Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 759 129
  • 3 697

F#21

Jäsen
Tänään ainakin Bluesin pelaajia ja valmentajia tulee käymään meidän duunipaikalla markkinointimielessä. Varmasti hyvä idea, mutta miksi tätä ei olla käytetty aiemmin? OK - Marjamäki kävi kerran juttelemassa meille, mutta sekin aloite lähti meiltä, eikä Bluesin toimesta.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Availlaas muitakin ketjuja ettei kaikkea tarvitsisi tunkea tuohon Espoo United kaudella 2016-17 -ketjuun.

Ja että tähän viestiin olis jotain sanottavaakin, niin todettakoon että tilan omistava taho oli eilisessä Elämä Lapselle -konsertissa ottanut tapahtuman hyvin haltuun pukemalla VilleGallen päälle Hirson EU-pelipaidan.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ketju on varmasti enemmän kuin tarpeen, niin hyvässä kuin pahassa, kunhan homma lähtee kunnolla pyörimään. Alkuun tulee varmaan olemaan hankalaa suhteuttaa asioita mestiksen mittakaavoihin, kun on tottunut tuohon liigatason toimintaan. Mutta eiköhän se siitä kun hetken mestissaappaat jalassa tuijottaa touhua ja alkaa väijyä muiden mestisjoukkueiden vastaavaa toimintaa.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ketju on varmasti enemmän kuin tarpeen, niin hyvässä kuin pahassa, kunhan homma lähtee kunnolla pyörimään. Alkuun tulee varmaan olemaan hankalaa suhteuttaa asioita mestiksen mittakaavoihin, kun on tottunut tuohon liigatason toimintaan. Mutta eiköhän se siitä kun hetken mestissaappaat jalassa tuijottaa touhua ja alkaa väijyä muiden mestisjoukkueiden vastaavaa toimintaa.

Nuo "mestiksen mittakaavat" tms. budjettirajoitteet eivät kuitenkaan ole esteitä vaan korkeintaan haasteita, ainakaan näin insinöörin mielestä. Toki isolla rahalla saa helpolla näkyvyyttä ja komeita mainoskampanijoita, mutta myös pienemmällä rahallakin voi yltää samaan tulokseen. Mielestäni se, että on pieni budjetti ei tarkoita, että asiat tulisi tehdä huonommin vaan luovemmin. (tästä esimerkkinä tps a junnujen finaalin yleisöennätys, somen avulla) Lisäksi markkinointihan ei ole taakka seuralle/yritykselle, vaan keino kasvattaa myyntiä. Mielestäni ei tulisi tyytyä mestis tasolle markkinoinnissa vaan tähdätä parempaan, ellei jopa parempaan kun keskiverto liigajengi. Se onnistutaanko siinä riippuu toki motivaatiosta, luovuudesta ja oikeista henkilöistä.

Ps. Katsoin tuon mestiksen avaustilaisuuden ja olin positiivisen yllättynyt siitä kuinka Mestis pyrkii kasvattamaan näkyvyyttään. Se tapa millä on saatu jaettua näkyvyyttä elisan / veikkauksen ja ylen kesken on mielestäni hieno juttu. Olen vähän jopa yllättynyt, että elisalle suostui ylen mukaan tuloon. Pienemmälle liigalle on näkyvyyden kannalta (ja myös isommalle) mielestäni huonoa rajata katsojat yhden maksullisen ja kalliin palvelun alle (lue ruutu). Pidemmän aikaa on tuntunut, että mestis on ollut vähän sisäänpäin sulkeutunut. Mutta nyt tuntuu siltä, että mestiksessä ollaan herätty.
 

sininen haamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kävin tänään Metro Arenalla. Jää on sopivan täynnä mainoksia, mutta ainakin tänään laidat olivat täysin tyhjiä. Eli vielä on euroja tulossa organisaatioon kunhan laidat saadaan myydyksi. Alan pikku hiljaa syttymään tälle joukkueelle
 

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vielä olisi vähän parantamista.
Tässä pala seuran nettivulta:

Tapahtuma avaa ovensa klo ja kiekko putoaa jäähän kello 18:30. Osta lippusi matsiin tästä!

Espoo United kausikorit löytyvät täältä!


Niin siis mihin aikaan ovet aukeaa ja mikä on kausikori?
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Tapahtuma avaa ovensa klo ja kiekko putoaa jäähän kello 18:30. Osta lippusi matsiin tästä!

Espoo United kausikorit löytyvät täältä!


Niin siis mihin aikaan ovet aukeaa ja mikä on kausikori?

Tapahtuma ei vielä tiedä monelta se avaa ovensa. Kausikori on uusi ämpäri. Jaetaan huomisessa JYP-akatemia matsissa. Sisältää yllätyksiä kuten EU:n fanihuivi. Kymmenelle ekalle korin saajalle kausikortti. Kaikki ajoissa jonoon.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tapahtuma ei vielä tiedä monelta se avaa ovensa. Kausikori on uusi ämpäri. Jaetaan huomisessa JYP-akatemia matsissa. Sisältää yllätyksiä kuten EU:n fanihuivi. Kymmenen ekalle korin saajalle kausikortti. Kaikki ajoissa jonoon.
Nyt ollaan markkinoinnin ytimessä. Suomi on tunnetusti ämpärihullua kansaa ;)
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

No todellakin on kova yhteistyökumppani. Erityisen hienoksi diilin tekee se, ettei mikään edustusjoukkueista edes pelaa ylimmällä sarjatasolla eikä Olli Aro ole edes vielä virallisesti aloittanut työssään. Silti kaveri kulkee fanibussilla, junailee diilejä ja kommentoi niitä kuten myös tekee aika paljon muutakin näkyvää työtä Unitedin eteen. Tästä on hyvä jatkaa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
IHQ! Tämä kaikki olisi ollut mahdotonta jos olisivat päättäneet elvyttää jo olemassa ollutta brändiä?
Olisiko Jaguar halunnut assosioitua brandiin, joka ei hoida velvollisuuksiaan työntekijöitä kohtaan? Ei ainakaan ennen halunnut.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän toi aika doeroinnilta kuulostaa, mutta tällä kertaa ihan positiiviselta sellaiselta. Kaiketi pitää itsekin kinuta ilmainen lounas jossain twittagramissa. Hirso on niin karismaattinen ja mukava tyyppi, että se kannattaisi valjastaa muutenkin seuran palvelukseen peliuran jälkeen.

Se mitä Unitedin kannattaisi itseasiassa tehdä (Aleksi, saat käyttää) on kutsua avoimin ovin jengiä lounaalle hallille vaikka joka viikko keskiviikkoisin x kuukauden ajan. Joka kerran pari pelaajaa ja Aleksi/Aro messiin, tutustumaan, kertomaan juttuja, luomaan sitä paljon puhuttua yhteisöllisyyttä. Pieni tekoja, mutta veikkaan että kyllä toi jossain vaiheessa itsensä maksaisi takaisin.

Tietty eri asia on se, käykö Espoon kaltaisessa mestassa kukaan lounaalla muualla kuin henkilöstöravintoloissa, mutta sille ei voi mitään. Yrittänyttä ei laiteta hei!
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun en sopivampaa keksinyt. Ollessani viime perjantaina EU - JoKp -matsissa kiinnitin huomiota yleiseen häröilyyn katsomoissa kun ihmiset tihrustelevat heidän lipuissaan olevaa paikkanumeroa. Aika useinhan siellä ihmiset istuvat minne sattuu ja sitten toiset arpovat että menenkö hätistämään toisen paikaltani vai menenkö johonkin missä on tilaa.

Kun alakatsomot tulevat Mestiepelissä enintään puolilleen, tuntuu tuollainen säätäminen aika järjettömältä. Eikö matseihin voitaisi vain myydä kaikkia lippuja paikattomina? Luulisi olevan helppoa kun hintakin on se vakio kymppi (poislukien alimpien rivien femman "Mestiskampanja"-liput). Tiedän joo, ettei onnistu koska tietyille paikoille myydyt kausarit mutta ensi kaudelle voitaisiin myydä nekin paikattomina.
 

msg

Jäsen
Mahtoikohan tämä lounastwiittailu tuottaa mitään syytä miksi joku saapuisi Tapiolan pellolle ja maksaisi EU:n peleistä?

Mahtoiko SocialMediaPowerplayer ja Hirso missään vaiheessa ehtiä lounastaa Jari Pullisen kanssa ja jos niin tietääkö kukaan millä EU:ta yritettiin Jarille myydä?
 

msg

Jäsen
En viitsi kausiketjuun kirjoittaa, kun sopinee paremmin tänne.
Nimimerkki Juhaht kirjoitti toisessa ketjussa: Brändäyksessä puhutaan paljon merkityksistä ja siitä syystä miksi jokin asia on olemassa.
Minulle ei ole oikein selvinnyt, miksi EU on olemassa. Oma käsitykseni on se, että Jussi tarvitsee urheiluseuroja tuon tuulisen pellon kiinteistöbisnekseen. Varmaan tuokin ihan hyvä olemassaolon syy, mutta en mä tuolla lähtisi seuraa yleisölle myymään.
Jussihan voisi itse tai sen uuden toimarin välityksellä viestiä miksi seura on olemassa, kun tuo Garyn ja Hirson lounastapaaminenkin meni niinkuin Garyn doeroinnit tuppaavat menemään.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Lataakohan puhelimeni Kiekko-Espoon kotisivut välimuistin kautta vai miksi valmentaja uutinen ei näy? Naamakirjassakaan en nähnyt mitään, joskin käytän sitä aika vähän.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lataakohan puhelimeni Kiekko-Espoon kotisivut välimuistin kautta vai miksi valmentaja uutinen ei näy? Naamakirjassakaan en nähnyt mitään, joskin käytän sitä aika vähän.
Vai oliskohan niin että mitään uutista ei ole. On vain Jatkoajan uutiseksi muotoilema huhu. Ne tunnetusti pitää joskus paikkaansa. Joskus ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös