Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 759 155
  • 3 697

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ei ole tullut minkäänlaista uutisointia Lukko-Blues pelistä. Ei ennakkoa, eikä raporttia. Mielestäni on käsittämätöntä, ettei pelistä edes tulosta mainita, vaikka olikin vain treenipeli.

Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, mitä ''tarinat'' osioon tulee. Nyt siellä on kerrottu Bluesin nuorista pelaajista ja hieman Miettisestä ja Riksmanista. Todennäköisesti kaikki sinne tuleva on Bluesia enemmän seuraaville tuttua tietoa, mutta kiva uudistus kuitenkin.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei ole tullut minkäänlaista uutisointia Lukko-Blues pelistä. Ei ennakkoa, eikä raporttia. Mielestäni on käsittämätöntä, ettei pelistä edes tulosta mainita, vaikka olikin vain treenipeli.

Ainakin facebookin puolella mainittiin ottelun lopputulos.
Onhan tämä nykyinen toiminta kumminkin aivan eri tasolla kuin vaikka vuosi sitten. Pikkuhiljaa otsikon nimen vaihtoon...?
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ainakin facebookin puolella mainittiin ottelun lopputulos.
Onhan tämä nykyinen toiminta kumminkin aivan eri tasolla kuin vaikka vuosi sitten. Pikkuhiljaa otsikon nimen vaihtoon...?

Tämä ketjuhan on tarkoitettu nimenomaan Blues.fi sivustolle. Erikseen sitten on Bluesin viestintä & markkinointi, jossa puhutaan mm. Facebookista ja Twitteristä.

Samaa mieltä kuitenkin siitä, että eteenpäin on menty useampikin askel.
 
Ei ole tullut minkäänlaista uutisointia Lukko-Blues pelistä. Ei ennakkoa, eikä raporttia. Mielestäni on käsittämätöntä, ettei pelistä edes tulosta mainita, vaikka olikin vain treenipeli.

Juuri näin. Älkää nyt menkö siihen facebookansaan, se vain ei mediana riitä.

Harmi homma, kun ennakko / raportti jää puuttumaan nyt kun alustan puolesta siihen olisi hyvät työkalut. Jos ei organisaation puolelta kirjoittajia riitä niin haeskelkaa niitä vaikka täältä Jatkoajan puolelta.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Nyt, kun koko "urheiluhullu" suomi on niin pirun järkyttynyt taas Helsinkiläisten toistensa tappamishaluista voisi Bleg käyttää tilannetta ronskisti hyväkseen.

Heti vaan kärkeen nimenomaan loppukuun KalPa-Kärpät-TPS (su) kotiputkeen kovaa mainontaa mentaliteetilla:
-Perhekiekkoa (Onhan kaikki meidänkin jutut aina varastettu)
-Meille voi lapsetkin tulla katsomaan peliä
-Koko perheen kiekkoa Espoossa
-Lehtiin ja nettiin Marjamäki kommentoimaan "Helsingin kohua" tyyliin ettei halua ottaa kantaa moiseen touhuun vaan toteamaan, että meillä mennään fairplay, juniorit ja urheilullisuus kärjessä eteenpäin
-jne.
-jne.

Lippupakettia ja kylkiäiseksi blegikrääsää suunnattuna nimenomaan koko perheelle. Hallin käytäville jotain Blegposkien maalausta jne. jne. Vemppaäijät nimmaria jakamaan lapsille.

Selkeä pesäero näihin "kamaliin" Kallion herskoihin ja Mellunmäen katutappelijoihin. Kultahammasrannikon alltid jne. seglaret nyt ovat muutenkin viihtyneet Bluesin peleissä silloin kun punaisilla on mennyt kehnommin.

Nyt vaan rohkeasti heti kiinni muiden töppäilyihin ja korostamaan Espoon reipashenkistä urheilullista nuorta Espoolaista joukkuetta. Kaikki keinot käyttöön!
 
Viimeksi muokattu:

Kyjy

Jäsen
Upea banneri IS.fi:n etusivulla!

Aamu alkoi hienoissa merkeissä kun oman joukkueen hyvin tehty mainos tuli vastaan odottamattomassa ympäristössä. Näemmä uusi porukka on ottanut homman haltuun ihailtavasti.

Vastauksena huutoon raahaan IFK-matsiin kaksi uutta katsojaa. Toivottavasti mahdollisimman moni harrastaa tätä "lähetystyötä".
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Iso omenan ulkoseinään on ilmestynyt myös iso mainos. Vastaavanlainen mainoshan on ollut aikaisemminkin.

On erittäin hienoa nähdä markkinoinnin puolella yritystä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siellä on kotisivuilla nyt Camin ja Riksmanin haastattelutkin. Ihan jees, kiva nähdä, että sivut elävät. Nyt vain perjantaista eteenpäin jengiä hallille, niin tulee kiva kausi!
 

Jykkee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivenkova pudotuspelijoukkue
On tää kyl siistin oloista meininkiä, kun hommat muuttuu ku yöstä päiväks markkinoinnin kutakuinkin jokaisella osa-alueella! Suomen tunnetuin lipunmyyntibrändi Lippupalvelukaan ei pahemmin säästele noita Blues-henkisiä julkaisujaan FB:ssä.

Kuten joku tossa heittikin hyvin (varmaan useampaankin kertaan sanottua): Nyt olis aika vastata huutoon ja tulla tsekkaamaan matseja paikan päälle.
"terveisin kausikorttilainen".
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jep, ekassa matsissa screenillä pyörinyttä videota päivitetty ko. pelistä kuvatuilla pätkillä.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Linkki taisi olla vain mobiililaitteille. Tässä oikea.
Espoo Blues - YouTube

e. Onhan muuten perhanan komea toi ESPOO BLUES 2012-13 video.
Tulee kyllä niin hyvä fiilis tuota videota katsellessa. Nyt hommat hoidetaan toimiston puolella niin kuin ne pitääkin hoitaa. Helvetin iso peukku uusille omistajille ja toimistolle.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Verkon hyödyntäminen markkinoinninssa on mennyt lyhyessä ajassa valovuoden eteenpäin. Kestää vertailun mihin tahansa muuhun jengiin liigassa!

FB:ssä viime viikolla voitettujen vieraspelien hehkutus aloitettiin viisi minuuttia pelien päättymisen jälkeen ja samassa yhteydessä muistettiin tottakai puffata myös tämän viikon kotimatseja. Tehoaa ainakin minuuna ja nyt jo harmittaa, ettei huomenna pääse hallille. Onneksi torstaina taas sentään.
 

scholl

Jäsen
Mietin eilen sellaista asiaa, että Bluesilla on liian värittömät pelaajat. Jotta voivat käyttää pelaajia paremmin hyväkseen viestinnässä niin pitäisi olla räväkämpiä persoonallisuuksia. Miten paikalliset asukkaat saadaan siellä sitoutumaan Bluesiin, jos profiilipelaaja on joku Arto Laatikainen, josta kukaan ei tiedä mitään. Sinne pitää saada joku "palander", joka on julkisuudessa, sanoo mielipiteensä ja omaa persoonallisuuden, eikä sellaisia pelokkaita hissukoita, jotka seisovat tuppisuina takarivissä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mietin eilen sellaista asiaa, että Bluesilla on liian värittömät pelaajat.
Tämä on kyllä totta. Cami on aika särmikäs, mutta vähän muitakin tarvittaisiin. Joku Tomi Sallinen tekee kiinteistösijoituksia äitinsä kanssa eikä juurikaan ryyppää. Arvostan Tomia pelaajana erittäin korkealla, mutta eipähän tuosta kyllä otsikoita revitä.. noh, moni asia on korjaantunut hyvin nopealla aikavälillä. Ehkäpä tämäkin tästä lähtee lentoon. On myöskin selvää, että pelaajista on osattava tehdä mielenkiintoisia ja tässä hommassa luotto on kova.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jotta voivat käyttää pelaajia paremmin hyväkseen viestinnässä niin pitäisi olla räväkämpiä persoonallisuuksia. Miten paikalliset asukkaat saadaan siellä sitoutumaan Bluesiin, jos profiilipelaaja on joku Arto Laatikainen, josta kukaan ei tiedä mitään.
Onhan siellä Cami Miettinen joka on värikäs persoona monessakin mielessä. Ja kyllä ne paikalliset asukaat nimenomaan diggaa esim. Arto Laatikaisesta ja Juuso Ikosesta kun ne on kaupungin omia poikia.

Ne espoolaiset jotka taas eivät tunne itseään espoolaisiksi niin varmaan sitten kanattavat joko sen seudun jengiä josta ovat alunperin kotoisin tai sitten vaikka sitä hifkiä. Heidän houkuttelimiseen halille tarvitaan sitten tosiaan sitten joko joku todella nimekäs pelaaja tai sitten hyvin pelaava joukkue. Mutta kyllä Blues-fanit on yleensä ihmisiä jotka kokee itsensä nimenomaan espoolaisiksi, joten sikäli nää Bluesin markkinoinissa keulahahmoina olevat "omat pojat" ovat täysin oikeita valintoja kohderyhmää ajatellen.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mietin eilen sellaista asiaa, että Bluesilla on liian värittömät pelaajat. Jotta voivat käyttää pelaajia paremmin hyväkseen viestinnässä niin pitäisi olla räväkämpiä persoonallisuuksia. Miten paikalliset asukkaat saadaan siellä sitoutumaan Bluesiin, jos profiilipelaaja on joku Arto Laatikainen, josta kukaan ei tiedä mitään. Sinne pitää saada joku "palander", joka on julkisuudessa, sanoo mielipiteensä ja omaa persoonallisuuden, eikä sellaisia pelokkaita hissukoita, jotka seisovat tuppisuina takarivissä.

Itse taas olen eri mieltä. Meillä on kokemusta myös tähtikultin -niin pelillisen kuin imagollisenkin- rakentamisesta Espoossa ns. villeinä vuosina vuosituhannen vaihteen jälkeen. Ei toiminut; ei pelillisesti eikä imgaollisesti. Yleisö ei sitä(kään) ostanut Espoossa.

Nythän Blues on profiloitunut viime vuosina voimakkasti ns. duunarijoukkueeksi; jengiksi, jossa ei ole juuri tähtiä mutta jossa jokainen kantaa sitkeästi kortensa kekoon yhteiseksi hyväksi. Väitän, että puree Espoossa paremmin.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mietin eilen sellaista asiaa, että Bluesilla on liian värittömät pelaajat. Jotta voivat käyttää pelaajia paremmin hyväkseen viestinnässä niin pitäisi olla räväkämpiä persoonallisuuksia. Miten paikalliset asukkaat saadaan siellä sitoutumaan Bluesiin, jos profiilipelaaja on joku Arto Laatikainen, josta kukaan ei tiedä mitään. Sinne pitää saada joku "palander", joka on julkisuudessa, sanoo mielipiteensä ja omaa persoonallisuuden, eikä sellaisia pelokkaita hissukoita, jotka seisovat tuppisuina takarivissä.

Karalahti oli varmasti tällainen hakemasi persoona.

Heitän ilmaan ajatuksen, että voimakkaat persoonat eivät välttämättä ole hyviä joukkuepelaajia (ajatuksen paikkaansapitävyyttä saa kritisoida, se on vain heitto!). Asian voisi kiteyttää keskusteluun siitä, että halutaanko me Bluesiin NHL-vahvistuksia työsulun aikana?

Toinen vaihtoehto on profiloitua yksilötaidon sijasta joukkuetaitoon. Mielestäni yksi Bluesin viehätys on, että se on materiaalinsa puolesta lähes aina altavastaaja, mutta pystyy silti menestymään. Joukkue on siis enemmän kuin osiensa summa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Tämä on kyllä totta. Cami on aika särmikäs, mutta vähän muitakin tarvittaisiin.

Rämäpäinen Tommi Huhtala ja taitelija Teemu Ramstedt, onhan noita. Niin, ja tietty Riksman. Juuso Ikosestakin saa kyllä tarinaa rakennettua. Minusta Blues ei ole koskaan oikein osannut (halunnut?) nostaa yksilöitä framille vaan on menty joukkue edellä. Ihmiset ovat kuitenkin kiinnostuneet ennenkaikkea toisista ihmisistä. Se, että viestinnässä nostettaisiin henkilöitä ei sulje pois sitä etteikö Blues olisi nimenomaan taisteleva joukkue.

Bluesissa on pelannut Calounia, Myllystä, Janeckya, Karalahtea ja vaikka ketä. Heitä ei ole kuitenkaan erityisemmin käytetty markkinoinnissa vaan on luotettu siihen että he pelkkinä niminä vetäisivät areenalle porukkaa. Mikä ei ole toiminut. Tannoinhan Espoossa ennemminkin puhuttiin että Bluesista on tehty hengetön palkkasoturilauma jota espoolaiskatsoja ei tunnista omakseen. Oli niitä Kride Ruutun aikoja se.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Verkon hyödyntäminen markkinoinninssa on mennyt lyhyessä ajassa valovuoden eteenpäin. Kestää vertailun mihin tahansa muuhun jengiin liigassa!
Tosin aika vaatimatontahan tuo on vielä levinneisyyden perusteella. Kunkahan moni facebook-sivulle tykänneistä seuraa sitä aktiivisesti. Twitter-tililläkin on vain satoja tilaajia, joista suuri osa ei ole Blues-kannattajia. Olen kyllä tuohon twitteriin Bluesin osalta kovin tykästynyt, sillä ainakin toistaiseksi sieltä on lykännyt mielenkiintoisia uutisia.

Katsotaan, miten on levinneisyys kauden lopulla.
 

scholl

Jäsen
Ne espoolaiset jotka taas eivät tunne itseään espoolaisiksi niin varmaan sitten kanattavat joko sen seudun jengiä josta ovat alunperin kotoisin tai sitten vaikka sitä hifkiä. Heidän houkuttelimiseen halille tarvitaan sitten tosiaan sitten joko joku todella nimekäs pelaaja tai sitten hyvin pelaava joukkue. Mutta kyllä Blues-fanit on yleensä ihmisiä jotka kokee itsensä nimenomaan espoolaisiksi, joten sikäli nää Bluesin markkinoinissa keulahahmoina olevat "omat pojat" ovat täysin oikeita valintoja kohderyhmää ajatellen.

mitä väliä sillä on edes kannattavatko kaikki sitä seuraa. Metro tulee sinne ja vieressä on Keilasatamassa ja Otaniemessä pelkästään jo vaikka kuinka paljon potentiaalisia matsissa kävijöitä. Jos Baronalle on helpompi mennä kuin Nordikselle tai Jaffalaan suurelle joukolle ihmisiä niin se tietää rahaa Bluesin kirstuun, jos matseja osataan markkinoida. Ei sitä pelaajan tarvitse ryypätä ollakseen kiinnostava persoona. Pitää olla sanottavaa tai muuten hankkiutua yleisön ja lehdistön suosikiksi kuten on tapahtunut vaikkapa Petrellille. Silloin kun normikansa osaa sanoa nimeltä joukkueen pelaajia niin ollaan jo pitkällä ja varsinkin jos tietävät minkänäköisiä ne pelaajat ovat. TV:stä tuttu leima pitää saada, jotta ihmisille saadaan myytyä niitä lippuja. Ja mitä tulee pienempiin kundeihin niin ne alkavat vasta joskus murrosiässä ymmärtämään ylipäätänsä, mikä joku Espoo on. Siihen asti heitä kiinnostaa vain siniset Bluesin värit ja ne pelaajat, joita he näkevät telkkarissa. Jos joku Bluesin pelaaja on usein ruudussa ja juttelee heitä kiinnostavia asioista niin vänkäävät kotona faijaa viemään matseihin. Jos näin ei tapahdu seuran tai pelaajien toimesta niin silloin vänkäävät Jokereiden tai IFK:n peleihin, vaikka Blues pelaisi paljon lähempänä.

Seuraava vaihe on sitten se, kun ollaan jo matsissa niin silloin erityisesti fanikatsomon värikkyys ja meteli sekä muu tunnelma vaikuttaa plus tietysti se voittaako oma joukkue ottelun. Jos kaikki tämä menee nappiin ja meininki on hyvä niin ihmiset haluavat päästä sinne peleihin useamminkin. Toisaalta jos kokemus on kuin edellisenä päivänä avatun kaljatölkin tyhjäksi juominen niin voi olla, ettei ihan heti haluta palata peleihin.

Bluesilla on oikeasti mahdollisuus rakentaa sellaista nhl-tyylistä viihdepainotteista ottelutapahtumaa, kun kaikki ovat muuttaneet muualta, eivätkä ole kannattaneet sitä seuraa vuodesta kivi ja miekka alkaen. He voivat siis aloittaa siis ikäänkuin puhtaalta pöydältä ja keskittyä vain ja ainoastaan siihen, että ihmisillä on kivaa. Ei ole mitään vanhoja 100v vanhojen perinteiden rasitteita. Silloin niiden profiilipelaajien rooli julkisuudessa on suuri. Siis erityisesti saada ihmiset tulemaan sinne peliin. Nyt kukaan Blues-pelaaja ei näy julkisuudessa ja se on heille huono asia. Hjallis osaa ton mediapelin sen verran paremmin, että pystyy pitämään huolen siitä, että Jokereista kirjoitetaan koko ajan jotain ja pelaajia haastatellaan. Luulen, että hän soittaa toimittajille, jos juttuja ei ole riittävästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös