Kiistelyä makuasioista

• 18 345
  • 225

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voi olla, kyllähän minä ajalen säärenikin säännöllisesti. Nälän pitämisestä oli puhetta, ja siihen energiasisältö liittyy olennaisesti.

Minusta sä et ole oikea ihminen puhumaan pikaruuasta näillä eväillä laisinkaan. Eli aivan turha vertailla makuja jos näet asian energiasisältöinä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minusta sä et ole oikea ihminen puhumaan pikaruuasta näillä eväillä laisinkaan. Eli aivan turha vertailla makuja jos näet asian energiasisältöinä.
Ei, ei. Tässähän oli kyse vain ja ainoastaan siitä, että otin kuriositeettina selvää, kuinka pitkälle Trenchtown oli oikeassa heitossaan juustohampurilaisen ja subin potkusta. Sen enemmästä ei nyt ollut kyse.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Karhu on muuten oluista pahimman makuista. Jopa lappari menee edelle.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pidetään ne kaljat ja oluet erillään... mutta toisaalta, avauksesi ei kyllä keskustelua herätä, sillä Karhuahan ei kurkusta saa alas, vaikka mikä juureva tauti olisi ropista häädettävänä.

Mutta jos makuasioista pitää keskustella tai kiistellä, on todettava, että Finlandia Vodka häpäisee Suomen imagon. Hirveätä tiskivettä, kuten suurin osa suomalaisista kirkkaista ylipäänsä.

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Olut on muuten aika saatanan tiskiveden makuista.

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues

Ei kyllä. Vaikka en oluita itse juokaan, niin Olvi on kyllä ehdottomasti kamalinta mitä tullut joskus litkittyä.

Suosittelen muuten Otto lonkero puolukka-karpaloa. Puolukka-karpalo ei varmastikaan kovinkaan paljoa yhdistelmänä houkuta, mutta ihan helvetin hyvää. Ei kuivaa (en pidä), eikä liian makeaa (menee alas runsaamminkin nautittuna), täydellistä. Jääkylmänä vielä, niin aijai.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ei kyllä. Vaikka en oluita itse juokaan, niin Olvi on kyllä ehdottomasti kamalinta mitä tullut joskus litkittyä.

Tämä on kyllä harhaoppia.

Kotimaisistahan Karhu, Koff ja Olvi ovat juotavia (tässä järjestyksessä).

Karjala menee jollei jäähallista, lähi-shelliltä, tai siitä rasittavan sukulaisen suosikkibaarista muuta satu saamaan.

Lapin Kulta nyt on paskaa joka tapauksessa, mutta paljon kertoo se, että kunnei sitä kukaan juo, niin nyt on sitten tarjolla ihan uusi resepti. Vanha poltettiin ja tuhkat haudattiin kuuden jalan syvyyteen. Tällä uudella reseptillä sitten yritetään saada jotain jalustaa makuaistittomien keskuudessa, mutta tuskin sekään enää auttaa ja vuonna 2010 kukaan ei edes muista että lappariakin joskus oli olemassa.

RIP - Lapin Kulta. tämän voi siirtää TTK-ketjuun.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Oluista kaikki suomalaiset perusoluet, Lapin Kulta, Karjala, Karhu, Olvi, Sandels ja Koff ovat hyviä, mutta Karjalaa ostan yleensä tai sitten sitä, joka on halvinta kaupassa...

Tämä jos mikä on harhaoppia. Puistattaa. Sanat Karjala, Koff, perusolut ja Sandels samassa lauseessa. Nelikenttätehtävä, mikä näistä ei kuulu joukkoon? Modet hoi, tällaisesta pitäisi jo häkki heilahtaa.

Makuasioistahan voi aina kiistellä mutta ei se ole mikään makuasia vaan kiistaton fakta että suomalaisista oluista ylivertaisesti paras on Sandels.

huskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, HC Boners

Tässä oot kyllä niin väärässä kun olla ja voi. Jos puhutaan suomioluista, niin kyllä se Karhu on parasta. Maailman oluista parasta on Budvar. Pahinta maistamistani on Heineken, tosin parempi sekin, että maistuu pahalle ku ei millekkä niinkuin lappari.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Sua on kusetettu. Tai et ole vaan osannut. Se pullossa oleva ei ole ihan sitä oikeaa. Siinä on vähemmän sokeria, kuin tölkkimallissa.
Olen antanut kertoa itselleni, että se pullomalli on ns. Suomi-malli ja tölkki original. Ja original on aina parasta.

Kai mä nyt sen eron maistan. Puhuin oikeasta Dr. Pepperistä. Toki olen sitä Suomi-litkua (sitä missä lukee keltaisella pohjalla "Uusi maku" tms. ja panttipullossa) nähnyt joka paikassa myytävän, mutta Turtolan sittari myy myös oikeaa Pepperiä sekä (pantittomassa tuonti)pullossa että tölkissä.

Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tämä jos mikä on harhaoppia. Puistattaa. Sanat Karjala, Koff, perusolut ja Sandels samassa lauseessa. Nelikenttätehtävä, mikä näistä ei kuulu joukkoon? Modet hoi, tällaisesta pitäisi jo häkki heilahtaa.

Makuasioistahan voi aina kiistellä mutta ei se ole mikään makuasia vaan kiistaton fakta että suomalaisista oluista ylivertaisesti paras on Sandels.

Eipä tästä voisi enempää olla samaa mieltä! Sandels pesee todellakin mennen tullen koffit ja karjalat.

Paras olut on kuitenkin ehdottomasti Kozelin tumma. Kyllä siinä vaan on kaikki maut täysin kohdallaan, täydellinen juoma!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kotimaisistahan Karhu, Koff ja Olvi ovat juotavia (tässä järjestyksessä).
"Kotimaisista" Karhusta, Koffista ja Olvista ainoa kotimainen on Olut ja virvoitusjuomatehtaan tuote.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllähän kotimaisista lähikaupan valikoimista löytyvistä oluista paras on Laitilan Kukko, siis se keltainen tölkki. Mallaskosken Kuohu oli joskus parempaa, mutta sille on tapahtunut jotain mystistä. Jos taas puhutaan enemmän bulkahtavista, Nikolai on kilometrin edellä muita. Sitten tulee se tasainen puppa, jota kukaan ei erota toisistaan, kun etiketit poistetaan. Tollot.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Amatöörit ja alkoholistit hakevat oluet maitokaupasta. Todellinen bissen ystävä tyydyttää kutkuttavat makuhermonsa vahvalla maltaalla, jota Alko ystävällisesti myy...eri merkkien muodossa.

julle-jr

Jäsen
Hassua kun jengi puhuu oluiden paremmuudesta, mutta ei mainitse maailman parasta olutta, nimittäin Newcastlea, vaikka sitä saa monista marketeistakin. No okei, monet puhuivat kotimaisista oluista, mutta mainittiinhan tuolla Kozelkin.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pysyttelen mielelläni amatöörinä, sillä alkoholinkäytön ammattilainen haiskahtaa vähän alkoholistilta. Ja vielä sellaiselta joka pitää itseään muita juoppoja tärkeämpänä.

Mutta mites tuo makuasia, jota tässä ketjussa myös käsitellään.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Jep. Itsekin kyllä diggaan näistä suomalaisista oluista eniten Sandelsista eli ystävällisemmin Santusta. Vaikka onkin kalliimpaa, niin kyllä se hintaero maussa tulee takaisin moninkerroin. Itse ostan aika usein Santtua kun olutta ostan.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Lapin Kulta nyt on paskaa joka tapauksessa, mutta paljon kertoo se, että kunnei sitä kukaan juo, niin nyt on sitten tarjolla ihan uusi resepti.

Resepti uusittiin jo vuosi sitten keväällä, tai ainakin tuote lanseerattiin lehdistötilaisuudessa muistaakseni huhtikuussa. Olivat saaneet ympättyä siihen hieman maltaan makua, mutta vetiseltä se edelleen "maistui"; oli vaikea keksiä jotakin diplomaattista kommenttia, kun kourallinen Hartwallin ihmisiä höpötti vieressä ja kyseli, että eikö olekin hyvää.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapin Kullasta on näköjään ollut puhetta. Täällä Helsingissä ei toi merkki taida kyllä paljoakaan saada kannatusta, mutta itse kyllä myönnän siitä pitäväni, vaikkakin noin muuten oon kyllä ollut yleisesti ottaen sitä mieltä, ettei pohjoisesta tule muuta hyvää kuin poronsarvijauhe, eikä sekään toimi. Mutta siis mun mielestä se vanha Lapin Kulta oli kyllä parempaa kuin tää uus, ja oikeastaan sitä vanhaa onkin jo vähän ikävä, vaikkakin tosi harvoin silloinkaan sitä ostin. Noinhan se monesti menee.

scholl

Jäsen
Mielestäni Karjala on kyllä pahinta Suomi-olutta. Onneksi en fanita lätkää. Hesarin blogissa muuten Kristian Sundqvist kirjoittaa hauskasti liittyen meneillä oleviin mm-kisoihin: "Olen luvannut grillata takapihalla jonne kannettavankin voi roudata, muutama bisse (Karjalaa ei täältä sentään saa, joutuu juomaan jotain parempaa)."

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Suomalaiset peruskaljat maistuu kaikki melko samalta paitsi Karjala, joka on suorastaan älyttömän pahaa. Ennen selvinpäin kuin Karjalaa napaan.

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Karjalalle lähtee myös täältä miinus ääni. Ennen oluen kallistumista monipakkauksissa Karjala oli lähes aina "tarjouksessa" tai ainakin myyntipaikan halvinta olutta. Ilmankos, koska se on huonointa ja vain käytännössä persaukisille tarkoitettu. Tunnetummat jenkkioluet taas muistuttavat lähinnä Lapin Kultaa, mm. Coors ja Budweiser. Ei makua ollenkaan.

Tsekkiläiset oluet ovat ihan hyviä ja muutenkin muualla Euroopasta löytyy parempaa olutta kuin Suomesta. Budvar, Keo, Amstel...

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Karjalasta vedin eka kännit 13 vuotiaana eikä sen jälkeen ole pahemmin uponnut. Muutamia pulloja jossakin vaiheessa olen paremman puutteessa heittänyt ääntä kohti mutta pahaa tuo on. Miksi juoda tuota kun vaihtehtojakin löytyy...?

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Karjalasta vedin eka kännit 13 vuotiaana eikä sen jälkeen ole pahemmin uponnut. Muutamia pulloja jossakin vaiheessa olen paremman puutteessa heittänyt ääntä kohti mutta pahaa tuo on. Miksi juoda tuota kun vaihtehtojakin löytyy...?

Kyllähän nykyinen Karjala on ihan juotavaa. Silloin kun sitä pantiin Lappeenrannassa, se oli ihan kauheaa sontaa. Kun panimo lopetettiin, koko loppu tuotanto vietiin kaatiksen lietealtaaseen. Oikea paikka mokomalle kuralle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy