hammer lynx
Jäsen
Riisiryssälä on käsittämättömän paska maa. Koronan ainoa hyvä puoli on se että ei ole tarvinnut käydä tuolla pariin vuoteen.Olympialaiset pitäisi olla sitä hyvää propagandaa.
Minä olen pessimistisen vaivihkaa miltei huomaamattani lipunut pro-Kiina-vankkureihin vuosien saatossa. Yhdysvallat sitä ja tätä, miltei demokratian irvikuva, ei siitä sen enempää. Venäjä taasen yrittää uutta nousua, hirveetä kattoa mukademokratian menoa. Ei siitäkään sen enempää. Meidän Eurooppa, tuo maailman paras maailmankolkka, kuollee omiin utopioihinsa. Aina jos näitä ihmettelee, joku viisas tulee sutkauttamaan jotain tyyliin että ei ole hyvä, mutta paras paikallaolijoista. Eikä siinä, minä eurooppalaisena haluan uskoa siihen vaikken uskokaan, että voittaa herruuden.
Niin, Kiina on ollut siellä omissa oloissaan Euroopasta katsottuna kun eivät ole hyökkäämässä koko ajan johonkin unkariin tai egyptiin. Kiistoja sielläkin on kai, ehkä joku Taiwan, muttei ne kiinnosta täällä. Ne jyrää ennen pitkää muut lilliputtisisältähajoavat demokratiautopiayhteiskunnat. Teknologia tulee jatkamaan kehitystään ja biittaa länsimaiset tiukan eettiset ja kontrolloidut hankkeet.
Vähän siis olen huomaamatta lipunut tuonne suuntaan. Siis kai sitä haluaisi olla voittajien puolella, niiden jotka menevät ekana Marsiin ja alfakentaureihin. Mutta nyt tällaiset ihme olympialaiset, ei itseäni kiinnosta kisat yhtään, mutta karulla tavalla palauttanut tällaisen haahuilijan takaisin maan pinnalle mitä Kiinaan tulee. Tiedostan tietenkin olevani eurooppalainen herkkätassu.
Mutta että tällaiset olympialaiset muistuttamaan kuinka Kiina on perseestä. Itte kiinalaisena propagandaministerinä pitäisin tällaiset kisat mahdollisimman kaukana omasta maastani.
Ei ole ikävä raskasmetalleilta maistuvia vihanneksia, antibioottikanaa ja läpeensä korruptuneita virkamiehiä.