynyt jo melko kauas. Jos odotat sitä päivää jolloin kiekkokatsomossa näet jokerikannattajia asenteella "ei mitään mistä tulisi paha mieli", voin aivan hyvin todeta jo nyt että sinun ei koskaan tarvitse tulla kehumaan JA:han meitä. En pahoita mieltäni.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Tämä kausi on täysin poikkeuksellinen joten tämän kauden tekemisistä on turha vedellä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Minä uskallan olla edelleen sitä mieltä että mikä tahansa SM-liiga organisaatio olisi ollut vaikeuksissa (jopa tuo pohjoisen miljoonapilkki olisi saattanut hieman yskähdellä) jos se olisi joutunut kokemaan samanlaiset menetykset yhtä pienellä varoitusajalla kauden alkuun. Meillä johto yritti tosissaan kääntää kurssia hankkimalla korvaajia onnistuen siinä satunnaisen hyvin tai huonosti, joka tapauksessa tuolloin aika oli jokseenkin kortilla.
Tästä on pakko olla pitkäti samaa mieltä. H&V on saanut paskaa niskaan, erityisesti omilta, ja ihan syystä. Tapahtumat kauden aikana ovat kuitenkin olleet sellaisia ettei niitä oikein kukaan olisi voinut uskoa etukäteen. Jälkiviisaita kyllä löytyy, ja sitten niitä joiden kanta on sama teki H&V mitä tahansa. Näille viimeksimainituille kelpaisi ilmeisesti vain se ettei parivaljakko tekisi yhtään mitään, tai tuskin sekään.

Ihan omalla tasollaan tästä porukasta on Veikkaajan Rantanen. Nerokkain oivallus viimeisessä lehdessä oli ehdottomasti syyttää Hjallista siitä että tämä on "varastanut" Areenalle pienen kaukalon ja fanikatsomon!

Kun kerran Rantanen on urheilutoimittaja - ja sellaisena tietysti jääkiekossa suunnattomasti paljon ansioituneempi kuin Hjallis - luulisi että edes joskus mielessä kävisi epäilyksen häivähdys siitä, onko kirjoittajan pääasiallinen missio todella purkaa omia henkilökohtaisia kaunojaan matalaotsaisiin juttuihin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ole Fart kirjoitti:
Ihan omalla tasollaan tästä porukasta on Veikkaajan Rantanen. Nerokkain oivallus viimeisessä lehdessä oli ehdottomasti syyttää Hjallista siitä että tämä on "varastanut" Areenalle pienen kaukalon ja fanikatsomon!

Kun kerran Rantanen on urheilutoimittaja - ja sellaisena tietysti jääkiekossa suunnattomasti paljon ansioituneempi kuin Hjallis - luulisi että edes joskus mielessä kävisi epäilyksen häivähdys siitä, onko kirjoittajan pääasiallinen missio todella purkaa omia henkilökohtaisia kaunojaan matalaotsaisiin juttuihin.

No Jokerit ja Hjallis on ilmeisesti joskus kussut Rantasen muroihin ja siitä johtuen tuo kaveri jaksaa syytää paskaa Jokereiden suuntaan. Muutenkin Veikkaaja on ollut viime aikoina sellainen Jokereiden likasanko että jos olisin herkkänahkainen niin epäilen että lopettaisin tuonkin roskalehden tilaamisen...
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Eikös keräännytä vielä tällä kaudella muutaman kerran yhteen ja kannusteta B-junnut pronssiin ja C-junnut mestareiksi? :)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dastrike kirjoitti:
Eikös keräännytä vielä tällä kaudella muutaman kerran yhteen ja kannusteta B-junnut pronssiin ja C-junnut mestareiksi? :)
Junnujoukkueet takuulla toivottavat lämpimästi tervetulleiksi. Olisihan se näky jos esim. b-junnujen pronssimatsissa olisi mieletön fanijoukko pitämässä mekkalaa ;)

Ihan hyvää kiekkoa nuo B ja C-junnutkin tarjoavat, itse tosin pidän etenkin A-junnujen sarjasta. Erinomaista kiekkoa, jossa tapahtuu paljon.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Dastrike kirjoitti:
Eikös keräännytä vielä tällä kaudella muutaman kerran yhteen ja kannusteta B-junnut pronssiin ja C-junnut mestareiksi? :)
A-junnuja käytiin kauden aikana vajaa viisi kertaa isommalla joukolla kannustamassa ja nyt keskiviikkona oltiin parinkymmenen fanin voimin Pirkkolassa katsomassa B-junnujen välierää.

Lauantaina B-junnujen pronssimatsi sekä C-junnujen välierä alkavat samoihin aikoihin joten valintoja pitää tehdä. Tällä hetkellä on auki vielä että kummassa pelissä ollaan mutta meteliä tulee lauantaina toisessa pelissä olemaan.

Kannattaa seurata Jokerifanit.netin keskustelua, sieltä selviää että minne mennään.
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Tuomas kirjoitti:
A-junnuja käytiin kauden aikana vajaa viisi kertaa isommalla joukolla kannustamassa ja nyt keskiviikkona oltiin parinkymmenen fanin voimin Pirkkolassa katsomassa B-junnujen välierää.

Lauantaina B-junnujen pronssimatsi sekä C-junnujen välierä alkavat samoihin aikoihin joten valintoja pitää tehdä. Tällä hetkellä on auki vielä että kummassa pelissä ollaan mutta meteliä tulee lauantaina toisessa pelissä olemaan.

Kannattaa seurata Jokerifanit.netin keskustelua, sieltä selviää että minne mennään.

Asia vilpitön! Täytyy tsekkaa.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kennel kirjoitti:
En tietenkään voi muiden puolesta asiaa vahvistaa, mutta tässä omia fiiliksiä: Suurimpia syitä lienee se, että kyseessä oli viimeinen tilaisuus pitää mekkalaa viiteen kuukauteen, mikä varmasti lisäsi äänenvoimakkuutta, mutta samalla erinomainen mahdollisuus näyttää muille, kuinka yksi mitätön putoaminen ei riitä hiljentämään suurta kuluneella kaudella suurta harppausta eteenpäin ottanutta fanilaumaa. Eteen ilmestyneet videokuvaajat vain lisäsivät innostusta.

Oikein loistava esimerkki tästä paskasakista. Suurimpia syitä lienee se, että kyseessä oli viimeinen tilaisuus pitää mekkalaa viiteen kuukauteen. Eli se mekkala, älämölö, se että muiden joukkueiden fanit tai media huomaavat TEIDÄT, se on se tärkein asia. Joo joo, Jokerit menee siinä sivussa, mutta tärkeintä on, että TE saatte julkisuutta, olkoon se sitte minkälaista tahansa. Onhan tämä nähty. Eräille tahoille se julkisuus tuntuu olevan tärkeintä. Vittu mä syljen teidän päällenne.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vstp kirjoitti:
Vittu mä syljen teidän päällenne.
Tuo taitaakin olla hämäläisten fanikatsomoiden erikoisosaamisaluetta. Voi hurja.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
vstp kirjoitti:
Vittu mä syljen teidän päällenne.
Olet hieno ihminen ja varmasti paras mahdollinen arvostelemaan muita. Nyt sinut on huomattu ja toivon että olosi parani ja olet yhtä onnellinen jatkossakin. Mukavaa kevättä ja menestystä Tapparalle!
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
vstp kirjoitti:
Oikein loistava esimerkki tästä paskasakista. Suurimpia syitä lienee se, että kyseessä oli viimeinen tilaisuus pitää mekkalaa viiteen kuukauteen. Eli se mekkala, älämölö, se että muiden joukkueiden fanit tai media huomaavat TEIDÄT, se on se tärkein asia. Joo joo, Jokerit menee siinä sivussa, mutta tärkeintä on, että TE saatte julkisuutta, olkoon se sitte minkälaista tahansa. Onhan tämä nähty. Eräille tahoille se julkisuus tuntuu olevan tärkeintä. Vittu mä syljen teidän päällenne.

Oletko tarkistanut lääkityksen? Soita numeroon (09) 471 73511 Hyks psykiatrinen!
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
vstp kirjoitti:
. Eli se mekkala, älämölö, se että muiden joukkueiden fanit tai media huomaavat TEIDÄT, se on se tärkein asia.

-vstp, mekkala voi myöskin positiivinen piirre. Jos sillä tarkoitetaan kannustamista. Itse ymmärsin Kennelin viestin siten.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dastrike kirjoitti:
Oletko tarkistanut lääkityksen? Soita numeroon (09) 471 73511 Hyks psykiatrinen!
Taitaa olla jo myöhäistä. Lyhytkin vilkaisu kirjoitushistoriaan näyttää että kaveri ihan pikapuoliin pakahtuu Jokeri-vihaansa.

Sääliksi käy.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
S Gagnon kirjoitti:
-vstp, mekkala voi myöskin positiivinen piirre. Jos sillä tarkoitetaan kannustamista. Itse ymmärsin Kennelin viestin siten.
Mun mielestä joku voisi palauttaa sen tikkarin vstp:lle. Reilussa hengessähän tässä on toimittu, siispä sinä fani, juuri sinä, joka veit vstp:n tikkarin. Palauta se hänelle. Ei pienemmiltä saa ottaa.

Fanijoukkoa voi edelleen kiittää. Paras osa Jokereita kaudella 2005-2006.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vstp kirjoitti:
Oikein loistava esimerkki tästä paskasakista. Suurimpia syitä lienee se, että kyseessä oli viimeinen tilaisuus pitää mekkalaa viiteen kuukauteen. Eli se mekkala, älämölö, se että muiden joukkueiden fanit tai media huomaavat TEIDÄT, se on se tärkein asia. Joo joo, Jokerit menee siinä sivussa, mutta tärkeintä on, että TE saatte julkisuutta, olkoon se sitte minkälaista tahansa. Onhan tämä nähty. Eräille tahoille se julkisuus tuntuu olevan tärkeintä. Vittu mä syljen teidän päällenne.

Niin,

Ilveksen tehtyä 5-2 maalin, katsomossa oli "tää oli tässä" -fiilis. Toisissa olosuhteissa ja toisten henkilöiden kohdalla olisi tuossa jääty jurottamaan hiljaa ja kuuntelemaan tamperelaisten kuittailua. Kuitenkin seuraavassa hetkessä seurasi halu pitää hauskaa loppuun asti, kuten Zero muistaakseni katsomossa asian heti ilmaisikin.

Sinulle voi tulla uutena tietona, että joukkueen kannustaminen voi olla hauskaakin, ja kun tuo oli viimeinen tilaisuus yhteiseen kannustamiseen samassa mittakaavassa seuraavan viiden kuukauden sisällä, oli itse kullakin pieni lisäpanos mukana.

Totta kai mukana oli halua tulla huomatuksi ja näyttää, mikä on jokerifanien nykytilanne. Jääkiekko on kenttätapahtumien lisäksi kilpailua katsomoissa ja oman tunnettavuuden lisääminen on yksi keino parantaa kilpailua ja sitä myöten ajan mittaan tunnelmaa. Jokerifanien saamaa mainetta hiljaisina gloryhuntereina karistetaan parhaillaan pois ja uskallan väittää, että suunta on hyvä. Arviolta noin puolella liigaseuroista on jonkinasteinen järjestäytynyt porukka, joka pitää jokerifaneja ainakin osittain esikuvana (vaikka seuraa ja faneja sinänsä inhoaisi).

Pidemmän päälle tämä esimerkki toivon mukaan innostaa yhä suurempaa joukkoa _kannustamaan_ joukkuettaan niin Helsingissä kuin muillakin paikkakunnilla.

---

Toki joukkue (pelaajat) on tärkeä, mutta mitä vaikkapa minulle olisi jäänyt tästä kaudesta käteen, jos joukkue (fanit), eivät merkitsisi vähintään yhtä paljon?

Tämä oli 17 vuoden kokemuksella ehkäpä paras kauteni jokerifanina.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako tässä kiitosten välissä muuten udella mitä kesäpuhaa FC, tifot & ultrat ovat keksineet? Omaa mänttipallojoukkuetta ei taida olla mitä kannattaa, mutta ehkä jotain muuta yhteistä kesänvietto-ohjelmaa on suunniteltu äänijänteiden ja tifolihasten vetreinä pitämiseksi? Olisi oikeasti hauska kuulla, jos jotain on suunniteltu.

EDIT: Tämä siis luonnollisesti ihan rakentavassa "Lajill' ei väliä!"-hengessä.
 
Viimeksi muokattu:

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
#12 kirjoitti:
Saako tässä kiitosten välissä muuten udella mitä kesäpuhaa FC, tifot & ultrat ovat keksineet? Omaa mänttipallojoukkuetta ei taida olla mitä kannattaa, mutta ehkä jotain muuta yhteistä kesänvietto-ohjelmaa on suunniteltu äänijänteiden ja tifolihasten vetreinä pitämiseksi? Olisi oikeasti hauska kuulla, jos jotain on suunniteltu.

EDIT: Tämä siis luonnollisesti ihan rakentavassa "Lajill' ei väliä!"-hengessä.

Jonkinasteista isompaa yhteistapaamista kesäksi on kai tekeillä ja risteilyäkin suunniteltu. Sitten tietenkin pienemmillä porukoilla festarikierroksia, ulkomaanmatkoja, tupareita, synttäreitä. Jossain välissä kenties jopa tilaillaan uutta pyrotekniikkaa ja lakanoita maalaillaan. Sitten yritetään vielä keksiä jotain uutta ja ennennäkemätöntä katsomoon, jotta saadaan maineesta (mistä?) pidettyä kiinni. Kun tuolta katsomosta on nyt noita kavereita jo muutama kymmenen tarttunut, niin eihän niistä lomillakaan eroon pääse.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa että porukka pitää yhtä! Siitä varmaan nähdään tuloksia ensi kaudella.

Mutta mitään kesäurheilulajeihin liittyvää fanittamista ei ole suunnitteilla?
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
#12 kirjoitti:
Hienoa että porukka pitää yhtä! Siitä varmaan nähdään tuloksia ensi kaudella.

Mutta mitään kesäurheilulajeihin liittyvää fanittamista ei ole suunnitteilla?

Ongelma on siinä, että ei ole mitään yhteistä joukkuetta. On Kontua, Gnistania ja HJK:ta, mutta etenkin FC Jokerien lopettamisen jälkeen taitaa suurin osa olla tyhjän päällä. Itsekin kävin satunnaisesti 90-luvulla HJK:n peleissä, mutta enää se ei tunnu sopivalta, kun tuli muutama vuosi kilpakumppania kannatettua (ei sitäkään tosin hirveän aktiivisesti). Suomifutis (toisin kuin eurooppalainen) ei yleensäkään tunnu kiinnostavan, mikä on vähän sääli, sillä sillä suunnalla olisi tarvetta äänekkäille faneille.

Kai tämä toisaalta on hyvä pitää välillä kunnolla taukoa urheilukatsomoista ja kosteista vierasreissuista. Kertyypähän intoa taas ensi talveksi.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lääkitys on ihan kunnossa, näillä mennään. Jokeriviha? Kyllä, olen aina halveksinut Jokereiden pelaajia, seurajohtoa sekä kannattajia. Siihen kai on minulla oikeus. En minä sille mitään voi, että tuo koko sakki aiheuttaa minussa inhotusta. Että hyvää jatkoa vaan kaikille.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vstp kirjoitti:
Lääkitys on ihan kunnossa, näillä mennään. Jokeriviha? Kyllä, olen aina halveksinut Jokereiden pelaajia, seurajohtoa sekä kannattajia. Siihen kai on minulla oikeus. En minä sille mitään voi, että tuo koko sakki aiheuttaa minussa inhotusta. Että hyvää jatkoa vaan kaikille.

Joko helpotti? Kyllä se siitä.
 
vstp kirjoitti:
Lääkitys on ihan kunnossa, näillä mennään. Jokeriviha? Kyllä, olen aina halveksinut Jokereiden pelaajia, seurajohtoa sekä kannattajia. Siihen kai on minulla oikeus. En minä sille mitään voi, että tuo koko sakki aiheuttaa minussa inhotusta. Että hyvää jatkoa vaan kaikille.

Näin jokerifanina olisi perin mielenkiintoista, mikä tuon Jokerivihan sinulle on langettanut. Hjallis? Se, että kaikki on isoa ja kallista? Se, että meillä on niin ihana toimari takatukkineen? Vai se, että ei olla Tampereelta?
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valioyksilö kirjoitti:
Näin jokerifanina olisi perin mielenkiintoista, mikä tuon Jokerivihan sinulle on langettanut. Hjallis? Se, että kaikki on isoa ja kallista? Se, että meillä on niin ihana toimari takatukkineen? Vai se, että ei olla Tampereelta?

Lukemalla tämän surkean kirjoittajan viestihistoriaa, niin selviää että suurin osa hänen Jokeri-vihastaan johtuu meidän Jokeri-fanien "liian" suuresta määrästä Tampereella sekä Waden ja Strömbergin "liian" leveästä hymystä takavuosien haastatteluissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös