Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 659 714
  • 2 986
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Mä tykkään sivuista. Sisältö varmasti paranee kauden edetessä. Positiiviset fibat.

Ainut miinus siitä, että pelaajakorteissa otsikon kuva (siinä numeron vieressä) on sama kuva kuin itse pelaajakorttikuva. Ois hienompaa, jos kuvat olisivat kaksi erilaista.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Nuo sivuthan ovat lähes karmeinta kuraa koskaan. Täysin käsittämätöntä värinkäyttöä (mm. valkoista, keltaista ja vaaleanharmaata samassa elementissä, päätä särkee pelkkä ajatuskin), kuvien eri kokoiset versiot on toteutettu niinkin tyylikkäästi ja nykyaikaisesti, että on annettu isoin versio selaimelle skaalattavaksi, lopputuloksena tietysti aivan kamalan näköistä pikselimössöä jne.
 

MiNi78

Jäsen
En ole aikaisemmin törmännyt nettisivuihin, jotka on selkeästi optimoitu mobiililaitteille ennemmin kuin perinteiselle tietokoneen näytölle.

Aluksi en näistä niin välittänyt, mutta nyt iPadilla ja jopa iPhonella nämä vaikuttavat oikein lupaavilta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nuo sivuthan ovat lähes karmeinta kuraa koskaan. Täysin käsittämätöntä värinkäyttöä (mm. valkoista, keltaista ja vaaleanharmaata samassa elementissä, päätä särkee pelkkä ajatuskin), kuvien eri kokoiset versiot on toteutettu niinkin tyylikkäästi ja nykyaikaisesti, että on annettu isoin versio selaimelle skaalattavaksi, lopputuloksena tietysti aivan kamalan näköistä pikselimössöä jne.

"Käytät sitä väärin."
 

Toeryl

Jäsen
Jason Nikkinen (@JASON_FI) twiittailee että tänään luvassa "Bluesin brandiin ja ilmeeseen liittyvä iso uudistus". Mahtaisko olla youtube-kanava?
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Liikaa mainoksia ja mainostetut yritykset eivät ole espoolaisia.

Hyvältähän tuo näyttää, se vähä mikä näkyy.

Iltapäiväkahvit heilahti just rinnuksille. Siis koska repesin tuon ekan heiton kohdalla.

Pelipaidat eivät aiheuttaneet vastaavaa reaktiota vaan ovat itseasiassa varsin jees. Hyvin mielin voi niitä katsellessa siemailla kahvia. Lähtenee hankintaan.
 

#8 Manoel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka
Odotuksia&toiveita

Kausi enää reilun viikon päässä, joten ajattelin listata omat odotukset ja toiveet ensi kaudelle:
Iloinen ja työteliäs Blues. Tätähän jokainen fani toivoo omalta joukkueeltaan. Haluan, että jokainen joka Bluesin paidan ylleen pukee, pitää sitä arvokkaana. Verrattuna vaikka normiduunareihin joista suuri osa varmasti haluaa työskennellä jossain isossa ja mahtavassa firmassa. En halua että Blues on työelämän Mc donalds, jonne mennään kun ei muuta saada. Joka päivä mennään paiskimaan niin perkeleesti duunia, jotta se oma hieno, arvokas ja suuri Joukkue lyö kilpailevat firmat satanolla. Espoo Blues on hieno seura, joka hyvien urheilullisten tulosten lisäksi on tekemässä vahvaa tuloa myös markkinarintamalla. Toivon Laten saavan joukkueen ilmentämään tätä uutta ja raikasta Bluesia myös kaukalossa. Uskon, että uuden sukupolven koutsina Late ymmärtää hauskuuden ja rentouden merkityksen hyvien tulosten tekemisessä.

Junnut&Miettinen. Toiveissa olisi Ikosen, Aaltosen ja Miettisen isot läpilyönnit. Kaikilla on siihen potentiaalia tällä tasolla. Cami kun jättää sen välillä yli-innokkaan näpertelyn sikseen ja suoraviivaistaa peliä, en näe mitään estettä +45 pojon kaudelle. Toivon että ilmeisen hyvin vietetty kesä näkyisi siis myös kaukalossa, koska hänen tuloaan on nyt pari kautta jo odoteltu. Ikoselle&Aaltoselle ehjät kaudet tulosyksikössä.

Blues ja fanit. Uusi johto onkin selvästi ottanut yhdeksi teemakseen fanien merkittävyyden. Hemmetin tyytyväinen saa olla monen monen kauden perseennäytön seurajohdolta faneille jälkeen, kun tuntuu siltä että meistä välitetään ja meitä kuunnellaan. Facebookista, Twitteristä ja uusista sivuista isoa plussaa.
Nyt kun fanit on päästetty lähemmäs joukkuetta niin miksei laitettaisi vielä isompaa vaihdetta silmään. Menneiltä kausilta tutut Iso Omenan fanitapaamiset oli hienoja juttuja ja arvostan pelaajia siitä että haluavat sitä tehdä. Uutena ajatuksena tuli mieleen opastettu käynti pukkaritiloihin faneille joukkuuen ollessa läsnä. Miltä kuulostas vaikka Ladan suusta hienhajusessa pukkarissa: " Me haluttiin teijät tänne, että te tiiätte olevanne iso osa tätä joukkuetta. Jokanen teistä jotka tuolla matsin aikana pidätte mökää, ootte erätauolla meijän kanssa täällä kopissa." No voin vastata, se kuulostas hemmetin upeelta.
Joukkuetta ja sen faneja voitas tuoda reilusti vielä lähemmäs toisiaan.

Iloa, vastoinkäymisiä ja niiden voittamista. Aivan satavarmasti kauden aikana tulee se synkempi jakso, kun tuntuu ettei mikää oikeen natsaa. Niinä synkkinä iltoina haluan sen kaveruuden kautta saadun energian puskevan äijiä eteenpäin. Jos jokainen on reilu toiselle ikää, kansalaisuutta tai vaikka vehkeen kokoon katsomatta, on kaikilla hauskempaa. Jokainen tehty maali on joukkueen tekemä maali.

Siinä jotain odotuksia ens kaudelle. Alkas jo!
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Eipä kukaan vielä ole maininnut (kai nyt edes olette huomanneet) sivunkokoisesta mainoksesta uusimmassa Veikkaajassa. Sivulta 32, samalla aukeamalla joukkueanalyysin aloittamisen kanssa löytyy tosiaan "Valitse sininen"-teemalla oleva mainos, jossa kerrotaan että kausikortitkin myynnissä jne. Ei iso mainos, mutta ihan hyvää toimintaa taas! Niin ja tosiaan, nätin näköinenhän tuo!
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Puhis
Eipä kukaan vielä ole maininnut (kai nyt edes olette huomanneet) sivunkokoisesta mainoksesta uusimmassa Veikkaajassa. Sivulta 32, samalla aukeamalla joukkueanalyysin aloittamisen kanssa löytyy tosiaan "Valitse sininen"-teemalla oleva mainos, jossa kerrotaan että kausikortitkin myynnissä jne. Ei iso mainos, mutta ihan hyvää toimintaa taas! Niin ja tosiaan, nätin näköinenhän tuo!

Juu. HBL:ssä oli kans puolen sivun suht tyylikäs mainos tossa viikko sitten.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Blues-Pelicans harjoitusottelussa kävin hakemassa ensi kauden kausikorttini ja jokainen kausikortin hakija sai kausikortin yhteydessä Blues T-paidan, joita oli jakamassa Blegin naistenjoukkueen pelaajia. Itse en meinannut historiaan peilaten millään tajuta siinä hetkessä että se paita on ilmainen ja just mulle tarkoitettu.

T-paita on ihan kohtuu siistin näköinen Blues logolla ja uudella sloganilla "Believe & Never give up" perus fruit of the loomin paita mutta jopa niin tyylikäs että saattaisin käyttää paitaa ihan oikeastikin eri paikoissa, en pelkästään lenkkipaitana kuten 99% mainos T-paidoista.

Joka tapauksessa tuli ihan uskomaton fiilis jo ennen kauden alkua. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntui siltä, että mulle "uskolliselle Blues-kannattajalle", annettiin jotain, yhtään mitään seuran puolelta. Tuli hiton kiva fiilis. Yhdestä T-paidasta? Olenko tosissani? Olen. Ennen ei hallilta peliesityksiä lukuunottamatta koskaan saanut kuin pahan mielen.

Ei se jengin saaminen ja pitäminen siellä hallilla ole mitään helvetin avaruustiedettä. Tämmöisillä pienillä asioilla tehdään aivan valtavasti hyvää.
Kaikenkaikkiaan nyt on fiilis sellainen, että toimiston hommissa on sitä samaa ennakkoluulottomuutta kuin näissä "Jani Lajusissa" ykkösen keskellä joita tuolta junnuista nousee vuosi ja taas vuosi toisensa jälkeen.

Jatkakaa siellä toimiston puolella töitä, töitä ja töitä. Bluesissa saa ja pitää yrittää. Bluesissa myös saa ja pitääkin tehdä virheitä. Bluesissa virheistä pitää myös oppia.

Olen aivan varma, että tästä tulee kannattajalle kaikkien aikojen Blues kausi. Voittaa jengi sitten enemmän tai vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Jatkakaa siellä toimiston puolella töitä, töitä ja töitä. Bluesissa saa ja pitää yrittää. Bluesissa myös saa ja pitääkin tehdä virheitä. Bluesissa virheistä pitää myös oppia.

Olen aivan varma, että tästä tulee kannattajalle kaikkien aikojen Blues kausi. Voittaa jengi sitten enemmän tai vähemmän.
Nämä kaksi kappaletta ovat täysin samaa mitä minä mietin. Ei niin kun paremmin voi asiaa ilmaista. Perkeleen hyvännäköstä työtä jo nyt toimistolta. Hienoa kyllä, että nyt on ote tästä hommasta. Todellakin paljon on työtä, mutta tähän astiset hommat hoidettu kyllä pirun nätisti. Toivotaan, että sama jatkuu, näiden asioiden vain yksinkertaisesti on myös pakko jollain tapaa säteillä kentälle. Esimerkillä: Toimisto hoitaa hommat -> Enemmän porukkaa hallille -> Jengi pelaa paremmin kotiyleisön edessä (varsinkin kun siellä on enemmän porukkaa kuin 2300 silmäpari). En muista millon viimeksi Blues-lasien takaa olisin näin innolla odottanut kautta.

BELIEVE & NEVER GIVE UP
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mitä mieltä te Blues -kannattajat olette tuollaisesta englanninkielisestä sloganista? Johonkin näihin maalaisseuroihin sellainen ei ainakaan sopisi laisinkaan mutta asettuuko teidän mielikuvaan helposti?

Tietysti jo joukkueen nimikin on englanninkielinen, joten sikäli eihän tämä mikään ennenkuulumattoman omituinen seikka ole.

Bluesin kotisivujen henkilöstön nimikkeet aiheuttivat pienen hymynkareen kuitenkin. Sen verran vahvasti tuli mielikuva 90 -luvun puolelle ja nettibuumiin, kun ohjelmoijista tuli lead senior software developereita sun muita.

Niin sekin piti kysyä, että viittaako tämä kaikki teidän mielestä siihen, että Blues pyrkii näillä mahdollisesti valmistautumaan johonkin monikansalliseen sarjaan, jos sellainen on konkreettisesti suunnitteilla..?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mitä mieltä te Blues -kannattajat olette tuollaisesta englanninkielisestä sloganista? Johonkin näihin maalaisseuroihin sellainen ei ainakaan sopisi laisinkaan mutta asettuuko teidän mielikuvaan helposti?

Tietysti jo joukkueen nimikin on englanninkielinen, joten sikäli eihän tämä mikään ennenkuulumattoman omituinen seikka ole.

Bluesin kotisivujen henkilöstön nimikkeet aiheuttivat pienen hymynkareen kuitenkin. Sen verran vahvasti tuli mielikuva 90 -luvun puolelle ja nettibuumiin, kun ohjelmoijista tuli lead senior software developereita sun muita.

Niin sekin piti kysyä, että viittaako tämä kaikki teidän mielestä siihen, että Blues pyrkii näillä mahdollisesti valmistautumaan johonkin monikansalliseen sarjaan, jos sellainen on konkreettisesti suunnitteilla..?

- No joo, en lämpene lädikielisille nimille. Toisaalta jotenkin niin tottunut siihen meininkiin ettei se sanottavasti häritsekään. Ehkä se on sitten aika tyypillistä "espoolaista".

- Kieltämättä tuollaiset Brand Manager ym. nimikkeet ovat vähän hupaisia. Alan valittaa niistä sitten kun ko. nimikkeillä varustettujen hemmojen työpanoksessa on havaittavissa leipääntymistä. Toistaiseksi olen ollut heihin tyytyväinen.

- Viimeiseen on paha sanoa mitään. Minusta lätkän mestarien liiga oli hyvä kokemus ja toivoisin että jotain sellaista saataisiin vielä uudestaan pystyyn. Eiköhän tuolla toimistollakin ole kuitenkin tiedostettu että pääfokus on vielä pitkään Suomessa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mitä mieltä te Blues -kannattajat olette tuollaisesta englanninkielisestä sloganista? Johonkin näihin maalaisseuroihin sellainen ei ainakaan sopisi laisinkaan mutta asettuuko teidän mielikuvaan helposti?

Täytyy sanoa että en nyt ihan innosta hehkunut tuon sloganin johdosta - sinänsä se kyllä kuvaa Bluesia hyvin, mutta on se nyt hiukan kuluneen oloinen. En sitten tiedä että missä määrin tuota slogania on tarkoitus käyttää, kausarimainoksissahan on kai ollut "Valitse sininen"...
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Pavlovilta hyviä pointteja, mutta omasta mielestä nuo englanninkieliset viritykset ovat kuitenkin sinänsä ihan hyviä. Itse kun puhun ainakin NHL-joukkueiden toimitusjohtajista nimityksellä GM, ei tule mieleenkään sanoa "toimitusjohtaja". Toki osan näistä "arvoista" näkisi mielummin suomenkielellä, mutta hieman typerää olisi laitaa molempia kieliä, joten kai sitä aateltiin että laitetaan nyt englanniksi. Mutta tosiaan niin, itse kyllä ihan mielelläni näen henkilöstön nimikkeet ihan mielelläni englanniksi! ;)

Itse en usko, että tässä lähdetään nyt mitään varsinaista kansainvälistymistä hakemaan. Kuten Pavlov heitti ilmoille, Mestarien Liiga oli hyvä kokemus ja toi silloin ihan hyvää syvyyttä, ehkä jopa näkyvyyttä tähänkin jengiin. (perkele kun äijillä täysin samoja mielipiteitä). Näitä turneita lisää!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jäi kyllä tuosta edellisestä vielä mainitsematta, että tämä "Valitse sininen" on mun mielestä erinomaisen hyvin onnistunut mainoslause. Blues on vahvasti sininen joukkue ja tuolla sloganilla viitataan onnistuneesti pks:n kolmijakoisuuteen.

Tietenkään kannattajat eivät seuraansa "valitse" mutta moni muu halliin eksyvä kyllä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tittelit on asia erikseen, ne saa olla ihan mitä vaan kuhan homma hoituu. Toi slogan taasen on kyllä omaan korvaan todella, sori nyt vaan, nolo. 1) se ei ole suomea, 2) se ei ole millään tavalla leimallinen juuri Bluesille ja 3) se on jälleen kerran tällainen ihmeellinen yhden kauden slogan. Ei siis kovin pitkäjänteistä brändinrakennusta siltä osin.

Mutta, menköön toi nyt ohi, ei lätkäjengien sloganeilla nyt niin merkitystä ole muutenkaan. Meininki on muutenkin ollut enemmän kuin kohdallaan ja toivottavasti pysyykin sellaisena.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jäi kyllä tuosta edellisestä vielä mainitsematta, että tämä "Valitse sininen" on mun mielestä erinomaisen hyvin onnistunut mainoslause. Blues on vahvasti sininen joukkue ja tuolla sloganilla viitataan onnistuneesti pks:n kolmijakoisuuteen.

Jep, olen kyllä tästä samaa mieltä. Tai sitten "Espoo on sininen", joka taisi keväällä olla ainoa ehdotus Bluesin facebook-sivujen slogankilpailuun... Tai sitten sloganiksi olisi voinut ottaa sen "Blues ei luovuta. Ikinä." - tosin ehkä Talajan julliutuminen on syynä siihen ettei sitä omaksuttu.

Ei tuo believe & never give up nyt mun mielestäni niin huono ole, mutta tosiaan voisi kuvata vaikkapa sillä mystisellä kirjainyhdistelmällä HMV. Kuitenkin sen verran kliseinen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä mieltä te Blues -kannattajat olette tuollaisesta englanninkielisestä sloganista? Johonkin näihin maalaisseuroihin sellainen ei ainakaan sopisi laisinkaan mutta asettuuko teidän mielikuvaan helposti?

Minusta toimii eikä tämä mitään uutta ole, kun muistelee vaikka sitä We believe -lakanaa takavuosina. Ja olihan mulla auton takaikkunassa Kiekko Espoo - Sprit in the night -tarrakin.

Joka tapauksessa tuli ihan uskomaton fiilis jo ennen kauden alkua. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntui siltä, että mulle "uskolliselle Blues-kannattajalle", annettiin jotain, yhtään mitään seuran puolelta. Tuli hiton kiva fiilis. Yhdestä T-paidasta? Olenko tosissani? Olen. Ennen ei hallilta peliesityksiä lukuunottamatta koskaan saanut kuin pahan mielen.

Joskus vuosia sitten sain parillakin kaudella kausarin päälle fanipaidan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja olihan mulla auton takaikkunassa Kiekko Espoo - Sprit in the night -tarrakin.

Ahahah, tää oli legendaarinen. Mulla taisi olla sama lippiksessä, liekö Helinin Sepon itse kynäilemä!

Spirit in the Night, legendaarista. Toi on niin loistavan absurdi, että se olisi kelvannut nytkin slöygäniksi.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Blues avaa piakkoin täälläkin huhutun Youtube-kanavan.

Jason Nikkinen kertoo asiasta Länsiväylässä: –Eri sosiaalisen median kanavien kautta julkaistava sisältö on merkittävässä roolissa uudella sivustolla. Seuraava merkittävä viestinnän uudistus on lähiviikkoina avattava YouTube -kanava, joka integroidaan muiden sosiaalisen median kanaviemme tavoin osaksi Blues.fi verkkopalvelua, selvittää Jason Nikkinen.

Blues pyrkii lähemmäksi fanejaan
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Slovakia vs Saksa
  • 1.95
  • 4.20
  • 3.10
Sveitsi vs Norja
  • 1.16
  • 7.50
  • 13.00
Ruotsi vs USA
  • 2.46
  • 4.40
  • 2.34
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös