Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 338
  • 3 567

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jotta Blues markkinoinnillisesti ja riittävän sponssituen saamiseksi pärjää, seuran täytyy profiloida itsensä, tämä on avainjuttu. Espoolaisuus ei riitä. Otetaan esimerkki automaailmasta: Jokerit on perinteisesti asemoinut itsensä taitojoukkueena, jossa on riittävästi voimaakin: BMW. IFK on sporttinen, aggressiivinen, mutta myös hieman "häiriöaltis", siis ilmiselvä Alfa Romeo. Aivan ... brändimielessä Mersu on IFK:lle täysin väärä sponsori!

Anyway, jos pysytään tossa automerkki-esimerkissä, niin minkä roolin Blues valitsee kilpailutilanteessa, joka on, kun lätkästä puhutaan, Suomen tiukin? Skoda? Toyota? Audi?

Vaikka keskustelu onkin samaa vanhaa jankkaamista kuin aiemmissa ketjuissa, päätin kommentoida tätä viestiä. Voi olla, että olisi ollut parempi olla vain hiljaa..

Kyllähän Blues on rakentanut selvän identiteetin ja profiilin viime vuosien aikana. Onko loppuun asti taisteleminen, paskansyöminen, ajokoiramaisuus tai spartalaisuus mennyt ohi sinulta? Tiukin on joku ihan oma viritelmäsi.. Se, mikä automerkki noista tulee, on jätettävä sinun harteille, itse en ymmärrä koko ideaa. Eikä tuosta ole mitään hyötyä kenellekään.

Pointtihan on se, että miten markkinoidaan moista kiekkoa? Jokereidenkin hallissa taisi olla aikamoinen katsojakato (jos muistan oikein), kun Summanen ajoi pelityylin ihan eri suuntaan ja Jokerit perusti pelinsä puolustamiseen ja 2-1 voittoihin. Eihän siinä mitään, kunhan voittoja tulee. Tai niin olisi voinut kuvitella.

Jokereilla on kuitenkin niin vahva tausta, että iso massa ei ole koskaan hylännyt jengiä, vaikka pelityyli on vaihdellut aina välillä. Ja tätähän Bluesilla tai edes Kiekko-Espoolla (jotka ovat yksi ja sama jengi!) ei ole. Pohja on tuhottu jo niin moneen kertaan, että on oikeastaan suoranainen ihme, että hallilla käy edes 2000 ihmistä per matsi.

Vaikka Bluesin aikakauden alkutaipaleen hulluista vuosista onkin päästy eroon, seura yrittää edelleen ostaa tietään menestykseen. Nyt se vaan tehdään eri tavalla, eli näillä jatkuvilla muutoksilla. Jos Blues olisi pelannut samalla logolla ja samalla pelipaidalla koko tähän astisen aikansa, emme olisi tässä tilanteessa. Silloin Bluesillakin olisi selvä identiteetti myös vierasfanien silmissä espoolaisista puhumattakaan. Jos logo ja nimi vaihdetaan taas, hallille saadaan ehkä muutama wanha parta takaisin, mutta samalla menetetään moni nuori fani. Kumpi on pitkässä juoksussa tärkeämpi?

Jatkuvalla muutoksella seura tekee itsensä naurunalaiseksi, palattiin sitten vanhaan logoon ja nimeen, tai luodaan joku uusi. Itse sanoin viimeisimmän logomuutoksen jälkeen, että mikäli logoa vaihdetaan seuraavan 10 vuoden aikana, minä heitän hanskani tiskiin. Ja tuosta aion pitää kiinni. Yritetään nyt herranjumala pitää kiinni edes jostain pienestä osasta seuraimagoa ja profiilia!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jatkuvalla muutoksella seura tekee itsensä naurunalaiseksi, palattiin sitten vanhaan logoon ja nimeen, tai luodaan joku uusi. Itse sanoin viimeisimmän logomuutoksen jälkeen, että mikäli logoa vaihdetaan seuraavan 10 vuoden aikana, minä heitän hanskani tiskiin. Ja tuosta aion pitää kiinni. Yritetään nyt herranjumala pitää kiinni edes jostain pienestä osasta seuraimagoa ja profiilia!

Tästä oon itseasiassa täysin samaa mieltä. Ei tää tän kummempaa ole:

1. Blues ei tällä hetkellä kiinnosta riittävästi potentiaalisia asiakkaita
2. Mitä tehdään, jotta tilanne muuttuu?

Mut samaahan tää on kuin aiemminkin tällä (ja viime kaudella). Ei kai auta muu kuin katella mitä kauden jälkeen tapahtuu.
 

trap

Jäsen
Kaipa tässä on loppukädessä kiinni vain psykologista sekä negatiivisesta kierteestä, ja siitä miten Blues on Salonojan & yleisömäärien itsessään aiheuttaman negatiivisen julkisuuden toimesta syksyllä brändätty epäkiinnostavaksi jutuksi, joka ei kiinnosta ketään. Aika selvä juttu ja käyty tosiaan tuhanteen kertaan läpi.

Kaikesta paskasta huolimatta se on surullista, että kaupunkiin ei ole kasvanut isompaa yhteisöä, joka Matikaisen opein nielisi paskan ja tulisi halliin tukemaan edes Bluesin Joukkuetta. Tarkoittamatta tällä mitään IFK:n tai Jokerien lukuja, mutta vaikkapa 10 vuotta sitten kun tarvottiin nimimiehistä huolimatta paskassa, ei alle kolmen tonnin lukuja ollut koskaan! Minulle on ollut yllätys miten huonosti kiekkokulttuuri on juurtunut, vaikka uskonkin että innovatiivisella ja johdonmukaisella uudella johdolla Blues pystyy muutamassa vuodessa nostamaan keskiarvon kauden 2005-06 tasolle yli 5000:n.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaikesta paskasta huolimatta se on surullista, että kaupunkiin ei ole kasvanut isompaa yhteisöä, joka Matikaisen opein nielisi paskan ja tulisi halliin tukemaan edes Bluesin Joukkuetta. Tarkoittamatta tällä mitään IFK:n tai Jokerien lukuja, mutta vaikkapa 10 vuotta sitten kun tarvottiin nimimiehistä huolimatta paskassa, ei alle kolmen tonnin lukuja ollut koskaan! Minulle on ollut yllätys miten huonosti kiekkokulttuuri on juurtunut, vaikka uskonkin että innovatiivisella ja johdonmukaisella uudella johdolla Blues pystyy muutamassa vuodessa nostamaan keskiarvon kauden 2005-06 tasolle yli 5000:n.

Tää on totta ja juuri siksi olisi hienoa nähdä mitä tuuletettu johto saisi aikaan. Potentiaalista katsojakuntaa löytyy ihan riittävästi ja just n. 10 vuotta sitten Kapasen kaudella joku alle 4500 katsojaa tuntui ihan naurettavan pieneltä. Toki silloinkin oltiin lähes aina alle 5000:ssa, mutta sellainen hyvä ydinporukka siellä kävi aina. Ei se jengi ole mihinkään kadonnut, ne ovat vain hylänneet nykyisen seuran. Itse uskon, että se porukka saadaan jälleen kiinnostumaan vain todellisella uudella alulla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kai tämä tänne kuuluu, eli:

Olin tänään Baronalla katsomassa peliä ja ihmetytti muutamat Bluesin kevätkauden otteluohjelmasta tehdyt julisteet, joita näkyi hallin seinillä.

Syy ihmetykseen oli se, että useiden kotiotteluiden päivämäärissä oli räikeitä virheitä. Esim tämän illan Blues-Ässät oli merkattu pelattavaksi perjantaina 27.1.

En tiedä mistä virheet johtuvat, mutta vaikutti aika oudolta ja amatöörimäiseltä puuhastelulta.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Kai tämä tänne kuuluu, eli:

Olin tänään Baronalla katsomassa peliä ja ihmetytti muutamat Bluesin kevätkauden otteluohjelmasta tehdyt julisteet, joita näkyi hallin seinillä.

Syy ihmetykseen oli se, että useiden kotiotteluiden päivämäärissä oli räikeitä virheitä. Esim tämän illan Blues-Ässät oli merkattu pelattavaksi perjantaina 27.1.

En tiedä mistä virheet johtuvat, mutta vaikutti aika oudolta ja amatöörimäiseltä puuhastelulta.

Kyllä ne alkuperäisen ottelukalenterin mukaan oikein oli mutta siihen on tullut muutoksia ja kun siellä ei ole väkeä joka olisi huomannut/jota olisi kiinnostanut/tms. niin ei ole teetetty uusia julisteita tai edes korjattu tussilla vanhoihin oikeita päiviä. Amatöörimäistä puuhastelua, sitähän se. *huokaus*
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Naapurissa on kaksi joukkuetta joilla on historia ja kulttuuri. Espoolla on vain kuvottavan muovinen Blues.

Olen oikeasti yrittänyt kokea Bluesin omakseni, mutta ei siitä ole mitään tullut. Blues edustaa minulle ja monelle muuta juurettomuutta ja äärimmäistä kaupallisuutta. Kasvava määrä espoolaisista on kuitenkin syntyperäisiä ja ylpeitä nurkkapatriootteja. Tarvitaan kunniakas Espoolainen joukkue, ei työmatkalaisille valkosipulietanoilla kuorrutettua anglismia.

Uusi alku Kiekko-Espoo-nimellä, perinteillä ja historialla. En näe mitään muuta vaihtoehtoa. Ja tietenkin Salonoja vittuun.

Olen täysin samaa mieltä nimen suhteen. Kiekko-Espoo takaisin viimeistään ensi kauteen mennessä! Siinä on hyvä ja perinteikäs brändi ja siitä on lähinnä positiivisia muistoja, toisin kuin Bluesin sekoilusta.

Salonojaa en silti lähtis syyttämään, koska ilman häntä joukkue olis mennyt varmaankin konkurssiin vuosituhannen vaihteessa.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totuushan on nyt se, että tämä kausi on jo pitkälti taputeltu. Syksyn epäselvät myymispuheet ja kaikki muu sekoilu mitä alkukaudesta todistetiin vei varmasti fiiliksen ja luottamuksen koko touhua kohtaan. Ylipäätänsä ei käy järkeen sekään, että kun edes ensikaudesta ei ole vieläkään mitään virallista tietoa niin pelaajahankinnoilla jotenkin "mässäiltiin" meinaan Clarke eikä Hannulla varmasti olleet halpoja ostoksia ja tietenkin loppukauden sopparilla, joka sekään ei osoita minkäänlaista luottamusta tulevaisuutta kohti.

Ei tästä voi syyttää sitä, että naapurissa on suurseurat HIFK ja Jokerit jotka vievät katsojia. Kyse taitaa olla enemmänkin siitä kun tietynlainen luottamus koko touhuun meni. Alkusyksystä kausi olisi ollut vielä jokseekin pelastettavissa mutta jos nyt tv mainoksiakin on tullut niin jo se lähinnä kuullostaa säälittävältä yritykseltä pelastaa kautta.

Nyt siis pitäisi pikkuhiljalleen alkaa keskittymään jo ensikauteen ja miettiä miten saadaan se nelisentuhatta katsojaa per pelipäivä. Se ei vaadi nimen(kieltämättä nimi Kiekko-Espoo voisi tuoda freeshin startin)/logon tai värien muuttamista. Se tarvitsee ryhdikkään otteen, omistajan/omistajia joilla on äärrettömästi kunnianhimoa ja oikeasti tahtoa ajaa seuraa eteenpäin. Ensikauden sopimustilanne on äärimäisen mielenkiintoinen kun vain parilla pelaajalla on sopimus myös ensi kaudesta. Lähteekö Miettinen? Kähkönen? Salliset? ne pelaajat jotka ovat muodostaneet Bluesin perusrungon jo useamman vuoden ajan. Mielenkiinnolla odotetaan tulevaa kun tämä kausi on jo pedattu.
 

Kyjy

Jäsen
Eilinen spektaakkeli oli kaikilla mittareilla pohjanoteeraus. Pelin taso ei sinänsä huoleta, sillä tällä rosterilla ja loukkaantumissumalla ei herpaantumisia voi välttää. Pari ukkoa sairastuvalta ja taas ollaan pelissä mukana. Lisäksi luotto Marjamäkeen on kova - tiukkaan paikkaan on kaveri joutunut.

Sen sijaan ottaa päähän hallin tyhjyys ja siitä auttamatta seuraava tunne luovuttamisesta ja energian loppumisesta. Syitä on palstalla haettu logoista, nimistä, kaupunkirakenteesta ja auringon pilkuista. Ne on tietty kaikki tärkeitä asioita, mutta eiköhän se pohjimmainen syy löydy surkeasta ja ammattitaidottomasta johtamisesta, jonka lopputulos näkyy niin onnettomassa markkinoinnissa kuin kriittisten sidosryhmien unohtamisessa (fanit, kausikorttilaiset, sponsorit, satunnaiset katsojat...).

Espoossa on riittävästi porukkaa Bluesin kannattamiseen. Valitettavasti homma ei vaan toimi niin että rakennetaan hieno halli ja pidetään itsestään selvyytenä kannatuksen syntymistä. Asian eteen pitää tehdä järjetön määrä työtä suurella intohimolla ja itsensä täysin likoon laittamalla. Ja tämä koskee kaikkein eniten TOIMITUSJOHTAJAA. Ilman sitä ei ole mitään mahdollisuutta onnistua, vaikka vuodesta toiseen siirtäisi miljoonia taskusta toiseen. Toimitusjohtajan pitää saada muu porukka liekkiin omalla esimerkillään ja jatkuvasti hakea uusia tapoja laajentaa Bluesin-kannattajapohjaa. Se on tehtävissä, mutta vaatii ko. henkilöltä sitoutumista, osaamista ja innostumista. Mikäli omistaja ei tähän kykene on ainoa tie palkata ammattilaiset asioita hoitamaan ja antaa heille onnistumisen edellytykset. Onko näin aiemmin tapahtunut en tiedä, mutta nykykuvio on ainakin irvikuva ideaalitilanteesta eikä asiaa pysty korjaamaan ennen omistusjärjestelyjä: kukapa itseään arvostava ammattijohtaja nykysirukseen viitsisi mukaan lähteä?

Omistusjärjestelyllä on kiire, sillä työ ensi kaudelle pitäisi olla jo pitkällä. Toivottavasti kulissien takana asioita on viety eteenpäin ja ajoittain heräävä epäilys muutoksen jumiutumisesta on väärä. Viesti mahdollisille uusille omistajille: tulkaa jo !!!
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkeekö mistään noita ottelun jälkeisiä lehdistötilaisuuksia?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Sen sijaan ottaa päähän hallin tyhjyys ja siitä auttamatta seuraava tunne luovuttamisesta ja energian loppumisesta. Syitä on palstalla haettu logoista, nimistä, kaupunkirakenteesta ja auringon pilkuista. Ne on tietty kaikki tärkeitä asioita, mutta eiköhän se pohjimmainen syy löydy surkeasta ja ammattitaidottomasta johtamisesta, jonka lopputulos näkyy niin onnettomassa markkinoinnissa kuin kriittisten sidosryhmien unohtamisessa (fanit, kausikorttilaiset, sponsorit, satunnaiset katsojat...).

Tuohon mainitsen vielä yhden syyn hallin tyhjyyteen: Hallin tyhjyys. Eli kun jengi näkee, lukee, kuulee ettei siellä ole ketään niin ei sinne tee itselläkään mieli mennä. Tai jos itse on sen verran vannoutunut fani että menee, niin iso kynnys on viedä kavereita kun nolottaa näyttää niille sitä surkeutta. Ollaan negatiivisessa kehässä jossa surkeus kertautuu.

Se että lehdissä tai Jatkoajan palstoilla ym. kirjoitetaan että "Nyt espoolaiset hallille!" kolahtaa ainoastaan meihin, jotka siellä jokatapauksessa käymme. Turha meitä on syyllistää siitä, että muita ei sinne tule. Sen sijaan Erkki Espoolainen, joka miettii mitä vapaa-aikanaan tekisi tuskin tulee sinne sillä perusteella että hänellä espoolaisena olisi joku velvollisuus sinne tulla. Kyllä hän haluaa tulla ensisijaisesti sinne viihtymään.

Mutta nyt on oikeasti jo kiire tehdä jotain, kuten tuossa edellä nimimerki Kyjy kirjoitti. Mainitsen yhden esimerkin: Jos halutaan saada riittävästi kotijoukkueen kannatusta (mahdollisiin) play offeihin, pitää saada myytyä play off -kausareita. Jos tulee noutaja ennen finaaleja, hyvitetään peleistä tulevan kauden kausarin hinnasta. Kuka investoi play off -kausariin jos ei ole hajuakaan mikä on Espoon Bluesin tilanne kaudella 2012-13? En minä ainakaan.


Edit: Ei näy lehdistötilaisuuksia missään. En ainakan minä ole löytänyt. Helppohan nekin olisi tuonne Blues.fi:hin ladata mutta ei voi liikoja vaatia, ei.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Edit: Ei näy lehdistötilaisuuksia missään. En ainakan minä ole löytänyt. Helppohan nekin olisi tuonne Blues.fi:hin ladata mutta ei voi liikoja vaatia, ei.

Olikos viime kausi, kun nuo kaikki olivat katsottavissa nimenomaan Blues.fi:stä? Mutta kukapa noita sinne laittaisi, kun kukaan ei tee paljon tärkeämpääkään duunia, kuten myy tuotetta?
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Espoossa on riittävästi porukkaa Bluesin kannattamiseen.

Jos pelkillä asukasluvuilla kikkailee, niin Espoossa on niin paljon porukkaa, että kaupungin edustusjoukkue voisi teoriassa olla Suomen kannatetuin jääkiekkojoukkue.

Helsingissä on se noin 550 000 ja kaksi joukkuetta. Espoossa on nyt 250 000 asukasta, väkiluku kasvaa nopeasti ja kaikki kaupungin jengit ovat yhden edustusjoukkueen alla. Syntyperäisi espoolaisia on kuitenkin vain noin 30 prosenttia, mutta luku kasvaa jatkuvasti. Toki samansuuntainen on myös helsingin syntyperäisten luku, joten lasketaan tämä Espoon eduksi.

Tietenkin pitää muistaa, että "riihimäkeläiset HIFK -kannattajat" eli mieshuorat ratkaisevat joukkueen loplluisen suosion.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Viikonvaihteen Länsiväylässä oli Kähkösen haastattelu. Aika perussettiä, mutta hyvä että seura näkyy edes jossain mediassa. Se, mikä joukkueesta on edelleenkin näkynyt, on että huumori on säilynyt vaikka takana on ties minkämoisia vastoinkäymisiä. Se on hyvä merkki.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sähköpostia siivotessani löysin tällaisen "helmen":

Hyvä Blues kausikorttilainen,

Kesälomat ovat muisto vain ja syksy uusine haasteineen on saapunut. Hyvä niin, sillä Blues odottaa nälkäisenä kiekon tippumista ja tiukkaa vääntöä Barona Areenalla. Joukkue harjoittelee täyttä häkää ja koko Blues organisaatio taustalla työskentelee hihat heiluen.

Sekä Blues organisaatio että halli ovat olleet muutosten edessä. Näin syksyn kynnyksellä organisaatio on saanut vahvistusta ja uusia kasvoja.

Juho Ikonen työskentelee Bluesissa myyntijohtajana ja hänet tavoittaa numerosta 043 824 2290 tai osoitteesta juho.ikonen@blues.fi.

Bluesin markkinoinnista ja tapahtumista puolestaan vastaa Marta Valtonen. Hän on tullut Elina Pehrssonin tilalle ja hänelle voi soittaa numeroon 050 517 7172 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen marta.valtonen@blues.fi.

Taneli Kesäläinen on aloittanut ravintolatoimenjohtajana Barona Areenalla. Hän tuo tullessaan uusia ideoita ravintolamaailmaan, joista myöhemmin tiedotamme lisää. Tanelin tavoitat numerosta 040 515 7727 tai taneli.kesalainen@baronaareena.co.

Kolmesta uudesta nimestä ei taida olla jäljellä enää yhtäkään, ainakaan en löytänyt Kesäläisen nimeä Barona Areenan sivuilta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sähköpostia siivotessani löysin tällaisen "helmen":

Kolmesta uudesta nimestä ei taida olla jäljellä enää yhtäkään, ainakaan en löytänyt Kesäläisen nimeä Barona Areenan sivuilta.

Joo tää on kyllä kans yks läppä. On varmaan helppo houkutella hyviä työntekijöitä firmaan, kun omasta panoksesta riippumatta duuni voi lähteä alta parissa kuukaudessa jos omistajasta nyt siltä sattuu tuntumaan. No, ehkä ilman koeaikaa joku junnu voisi noita hommia lähteä kokeilemaan, mutta tuskin kukaan haluaa oikeasti riskeerata uraansa (oli se sitten minkä tasoinen tahansa) menemällä tonne töihin.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun asiaa ajattelee, niin en tiedä näinkö unta, mutta on hyvin todennäköistä että eilen illalla Neloselta tuli Espoo Bluesin TV-Mainos.

Mitä tähän nyt sanoisi, liian vähän liian myöhään vai Jee.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun asiaa ajattelee, niin en tiedä näinkö unta, mutta on hyvin todennäköistä että eilen illalla Neloselta tuli Espoo Bluesin TV-Mainos.

Mitä tähän nyt sanoisi, liian vähän liian myöhään vai Jee.

Niin, kausikorttimyynti tehdään kesällä ja se on elintärkeää koko kauden kannalta. Huonosti sujunut kausarikauppa johtaa siihen, että hallilla on ankea tunnelma, joka ajaa taas useamman ihmisen jäämään kotiin.

Jos ensi kesänä saadaan 2500-3000 kausikorttia kaupaksi, ollaan ns. kuivilla. Jos jäädään alle kahden tonnin, pelaillaan taas tyhjille katsomoille koko kausi.
 

Enslaved

Jäsen
Nyt kun asiaa ajattelee, niin en tiedä näinkö unta, mutta on hyvin todennäköistä että eilen illalla Neloselta tuli Espoo Bluesin TV-Mainos.

Mitä tähän nyt sanoisi, liian vähän liian myöhään vai Jee.
On näitä mainoksia tullut nelosella jo jonkin aikaa. Jos en aivan väärin muista, näin ensimmäisen vuoden vaihteen tienoilla. Myöhäinen on ollut esitysaika ja ainakin kerran mainoksessa oli mukana Lajunen. Epäilemättä turha lähteä tekemään enää uusia mainospätkiä, mutta silti oudoksuttaa näyttää mainosta, missä yksi pelaaja on vaihtanut seuraa kuukausia sitten. Myöhäistä tai ei, kai se on jotain yritettävä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minusta tv-mainonta on aivan turhaa tässä vaiheessa kautta. Ainoastaan pirteät peliesitykset voivat tuoda yleisön takaisin hallille tämän kauden aikana, mutta sekin näyttää olevan aivan ylivoimainen haaste... Säästäisivät euronsa mainonnan suhteen ensi kauteen.
 

Kisalihis

Jäsen
Onko jollain tietoa, miten Urho valitsee tv-pelit? Tuntuu, ettei sieltä paljon Bluesin vieraspelejä tule. Eilen tuli kotipeli Kalpaa vastaan ja seuraava Bluesin peli näyttäisi taas olevan kotipeli, 6.3. Tapparaa vastaan. Onhan tälläkin sellainen vaikutus, että ehkä pari tusinaa ihmistä vähemmän tulee hallille.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minusta tv-mainonta on aivan turhaa tässä vaiheessa kautta. Ainoastaan pirteät peliesitykset voivat tuoda yleisön takaisin hallille tämän kauden aikana, mutta sekin näyttää olevan aivan ylivoimainen haaste... Säästäisivät euronsa mainonnan suhteen ensi kauteen.

Eiköhän ne säästäkin. Siksi TV:ssä pyörii vanha mainos eikä ole tehty uutta. Olisi kuitenkin thmää jätää ilmainen mainosaika kokonaan käyttämättä. Noi mainoksethan kuuluvat liigan TV-sopimukseen, joten seurat eivät maksa mainosajasta senttiäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös