Mainos

Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 420 335
  • 2 847

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tämä tilanne vaikea. Alle 500 molemmissa viikonlopun peleissä, mutta silti kierroksen suurimmat luvut. Vaikeaa on koko Mestiksellä. Kiekko-Espoon yleisöennätys on edelleen Suomi-Sarjan ajalta. Kyllähän noi lukemat pitäisi olla joka pelissä yli tonnin. Miten siihen päästäisiin onkin sitten hankalampi. Varsinkin PK-seudulla missä ihmisten vapaa-ajasta kilpailee niin moni aktiviteetti. Siitähän se lähtee että ihmiset viihtyy hallilla.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuo kauppakeskusten popup-lipunmyyntipiste ei muuten ole ollenkaan hullumpi ajatus. Espoo on kuitenkin kauppakeskusten luvattu maa ja niissä kaiketi valtaosa espoolaisista viikoittain käy. Iso Omena, Ainoa, Sello ja (valmistuessaan) Lippulaiva haltuun niin on aika hyvin näkösällä ja tavoittaa ihmiset paremmin kuin esim. perinteisellä mediamainonnalla.
Kyllä. Lippulaivahan valmistuu reilu kuukauden kuluttua muutenkin jo niin sinnehän voisi perustaa tuollaisen myyntipisteen ihan "kalustoon kuuluvaksi". Samalla voisi tuoda muutenkin sellaista paikallishenkeä tuohon uuteen kauppakeskukseen, jos se nyt kuinka monille sitten merkkaakaan mitään. Mutta ainakin olisi yritystä sen suhteen tuoda esiin ihmisille, että "hei, meillä on muuten tällainenkin joukkue täällä".
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä. Lippulaivahan valmistuu reilu kuukauden kuluttua muutenkin jo niin sinnehän voisi perustaa tuollaisen myyntipisteen ihan "kalustoon kuuluvaksi". Samalla voisi tuoda muutenkin sellaista paikallishenkeä tuohon uuteen kauppakeskukseen, jos se nyt kuinka monille sitten merkkaakaan mitään. Mutta ainakin olisi yritystä sen suhteen tuoda esiin ihmisille, että "hei, meillä on muuten tällainenkin joukkue täällä".
Citycon ei ihan ilmaiseksi tahdo päästää noihin kauppakeskuksiin kaupustelemaan. Normaalihinnat noille käytäväpaikoillekin on aika kovia suhteessa Mestisseuran budjettiin. Pitäisi saada aikaan joku hyvä yhteistyödiili missä saisi paikan ilmaiseksi vaikka mainostilaa vastaan. Sitten sinne pisteelle pitäisi vielä kehittää jostain joku myymään. Idea ei ole huono, mutta toteutus ei ole ihan yksinkertainen.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Pitäisi saada aikaan joku hyvä yhteistyödiili missä saisi paikan ilmaiseksi vaikka mainostilaa vastaan.
Tähän aiheeseen liittyen: eikö joskus muinoin Kiekko-Espoon paidoissa (aikana ennen Bluesia) ollut vanhan Lippulaivan mainos? En itse vielä ollut silloin edes syntynyt enkä täten kiekkoa seurannut, mutta muistan nähneeni vanhoissa kuvissa Lippulaivan mainoksen. Tietenkään en tiedä nyt kun uusi kauppakeskus on Cityconin alaisuudessa, onnistuisiko tuollainen yhteistyö. Mutta ideoistahan kaikki lähtee liikkeelle.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tähän aiheeseen liittyen: eikö joskus muinoin Kiekko-Espoon paidoissa (aikana ennen Bluesia) ollut vanhan Lippulaivan mainos? En itse vielä ollut silloin edes syntynyt enkä täten kiekkoa seurannut, mutta muistan nähneeni vanhoissa kuvissa Lippulaivan mainoksen. Tietenkään en tiedä nyt kun uusi kauppakeskus on Cityconin alaisuudessa, onnistuisiko tuollainen yhteistyö. Mutta ideoistahan kaikki lähtee liikkeelle.
Nyt kun kirjoitit niin samanlainen muistikuva on mullakin. Joskus ysärillä taisi olla Lippulaivan mainos paidassa. Vanhakin Lippulaiva oli kyllä vuosikaudet Cityconin omistuksessa. Sitä en muista milloin Citycon sen osti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, itsekin lähtisin kyllä nyt hakemaan lisää erityisesti nuoria hallille kohdistetuilla alennuslipuilla.

Yleisesti hallin hintatasosta: tuntuu lähinnä huonolta vitsiltä maksaa 9 e Karjala-tölkistä Metstis-matsin yhteydessä.

Käsittääkseni ruotsissa on joillakin seuroilla että lapset pääsevät jopa ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi matseihin, tällä tavalla saadaan houkuteltua vanhemmatkin samalla peliin ja niistä saa täyden hinnan. Samalla kuitenkin vahvistetaan lasten ja nuorten seurauskollisuutta heti nuoresta pitäen.

Toinen tärkeä kohderyhmä mitä itse ainakin näen on opiskelijat, ne saattavat monesti tulla isommallakin porukalla jossa on muualta muuttaneita, vaikka hetken alennuksilla ja tarjouksilla hinta tippuu niin jos ne saa houkuteltua käymään peleissä voivat myöhemmin tuoda valmistumisen jälkeen isomminkin rahaa pöytään täydellä hinnalla, harva opiskelee loputtomiin. Haalaritarjouksia, halpaa kaljaa jne..
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Citycon ei ihan ilmaiseksi tahdo päästää noihin kauppakeskuksiin kaupustelemaan. Normaalihinnat noille käytäväpaikoillekin on aika kovia suhteessa Mestisseuran budjettiin. Pitäisi saada aikaan joku hyvä yhteistyödiili missä saisi paikan ilmaiseksi vaikka mainostilaa vastaan. Sitten sinne pisteelle pitäisi vielä kehittää jostain joku myymään. Idea ei ole huono, mutta toteutus ei ole ihan yksinkertainen.
Nythän muutama K-Kauppias on hommassa mukana. Lisäksi siellä on Hockey Base ja muutamia ravintoloita. Ei ole sama kuin kauppakeskus, mutta kustannuksiltaankin tämä olisi enemmän Mestis-tasoa ja noista voisi jonkun lipun saada myytyä. Me miksei myös fanituotteita.
 
Nythän muutama K-Kauppias on hommassa mukana. Lisäksi siellä on Hockey Base ja muutamia ravintoloita. Ei ole sama kuin kauppakeskus, mutta kustannuksiltaankin tämä olisi enemmän Mestis-tasoa ja noista voisi jonkun lipun saada myytyä. Me miksei myös fanituotteita.

Kyllä. Diplomikauppias Heimo Välinen / K-Supermarket Seilori yksi suurimmista sinisen sydämen omaavista (ja mm. Kiekko-Espoo Oy:n hallituksen jäsen). Jää pois Seilorin ruorista kaupan siirtyessä Pikkulaivasta uuteen Lippulaivaan, mutta voisin kuvitella Kiekko-Espoo -yhteistyön myyntipisteineen olevan yksi perintöään uudelle kauppiaspariskunnalle.
 

Wineofari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Citycon ei ihan ilmaiseksi tahdo päästää noihin kauppakeskuksiin kaupustelemaan. Normaalihinnat noille käytäväpaikoillekin on aika kovia suhteessa Mestisseuran budjettiin. Pitäisi saada aikaan joku hyvä yhteistyödiili missä saisi paikan ilmaiseksi vaikka mainostilaa vastaan. Sitten sinne pisteelle pitäisi vielä kehittää jostain joku myymään. Idea ei ole huono, mutta toteutus ei ole ihan yksinkertainen.
En tiedä, paljonko Hesari tai puhelinliittymäukot joutuvat maksamaan popup-pisteistään kauppakeskuksissa, mitä vähän väliä ostarien käytävillä näkee, ellei sitten juurikin liity johonkin sopimukseen. Kokonaisesta toimitilasta kauppakeskuksessa turha mestistasolla varmaankin haaveilla.

En usko, että se hirveän ylitsepääsemätöntä olisi, että vaikka Kiekko-Espoo sponssaisi muutamat seuran logolla koristellut popup-lippukojut ja eiköhän faniklubin jäsenistä saataisi hankittua talkoohengellä pari asiakaspalveluhenkistä tyyppiä päivystämään näille lippukojuille. Voisi ainakin aloittaa sillä, että kysyy faniklubin halukkuutta tämmöiseen. Saatavuuden perusteella voisi sitten näitä popup-lippumyyjäisiä pitää. Eiköhän kauppakeskuksilla löydy yhden kärryn kokoinen tila jostain, missä lippukojua voisi säilyttää silloin, kun sitä ei käytetä, niin ei tarvitsisi millään pakullakaan hakea pois. Tietenkin voisihan sen lippukojun myös toteuttaa kankaisilla banderolleilla, mitkä päivän päätteeksi mahtuisi vaikka reppuun, kun ei siellä kuitenkaan mitään sopimuspapereita kirjoitella, niin pöytätasolle ei niinkään suurta tarvetta, tosin näyttäähän se paremmalta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli s-postia:

"Haluamme kutsua kaikki seuramme harrastajat seuramaan Kiekko-Espoo miesten Edustusjoukkueen ottelua Joensuun Kiekko-Poikia vastaan 16.3.2022 Espoon Metro Areenalle. Tapahtuma on seuramme pelaajille sekä kiekko- ja ringettekoululaisille maksuton!


Osallistuminen tapahtumaan edellyttää ennakkoilmoittautumista myClubissa.
Ilmoittaudu 6.3 mennessä!"

Oltaisiin kyllä tultu muutenkin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tuli s-postia:

"Haluamme kutsua kaikki seuramme harrastajat seuramaan Kiekko-Espoo miesten Edustusjoukkueen ottelua Joensuun Kiekko-Poikia vastaan 16.3.2022 Espoon Metro Areenalle. Tapahtuma on seuramme pelaajille sekä kiekko- ja ringettekoululaisille maksuton!


Osallistuminen tapahtumaan edellyttää ennakkoilmoittautumista myClubissa.
Ilmoittaudu 6.3 mennessä!"

Oltaisiin kyllä tultu muutenkin.
No niin! Tästä on ollut täälläkin puhetta. Ihan sama mistä idea lähti, mutta näin sitä kannattajakuntaa laajennetaan. Olen erittäin tyytyväinen, jos tällä saadaan 200 silmäparia lisää halliin. Jopa 100 olisi hyvä alku.

Olisi vielä hienoa laittaa ilmoittautuneille jokin historiapläjäys joukkueiden yhteisestä historiasta, mutta askel kerrallaan...
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No niin! Tästä on ollut täälläkin puhetta. Ihan sama mistä idea lähti, mutta näin sitä kannattajakuntaa laajennetaan. Olen erittäin tyytyväinen, jos tällä saadaan 200 silmäparia lisää halliin. Jopa 100 olisi hyvä alku.
Unohtui tuosta, että tuli otsikolla "seurayhteisöpäivä". Varmasti mukavan yhteisöllinen päivä junnuille ja kiekkokoululaisille, kun näkee katsomossa paljon muitakin pelaajanalkuja pelipaidat päällä.
 

Wineofari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuli s-postia:

"Haluamme kutsua kaikki seuramme harrastajat seuramaan Kiekko-Espoo miesten Edustusjoukkueen ottelua Joensuun Kiekko-Poikia vastaan 16.3.2022 Espoon Metro Areenalle. Tapahtuma on seuramme pelaajille sekä kiekko- ja ringettekoululaisille maksuton!


Osallistuminen tapahtumaan edellyttää ennakkoilmoittautumista myClubissa.
Ilmoittaudu 6.3 mennessä!"

Oltaisiin kyllä tultu muutenkin.
Omiin korviini koko tapahtumapäivä ei kantautunut, tosin aika vähän muutenkin käytän somea, niin vaikea minut myös on tavoittaa, mutta toisaalta itselläni oli myös viime viikko iltavuoroa, minkä takia en olisi edes päässyt paikalle, en äkkiseltään löytänyt ainakaan matsiraportista, niin paljonko siellä oli sitten loppujen lopuksi porukkaa? Ainakin koostetta katsellessa myös 208-211 katsomoissa oli kiitettävästi porukkaa istuskelemassa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Omiin korviini koko tapahtumapäivä ei kantautunut, tosin aika vähän muutenkin käytän somea, niin vaikea minut myös on tavoittaa, mutta toisaalta itselläni oli myös viime viikko iltavuoroa, minkä takia en olisi edes päässyt paikalle, en äkkiseltään löytänyt ainakaan matsiraportista, niin paljonko siellä oli sitten loppujen lopuksi porukkaa? Ainakin koostetta katsellessa myös 208-211 katsomoissa oli kiitettävästi porukkaa istuskelemassa.
Minä olin aika pettynyt tapahtumaan. Siellä ei oikein ollut mitään seurayhteisöön liittyvää sen lisäksi että junnut pääsi paidat päällä peliin. Ei tainnut olla mitään väliaikaohjelmaa tms. Onneksi junnuilla näytti olevan meno päällä muutenkin. Muutenkin ottelutapahtumassa olisi paljon kehitettävää.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Omiin korviini koko tapahtumapäivä ei kantautunut, tosin aika vähän muutenkin käytän somea, niin vaikea minut myös on tavoittaa
Tätä olen ääneen pohtinut aiemminkin. Kiekko-Espoolla on FB:ssa noin 4000 tykkääjää, IG:ssa reilu 5000 seuraajaa. Ja kun varmasti noissa määrissä on iso osa päällekkäisiä eli samoja ihmisiä, niin fakta on että somen kautta seuraajia ei ole edes metroareenallista ihmisiä. Vertailuna: jo kuopatulla Espoo Bluesilla on FB:ssa edelleen 22 000 seuraajaa, vaikka sinne ei tule edes sisältöä. No joo, ihmiset varmaan laiskoja tai osaamattomia poistamaan tykkäystään, mutta tuollaista määrää olisi mahdollista jossain vaiheessa realistisesti tavoitella. Selkeästi Kiekko-Espoo on somea käyttäville espoolaisille edelleen aika vieras juttu.

Se, mitä tällä ajan takaa, niin ihmetyttää, että seuran markkinointi kohdistuu pitkälti vain FB ja IG tileihin, vaikka sillä seuraajia on suhteellisen vähän. Noistakin muutamasta tuhannesta kun poistaa epämääräiset tilit ja somea passiivisesti käyttävien ihmisten tilit, tavoitettavien määrä pienenee. Ihmisten reagoinnit päivityksiin toki saa päivitystä näkymään myös joillekin sellaisille, jotka eivät tiliä seuraa, mutta silti tuota kautta näkyvyys on rajallista. Siksi ihmetyttää, ettei muita kanavia, esim ilmaisjakelulehtiä mainoksineen, kirjastojen ja kauppojen ilmoitusseiniä tai kauppakeskusten pop-up pisteitä oteta käyttöön. Ne tavoittaisi myös niitä ihmisiä, jotka eivät ole painaneet hiirellä "tykkää". Seuran alkutaipaleella olisi tärkeä saada ihmisiä mukaan, ja hallille matseihin. Aikanaan hekin tuovat kyllä ystäviään seuran kannalta "itsestään" hallille, mutta mitä enemmän näissä tapahtumissa käy väkeä, sitä enemmän on myös ihmisiä, jotka sinne voivat ystäviään tuoda.
Minä olin aika pettynyt tapahtumaan. Siellä ei oikein ollut mitään seurayhteisöön liittyvää sen lisäksi että junnut pääsi paidat päällä peliin. Ei tainnut olla mitään väliaikaohjelmaa tms.
Ottelutapahuma myös hieman ihmetyttää. Matseissa on tunnelman kannalta yksi suomen parhaita kenttäkuuluttajia. Viihtyvyys on hyvä, jos tulee maaleja. Erätauoille kaipaisi kyllä jotain. Joku toimittaja on tehnyt seuran IG-tilille välillä erätaukoliveä. Voisiko hänelle antaa hallissa erätauolla musiikin soittamisen sijasta vaikka viideksi minuutiksi mikrofonin käteen, ja yleisön kuullen haastattelisi yhden pelaajan ja vaikkapa pari katsojaa erän tapahtumista. Aikaa voisi kuluttaa myös kertomalla vaikkapa yhden pelaajan "esittelyn historiatietoineen", tai muuten viihdyttäisi yleisöä. Lopun ajan voisi kuunnella musiikkia, mutta 18 minuutin disko, jossa on huonoa musiikkia, on puuduttavaa maksavalle katsojalle, joka ei jaksa mennä hallin kioskihinnoilla kioskille. Vessassakaan ei kehtaa erätauon aikana useaan kertaan käydä, ja hallin käytävillä ei noin ylipäätään ole hirmusti katseltavaa. Toki myös joku "kuka saa heitettyä lähimmäksi" -heittokisa erätauolla voisi olla varsin ketterä toteuttaa. Heitettävää tuotetta myyntiin sisääntuloaulaan ennen matsia x eurolla, ja heittokisa jäälle ekan erän päätyttyä. Tuohon skabaan saisi hyvin luultavasti sponssin myös maksamaan "viulut". Toki jonnekin päätykatsomoon voisi laittaa myös "mies ja kitara" -yhdistelmän. Sekin viihdyttäisi erätauolla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noissa "kuka heittää lähimmäs"-kisoissa palkintokin voi olla aluksi jokin ihan pieni. Esim. tölkillinen (laimeahkoa) Kiekko-Espoo-kaljaa saisi meikäläisenkin viskomaan kamaa jäälle koska miksi ei. Plus pienillä katsojamäärillä olisi todennäköisyydetkin kohdillaan, notta pääsisi valokeilaan.

Nojo. Kyllähän tota helposti voisi kehitellä suuntaan tahi toiseen, aloittaisin niistä pelaajahaastiksista. Ei ole liikaa vaadittu pelaajaltakaan, että ennen matsia sovitaan keiden kanssa haastikset tehdään ja sitten rupatellaan pari minuuttia niitä näitä. Siellä kopissa ehtii lonnia silti vartin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kiekkokoulusta junnut vetämään rankkarikisan.
Tämä kyllä toimii. Muistan Liiga-ajoilta joitain SaiPa- ja Lukko-otteluita, joissa kentällä oli tunnetta ainoastaan junnujen rankkuskaboissa.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Eilinen yleisömäärä oli muuten merkittävästi isompi, kuin samaan aikaan pelatussa HIFK:n veikkausliigaottelussa. Keli ulkona oli varsin hyvä ulkoilmaurheilun seuraamiseen. Lajien välinen vertailu on turhaa, mutta ehkäpä nuo luvut osoittavat, että Espoon luvut ovat tämän hetkiseen tilanteeseen nähden ihan kelvollisia. Ei toki haittaa, jos ja kun ne tässä vielä kasvavat.

Toimisto, jos luette tätä: Asiakaskokemuksen näkökulmasta seuraaviin peleihin voisi avata yläkatsomon (ainakin yhden lohkon) myyntiin. Yläkatsomosta peliä näkee huomattavan paljon paremmin, kuin alakatsomoiden alimmilta riveiltä. Jos pelissä on katsojana viihtynyt (mm. nähnyt peliä), on helpompi tulla maksavana katsojana uudelleenkin. Vinkkinä: Pohtikaa nyt ainakin :)
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Eilinen yleisömäärä oli muuten merkittävästi isompi, kuin samaan aikaan pelatussa HIFK:n veikkausliigaottelussa.
Muuten Hongan viime kauden kotiotteluiden katsojakeskiarvo Veikkausliigassa oli vain 490, joten Espoossa Honka ei paljon kiinnosta.
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Tähän aiheeseen liittyen: eikö joskus muinoin Kiekko-Espoon paidoissa (aikana ennen Bluesia) ollut vanhan Lippulaivan mainos? En itse vielä ollut silloin edes syntynyt enkä täten kiekkoa seurannut, mutta muistan nähneeni vanhoissa kuvissa Lippulaivan mainoksen. Tietenkään en tiedä nyt kun uusi kauppakeskus on Cityconin alaisuudessa, onnistuisiko tuollainen yhteistyö. Mutta ideoistahan kaikki lähtee liikkeelle.
Nyt kun kirjoitit niin samanlainen muistikuva on mullakin. Joskus ysärillä taisi olla Lippulaivan mainos paidassa. Vanhakin Lippulaiva oli kyllä vuosikaudet Cityconin omistuksessa. Sitä en muista milloin Citycon sen osti.

Sterilille: Vuosina 1993-1995 oli erittäinkin vahvasti Lippulaivan logot pelipaidassa. Välillä erikoisesti pelipaitaan tilansäästön nimissä kirjoitettiin vain Lippu.

Espoonmiehelle: Kyllä. Vuosina 1993-1995 oli nuo yllä mainitun kauppakeskuksen logot pelipaidassa. Citycon osti sen vuonna 1999 kun 11.6.1999 julkisuudessa noin puhuttiin ja pitkin kesää 1999 juttua riitti siitäkin.

Kiekko-Espoolla oli erikoisesti eräässä vaiheessa pelipaitaa vähän vihreää ja mustaakin käytössä.

Syy sille oli tietenkin paikallisen PTV:n mainostuksesta johtuva myös 1990-luvun aikana.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Harmillista, etten itse päässyt eilen paikalle. Yleisömäärä oli mielestäni hyvä, vaikka olisihan minä tuonne vielä mahtunut. Nyt on kuitenkin onnistuttu löytämään yksi "teema", joka vetää hyvin porukkaa. Eli junnut & kiekkokoulut. Runkosarjassa teema veti halliin tuplasti kauden keskiarvon ja pudotuspeleissä about saman.

Jotta homma pysyy mielekkäänä, voi tällaisen järjestää 2-3 kertaa kaudessa per kohderyhmä. Ehkä vielä neljännen pudotuspeleissä, mutta suurempi tiheys saattaisi johtaa jonkin asteiseen inflaatioon.

Autetaanko toimistoa keksimään muita vastaavia? Itse toivoisin tapahtumia, johon ihmisiä kutsutaan, mutta liput pitää hankkia itse. Ei pitäisi opettaa kuluttajaa "ilmaisiin lounaisiin". Toki kohdennetuilla lippukampanjoilla voidaan aika hyvin mitata tietyn ryhmän potentiaalia. Joku voi toki tietää paremmin. Mitä nämä ryhmät sitten voisivat olla? Päiväkodit? Koulut? Toisen asteen oppilaitokset? Yhteistyökumppanit? Tuleeko muita mieleen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös