Jason Nikkinen twiittailee että sivut aukeavat huomenna. Odotan mielenkiinnolla.
Nyt on sitten Bluesin uudet sivut auenneet. Täytyy sanoa että ihan tyylikäät on, mutta ilmeisesti ei meikäläisen selaimelle ole ihan optimoitu noita sivuja kun kaikki oli vähän liian suurta.
Jos jotain jäi kaipamaan niin joku historia ousuus ois ollut ihan jees.
Hyvä homma että sivut avattiin mutta kyllä aika sekavalta näyttää. Viimekaudella sivut oli paljon fiksumman näköisemmät ja kaikinpuolin loogisemmat. Nyt nuo näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja amatöörimaiselta.
Hyvä homma että sivut avattiin mutta kyllä aika sekavalta näyttää. Viimekaudella sivut oli paljon fiksumman näköisemmät ja kaikinpuolin loogisemmat. Nyt nuo näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja amatöörimaiselta.
Miten niin? Vanhat sivut edustavat viime vuosikymmenen designia, nykyiset ovat tuoreet ja varsin tyylikkäät. Luulisin, että tehty vieläpä HTML5:llä, joten toiminevat iPadissa sellaisenaan.
Olen todella positiivisesti yllättynyt.
Nyt on sitten Bluesin uudet sivut auenneet. Täytyy sanoa että ihan tyylikäät on, mutta ilmeisesti ei meikäläisen selaimelle ole ihan optimoitu noita sivuja kun kaikki oli vähän liian suurta.
Jep. Taitaa tarvita vähintään fullHD-näytön että pystyy selailemaan kunnolla. Ainakin Firefoxissa tilanteen pystyi kuitenkin paikkaamaan painamalla pari kertaa [Ctrl] + [-]. Itselle paras koko tuli kolmella painalluksella. Värityksestä senverran, että keltainen valkoisella tai valkoinen keltaisella ei vaan toimi. Tihrustamiseksi menee. Sisältöä on varmasti tulossa lisää.
Miten niin? Vanhat sivut edustavat viime vuosikymmenen designia, nykyiset ovat tuoreet ja varsin tyylikkäät. Luulisin, että tehty vieläpä HTML5:llä, joten toiminevat iPadissa sellaisenaan.
Olen todella positiivisesti yllättynyt.
En tiedä olenko ainoa puusilmä, mutta itseltäni meni useampi sivun latauskerta ennenkuin löysin sivun alareunasta linkit "Blues Juniors" jne.
Muuten sivut ovat modernit, kunhan silmä tottuu.. :D
Ainakin Operalla sivut ovat hyvän näköiset ja luettavissa alkaen resoluutiosta 290x320. Kuvat skaalautuvat oikean kokoiseksi kun ikkunan kokoa muuttaa, mutta jos vaakaresoluutio menee alle tuon noin 290 pikselin, ilmestyy ruudulle vaakaskrollauspalkki. Maksimissaan sivu osaa hyödyntää vaakaleveyttä noin 1150 pikseliä. Toki fontti on aika iso, eikä ainakaan minulla skaalaudu automaattisesti, jos sitä tarkoitit.
Tarkoitin sitä, että esimerkiksi kalenteri tai pelaajakortin kuva ei mahdu mulla kerralla ruudulle. Reso on 1366x768.
Siitä iso plussa, että sivut toimii kosketusnäytöllisellä tabletilla ja puhelimella mainiosti. Vaikuttaakin siltä, että sivut on suunniteltu iPadille eikä työpöytäkäytettävyyttä ole niinkään mietitty.
Tarkoitin sitä, että esimerkiksi kalenteri tai pelaajakortin kuva ei mahdu mulla kerralla ruudulle. Reso on 1366x768.
Siitä iso plussa, että sivut toimii kosketusnäytöllisellä tabletilla ja puhelimella mainiosti. Vaikuttaakin siltä, että sivut on suunniteltu iPadille eikä työpöytäkäytettävyyttä ole niinkään mietitty.
Ainakaan IE:llä sivut ei kuulemma toimi ja Firefoxinkin kanssa on tiettävästi jotain ongelmia.
Mulla toimii hienosti sekä IE9:llä, että FF5.0:lla.
Jollain IE:n vanhalla versiolla ei varmaan toimikaan kunnolla. Kuitenkin luulen että ihmisten suurin ongelma on noiden "pieniresoluutioisten" laajakuvanäyttöjen kanssa, koska silloin se autoskaalaus menee vähän hassusti.
Mainitsemaasi autoskaalausta kutsutaan Responsive Web Designiksi, minkä ideana on tarjota yksi ja sama versio niin mobiililaitteille kuin läppäreillekkin. Blues.fi:ssä ei tosin ole optimoitu ladattavan datan määrää, kun ensimmäisen sivulatauksen yhteydessä tarjotaan yli viittä megaa, mikä on auttamattomasti liikaa 3G-yhteyksille. Sivuhuomiona mainittakoon, että RWD:tä on hyödyntänyt myös Mestiksen KooKoo: kookoo.fiMulla toimii hienosti sekä IE9:llä, että FF5.0:lla.
Jollain IE:n vanhalla versiolla ei varmaan toimikaan kunnolla. Kuitenkin luulen että ihmisten suurin ongelma on noiden "pieniresoluutioisten" laajakuvanäyttöjen kanssa, koska silloin se autoskaalaus menee vähän hassusti.