Kiistelyä makuasioista

• 18 349
  • 225

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tämä nokan edessä kököttävä Karhutuoppi maistuu suhteellisen kuralta kun on tottunut Olvin hienostuneeseen makuun, en tiedä miksi moisen menin tilaamaan :|

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Väitän, että tunnistaisin sokkotestissä toisistaan ainakin taviskokiksen, light-kokiksen, zerokokiksen, pepsin ja pepsimaxin.

Tätä on väittänyt moni muukin, mutta ne kokeet, joista itse olen kuullut, ovat osoittaneet uhon vääräksi. Ehkä jotkut ääripäät menee kohdilleen, mutta en jaksa uskoa, että kaikki menisivät millään oikein. Makuaisti on yllättävän paljon sidoksissa brändiin, ellei silmiä pelata pois.

No tietenkin on, mutta ei kaikki läskisäkit voi oikeaa kokista juoda ja itsesuggestiolla osa on jopa saanut itsensä aivopestyä kuvitelmaan että joku esanssipaska olisi parempaa kuin aito.
Harva lighteja paremmaksi väittää, mutta omaan makuuni ne käy sen verran hyvin, etten viitsi moninkertaista energiamäärää vetää peruscolasta. Lisäksi sokerilimut maistuvat aivan tajuttoman makealta lightien jälkeen. Näin on vissi.

Sport Illustrated-lehteä minulla ei ole tapana panna, ei edes kymmentä hienointa numeroa.

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Harva lighteja paremmaksi väittää, mutta omaan makuuni ne käy sen verran hyvin, etten viitsi moninkertaista energiamäärää vetää peruscolasta. Lisäksi sokerilimut maistuvat aivan tajuttoman makealta lightien jälkeen. Näin on vissi.

Hyvin paljon samaa mieltä, itsellekin nykyään normaalit limsat maistuvat liian makeilta ja pidän enemmän useimpien lightien mausta. Mutta esimerkiksi krapulassa tai viinan seassa ei pysty juomaan muita kuin sokerillisia, poikkeuksena enrgiajuomat, joissa light -versioita tulee juotua käytännössä aina.

Tätä on väittänyt moni muukin, mutta ne kokeet, joista itse olen kuullut, ovat osoittaneet uhon vääräksi. Ehkä jotkut ääripäät menee kohdilleen, mutta en jaksa uskoa, että kaikki menisivät millään oikein. Makuaisti on yllättävän paljon sidoksissa brändiin..

Olen samaa mieltä, että brändi varmasti vaikuttaa jonkin verraan asiaan. Toisaalta edelleen vakaasti väitän nuo mainitsemani versiot erottavani toisistaan, niissä on oikeasti selkeä ero. Mutta sitten kun otetaan mukaan kaiken maailman Freeway-colat sun muut niin mennee hankalaksi. Pakko joskus järjestää tuollainen makutesti.

Mielestäni on hyvin hämmästyttävää kun eräs kaverini väitti ettei maista Pepsi Maxissa ja sokeri-Pepsissä mitään eroa. Puhuu paskaa tai omaa todella erikoisen makuaistin.

Asiasta seuraavaan. Kaikki juotava on lasipakkauksessa huomattavasti paremman makuista. Psykologiaa tai ei.

Useimmat kasvikset on kypsennettynä hemmetin pahoja.

Mäkkärin juustohampurilainen on oikeasti todella kuiva ja mauton, silti jostain kumman syystä niitä tulee syötyä viikossa pari-kolme.

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mäkkäristä tulikin mieleeni Hese. Hyi olkoon mitä paskaa, mielummin olen nälässä kun vedän näitä kuivia ja mauttomia ranskalaisia tai pahoilla majoneeseilla täytettyjä hampurilaisia. Samaa kastia abc-huoltsikan vastaavien kanssa. Yök.

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mäkkäristä tulikin mieleeni Hese. Hyi olkoon mitä paskaa, mielummin olen nälässä kun vedän näitä kuivia ja mauttomia ranskalaisia tai pahoilla majoneeseilla täytettyjä hampurilaisia. Samaa kastia abc-huoltsikan vastaavien kanssa. Yök.
Olet väärässä, Hesburger on kaikessa parempi kuin McDonals, paitsi hinnoissa.

Majoneesit ovat juuri sellaisia kuin pitääkin.

Joskus kyllä on poikkeuksia ja tulee näitä kuivia hampurilaisia ja ranskalaisia. Paskojen työntekijöiden piikkiin.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Omalta osaltani kaikki pikaruokaketjut ovat olleen boikotissa jo vuosia. Vaimo käy joskus lasten kanssa Mäkkärissä tai Hesessä, mutta minä etsin kunnon grillikioskin, josta sapuskani tilaan. Syön mielelläni grilliruokaa, joka valmistetaan tilauksesta. Tuntikausia (pahimmillaan) seisseet pikkuruiset mäkkäripurilaiset eivät aikamiehen mahassa juurikaan nälkää syrjäytä, vaan vatsan kurniminen alkaa jo ennen kuin ulko-ovi sulkeutuu selän takana. Hintataso noissa roskaruokaketjuissa on korkea kun sitä vertaa saadun ruoan määrään ja laatuun.

Grillikioski hakkaa pikaruokaketjut.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Valioyksilö kirjoitti:
Väitän, että tunnistaisin sokkotestissä toisistaan ainakin taviskokiksen, light-kokiksen, zerokokiksen, pepsin ja pepsimaxin.[/quote

Tätä on väittänyt moni muukin, mutta ne kokeet, joista itse olen kuullut, ovat osoittaneet uhon vääräksi. Ehkä jotkut ääripäät menee kohdilleen, mutta en jaksa uskoa, että kaikki menisivät millään oikein. Makuaisti on yllättävän paljon sidoksissa brändiin, ellei silmiä pelata pois.

Meillä joskus koulussa kokeiltiin tota, niin kaveri sai kaikki oikein, kun oli neljässä mukissa muistaakseni Normicokista, Zeroo, Pepsiä ja jotain muuta, en muista mitä, olisko ollu Maxia.. Itse en kyllä tunnistaisi..

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Subwaysta saa paremmanmakuista (ja ilmeisesti ei-niin-epäterveellistä) ruokaa kuin mäkkäreistä tai heseistä.

Mielestäni on hyvin hämmästyttävää kun eräs kaverini väitti ettei maista Pepsi Maxissa ja sokeri-Pepsissä mitään eroa. Puhuu paskaa tai omaa todella erikoisen makuaistin.

Asiasta seuraavaan. Kaikki juotava on lasipakkauksessa huomattavasti paremman makuista. Psykologiaa tai ei.

Näihin täytyy sanoa, että samaa mieltä.

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Minäkin kyllä väitän, että sellaisilla ihmisillä on makuaistissa vikaa, joka ei sokerittomia limppareita normaaleista tunnista. Itsehän kyllä tunnistan myös Cociksen, Pepsin ja halpiskolatkin toisistaan.

the beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä AITO happopitoinen eli Coca-Cola on parasta, mutta kyllä se pepsikin alas menee ihan yhtälailla. Mielestäni on hieman outoa jos tykkää coca-colasta mutta ei voi sietää pepsiä, makuasioitahan ne ovat , mutta omassa suussani ne maistuu kuitenkin LÄHES samalta.

Täytyy vielä mainita Lidlin tuotteista: Lidlin tuliset makkarat ja pakaste salamipizzat, joita myydään 3 kpl pakkauksissa. Erittäin herkullista!

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Subwaysta saa paremmanmakuista (ja ilmeisesti ei-niin-epäterveellistä) ruokaa kuin mäkkäreistä tai heseistä.

Totta. Huono hommahan näissä sämpylöissä on korkea hinta. Silloin oli hinta kohdallaan, kun kaverini oli eräässä Subwayssa duunissa ja antoi minulle aina työntekijäalennuksen (50%) :)

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täytyy vielä mainita Lidlin tuotteista: Lidlin tuliset makkarat ja pakaste salamipizzat, joita myydään 3 kpl pakkauksissa. Erittäin herkullista!

En ole varma tarkoitatko samanlaisia pakastepizzoja, joista ainakin itse pidän todella paljon. Sellaisia vähän pannupizzan tyylisiä, ei-pyöreitä, paksumpia kuin normit. Makuina ainakin kinkku-ananas ja salami. Ihan pirun hyviä!

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ja Dr. Pepper pesee noi kaikki muut kolalitkut... Turha inistä enempää!

Näistä ei voi olla täysijärkinen eri mieltä. Tosiaan Subwayn ainoa iso miinus on korkeat hinnat.

Ja kyllä minä olen löytänyt ihan oikeaa Dr. Pepperiä mm. Turtolan ja Nokian sittareista. Turtolassa sekä tölkissä että ½ litran pullossa, Nokialla tölkissä. Herkkuva.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ja kyllä minä olen löytänyt ihan oikeaa Dr. Pepperiä mm. Turtolan ja Nokian sittareista. Turtolassa sekä tölkissä että ½ litran pullossa, Nokialla tölkissä. Herkkuva.

Sua on kusetettu. Tai et ole vaan osannut. Se pullossa oleva ei ole ihan sitä oikeaa. Siinä on vähemmän sokeria, kuin tölkkimallissa.
Olen antanut kertoa itselleni, että se pullomalli on ns. Suomi-malli ja tölkki original. Ja original on aina parasta.

Toki huijaan itsekin joskus makuani, ostamalla pullomallia, mutta siitä jää oikeasti jotain puuttumaan.
Dr. Pepper Cherry Vanilla on parasta kolaa, mitä on valmistettu.
Kun lähden loppuvuodesta rapakon taakse, vedän vain pepperiä koko reissun sekä maistelen sellaisia juomia, mitä en ole aikaisemmin juonut.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minäkin kyllä väitän, että sellaisilla ihmisillä on makuaistissa vikaa, joka ei sokerittomia limppareita normaaleista tunnista. Itsehän kyllä tunnistan myös Cociksen, Pepsin ja halpiskolatkin toisistaan.
Tottakai niissä huomaa eron, jos suoraan pullosta vetää tai verrattavana on pelkästään yksi kumpaakin lajia. Cokis, Zero, light-coke, Pepsi + Max ja vaikka joku Lidl-cola samaan lämpötilaan jäähdytettynä ja valkoisesta kertiksestä vedettynä, ja saa olla aika kova jätkä, että löytää edes sen aidon ja oikean mustan kullan. Tästä on jauhettu niin kauan jo kaveripiirissäkin, että pakko kai se on testata joskus.

tutzba

Jäsen

Kyllä Subway vie ehdottomasti voiton kaikista hampurilaispaikoista. Vaikka terveellisyys ei olisikaan pääasia, niin se maku on! Aivan mahtavia leipiä, ei voi muuta sanoa. Eikä ole hinnallakaan pilattu.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä Subway vie ehdottomasti voiton kaikista hampurilaispaikoista.

Kunnon kotiruokakin vie voiton hampurilaispaikoista...kuten myös Subwayn tuotteista. Kyse on siitä, mitä kulloinkin tekee mieli syödä. Jos haluaa hampurilaisaterian niin siihen ei subi auta...vai mitä?

Myös härän sisäfile kunnon kastikkeella vie subista voiton.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Subit hakkaa ketjuhampurilaiset helposti maultaan ja yleensä myös ympäristöltään. Ja hintaahan noilla ei erityisen paljon ole, jos vertaa varsinkin Heseen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

Jos ei hesen majoneesit iske niin kuulut erittäin suureen vähemmistöön. Ja vertaamalla näitä ABC:n kastikkeisiin tuot esille myös makuaistisi, joka on niin vitunralleen kuin olla ja voi:)

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Subit hakkaa ketjuhampurilaiset helposti maultaan ja yleensä myös ympäristöltään. Ja hintaahan noilla ei erityisen paljon ole, jos vertaa varsinkin Heseen.

Entä jos haluan hampurilaisaterian...onko Subwaylla tarjota tällaista?

tutzba

Jäsen
Jos haluaa hampurilaisaterian niin siihen ei subi auta...vai mitä?

No näinhän se on. Kumma kyllä ei tämän vuoden puolella ole tehnyt kuin yhden kerran mieli hampurilaisateriaa! Sekin tapahtuma sijoittui vappuun, jolloin meni kaikkea muutakin alas. Subwayssa olen käynyt varmaan parisenkymmentä kertaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy